Skocz do zawartości

Auto na firmę , oferta dealera z EU


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

I tak mi się jeszcze nasunęło, żeby sprawdzić czy to nie jakieś "lipne" egzemlarze spuszczają przez kanał na Słowacji.

"Lipne" w znaczeniu że x sztuk z danej parti odstaje od normy jakości.

Święty Mikołaj i Gwiazdka się już dawno skończyły..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to jednocześnie zobowiązujesz się tym, że zapłącisz 23% VATu od tego w naszym US.

 

ale to jest naturalne !!!! ja wiele towarów kupuje w UE w cenach netto i dolicza sie do tego VAT który odprowadzam a finalnie płaci klient o to jest naturalne , ale pytanie brzmi inaczej , co jest jesli w przypadku ja tej usługi nie sprzedaje dalej ? ja kupuje usługe wynajmu , to jest tak bys sobie pojechał np. do Berlina , czy Wiednia , wynająl auto na pół roku np.w wypozyczalni na lotnisku , w cenach netto bo masz VAT unijny , i ja sie pytam co dalej ? nic wiecej nic mniej , wałki stali itp mnie zupełnie nie interesują , mam 40 na karku , i chce życ normalnie bez stresu , a nie mocowac sie z US dlatego pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin, jak słysze hasło Słowacja i "bez VATu" to mnie aż k...ca bierze. Dla mnie to pachnie wałkiem i to grubym. Coś na kształt tego http://www.forbes.pl...138209,1,1.html - mnie to wku...ia osobiści, bo podobna procedurę stosuje jeden "cwany gapa" w mojej branży i dzięki temu mega psuje rynek.

Nie wiem jakimi nićmi tu jest to szyte i jak grubo, ale pierwsze co się rzuca w oczy to jeżeli dostajesz od nich faktury netto za nabycie wenątrzwspólnotowe to jednocześnie zobowiązujesz się tym, że zapłącisz 23% VATu od tego w naszym US.

Jest tak jak piszesz. Firma z innego państwa UE wystawia FV bez VATu, który rozlicza nabywca.

Carfit jeżeli chodzi o wynajem długoterminowy to Ty jako usługobiorca rozliczasz VAT

Edytowane przez ggggtt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak mi się jeszcze nasunęło, żeby sprawdzić czy to nie jakieś "lipne" egzemlarze spuszczają przez kanał na Słowacji.

"Lipne" w znaczeniu że x sztuk z danej parti odstaje od normy jakości.

Święty Mikołaj i Gwiazdka się już dawno skończyły..

 

to odpada , mozesz sobie zamowic auto pod swoje zamowienie i czekac ok 3-5 misiecy

 

Edwin, jak słysze hasło Słowacja i "bez VATu" to mnie aż k...ca bierze. Dla mnie to pachnie wałkiem i to grubym. Coś na kształt tego http://www.forbes.pl...138209,1,1.html - mnie to wku...ia osobiści, bo podobna procedurę stosuje jeden "cwany gapa" w mojej branży i dzięki temu mega psuje rynek.

Nie wiem jakimi nićmi tu jest to szyte i jak grubo, ale pierwsze co się rzuca w oczy to jeżeli dostajesz od nich faktury netto za nabycie wenątrzwspólnotowe to jednocześnie zobowiązujesz się tym, że zapłącisz 23% VATu od tego w naszym US.

Po za tym Łukasz sorry , ale chyba do końca nie masz racji , bo ja przykładowo , ściagam legalnie towar np. z USA , kupuje tam coś , płace cło , od ceny towaru + trabsport + cło , naliczany mi jest w odprawie podatek VAT który z góry musze zapłącic !!!!!! mimo ze towaru nie sprzedałem , ale ten towar legalnie sprzedaje do np. U.K. czy Słowacji !!! bez VAT !!!!!! i to jest normalne i legalne , i nie ma sie co boczyc :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kwestii podatkowej i księgowej się nie znam, ale skoro umowa ma być podpisana w SK, to należy DOKŁADNIE sprawdzić Słowackie przepisy. To co jest dozwolone u nas i logiczne , tam może być uznane np za przywłaszczenie - gdybam.

