Skocz do zawartości

Ragnar

Nowy
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Zamość
  • Auto
    Subaru Legacy IV kombi 05 'celebration' 2,0 137KM

Ostatnie wizyty

217 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Ragnar

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Właśnie mam taki problem że świeci się "ABS", świeci się "check engine" oraz miga "cruise" - czyli to o czym pisał Danus00. Tylko że czasami zaświeca się tylko sam ABS, często te trzy kontrolki a czasami nic - czyli jest normalnie (zero błędów, nic się nie świeci, działa abs i tempomat). Diagnoza była czujnik prędkości kół - błąd ERSS . Zostały oczyszczone wszystkie czujniki ABS i na chwile pomogło. Problem wrócił dalej i w warsztacie wyszło że czujnik ABS prawy przód nie trzyma rezystancji a więc do wymiany. Mam blisko siebie do kupienia używany za 100 zł ale z Legacy Outback 2005. Czy może pasować do Legacy IV?
  2. Jeżdżę Legacy IV Celebration 2005 KOMBI 2.0 137KM, i mam takie wyposażenie: - skórzane fotele - obszyta kierownica - elektrycznie regulowany fotel kierowcy - podgrzewany fotel kierowcy i pasażera - panoramiczny dach (szyberdach) - czujnik parkowania - tempomat - klima elektryczna - komputer - podgrzewana szyba z tyłu oraz lusterka - przyciemniana szyba z tyłu oraz boczne pasażera oraz to co w standarcie kombi: reduktor, poduszki i kurtyny i inne...
  3. Ragnar

    przednia szyba

    Witam, podepnę się pod temat. Właśnie na autostradzie kamień uszkodził mi szybę przednią a potem na drugi dzień pękła w linii prostej na długość L=3000. No i czeka mnie wymiana. U mnie w mieście w warsztacie zaproponowali mi szybę firmy Pilkington w cenie 350 zł + wymiana 150 zł. Szyba bez systemu podgrzewania bo taką mam obecnie (fabryczna była już wymieniana przez poprzednika). Chciałbym wstawić dobrą jakościowo szybę, aby się nie rysowała z byle powodu, była w miare odporna i miała właściwości wytrzymałościowe zbliżone do oryginału. Moje pytanie jest takie czy Koledzy mają może jakieś propozycje jaką szybę wstawić aby spełniała moje oczekiwania. Inne kwestia: czy można np. zakupić oryginał nowy lub używkę w dobrym stanie? Szukałem na Allegro ale tam same zamienniki. Samochód: Legacy IV 2,0 137KM, wersja celebration kombi. Dzięki!
  4. Ragnar

    Felgi stalowe Legacy

    Myślę, że możesz napisać tylko tyle, że nie ocierają o nadkola.Z jakiś powodów projektant uznał, że offset 55mm przy feldze 16x5.5 jest właściwy (mimo, że tak 'głębokie' felgi to rzadkość na rynku). Ale pewnie w 80-90% use-case'ów Twoje felgi będą dobrze się zachowywać Pozdr. No tak, napisałem z rozpędu tak, bo byłem pewny że będzie problem.
  5. Ragnar

    Felgi stalowe Legacy

    No to teraz mogę śmiało obalić teorie, bo felgi z Et42 z nabitkami "vw audi" bezproblemowo hulają z moim Legacy IV kombi. Mimo że temat był poruszany wcześniej jak na początku koledzy wspomnieli to może komuś się przyda ta informacja. Dzięki i pozdrowienia dla wszystkich zainteresowanych.
  6. Ragnar

    Felgi stalowe Legacy

    No właśnie gośćmi mówił że sprzedawał takie do Legacy, tylko że nie wiem jaka jest zależność ale że jak silnik dużej mocy to mogą nie pasować Na felgach jest nabite "audi,vw". Właśnie dzisiaj będą mi je nakładać i zobaczymy...Ogólnie stan jest dobry, proste bez znacznych ognisk korozji i chciałbym aby pasowały. Szkoda mi alusów na zime zwłaszcza że lubie poszaleć w terenie
  7. Ragnar

    Felgi stalowe Legacy

    Dzięki, resztę sobie dogoogluje Literatura podaje 55mm. Choć życie udowadnia, że 48mm też da radę Pozdr. no ja bede miał ET42 są w drodze, wiec już sie szykuje na zwrot
  8. Ragnar

