Jump to content

Nowy użytkownik Legacy IV - kilka pytań


Ragnar
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, od prawie miesiąca jestem szczęśliwym (jak narazie) posiadaczem Legacy IV kombi, 2,0 z najniższą mocą 138 KM - 2005 r. wersja celebration a więc szyberdach,skóra,tempomat,grzane fotele itd.

 

Mam kilka pytań, które być może starym wyjadaczom wydadzą się śmieszne, ale każdy jakoś zaczynał a ja nawet nie bardzo mam kontakt z jakimkolwiek posiadaczem Legacy - u mnie w okolicy prawie nie ma. Powiem że przesiadłem się z Mazdy Xedos V6 2,0 140KM. Brałem pod uwage Mazde Tribute, Forestera, Outbacka i ostatecznie Legacy :)

 

1. Gdzie znajduje sie w tym samochodzie cięgno/dźwigienka do otwarcia tylnego bagażnika (tzw klapy)

narazie za każdym razem muszę wyciągac kluczyk i otwierać pilotem. W instrukcji obsługi którą dostałem z autem jest że przy podłokietniku cos tam jest do tego ale ja najzwyczajniej nie mogę znaleźć

 

2. Do czego służy taka niby wajha przy prawej stronie/boku fotela kierowcy. Fotel mam regulowany elektrycznie ale po lewej stronie na dole

 

3. Jak to jest z tym reduktorem, czy w czasie jazdy można nim manewrować, tj przełączać czy tylko na pełnym stopie - czytam w necie różne opinie na ten temat. Mi gość od którego kupiłem mówił że w czasie jazdy można ale nie przy prędkości większej jak 80 km/h (używać)

 

4. Mam z tyłu pod tablicą rej. ramke z logiem subaru (salonową) z przodu jakąś inną - czy może są gdzieś do nabycia dwie takie same ramki - koniecznie logo subaru, może jakieś z SIP?

 

5. Jako że jestem z zamiłowania fotografem i będe troszkę brykał w terenie - lekkim co prawda (nieutwardzone drogi, piaski, czasem błota + zima) to mam pytanie jakie są możliwości zwiększenia prześwitu w tym aucie. Słyszałem, że można wymienić zawieszenie na to z Outbacka, inna możliwość to dospawać po jednym zwoju do sprężyn, coś też o nakładkach słyszałem. Ciekawi mnie czy ktoś tak już robił i jaki efekt.

 

Narazie tyle, gdy coś się urodzi bede pisał, póki co pozdrawiam wszystkich Subarowiczów :)

Link to comment
Share on other sites

1. Bagażnik otwiera się jedynie centralnie z zamkami drzwi, lub jeśli w pilocie masz funkcję otwierania tylko bagażnika

2. To służy do ustawiania pozycji oparcia na wysokości lędźwia

3. Nie wiem, nie mam

4 Można kupić lub dostać w Autoryzowanym Serwisie Subaru

5. Też jestem ciekaw, więc czekam na odpowiedź innych :)

 

Aha, przywitaj się tutaj z wszystkimi http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-sie-witamy-dzial-dla-nowych-forumowiczow/page__st__14450#entry1788945

Pozdrawiam

Edited by marcinb101
Link to comment
Share on other sites

ad 3 . Można zmieniac w czasie jazdy zawsze ze sprzęgłem ,nie można właczać reduktora jak masz obroty blisko czerwonego pola a w zasadzie tak powinieneś zmieniac żeby po zmiane obroty nie weszły na czerwone

Link to comment
Share on other sites

5. Kup większe opony. Seryjnie masz 205/55R16. Kup rozmiar Outbackowy 215/60R16 - prędkościomierz będzie zaniżał (trzeba uważać na ograniczeniach), ale to najtańszy sposób podniesienia "nieco" tego samochodu.

Można też kombinować ze sprężynami od Legacy H6 (przód i tył + podkładki tył). Efektem ubocznym będzie karykaturalny wygląd auta.

 

Ale tak naprawdę 2 cm w tą czy w tamtą nic nie daje realnie. Tam gdzie zakopie się Legacy, to i Outback raczej nie przejedzie. To nie są samochody terenowe.

Link to comment
Share on other sites

5. Kup większe opony. Seryjnie masz 205/55R16. Kup rozmiar Outbackowy 215/60R16 - prędkościomierz będzie zaniżał (trzeba uważać na ograniczeniach), ale to najtańszy sposób podniesienia "nieco" tego samochodu.