Z punktu widzenia regulacyjnego na pewno musisz mieć umowę Ty - Firma SK która regulować będzie: 1) kwestię ich własności pojazdu, 2) Twoje prawo do korzystania z pojazdu , 3) Ich odpowiedzialność za stan prawny auta, 4) Zasady korzystania z auta (ubezpieczenie, uszkodzenia, serwisy, limity kilometrów) 5) kwestie finansowania - tj . dokładna regulacja ew. zaliczenia rat na poczet ceny, zwrotu / zaliczenia kaucji itp.

Może warto byłoby pokusić się o opinię profi doradcy, który operuje na obydwu rynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybam.

 

tego własnie chce sie ustrzec :rolleyes: a tak po za tym , oczywiscie dam to prawnikom i ekspertom do przeanalizowania .

 

Lukass jeszcze jedno , rozumiem Twoje oburzenie , że ktoś psuje rynek , cóż to teraz normalne , ale pamietaj , Ty czy Twoja firma moze robic dokładnie to samo na terenie UE czy to czechy, słowacja , grecja czy UK. , mozesz smiało sprzedawac opony 23 % taniej jak w Polsce !!!! w imie prawa i przepisów .

Sprzedając podmiotowi w UE , sprzedajesz mu bez polskiego VAT , a co on z tą oponą zrobi to Ciebie akurat "wali i ziębi " ;) mozę ją zjeśc , moze spalic w kominku , moze sobie ja ustawic na torze kartingowym jako banda ochronna, dla Ciebie jest istotne ze masz potwoierdzenie ze opuscila polski obszar celny i do widzenia .

 

Carfit jeżeli chodzi o wynajem długoterminowy to Ty jako usługobiorca rozliczasz VAT

 

Ale jak ? wytłumacz mi to na chłopski rozum , dostaje FV np. na 1000 euro netto, za wynajem auta za miesiac np. marzec 2013. VAT-u tam nie ma , jak to jest. ? w polskim leasingu wynajmnie wiem , jest kwota netto + VAT , VAT w przypadku osobowego auta nie odliczam jesli juz odliczyłem 6k i cała kwota idzie w koszty , a tu ?

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw kwestią rejestracji nie ma się co martwić, bo przecież do czasu "wykupu" auto jest własnością firmy z SK.

Rozumiem, że "myk" polega na tym, że ten "pseudo-leasing" jest po prostu tańszy (dla klienta) niż "tradycyjny" leasing. Skoro tak, to faktycznie albo gdzieś jest myk (VATy i inne sraty) albo chwilowa luka. To się przecież musi opłacać obydwu stronom. Bo te 3200 EUR (z przykładu o X5) to brzmi mocno skromnie przy darmowym serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo te 3200 EUR (z przykładu o X5) to brzmi mocno skromnie przy darmowym serwisie.

 

Ale ten "darmowy" serwis to usługa BMW skalkulowana w cenie auta (wspomniane 52k).

 

Myślę, że tę usługę można by skonfrontować cenowo z polskimi ofertami wynajmu długoterminowego (oczywiście porównujemy ceny netto). Jeżeli różnica sprowadzi się do wartości akcyzy, to znaczy, że jest to w miarę prawdopodobne i nie jest to wałek.

 

A tak BTW - jeżeli jesteśmy w stanie rozliczyć cały VAT, to faktura ze SŁowacji może być dla nas korzystna, natomiast jeżeli nie (płacimy VAT, bo nie mamy wystarczająco kosztowych faktur VAT), to chyba nie ma to sensu (prawdopodobnie zaoszczędzimy jedynie akcyzę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten "darmowy" serwis to usługa BMW skalkulowana w cenie auta (wspomniane 52k).

