Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

OPC%2001.jpg

OPC%2002.jpg

OPC%2003.jpg

OPC%2004.jpg

 

Rüsselsheim. Dzięki nowej Corsie Opel wrzuca właśnie najwyższy bieg. Po udanym debiucie rynkowym czwartej generacji małego bestsellera, Opel wypuszcza właśnie na drogę jego usportowiona wersję. Wariant OPC to kwintesencja dynamicznego charakteru Corsy, zapewniająca największą zwinność i kontrolę obiecującą czystą przyjemność

z jazdy. Turbodoładowany silnik 1,6 litra o mocy 141 kW/192 KM sprawia, że kompaktowy trzydrzwiowy pojazd rozpędza się od zera do 100 km/h w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Maksymalny moment obrotowy sięga 230 Nm, ale może być chwilowo zwiększany do ponad 260 Nm dzięki funkcji „overboost”. Moc przenoszona jest na przednią oś poprzez sześciobiegową skrzynię biegów. Takie osiągi we wszystkich sytuacjach drogowych, najnowszemu członkowi rodziny modeli OPC gwarantuje doskonały napęd. Przyspieszenie od 80 km/h do 120 km/h na piątym biegu zajmuje zaledwie 6,7 sekundy. Corsa OPC zużywa 7,9 litra paliwa na 100 km, co jest świetnym wynikiem w klasie samochodów wyczynowych. Pojazd zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca, tuż przed premierą rynkową.

 

Również wygląd tego wariantu Corsy odzwierciedla jego czysto sportowe ambicje.

Uwagę w OPC zwraca spoiler dachowy, a także silnie zarysowane spoilery z przodu

i z tyłu, z przypominającymi skrzela wlotami i wylotami powietrza. Elementy wykończenia, takie jak ciemny tłumik, centralnie umieszczona trójkątna końcówka rury wydechowej

i specjalnie zaprojektowane lusterka, to tylko kilka przykładów wyjątkowej uwagi, jaką poświęcono rozwijając śmiały i sportowy charakter Corsy.

 

Po wprowadzeniu wielu modyfikacji układ jezdny Corsy OPC ma wyjątkową, jeszcze bardziej sportową charakterystykę. Dzięki wielu godzinom spędzonym na torze testowym Nürburgring Nordschleife, inżynierowie uzyskali doskonałą równowagę pomiędzy charakterystyką jezdną a pewną kontrolą pojazdu. Najważniejsze zmiany obejmują silniejsze profile tylnej osi i zmieniony kąt tylnej belki skrętnej, nowe ustawienie resorów/amortyzatorów, obniżenie zawieszenia o 10 mm i zastosowanie większego stabilizatora. Standardowo oferowany układ ESP, który można w razie potrzeby odłączyć, także został dostosowany do sportowego charakteru pojazdu. Nowa Corsa OPC wyposażona jest fabrycznie w 17-calowe koła z lekkich stopów z oponami 215/45 R17,

a opcjonalnie może otrzymać felgi 18-calowe i opony o szerokości 225 mm. Duże

16-calowe hamulce z charakterystycznymi niebieskimi zaciskami zapewniają wydajne hamowanie: z przodu Corsa OPC wyposażona jest w wentylowane tarcze w rozmiarze 308, a z tyłu tarcze o średnicy 264 mm.

 

Sportowy charakter dominuje również we wnętrzu Corsy OPC. Oprócz typowych dla OPC progów, wskaźników z chromowanymi obwódkami i czerwonymi wskazówkami oraz wlotów powietrza w niebieskich obwódkach (dostępnych także w wersji srebrnej), uwagę zwraca spłaszczona na dole i obleczona skórą kierownica. Nawiązaniem do samochodów sportowych jest także niebieskie (lub opcjonalnie srebrne) zwieńczenie koła kierownicy, zaś fortepianowy lakier konsoli centralnej i aluminiowe pedały podkreślają sportowy, niepowtarzalny charakter wnętrza o bardzo wysokiej jakości. Wyróżniają się tu szczególnie nowo zaprojektowane sportowe fotele Recaro połączone z zagłówkami. Zabezpieczają one zarówno kierowcę, jak i pasażera z przodu zintegrowanymi poduszkami powietrznymi ? to debiut w tego rodzaju fotelach.