Ale doradziłeś... Między podanymi rozmiarami opon jest jakieś 1.7cm różnicy w wysokości profilu. Dla prześwitu to niewiele. A ryzyko ocierania o nadkola / zawieszenie wzrasta znacznie (w moim legacu nie ma zbyt wiele miejsca wokół koła).

No i dodaj do tego spadek dynamiki - chyba, że zalecasz jazdę non-stop z reduktorem na LO :P

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Ja zwiększałem prześwit i to z powodzeniem:

tutaj wątek :http://www.forum.sub...enie +prześwitu

W srócie wymiana sprężyn na H&R które nominalnie powinny zwiekszyć prześit o 3,5 cm , faktycznie zwiekszyły o ok 5 poza tym wymieniłem opony na 205/60/16 prześwit zwiększył się o kolejny centymetr. Najważniejsze w tym wszystkim jest że auto tak nie siada pod obciążeniem.

Auto od tego czasu przejechało ok. 50 tys. Nic nie obciera licznik przy 100 km/h na nawigacji pokazuje 98-99 . Podobno 215 mogłyby juz obcierać. Mam teraz poza Legacy jeszcze Otbacka i rzeczywista różnica to około 1 cm na korzyść Outbacka.

Edited by mus
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, troche rozjaśniło mi sie z pewnymi tematami

 

Ad 1. Mam osobny przycisk w pilocie do bagażnika, tylko chodziało mi o to by nie gasic silnika i nie wyciągac kluczyka za każdym razem gdy chce na chwilke otworzyć

 

 

Ad 5. Skoro pojawił sie temat opon w tym wątku to jeszcze zapytam: Obecnie auto mam na zimówkach Firestone 205/55R16 czyli seryjne jak wyżej Kolega napisał. Teraz muszę kupić nowe letnie i po przeczytaniu osobnych watków na ten temat tutaj na forum oraz wypowiedzi pod moim skłaniałbym sie ku 205/60/16. Napewno zostane przy 16 bo mam nowe alu felgi o tym rozmiarze.

Jakie marki opon polecacie do Legacy i czy to prawda że 4x4 szybciej się zużywają i są jakies dedykowane/specjalne?

 

Jeszcze mi się nasuneło pytanie odnośnie kluczyka z pilotem, dostałem 1 szt (oryginał) i chciałbym dorobić zapasowy. Domyślam się że ASO i spore koszty...Oczywiście kluczyk z immobiliser'em

 

no to narazie szukam ramek do tablic :)

Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Ad 5. Skoro pojawił sie temat opon w tym wątku to jeszcze zapytam: Obecnie auto mam na zimówkach Firestone 205/55R16 czyli seryjne jak wyżej Kolega napisał. Teraz muszę kupić nowe letnie i po przeczytaniu osobnych watków na ten temat tutaj na forum oraz wypowiedzi pod moim skłaniałbym sie ku 205/60/16.

Nie kombinuj, zakładaj fabryczne...

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

ad 1. Jak masz otwarte wszystkie drzwi i kluczyk masz w stacyjce to nie musisz naciskać na pilocie żeby otworzyć bagażnik

ad 2. Ja mam faktycznie opony 205/60 i nic mi nie obciera ale ja mam podwyższone zawieszenie.

Edited by mus
Link to comment
Share on other sites

Ad 1. Mam osobny przycisk w pilocie do bagażnika, tylko chodziało mi o to by nie gasic silnika i nie wyciągac kluczyka za każdym razem gdy chce na chwilke otworzyć
A to ciekawostkę piszesz, bo jak ja mam kluczyk w stacyjce to bagażnik z klamki otwieram :o
Link to comment
Share on other sites

Ad. 5. Najlepszym sposobem podniesienia Legacy jest... Kupienie Outbacka;)

 

Tak, czasami łatwiej powiedzieć niż wykonać. Ja po kilku tys szorowania tyłkiem po asfalcie z LPG i bagażem podłożyłem 1 cm podkładek, z braku lepszych pomysłów. Efekt jest wyraźnie zauważalny, auto prowadzi się o niebo stabilniej. Ale to nie zwiększanie prześwitu, a raczej jego odzysk...

 

I jeszcze jedno, znalazłem też na forum opinie, że zawieszenie z Outbecka w Legacy od razu pada. Podobno szkoda kasy.

