Jump to content

regulacja zaworow EJ251


Vader
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich od kilku tygodni jestem posiadaczem legacy z 2000 roku. po calonocnym postoju gdy rano odpale auto to slychac delikatne stuki tak jak by zawory graly. po paru minutach wszystko cichnie i stad moje pytanie jak w moim silniku reguluje sie zawory?? i jaki jest luz zaworowy ??? prosil bym o pomoc bo jutro bede sie za to zwbieral. dodam ze auto ma 111tys udokumentowanego przebiegu od 25 tys na lpg. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jeśli masz silnik 2.0 125 KM to regulacja zaworów w twoim silniku jest na śrubkę. A jeśli masz jakiś inny silnik to muszą wypowiedzieć się mądrzejsi ode mnie :)

Jeśli nie była robiona regulacja zaworów to na pewno jest to wskazane tym bardziej, że ostatni okres auto jeździło na LPG

Link to comment
Share on other sites

Te stuki to raczej tłoki stukają, w subaru to częsty przypadek ale nie groźny. Po lewej stronie na od spodu maski powinna być naklejka z info. na temat luzów zaworowych.Regulacja w SOHC na śrubki. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

to ja się podłącze do tematu : 2,5 benzyna 150KM EJ25D , subaru legacy outback '96 , jak tutaj wygląda regulacja zaworów ? czy trzeba wyciągać silnik do sprawdzenia zaworów ? czy tylko do regulacji ? czy obejdzie się w ogóle bez wyciągania ? :)

Link to comment
Share on other sites

panowie zawory ustawione stukanie nie ustalo :( stukanie slychac nawet na rozgrzanym silniku jest to nie glosnie stukanie nie wydaje mi sie aby byla to panewka.... zrobilem z tym juz 3 tys km i nadal auto smiga jak by nigdy nic.

Link to comment
Share on other sites

panowie zawory ustawione stukanie nie ustalo :( stukanie slychac nawet na rozgrzanym silniku jest to nie glosnie stukanie nie wydaje mi sie aby byla to panewka.... zrobilem z tym juz 3 tys km i nadal auto smiga jak by nigdy nic.

A stuki masz tylko na wolnych obrotach, czy na wyższych też?

Link to comment
Share on other sites

Stukanie, zwłaszcza na zimnym silniku, np. Dziś rano -14 st C, to może być tak zwany "piston slab" - jak nie masz kłopotów z angielskim to jest w necie kilka artykułów na ten temat. Rozszerzalność temperaturowa, itp. Tylko powinno ustępować po rozgrzaniu silnika...

Link to comment
Share on other sites

A stuka na gazie i na pb czy tylko na gazie? Chodzi mi nawet o samo wlaczenie lpg nawet przed przejsciem na zasilanie lpg?

Generalnie wtryskiwacze gazu wydaja charakterystyczny klekot :)

Moze sprawdz czy przy ustawieniu na pb tez "stuka"...

Link to comment
Share on other sites

stuka najglosniej po odpaleniu po nocy na zimno. po rozgrzaniu cichnie ale nadal jest troche slychac. na lpg i paliwie to samo. dzwiek bardzo podobny do "piston slab" dokladnie cos takiego jak tu

Link to comment
Share on other sites

nie "slab" tylko "slap" ;)

 

Na tym forum jest masa o tym. Przestudiowałem, bo sam mam przerażający klekot z samego rana. Trudno, trzeba z tym żyć, choć dla ucha nie jest to przyjemne. Mówią, że subaru tak ma.

Wina leży m.in. w specyfice budowy silnika tj. krótki skok tłoka przy dużej średnicy i małej wysokości. Do tego liniowy układ chłodzenia, który najmniej skuteczny jest dla ostatniego tłoka na swej drodze (zdaje się, że jest to ten najbliższy kierowcy). Ten tłok bywa przegrzewany i cierpi na tym cylinder, którego przekrój przybiera formę owalu. Na zimnym silniku tłok ma spory luz i lubi tłuc (piston slap). w momencie nabierania temperatury rozszerza się i już tak nie tłucze.

Winą jest też sposób użytkowania tego silnika. Proces ten znacznie przyśpiesza niewłaściwy olej i/lub nieterminowa wymiana plus klasyczne pałowanie silnika na zimno.

 

Do pewnego stopnia jest to niegroźne i ludzie jeżdżą tym latami.

Dobrze jest, aby po odpaleniu zimnego silnika trochę pochodził bez obciążenia i choć trochę się zagrzał. No i oczywiście przed pełnym rozgrzaniem delikatnie obchodzić się z przyśpieszaczem.

Link to comment
Share on other sites

przebieg auta to obecnie 113 tys km. przy regulcji zaworow widac ze olej wymieniany systematycznie co 8tys km wszystko lsni. castrol 5w40 nie wiem musze sie chyba nauczyc z tym zyc dziekuje za porade :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeszcze raz powtarzam. Rano zawieszają się szklanki popychaczy - potem idzie dobrze. Można zmienić olej na inny - tak mi radził mechanik. ;)

Edited by Bronx
Link to comment
Share on other sites

Bronx Twój mechanik prawdopodobnie mówił o klepiących szklankach hydraulicznych, które rano do puki się nie napełnią olejem często hałasują przez chwilę.

Tyle, że w silniku o którym mowa, takie nie występują :)

Link to comment
Share on other sites

A to przepraszam. Mój poprzedni subaru to Legacy GX 2,2 MY 1996 - ale nie pamiętam jaką miał regulację luzów zaworowych - być może hydrauliczną. Ale rano często, nie zawsze, klapał jak traktor :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...