Vader Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 witam wszystkich od kilku tygodni jestem posiadaczem legacy z 2000 roku. po calonocnym postoju gdy rano odpale auto to slychac delikatne stuki tak jak by zawory graly. po paru minutach wszystko cichnie i stad moje pytanie jak w moim silniku reguluje sie zawory?? i jaki jest luz zaworowy ??? prosil bym o pomoc bo jutro bede sie za to zwbieral. dodam ze auto ma 111tys udokumentowanego przebiegu od 25 tys na lpg. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 jeśli masz silnik 2.0 125 KM to regulacja zaworów w twoim silniku jest na śrubkę. A jeśli masz jakiś inny silnik to muszą wypowiedzieć się mądrzejsi ode mnie Jeśli nie była robiona regulacja zaworów to na pewno jest to wskazane tym bardziej, że ostatni okres auto jeździło na LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Te stuki to raczej tłoki stukają, w subaru to częsty przypadek ale nie groźny. Po lewej stronie na od spodu maski powinna być naklejka z info. na temat luzów zaworowych.Regulacja w SOHC na śrubki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilka_liter Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 EJ 251 to 2.5 156 KM, zawory regulowane na śrubkę. Kotś na forum podawał wartości luzów, poszukaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 A jak wygląda kwestia regulacji zaworów w 2,5l, 165KM (SOHC), MY05 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vader Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 0,20 i 0,25 oto wartosc dla tego silnika pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi. byc moze to tlok tak stuka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 A jak wygląda kwestia regulacji zaworów w 2,5l, 165KM (SOHC), MY05 ? "śrubki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twardziel Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 to ja się podłącze do tematu : 2,5 benzyna 150KM EJ25D , subaru legacy outback '96 , jak tutaj wygląda regulacja zaworów ? czy trzeba wyciągać silnik do sprawdzenia zaworów ? czy tylko do regulacji ? czy obejdzie się w ogóle bez wyciągania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Te stuki rano, to rzecz bardziej prozaiczna. To mogą być stuki na popychaczach - zawieszają się gdy są zimne - ja tak miałem nie raz w Legacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vader Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 panowie zawory ustawione stukanie nie ustalo stukanie slychac nawet na rozgrzanym silniku jest to nie glosnie stukanie nie wydaje mi sie aby byla to panewka.... zrobilem z tym juz 3 tys km i nadal auto smiga jak by nigdy nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 panowie zawory ustawione stukanie nie ustalo stukanie slychac nawet na rozgrzanym silniku jest to nie glosnie stukanie nie wydaje mi sie aby byla to panewka.... zrobilem z tym juz 3 tys km i nadal auto smiga jak by nigdy nic. A stuki masz tylko na wolnych obrotach, czy na wyższych też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac_k80 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Stukanie, zwłaszcza na zimnym silniku, np. Dziś rano -14 st C, to może być tak zwany "piston slab" - jak nie masz kłopotów z angielskim to jest w necie kilka artykułów na ten temat. Rozszerzalność temperaturowa, itp. Tylko powinno ustępować po rozgrzaniu silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 A stuka na gazie i na pb czy tylko na gazie? Chodzi mi nawet o samo wlaczenie lpg nawet przed przejsciem na zasilanie lpg? Generalnie wtryskiwacze gazu wydaja charakterystyczny klekot Moze sprawdz czy przy ustawieniu na pb tez "stuka"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vader Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 stuka najglosniej po odpaleniu po nocy na zimno. po rozgrzaniu cichnie ale nadal jest troche slychac. na lpg i paliwie to samo. dzwiek bardzo podobny do "piston slab" dokladnie cos takiego jak tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielofski Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 nie "slab" tylko "slap" Na tym forum jest masa o tym. Przestudiowałem, bo sam mam przerażający klekot z samego rana. Trudno, trzeba z tym żyć, choć dla ucha nie jest to przyjemne. Mówią, że subaru tak ma. Wina leży m.in. w specyfice budowy silnika tj. krótki skok tłoka przy dużej średnicy i małej wysokości. Do tego liniowy układ chłodzenia, który najmniej skuteczny jest dla ostatniego tłoka na swej drodze (zdaje się, że jest to ten najbliższy kierowcy). Ten tłok bywa przegrzewany i cierpi na tym cylinder, którego przekrój przybiera formę owalu. Na zimnym silniku tłok ma spory luz i lubi tłuc (piston slap). w momencie nabierania temperatury rozszerza się i już tak nie tłucze. Winą jest też sposób użytkowania tego silnika. Proces ten znacznie przyśpiesza niewłaściwy olej i/lub nieterminowa wymiana plus klasyczne pałowanie silnika na zimno. Do pewnego stopnia jest to niegroźne i ludzie jeżdżą tym latami. Dobrze jest, aby po odpaleniu zimnego silnika trochę pochodził bez obciążenia i choć trochę się zagrzał. No i oczywiście przed pełnym rozgrzaniem delikatnie obchodzić się z przyśpieszaczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vader Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 przebieg auta to obecnie 113 tys km. przy regulcji zaworow widac ze olej wymieniany systematycznie co 8tys km wszystko lsni. castrol 5w40 nie wiem musze sie chyba nauczyc z tym zyc dziekuje za porade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) Jeszcze raz powtarzam. Rano zawieszają się szklanki popychaczy - potem idzie dobrze. Można zmienić olej na inny - tak mi radził mechanik. Edytowane 26 Marca 2013 przez Bronx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Bronx Twój mechanik prawdopodobnie mówił o klepiących szklankach hydraulicznych, które rano do puki się nie napełnią olejem często hałasują przez chwilę. Tyle, że w silniku o którym mowa, takie nie występują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 A to przepraszam. Mój poprzedni subaru to Legacy GX 2,2 MY 1996 - ale nie pamiętam jaką miał regulację luzów zaworowych - być może hydrauliczną. Ale rano często, nie zawsze, klapał jak traktor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się