    Felgi stalowe Legacy

    Chcę do zimówek zakupić felgi stalowe do swojego Legasia. Znalazłem używki o takich parametrach: 16 5x100 (opony mam 205/55/R16) ale gość mnie pyta o odsadzenie, że moga nie pasować bo mogą zahaczać o jakiś zacisk, zależy to od mocy silnika - ja mam wersję 2,0i 138KM. Ktoś może wie jakie to ma być odsadzenie? Dzięki
  9. Nie ma specjalnych opon, a w sprawie zużycia to chyba odwrotnie, bo zużywają się symetrycznie. Ja kupiłem od gościa auto 98 tys. przebiegu na fabrycznych gumach (tak przynajmniej twierdził). Oczywiście trzeba brać poprawkę na sezonowe zamiany ale i tak sporo. ok, dzięki! czyli każde 'markowe' o rozmiarze 205/55R16 (205/60R16) bedą okej raczej tylko zostaja ci 55 a nie 60 jak dbasz o felge przyda sie rant ochronny no o felgę dbam, jak chyba każdy ale z tym rantem to nie wiem, zamawiam jutro opony marki takie jak miałem w poprzednim aucie, nie narzekałem ale już nie wiem czy miały rant. Pewnie tutaj nie można używać konkretnych nazw itp dlatego mam prośbę o podesłanie przykładu np z allegro na priv.
  10. Jednak nie, podjechałem pod sklep, zgasiłem auto (kluczyk był w stacyjce), wysiadłem ale klapa sie nie otworzyła. Musiałem wyjąć kluczyk, podejść od tyłu i przyciskiem 'bagażnikowym' odblokować. Wygląda na to, że mam wadliwe auto a przy zakupie nie sprawdziłem tego :/ W zasadzie nie jest to jakaś spędzająca sen z powiek usterka, ale jednak czasem pewna niewygoda
  11. dzięki, coś bede myślał w tym kierunku i jak coś wyjdzie to sie pochwale na forum. Narazie z rzeczy użytecznych w terenie i nie tylko wymieniłem osłone silnika od spodu na blache ocynkowaną "trójke" ok, szukam więc 205 55R 16'' - dzięki za rady!
  12. Nie ma specjalnych opon, a w sprawie zużycia to chyba odwrotnie, bo zużywają się symetrycznie. Ja kupiłem od gościa auto 98 tys. przebiegu na fabrycznych gumach (tak przynajmniej twierdził). Oczywiście trzeba brać poprawkę na sezonowe zamiany ale i tak sporo. ok, dzięki! czyli każde 'markowe' o rozmiarze 205/55R16 (205/60R16) bedą okej
  13. Spoko, klamke znalazłem i wszystko działa jak trzeba - poprostu zawsze odruchowo wyciągałem kluczyk, dzięki!
  14. Dzięki za wszystkie odpowiedzi, troche rozjaśniło mi sie z pewnymi tematami Ad 1. Mam osobny przycisk w pilocie do bagażnika, tylko chodziało mi o to by nie gasic silnika i nie wyciągac kluczyka za każdym razem gdy chce na chwilke otworzyć Ad 5. Skoro pojawił sie temat opon w tym wątku to jeszcze zapytam: Obecnie auto mam na zimówkach Firestone 205/55R16 czyli seryjne jak wyżej Kolega napisał. Teraz muszę kupić nowe letnie i po przeczytaniu osobnych watków na ten temat tutaj na forum oraz wypowiedzi pod moim skłaniałbym sie ku 205/60/16. Napewno zostane przy 16 bo mam nowe alu felgi o tym rozmiarze. Jakie marki opon polecacie do Legacy i czy to prawda że 4x4 szybciej się zużywają i są jakies dedykowane/specjalne? Jeszcze mi się nasuneło pytanie odnośnie kluczyka z pilotem, dostałem 1 szt (oryginał) i chciałbym dorobić zapasowy. Domyślam się że ASO i spore koszty...Oczywiście kluczyk z immobiliser'em no to narazie szukam ramek do tablic Dzięki!
  15. Witam wszystkich, od prawie miesiąca jestem szczęśliwym (jak narazie) posiadaczem Legacy IV kombi, 2,0 z najniższą mocą 138 KM - 2005 r. wersja celebration a więc szyberdach,skóra,tempomat,grzane fotele itd. Mam kilka pytań, które być może starym wyjadaczom wydadzą się śmieszne, ale każdy jakoś zaczynał a ja nawet nie bardzo mam kontakt z jakimkolwiek posiadaczem Legacy - u mnie w okolicy prawie nie ma. Powiem że przesiadłem się z Mazdy Xedos V6 2,0 140KM. Brałem pod uwage Mazde Tribute, Forestera, Outbacka i ostatecznie Legacy 1. Gdzie znajduje sie w tym samochodzie cięgno/dźwigienka do otwarcia tylnego bagażnika (tzw klapy) narazie za każdym razem muszę wyciągac kluczyk i otwierać pilotem. W instrukcji obsługi którą dostałem z autem jest że przy podłokietniku cos tam jest do tego ale ja najzwyczajniej nie mogę znaleźć 2. Do czego służy taka niby wajha przy prawej stronie/boku fotela kierowcy. Fotel mam regulowany elektrycznie ale po lewej stronie na dole 3. Jak to jest z tym reduktorem, czy w czasie jazdy można nim manewrować, tj przełączać czy tylko na pełnym stopie - czytam w necie różne opinie na ten temat. Mi gość od którego kupiłem mówił że w czasie jazdy można ale nie przy prędkości większej jak 80 km/h (używać) 4. Mam z tyłu pod tablicą rej. ramke z logiem subaru (salonową) z przodu jakąś inną - czy może są gdzieś do nabycia dwie takie same ramki - koniecznie logo subaru, może jakieś z SIP? 5. Jako że jestem z zamiłowania fotografem i będe troszkę brykał w terenie - lekkim co prawda (nieutwardzone drogi, piaski, czasem błota + zima) to mam pytanie jakie są możliwości zwiększenia prześwitu w tym aucie. Słyszałem, że można wymienić zawieszenie na to z Outbacka, inna możliwość to dospawać po jednym zwoju do sprężyn, coś też o nakładkach słyszałem. Ciekawi mnie czy ktoś tak już robił i jaki efekt. Narazie tyle, gdy coś się urodzi bede pisał, póki co pozdrawiam wszystkich Subarowiczów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...