Link to comment
Share on other sites

czy to prawda że 4x4 szybciej się zużywają i są jakies dedykowane/specjalne?

Nie ma specjalnych opon, a w sprawie zużycia to chyba odwrotnie, bo zużywają się symetrycznie. Ja kupiłem od gościa auto 98 tys. przebiegu na fabrycznych gumach (tak przynajmniej twierdził). Oczywiście trzeba brać poprawkę na sezonowe zamiany ale i tak sporo.

Link to comment
Share on other sites

czy to prawda że 4x4 szybciej się zużywają i są jakies dedykowane/specjalne?

Nie ma specjalnych opon, a w sprawie zużycia to chyba odwrotnie, bo zużywają się symetrycznie. Ja kupiłem od gościa auto 98 tys. przebiegu na fabrycznych gumach (tak przynajmniej twierdził). Oczywiście trzeba brać poprawkę na sezonowe zamiany ale i tak sporo.

 

ok, dzięki! czyli każde 'markowe' o rozmiarze 205/55R16 (205/60R16) bedą okej

Link to comment
Share on other sites

czy to prawda że 4x4 szybciej się zużywają i są jakies dedykowane/specjalne?

Nie ma specjalnych opon, a w sprawie zużycia to chyba odwrotnie, bo zużywają się symetrycznie. Ja kupiłem od gościa auto 98 tys. przebiegu na fabrycznych gumach (tak przynajmniej twierdził). Oczywiście trzeba brać poprawkę na sezonowe zamiany ale i tak sporo.

 

ok, dzięki! czyli każde 'markowe' o rozmiarze 205/55R16 (205/60R16) bedą okej

 

raczej tylko zostaja ci 55 a nie 60

jak dbasz o felge przyda sie rant ochronny

Link to comment
Share on other sites

Ja zwiększałem prześwit i to z powodzeniem:

tutaj wątek :http://www.forum.sub...enie +prześwitu

W srócie wymiana sprężyn na H&R które nominalnie powinny zwiekszyć prześit o 3,5 cm , faktycznie zwiekszyły o ok 5 poza tym wymieniłem opony na 205/60/16 prześwit zwiększył się o kolejny centymetr. Najważniejsze w tym wszystkim jest że auto tak nie siada pod obciążeniem.

Auto od tego czasu przejechało ok. 50 tys. Nic nie obciera licznik przy 100 km/h na nawigacji pokazuje 98-99 . Podobno 215 mogłyby juz obcierać. Mam teraz poza Legacy jeszcze Otbacka i rzeczywista różnica to około 1 cm na korzyść Outbacka.

 

dzięki, coś bede myślał w tym kierunku i jak coś wyjdzie to sie pochwale na forum. Narazie z rzeczy użytecznych w terenie i nie tylko wymieniłem osłone silnika od spodu na blache ocynkowaną "trójke" :)

 

205/60 to już raczej za duży rozmiar jak

ona Gacka. opona przez 55 jeszcze spokojnie wchodzi i sie sprawdza;)

 

ok, szukam więc 205 55R 16'' - dzięki za rady!

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zamierzasz tak jak ja podnieść zawieszenie sprężynami to wstrzymaj się z zakupem opon 205/55 bo z tymi oponami po podwyższeniu auto a w zasadzie wnęka nadkoli wyglądają dziwnie (całe koło w nadkolu wydaje się nieproporcjonalnie małe). Poza tym sprężyny podwyższone utwardzają auto i opony z profilem 60 rekompensują częściowo ten efekt.

Link to comment
Share on other sites

ad 1. Jak masz otwarte wszystkie drzwi i kluczyk masz w stacyjce to nie musisz naciskać na pilocie żeby otworzyć bagażnik

ad 2. Ja mam faktycznie opony 205/60 i nic mi nie obciera ale ja mam podwyższone zawieszenie.

 

Jednak nie, podjechałem pod sklep, zgasiłem auto (kluczyk był w stacyjce), wysiadłem ale klapa sie nie otworzyła.

Musiałem wyjąć kluczyk, podejść od tyłu i przyciskiem 'bagażnikowym' odblokować.

Wygląda na to, że mam wadliwe auto a przy zakupie nie sprawdziłem tego :/

W zasadzie nie jest to jakaś spędzająca sen z powiek usterka, ale jednak czasem pewna niewygoda

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...