 

dokładnie w Polsce też tak jest kupując nowe BMW

A tak BTW - jeżeli jesteśmy w stanie rozliczyć cały VAT,

sęk w tym ze nie jestesmy w stanie odliczyc VAT-u od osobówki , jedynie 6000zł i tyle .

Pamietaj że finalna cena auta ma się tak. cena netto bazowa + akcyza 18,6% ( powyzej 2000ccm) i od tej sumy dochodzi VAT , więc cena brutto jest bardzo wysoka , zaraz porównam z polskimi cenami .

 

No i porównałem w Polsce nowa BMW 3 kombi 3,0 diesel 258KM kosztuje ( mówie o cenie podstawowej ) 221 300 PLN , nawet jak odliczę 6000zł VAT to wychodzi 215 300 brutto , na słowacji ten sam model kosztuje 47 000 euro czyli przy dzisiejszym kursie 198 372 PLN czyli już wychodzi prawie 17 tys. taniej. ale ale , przy tym finansowaniu bierzemy cene netto czyli auto kosztuje 165 310 . oczywiscie bez finansowania . róznica jest porażająca w końcu to 50tys. !!!! ludzie mówcie gdzie jest haczyk bo to się za piękne wydaje :o:rolleyes:

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass jeszcze jedno , rozumiem Twoje oburzenie , że ktoś psuje rynek , cóż to teraz normalne , ale pamietaj , Ty czy Twoja firma moze robic dokładnie to samo na terenie UE czy to czechy, słowacja , grecja czy UK. , mozesz smiało sprzedawac opony 23 % taniej jak w Polsce !!!! w imie prawa i przepisów . Sprzedając podmiotowi w UE , sprzedajesz mu bez polskiego VAT , a co on z tą oponą zrobi to Ciebie akurat "wali i ziębi " ;) mozę ją zjeśc , moze spalic w kominku , moze sobie ja ustawic na torze kartingowym jako banda ochronna, dla Ciebie jest istotne ze masz potwoierdzenie ze opuscila polski obszar celny i do widzenia .

Edwin nie doczytałeś do końca linku, który Ci wysłałem o stali. W przypadku opon jest ten sam mechanizm przekrętu. Jeżeli ktoś eksportuje opony z PL fizycznie i sprzedaje je firmiek np. w DE z serowym Vatem to jest to ok, bo tamta firma odprowadza VAT w DE. Tutaj chodzi o to że jest to eksport fikcyjny - towar jest sprzedawany w cenie netto (zgodnie z prawem) firmie-słupowi na Słowacji. Firma słup z ceny netto robi brutto (nie odprowadzając podatku) i sprzedaje drugiemu słupowi juz brutto, choć cena się nie zmieniła. Drugi słup sprzedaje towar z powrotem do tej pierwszej firmy z PL, ale odlicza po drodze ichniejszy VAT i towar (papierowo) wraca do kraju, ale w cenie o 20% niższej. To jest najzwyczajniejsze wyłudzenie podatku VAT - z tymże fizycznie odbywa się za granicą. Ten artykuł o stali opisywał dokładnie ten proceder/mechanizm.

 

Wracając do auta - na bank sa tu obchodzone przepisy - bo nikt nie zostawił na pewno furtki żeby kupić sobie auto w kraju x i używać w kraju y i dzięki temu ominąc wszystkie podatki.

 

Ale jak ? wytłumacz mi to na chłopski rozum , dostaje FV np. na 1000 euro netto, za wynajem auta za miesiac np. marzec 2013. VAT-u tam nie ma , jak to jest. ?

