ppmarian Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Połączyłem się kablem KKL i programem freeSSM do EBD mojego forka Na zakładce skrzyni biegów jeden z paramentów okazała sie bardzo interesujacu Transfer momentu wyrażony w wartości % moja skrzynia 4EAT (Forester 2.5 n/a MY08 stara buda) posiada sprzęgło wielopłtykowe MPT z inicjalnym podziałem 60:40 (przód:tył) w/g deklaracji producenta wartości jakie odczytałem są następujące: 5% na biegu P i N 40% na zapiętym biegu D/3/1 (auto stoi w miejscu na hamulcu) 30% na zapiętym biegu 2 (auto stoi w miejscu na hamulcu) 30% podczas jazdy na biegu D/3/2 (stała prędkość bez przyspieszania i zwalniania) 40% podczas jazdy na 1 biegu (stała prędkość bez przyspieszania i zwalniania) podczas przyspieszania na biegu D/3/2/1 wartość zwiększa się natychmiastowo im mocniej naciśniemy gaz do 55% przy pełnym bucie podczas hamowanie (puszczenie gazu z lub bez dodatkowego hamowania) na biegu D/3/2 wartość to 30% podczas hamowanie (puszczenie gazu z lub bez dodatkowego hamowania) na biegu 1 wartość to 40% co ciekawe kręcenie kierownica (pokonywanie zakrętów) nie zmienia tych wartości czy to ze stała prędkością czy to podczas przyspieszania czy hamowania, nie miałem okazji tylko sprawdzić zakrętów przy pełnym bucie. powyższe dane mogą świadczyć że subaru z automatyczna skrzynia biegów bez VTD (centralnego dyfra) nie są proteza napędu a pełnowartościowym STAŁYM napędem jako ciekawostkę podam że temperatura ATF od zimnego startu (6 st C) po 10km jazdy wynosi 50st C a po 20km 55 st C 9jazda drogami podmiejskimi z prędkościami 50-80km/h obr 1500-2500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 A kto powiedział że są protezą? :-) Była teoria mówiąca o napędzie 90/10 ale nigdzie nie znalazłem jej potwierdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rpw Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Była teoria mówiąca o napędzie 90/10 ale nigdzie nie znalazłem jej potwierdzenia. Obserwując jazdę Forka w automacie na Plejadach, to nie ma możliwości, żeby to było 90/10. ppmarian, ciekawe info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Była teoria mówiąca o napędzie 90/10 ale nigdzie nie znalazłem jej potwierdzenia. Miało to dotyczyć pierwszych 4EAT w Legacach I i II, czyli gdzieś do 98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 A w wolnej chwili sprawdzę starszą skrzynię z 2004 roku w xtku, tutaj ponoć ma być 90:10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 A w wolnej chwili sprawdzę starszą skrzynię z 2004 roku w xtku, tutaj ponoć ma być 90:10 Czekam z niecierpliwością na info. Send with my HTC Sensation XL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 A kto powiedział że są protezą? :-) Była teoria mówiąca o napędzie 90/10 ale nigdzie nie znalazłem jej potwierdzenia. Tylko teoria?! A ja kilka nocy nie spałem bo myślałem, że mam auto z napędem na przód... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Dla mnie teoria , przynajmniej nigdy nie trafiłem na oficjalne dane w tej kwesti. Powyższe tylko potwierdza że to bzdury. Mam lapka z obd , sprawdzę tym programem o ile to nie jest zbyt skomplikowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) tu jest oficjalne stanowisko subaru na temat 4eat tu jest info o MPT 95:5 http://www.subaru.co...r_ActiveAWD.pdf tu jest info że MPT jest 80:20 (data???) http://www.cars101.c...baru_terms.html tu jest oficjalne info o MY08 MPT 60:40 http://www.kigjamaic... ... er2008.pdf tu jest olicjalne info z 2008 że MTP ma 60:40 http://www.subaru-gl...008n000858.html I tu jest najciekawsza animacja (w połowie strony) http://www.subaru.com.cz/viewtopic.php?t=300&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=b40ff57b0dd02d651c144cba19e1f8af Edytowane 10 Stycznia 2013 przez ppmarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Co by nie napisać pochlebnego o skrzyni automatycznej w Foresterze to i tak ma ona tylko 4 biegi . W dzisiejszych czasach to obciach. Koniec.Kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Co by nie napisać pochlebnego o skrzyni automatycznej w Foresterze to i tak ma ona tylko 4 biegi . W dzisiejszych czasach to obciach. Koniec.Kropka. Raczej modne stało się stwierdzenie, że czym więcej biegów tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Nie jestem zwolennikiem przesady, ale te minimum 5 biegów by się przydało. Jak kupowałem swojego Forestera, też chwilę zastanawiałem się na automatem, ale właśnie ilość biegów przesądziła na korzyść manuala. Zresztą nie byłem jedyny z takim myśleniem, bo automaty stały na placu, do kupienia od ręki, a na manuala trzeba było czekać miesiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 W powyższym za to pojawia się 95/5....... ale już bez konkretnego podania przy poszczególnych biegach. Ciekawe czy sytuacja zmienia się jeśli Forek ma szperę z tyłu. Spróbuję dzisiaj podpiąć OBD i zobaczymy co wypluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) a jak to jest w OBK 07 2,5 AT niby na szybie mam napis symmetrical AWD ;-) Edytowane 10 Stycznia 2013 przez Piskoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 ale te minimum 5 biegów by się przydało. jest to fakt niezaprzeczalny skrzynia 5eat byłaby idealna do forka sam nawet myślę jak zrobić taki swap.