okeyten Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 oczywiście, ale pozostaje jeszcze tylny dyfer do wyjaśnienia, a jego oznaczenia nie ma na tabliczce, może odczytać z dyfra albo sprawdzić zachowanie kół na podnośniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 jeżeli jest VDC to nie ma LSD w tylnym dyferencjale, jedno wyklucza drugie, LSD przeszkadza w pracy VDC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Jest TV :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 LSD przeszkadza w pracy VDC nowe sti ma LSD w tylnym dyfrze i VDC i jakos to nie przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 A jaki może być rodzaj przeniesienia napędu i jaki inicjalny rozdział mocy w Forku 2.0 N/A 2007 z 4AT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 LSD przeszkadza w pracy VDC nowe sti ma LSD w tylnym dyfrze i VDC i jakos to nie przeszkadza jak VDC oprogramujesz, tak będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 A jaki może być rodzaj przeniesienia napędu i jaki inicjalny rozdział mocy w Forku 2.0 N/A 2007 z 4AT ? A jaki masz transmission type (pewnie jest na tabliczce pod maską) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red Hood Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 ciekawi mnie jaki jest rozdział mocy w moim forku z 2005 roku 4EAT. Wie ktoś może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 A jaki może być rodzaj przeniesienia napędu i jaki inicjalny rozdział mocy w Forku 2.0 N/A 2007 z 4AT ? A jaki masz transmission type (pewnie jest na tabliczce pod maską) ? Dzięki - nie pomyślałem, że tam może być to info. Resztę pewnie sobie już wygóglam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Transfer momentu wyrażony w wartości % moja skrzynia 4EAT (Forester 2.5 n/a MY08 stara buda) posiada sprzęgło wielopłtykowe MPT z inicjalnym podziałem 60:40 (przód:tył) w/g deklaracji producenta wartości jakie odczytałem są następujące: 5% na biegu P i N 40% na zapiętym biegu D/3/1 (auto stoi w miejscu na hamulcu) 30% na zapiętym biegu 2 (auto stoi w miejscu na hamulcu) 30% podczas jazdy na biegu D/3/2 (stała prędkość bez przyspieszania i zwalniania) 40% podczas jazdy na 1 biegu (stała prędkość bez przyspieszania i zwalniania) podczas przyspieszania na biegu D/3/2/1 wartość zwiększa się natychmiastowo im mocniej naciśniemy gaz do 55% przy pełnym bucie podczas hamowanie (puszczenie gazu z lub bez dodatkowego hamowania) na biegu D/3/2 wartość to 30% podczas hamowanie (puszczenie gazu z lub bez dodatkowego hamowania) na biegu 1 wartość to 40% Pytanie tylko czy dobrze zinterpretowałeś (lub czy program ma odpowiednie opisy) te procenty, bo nie sądzę żeby to był procentowy podział momentu (bo jest on zależny tez od warunków drogowych. Wg mnie to bedzie prędzej % wysterowania selenoidu odpowiedzialnego za pracę pompy spinającej sprzegło lepkosciowe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Wg mnie to bedzie prędzej % wysterowania selenoidu odpowiedzialnego za pracę pompy spinającej sprzegło lepkosciowe. Właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 bo jest on zależny tez od warunków drogowych ale on sie wlasnie zmienia od warunkow drogowych i pieknie to widac na sniegu jak "plywaja" procenty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 ale on sie wlasnie zmienia od warunkow drogowych i pieknie to widac na sniegu jak "plywaja" procenty To że będzie onsię zmieniał w zalżności od warunków drogowych to normalne. Ale przykłądowe 40% wysterowania selonoidu wcale nie oznacza że mamy 40% momentu na tył Przy założeniu że w danej chwili wszystkie 4 koła mają identyczną przyczepność (czyli moga przenieśc taki sam moment wszystkie) to to 40% wysterowania może powodować, że cisnienie na pompie, a tym samym zdolność ile sprzęgło lepkościowe jest w stanie przenieść przełoży się na np tylko maksymalnie 10% dostepnego momentu i tyle trafi na tylne koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Wiem, że rozważania są czysto teoretyczne i również chciałbym mieć czarno na białym ile to jest procentów.... ale procenty nie jeżdżą, jeździ samochód. Tej zimy parę razy wybrałem się "w teren" i wszelkie moje wątpliwości zostały rozwiane Wam radzę to samo, będziecie spać spokojniej. Ostateczny dowód miałem dwa dni temu. Wyciągałem drugiego Forka z rowu - mamy pod pracą dosyć spore pole i ludzie tamtędy czasem dojeżdżają żeby zaparkować w lepszym miejscu (szczegóły może innym razem), w każdym razie tym razem niektórym się ta sztuka nie udała Nawet na chwilę nie poczułem żadnego uślizgu, buksowania, zapięcia, czy czegokolwiek co mogłoby świadczyć ze tylna oś nie jest napędzana w takim samym stopniu co przednia. Koledzy z okna dopingowali całą akcję i nagrali kamerą. Nie ma żadnego uślizgu ani opoźnienia. W maju jadę na Subariadę, mam nadzieję na