Jeżeli dostajesz od kogoś za granicy FV z 0% VAT to znaczy że masz NIP EU - tym samym niezależnie od tego czy to jest usługa na potrzeby Twojej firmy, czy towar do dalszej sprzedaży - musisz odprowadzić VAT w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin nie doczytałeś do końca linku, który Ci wysłałem o stali. W przypadku opon jest ten sam mechanizm przekrętu. Jeżeli ktoś eksportuje opony z PL fizycznie i sprzedaje je firmiek np. w DE z serowym Vatem to jest to ok, bo tamta firma odprowadza VAT w DE. Tutaj chodzi o to że jest to eksport fikcyjny - towar jest sprzedawany w cenie netto (zgodnie z prawem) firmie-słupowi na Słowacji. Firma słup z ceny netto robi brutto (nie odprowadzając podatku) i sprzedaje drugiemu słupowi juz brutto, choć cena się nie zmieniła. Drugi słup sprzedaje towar z powrotem do tej pierwszej firmy z PL, ale odlicza po drodze ichniejszy VAT i towar (papierowo) wraca do kraju, ale w cenie o 20% niższej. To jest najzwyczajniejsze wyłudzenie podatku VAT - z tymże fizycznie odbywa się za granicą. Ten artykuł o stali opisywał dokładnie ten proceder/mechanizm.

 

Aaaa to sorry, rzeczywiscie nie doczytałem .

Jeżeli dostajesz od kogoś za granicy FV z 0% VAT to znaczy że masz NIP EU - tym samym niezależnie od tego czy to jest usługa na potrzeby Twojej firmy, czy towar do dalszej sprzedaży - musisz odprowadzić VAT w PL.

 

Hmm no i tu chyba beczka miodu pękła :( czyli dostając FV w kwocie netto , musze doliczyć jakby wewnętrznie 23% i oddać fiskusowi jak rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak BTW - jeżeli jesteśmy w stanie rozliczyć cały VAT,

sęk w tym ze nie jestesmy w stanie odliczyc VAT-u od osobówki , jedynie 6000zł i tyle .

Pamietaj że finalna cena auta ma się tak. cena netto bazowa + akcyza 18,6% ( powyzej 2000ccm) i od tej sumy dochodzi VAT , więc cena brutto jest bardzo wysoka , zaraz porównam z polskimi cenami .

Ale przy wynajmie długoterminowym odliczysz cały VAT również od osobówki. Więc tak jak pisałem wcześniej - rzecz się sprowadza do akcyzy przy dużych silnikach.

I wg mnie nawet z płacąc akcyzę, chyba lepiej to auto wziąć w PL, bo sobie taką FV spokojnie rozliczysz i będzie ona Twoim kosztem. W przypadku slowackiej FV netto pewnie mozna zrobić tak, że ją płacimy i chowamy do szuflady licząc, że jakoś to będzie i jeździmy autem, ale nie wyobrażam sobie, że ktoś od tego nie płaci VAT, a jednocześnie wlicza tę fakturę w koszty.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodnik jestes chyba w błędzie , przy wynajmie długoterminowym nie odliczyczusz sobie VAT-u z osobówki , będąc finalnym uzytkownikiem. Owszem jęsli ja wezme auto w leasing , i Tobie wynajmę auto , to ja wtedy mam prawo odliczyć Ty już niestety nie .

Ale rozmawiałem z ksiegowym teraz ( ma to jeszcze potwierdzić ) jak firma moja i np. salonu BMW ze słowacji ma NIP EU , to owszem to FV za wynajem doliczam VAT ale go rózniez z automatu odpisuję i wychodzi na 0 !!!! kuźwa porąbane to wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit, patrząc na przygody krajana Romka Kluski, chapeau bas, odważny jesteś :rolleyes::excl:

 

Ja narazie nie robię żadnych ruchów , póki nie bede miał czarno na białym , ryzyka zbędnego napewno nie podejme :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodnik jestes chyba w błędzie , przy wynajmie długoterminowym nie odliczyczusz sobie VAT-u z osobówki , będąc finalnym uzytkownikiem. Owszem jęsli ja wezme auto w leasing , i Tobie wynajmę auto , to ja wtedy mam prawo odliczyć Ty już niestety nie .

 

Widzisz, ja rozważałem taką opcję i pytałem księgowej, i ona twierdzi, że mogę. Na razie pomysł zarzuciłem, więc nie potwierdzę Ci na 100%, ale przy najbliższej okazji raz jeszcze odpytam księgową, bo być może się nie zrozumiałem z nią.