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 a jak to jest w OBK 07 2,5 AT niby na szybie mam napis symetrical AWD ;-) Zależy jaki masz transmission type. Masz VDC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) a jak to jest w OBK 07 2,5 AT niby na szybie mam napis symetrical AWD ;-) Zależy jaki masz transmission type. Masz VDC ? Nie mam pojęcia :-) ale wg broszury Outbacka 2007 na którą sobie zerknąłem są 3 typy napędów CONTINUOUS AWD In models with the 5-speed manual transmission, power is normally split 50/50 between the front and rear wheels. Should wheel slippage occur, the viscous-center locking differential automatically helps transfer power away from the wheels experiencing slip to the wheels with the most amount of traction. ACTIVE AWD Paired with the available 4-speed automatic transmission, the Active AWD system features an electronically managed continuously variable multiplate transfer clutch. This system monitors parameters such as wheel slippage and vehicle speed, actively seeking to adjust power to the front or rear wheels with the most traction. VTD AWD The Variable Torque Distribution (VTD) system of the 5-speed automatic normally splits power 45% front and 55% rear to deliver a sporty feel, and electronically apportions torque for maximum grip Więc na 99 % nie mam VDC jak widać przy VDC napęd jest rozłożony 45/55 pytanie czy bez niego jest 90/10 czy 60/40 wg tego linka w AT jest 90/10..... ale to us czy tak jest w europie ?? http://legacygt.com/forums/showthread.php/explanation-continuous-active-and-vtd-awd-systems-honest-attempt-48112.html Edytowane 10 Stycznia 2013 przez Piskoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) a jak to jest w OBK 07 2,5 AT niby na szybie mam napis symetrical AWD ;-) Zależy jaki masz transmission type. Masz VDC ? Nie mam pojęcia :-) Nie wiesz czy masz kontrolę trakcji (tzw. ESP, które w Subaru nazywa się właśnie VDC) ? A masz łopatki zmiany biegów przy kierownicy ? Edytowane 10 Stycznia 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 a jak to jest w OBK 07 2,5 AT niby na szybie mam napis symetrical AWD ;-) Zależy jaki masz transmission type. Masz VDC ? Nie mam pojęcia :-) Nie wiesz czy masz kontrolę trakcji (tzw. ESP, które w Subaru nazywa się właśnie VDC) ? A masz łopatki zmiany biegów przy kierownicy ? Aaaaa to...mam kontrolę trakcji bo mogę ją wyłączyć... pomyliłem z VTD :-) i mam tylne LSD jak widać po wklejonym wcześniej linku... co dalej nie zmienia faktu że nie wiem czy to proteza czy jednak nie.. teoretycznie link jest z 2006 roku a mogło się coś zmienić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 no skoro 4eat to bez łopatek choć podobno nie ma problemu z ich dołożeniem sekwencyjnie też mogę zmieniać... ale z tego zdjęcia powyżej nadal nie wynika kluczowa kwestia: czy w po 2006 roku w Outbacku 2.5 AT z 4eat jest napęd "stały" czy "prawie stały" czyli np 60/40 vs 90/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 czy w po 2006 roku w Outbacku 2.5 AT z 4eat jest napęd "stały" czy "prawie stały" czyli np 60/40 vs 90/10 Masz 45/55, to jest fragment broszury dla rocznika 2008. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 ale ja mam 2007 choć podobno model 2008 :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 (edytowane) Aaaaa to...mam kontrolę trakcji bo mogę ją wyłączyć... pomyliłem z VTD :-) i mam tylne LSD jak widać po wklejonym wcześniej linku... co dalej nie zmienia faktu że nie wiem czy to proteza czy jednak nie.. teoretycznie link jest z 2006 roku a mogło się coś zmienić.. jak chcesz wiedzieć co masz, to wystarczy odczytać kod skrzyni biegów oraz dyfra, odpowiednio : TRANSMISSION i REAR DIFFERENTIAL., a "namacalnie" fura na podnośnik i się wyjaśni, przynajmniej LSD Edytowane 11 Stycznia 2013 przez okeyten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Podnośnik niepotrzebny. Odczytaj transmission type z tabliczki pod maską obok gniazda lewego amortyzatora. Jeśli będzie TV... to masz VTD czyli dyfer ze szperą sterowaną 45:55. Jeśli TZ... to masz MPT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się