 

Wprowadzenie Corsy poszerza prowadzony przez Opla program OPC do pięciu modeli. Najmocniejsza Vectra OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM dostępna jest w wersji sedan i kombi. Zafira OPC ? najszybszy na świecie seryjnie produkowany van, osiągający prędkość maksymalną 231 km/h ? i Astra OPC mają dwulitrowe silniki turbo o mocy 177 kW/240 KM. Meriva OPC napędzana jest silnikiem podobnym do tego, który dostępny będzie w Corsie: moc 132 kW/180 KM, prędkość maksymalna ponad 220 km/h.

 

„Modele OPC są ucieleśnieniem czystego sportu, łączącym w sobie markę, emocje i pasję. Dlatego odmiana OPC doskonale pasuje do nowej Corsy. Uważana jest ona za samochód dla młodych ludzi, który zapewnia mnóstwo radości z jazdy” – mówi Alain Visser,

dyrektor ds. europejskiego marketingu Opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czekajcie, nie doczytałem.

 

280 KM to ma vectra, a ja myślałem, że Astra. Oba mają przyspieszenia do setki powyżej 6 sekund. Czyli do WRXa i STI im jeszcze brakuje, szczególnie, że te przyspieszenia to tylko na suchym w idealnych warunkach.

 

Se pokopiemy :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czekajcie, nie doczytałem.

 

280 KM to ma vectra, a ja myślałem, że Astra. Oba mają przyspieszenia do setki powyżej 6 sekund. Czyli do WRXa i STI im jeszcze brakuje, szczególnie, że te przyspieszenia to tylko na suchym w idealnych warunkach.

 

Se pokopiemy :mrgreen:.

 

Przemeq, WRXa MY06 na torze moze objechac np. 'slabsza' Honda Si (mam dowod) ktora setke robi w ok.7 sekund a wedlug niektorych testow nawet w ok.7.5s :roll: To jak auto idzie do paki nie odzwierciedla jak sie prowadzi ale faktem jest, ze musi byc dosyc rowno. Na szutrach takie auta nie maja szans. STi to juz zupelnie inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czekajcie, nie doczytałem.

 

280 KM to ma vectra, a ja myślałem, że Astra. Oba mają przyspieszenia do setki powyżej 6 sekund. Czyli do WRXa i STI im jeszcze brakuje, szczególnie, że te przyspieszenia to tylko na suchym w idealnych warunkach.

 

Se pokopiemy :mrgreen:.

 

Przemeq, WRXa MY06 na torze moze objechac np. 'slabsza' Honda Si (mam dowod) ktora setke robi w ok.7 sekund a wedlug niektorych testow nawet w ok.7.5s :roll: To jak auto idzie do paki nie odzwierciedla jak sie prowadzi ale faktem jest, ze musi byc dosyc rowno. Na szutrach takie auta nie maja szans. STi to juz zupelnie inna bajka

 

Milek kiedy do Kielc sie przyjedziesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati, co to jest rozeta? Do wawki juz lepiej mi sie widzi no i wiekszosc jest ze stolicy wiec dostalbym jakies konkretne porady. Na wiosne trzeba bedzie cos pomyslec

 

Pokażemy ci co Twój samochód potrafi

 

wyczuwam tu pewna uszczypliwosc :mrgreen: heheh A auto moze i cos potrafi ale w rekach osoby, ktora rzeczywiscie cos soba prezentuje. Duzo znajomych mowi, ze dosyc dobrze jezdze aczkolwiek za szybko lecz gdy zobacze w TV co wyprawia chociazby Kuzaj, Solowow czy Kuchar....... robie sie odrazu taaaaaki malutki. Az ciarki przechodza po plecach :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki Przemek, ulatwiles mi zrozumienie :cool:

 

Czytalem rozmowy chlopakow o wyjezdzie na Ring, powiem krotko, nie stac mnie :( A jakby jeszcze cos sie zepsulo w aucie to w ogole porazka...

So What!, kazda kobieta jest piekna, trzeba tylko znalezc to piekno..... ewentualnie strzelic kilka kielichow :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...