Ale zauważ, że była by to taka sama sytuacja, o której Ty piszesz - że po doliczeniu VAT, mozesz go odliczyć. Tu miałbyś już FV z VAT, a dalej tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rombu no własnie to jest dokładnie to co pisałem wcześniej , ze ja sobie nie odliczę ( oprócz 6k ) VAT-u. Problem jest ciut inny , bo chodzi o towar z UE ze stawką 0% , ale rozmawiałem teraz z biegłym rewidentem i niestety , trzeba do FV z EU doliczyć 23% którego jednak nie odliczę sobie ( oprócz 6k) , więc temat odpuszczam , jest to nadal mocno opłacalne ale przy grubych furach typu X5, czy X6 , czy innych ze wzgledu na akcyze . Przy X3 czy 3 kombi a myslałem o tym , wyjdzie coś taniej ( jak silnik powyzej 2000ccm ) ale sząłu nie ma, wiec rezygnuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin myślę, że nie warto. Mam znajomego , który jeździ na słowackich blachach ale on ma drugą firmę na Słowacji-wtedy ma to sens.

Na dzień dzisiejszy są dosyć duże rabaty w BMW- rzędu 8-10% + 5 letni serwis gratis.

Jakby co to daj znać , mam znajomego w Bawaria Motors w Katowicach ;) to zrobi jakąś dobra ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rombu no własnie to jest dokładnie to co pisałem wcześniej , ze ja sobie nie odliczę ( oprócz 6k ) VAT-u.

 

Jest metoda na odliczenie 23% VAT'u, można z auta zrobić bankowóz ale nie każda działalność firmy się nadaje na to. A 2 opcja to tak, że ty kupujesz to auto i je wynajmusz (tylko na papierach), faktury się wystawia na np. kogoś znajomego. Tylko "wynajem" tego auta powinien być w cenie rynkowej. Rozwiązania nie są idealne ale są to jakieś opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy są dosyć duże rabaty w BMW- rzędu 8-10% + 5 letni serwis gratis. Jakby co to daj znać , mam znajomego w Bawaria Motors w Katowicach ;) to zrobi jakąś dobra ofertę.

 

Tak wiem, też mam tam dobrego kumpla z którym czasami jeździmy na rajdy :)

Jest metoda na odliczenie 23% VAT'u, można z auta zrobić bankowóz ale nie każda działalność firmy się nadaje na to. A 2 opcja to tak, że ty kupujesz to auto i je wynajmusz (tylko na papierach), faktury się wystawia na np. kogoś znajomego. Tylko "wynajem" tego auta powinien być w cenie rynkowej. Rozwiązania nie są idealne ale są to jakieś opcje.

 

wiem ze są takie opcje , bankowóz jak Mateusz wspomniał bedzie problem, a drugi wariant z podnajmem, cóż powiem tak , za stary jestem ;) na takie kombinacje , i wolę świety spokój jak chodzenie po urzedach i tłumaczenie sie co i jak i dlaczego , nawet jak sie nie dopatrzą uchybień , to się zawezmą na coś innego i po co mi to :)

Temat narazie odpuszczam :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Edwin..szkoda zdrowia. Chociaż byłoby to zgodne z prawem to przepisy w Polsce są czasem tak niejasne, że samo udawadnianie , że się ma rację długo trwa i kosztuje wiele zdrowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie pierwsze już odpada bo będzie zmiana albo już jest . Trzeba będzie mieć min. szyby kuloodporne. :)

 

To jeszcze do takich info. nie dotarłem ale to dlatego, że za dużo pracy do tego sesja, a doba ma 24h i za ... nie wiecej:/

 

Chciałem tylko podpowiedzieć jakie możliwości istnieją. U mnie w rodzinie są 2 auta wzięte na firmę i tylko odliczylismy od nich 6 tys. żeby kombinować i mieć czystą sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...