kilka ostrzejszych akcji w terenie Co do samego podziału 90:10 60:40 czy 45:55 - to jest moment inicjalny, a nie ostateczny. Może się zmieniać w trakcie jazdy. Jestem też pewny, że ewentualny uślizg czy różnica w prędkości obrotowej osi zostanie szybciej zniwelowany przy skrzyni 4EAT niż w manualu, gdzie centralne wisko jest rozwiązaniem czysto mechanicznym (co nie znaczy że jest złe). Żeby już zakończyć i podbudować na duchu. Na tym samym polu jeździmy czasem Forkami dla zabawy. Wczoraj, zachęcona pewnie śladami w śniegu (jakieś 15 cm - 20 cm) tej samej drogi spróbowała kierowniczka Quasqai'a (?). Przejechała z 10 m i auto zostało porzucone, bo już wycofać się nie dało. To jest dopiero dramat i proteza, a nie nasze zmartwienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Quasqai'a Większość tego "modnego" wozidła, bo nie pisze że pełnej krwi SUVa ma napęd FWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Panie i panowie nie gdybajcie tylko podajcie konkrety ja sie wysililem i podalem konkrety a Wy podwazanie to teoretycznymi wywodami.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Panie i panowie nie gdybajcie tylko podajcie konkrety ja sie wysililem i podalem konkrety a Wy podwazanie to teoretycznymi wywodami.... też się z kolegą wysiliłem pewnego zimowego dnia na oblodzonym torze i wyniki mniej więcej były porównywalne, z jednym wyjątkiem: przy próbie wyjechania z zaspy (przód w zaspie, tył na oblodzonym torze) pokazało nam kilka % i nie wiem jak te wyniki powinno się interpretować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 moje 2.0 xt ma na tabliczce TZ, a jak toto działa przeczytałem tutaj . Jest tu napisane i 90/10 i 80/20 i nawet 60/40 dla rocznika 2009. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 ciekawe opracowanie ale sa nieścisłości. Np: w/g oficjalnego info subaru, forek od MY08 miał 60:40 z 4eat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 ciekawe opracowanie ale sa nieścisłości. Np: w/g oficjalnego info subaru, forek od MY08 miał 60:40 z 4eat to chyba dotyczy tylko rynku pln.-amerykanskiego (US i Kanada) w przypadku ostatnich rocznikow mk.II Forka...na subaru-global o mk.III pisali, ze ma podzial 90/10 (nie potrafie teraz na szybko tego odnalezc, bo teraz sa podane dane nowego Forka mk.IV) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 trochę praktyki (pomiarów nie robiłem): Byłem na subariadzie, trochę w terenie się działo, parę razu się zakopałem na różnym podłożu (piach, błoto, śnieg) - zawsze kręciły się i pracowały obie osie, nigdy nie czułem żeby coś się dołączało. Jeździłem przeważnie na "3" lub na "1". Powiem Wam, że 4EAT w tych warunkach jak dla mnie to REWELACJA! Można było pełznąć naprawdę powoli, silnik pięknie trzymał obroty i jazda w terenie sprawiała mnóstwo frajdy. Problemem były tylko niektóre długie zjazdy, jechaliśmy w kolumnie i mój Forek w automacie niestety przy hamowaniu silnikiem ("1") rozwijał nieco wyższą prędkość niż auto które zwykle jechało przede mną (nowy 2.0 XT z CVT). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAV Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Witam A czy może ktoś podpowiedzić, który paramter w freeSSM wskazuje zadany moment obrotowy na tylną oś? Może ktoś ma jakis opis do programu freeSSM - taki mini przewodnik RAV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 witam .jeśli można podepnę się pod topic. mam obk my07 4eat z łopatkami i esp (vdc) , kod skrzyni to tv1b7mfcbb czyli wg powyższego ma vtd . 1/ to jakieś elektrycznie sprzęgło sterujące rozkładem momentu na osie ? 2/ wg sprzedawcy ma mieć też jakąś blokadę. jest coś takiego w cywilnych subarakach bo nie kojarzę ? 3/ jakie są opcje dyfra i jak rozróżnić jakie się ma? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 witam .jeśli można podepnę się pod topic. mam obk my07 4eat z łopatkami i esp (vdc) , kod skrzyni to tv1b7mfcbb czyli wg powyższego ma vtd . 1/ to jakieś elektrycznie sprzęgło sterujące rozkładem momentu na osie ? 2/ wg sprzedawcy ma mieć też jakąś blokadę. jest coś takiego w cywilnych subarakach bo nie kojarzę ? 3/ jakie są opcje dyfra i jak rozróżnić jakie się ma? pozdrawiam ad1. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/45973-dzialanie-vdcvtd/ ad2. nie ma ręcznej blokady mechanizmu różnicowego ad3. REAR DIFFERENTIAL możesz odczytać bezpośrednio z dyfra Code Reduction gear ratio LSD CD 4.444 Viscous CF 4.444 Viscous EW 3.900 Viscous HY 3.545 Torsen JE 4.111 Viscous T1 3.900 None T2 4.111 None TP 4.444 None XJ 4.111 None XU 3.272 Viscous XZ 3.083 Viscous 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 o dzięki. sprawdze .trochę tego jest . ciekawe po co tak rózne rozwiązania.i tak kupujący chyba nie maja świadomości jaką wersję biorą . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się