Skocz do zawartości

regulacja zaworow EJ251


Vader

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich od kilku tygodni jestem posiadaczem legacy z 2000 roku. po calonocnym postoju gdy rano odpale auto to slychac delikatne stuki tak jak by zawory graly. po paru minutach wszystko cichnie i stad moje pytanie jak w moim silniku reguluje sie zawory?? i jaki jest luz zaworowy ??? prosil bym o pomoc bo jutro bede sie za to zwbieral. dodam ze auto ma 111tys udokumentowanego przebiegu od 25 tys na lpg. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz silnik 2.0 125 KM to regulacja zaworów w twoim silniku jest na śrubkę. A jeśli masz jakiś inny silnik to muszą wypowiedzieć się mądrzejsi ode mnie :)

Jeśli nie była robiona regulacja zaworów to na pewno jest to wskazane tym bardziej, że ostatni okres auto jeździło na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te stuki to raczej tłoki stukają, w subaru to częsty przypadek ale nie groźny. Po lewej stronie na od spodu maski powinna być naklejka z info. na temat luzów zaworowych.Regulacja w SOHC na śrubki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

panowie zawory ustawione stukanie nie ustalo :( stukanie slychac nawet na rozgrzanym silniku jest to nie glosnie stukanie nie wydaje mi sie aby byla to panewka.... zrobilem z tym juz 3 tys km i nadal auto smiga jak by nigdy nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie zawory ustawione stukanie nie ustalo :( stukanie slychac nawet na rozgrzanym silniku jest to nie glosnie stukanie nie wydaje mi sie aby byla to panewka.... zrobilem z tym juz 3 tys km i nadal auto smiga jak by nigdy nic.

A stuki masz tylko na wolnych obrotach, czy na wyższych też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie, zwłaszcza na zimnym silniku, np. Dziś rano -14 st C, to może być tak zwany "piston slab" - jak nie masz kłopotów z angielskim to jest w necie kilka artykułów na ten temat. Rozszerzalność temperaturowa, itp. Tylko powinno ustępować po rozgrzaniu silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A stuka na gazie i na pb czy tylko na gazie? Chodzi mi nawet o samo wlaczenie lpg nawet przed przejsciem na zasilanie lpg?

Generalnie wtryskiwacze gazu wydaja charakterystyczny klekot :)

Moze sprawdz czy przy ustawieniu na pb tez "stuka"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie "slab" tylko "slap" ;)

 

Na tym forum jest masa o tym. Przestudiowałem, bo sam mam przerażający klekot z samego rana. Trudno, trzeba z tym żyć, choć dla ucha nie jest to przyjemne. Mówią, że subaru tak ma.

Wina leży m.in. w specyfice budowy silnika tj. krótki skok tłoka przy dużej średnicy i małej wysokości. Do tego liniowy układ chłodzenia, który najmniej skuteczny jest dla ostatniego tłoka na swej drodze (zdaje się, że jest to ten najbliższy kierowcy). Ten tłok bywa przegrzewany i cierpi na tym cylinder, którego przekrój przybiera formę owalu. Na zimnym silniku tłok ma spory luz i lubi tłuc (piston slap). w momencie nabierania temperatury rozszerza się i już tak nie tłucze.

Winą jest też sposób użytkowania tego silnika. Proces ten znacznie przyśpiesza niewłaściwy olej i/lub nieterminowa wymiana plus klasyczne pałowanie silnika na zimno.

 

Do pewnego stopnia jest to niegroźne i ludzie jeżdżą tym latami.

Dobrze jest, aby po odpaleniu zimnego silnika trochę pochodził bez obciążenia i choć trochę się zagrzał. No i oczywiście przed pełnym rozgrzaniem delikatnie obchodzić się z przyśpieszaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A to przepraszam. Mój poprzedni subaru to Legacy GX 2,2 MY 1996 - ale nie pamiętam jaką miał regulację luzów zaworowych - być może hydrauliczną. Ale rano często, nie zawsze, klapał jak traktor :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...