Skocz do zawartości

Budujemy domek - kompedium wiedzy plus wskazówki :)


PLayer

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Wytłumacz dlaczego.

Bo

 

 

jeśl okarze się, że masz wode gruntową wyżej niż fundamenty to odpuść. Koszty cię zjedzą żeby zrobić to szczelnie a i tak przy domkach małe szanse, że ekipa zrobi szczelną konstrukcje i izolację jak nalezy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Adam12 powiedział też tak mówiłem ale miałem dość schodów po pierwszych kilkunastu miesiącach. :( Eee, mam nadzieję, że ze mną nie będzie tak źle.

 

ja mam tylko poddasze ale na wszelki wypadek wygospodarowałem mały pokój 3x3m na parterze. W innym przypadku za każdą pierdołą typu garderoba trzeba było latać po schodach.

Ale to już kwestia indywidualnych upodobań. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porozmawiaj również z sąsiadami czy nie zdarzają się "mokre wiosny" i woda gruntowa nie pojawia się okresowo.

Uwaga bezsensowna . Jeśli masz nieszczelną część podziemną , to nie ma znaczenia czy są mokre tereny czy nie . Jak popada deszcz lub przy roztopach to i tak wejdzie woda . Trzeba zrobić dobrze izolację na gorąco i się nie stresować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Adam12 powiedział też tak mówiłem ale miałem dość schodów po pierwszych kilkunastu miesiącach. :( Eee, mam nadzieję, że ze mną nie będzie tak źle.

ja mam tylko poddasze ale na wszelki wypadek wygospodarowałem mały pokój 3x3m na parterze. W innym przypadku za każdą pierdołą typu garderoba trzeba było latać po schodach.

Ale to już kwestia indywidualnych upodobań. :)

Na razie mam na parterze jeden pokój taki gościnny, ale gdyby okazało się, ze piwnica za droga lub ryzykowna to będzie to kotłownia :)

 

 

Sent with Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły temat -dla mnie na czasie:) Zaczynam się przebijać od początku - trochę mi zejdzie a mam szybkie pytanie odnośnie Porothermu 25 E3. http://www.wienerberger.pl/porotherm-25-e3.html  Znacie jakieś opinie? Sporo tańszy od zwykłej 25 P+W. W moim przypadku ściana 2- warstwowa docieplona styropianem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój budowlaniec, choć ma tam jakieś certyfikaty Wienerberger powiedział mi krótko abym trzymał sie z daleka od tego g..a. Ładnie podobno wygląda w skąłdzie na wystawie, ale wystarczy  przez zimę poskąłdować ustawione 2-3 palety wzwyż i z dolnej ze środka można wygarnąc kilka szufli gruzu - tak sie podobno to sypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass nie strasz bo właśnie prawie zdecydowałem się na http://www.wienerberger.pl/porotherm-44-eko-profi.html?lpi=1119356883967 ze względu na jego wytrzymałość (ściskanie). Ale prawda taka ilu fachowców tyle opinii choć ja jeszcze nigdy nie spotkałem się żeby ktoś na ceramikę narzekał (wienerberger'a).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie mam na parterze jeden pokój taki gościnny, ale gdyby okazało się, ze piwnica za droga lub ryzykowna to będzie to kotłownia :)

Pamiętaj że jeśli kotłownia jest poniżej gruntu , to masz dodatkowe zabezpieczenia .

Kotłownię możesz zrobić na strychu a piwnice wykorzystać na skład wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazik, ja polecam bloczki silikatowe (białe) - Silka albo Grupa Silikaty etc. Ciężki masywny materiał, daje znacznie lepszą akustykę od porothermu. Ma większą wytrzymałość na ściskanie oraz jest wyraźnie tańszy. Z racji że jest to cegła cementowo wapienna nie bierze ją żaden grzyb. Ma też znacznie lepszą akumulacyjność ciepła. Porotherm jest cieplejszy jako przenikalność przegrody ale na silikat dasz 3-4 cm więcej styropianu i masz te same parametry przenikalnośći muru - kiedyś to sobie liczyłem. NAtomiast silikat znacznie dłużej trzyma ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standardowo mur ma 24 lub 25cm (zależy od producenta). Są też 18cm ale nie mają sensu z innych względów konstrukcyjnych - one się dobrze sprawdzają na dużych inwestycjach mieszkaniowych po to by zyskać powierzchnię. Izolacja jest już sprawą do decyzji. Ja u siebie zrobiłem 15cm styro grafitowego o obniżónej Lambda (chyba 0,031 a biały styro 0.038) - jak to sobie kalkulowałem w różnych kalkulatorach przegród to wychodziło mi, że jest to równowartość silikatu i 20cm białego styropianu bądź porothermu i 16-17 białego.

 

Generalnie uważam, że jest to dużo mocniejszy materiał - nawet jeśłi weźmiemy silke i porothewrm o tych samych wytrzymałościach to są to wytrzymałości dla elementu w fazie pracy natomiast pozostaje to co pisał Lukass czyli większa podatność na uszkodzenia - z ceramiki poryzowanej ogólnie jest więcej odpadów a znam wykonawców, którzy z porothermu ie chcą budować tzn. nie polecają. No ale to są inywidualne opinie i można powiedzieć, że są leniwi, nie chce im sie uważać na materiał albo co. Silikat też ma swoje minusy wykonawcze jako, że jest znacznie twardszy. Mordęgą jest np. cięcie jakiekolwiek np. docinanie skosów w ścianach szczytowych ale to można dorobić z gazobetonu - tam wytrzymałość już nie gra roli. Natomiast w silikatach nie trzeba murować poduszek z cegły pełnej pod oparcia podciągów, lepiej tez wychodzą filarki międzyokienne - w ceramice częściej trzeba murować z pełnej.

 

To co piszę to są moje zawodowe przemyślenia bo na codzień zajmuję się projektowaniem konstrukcji. Podaję więc suche fakty z moją opinią natomiast na wszelkie zabobony nie nikt nie poradzi. Jest wiele mitów, że ceramika zdrowsza, że silikaty zawierają rakotwórcze popioły i parę innych. Każdy materiał musi mieć dopuszczenia, aprobaty techniczne i PZH etc. więc rózne teorie spiskowe trzeba między bajki włożyć.

 

 

Napiszę jeszcze o piwnicy skoro już się tak rozpisałem. Bardzo chciałbym mieć piwnicę bo to super sprawa - miałem u rodziców i u teściów. Piwnica to naturalna chłodnia/spiżarnia. Odciąć izolacją od parteru a resztę (w skrócie) załatwi matka ziemia - zimą ogrzeje latem ochłodzi. Jak nie ma wody to robota nie jest taka droga - trochę więcej robót ziemnych. Natomiast buduje się tylko jedną kondygnację. Budując garaż i dodatkowe pomieszczenia techniczne na parterze trzeba wykonać nad tym dodatkową powierzchnię dachową albo i piętro / poddasze. Niestety u siebie nie mam bo mam bardzo wysoko wodę i zrobienie szczelnej konstrukcji wiązałoby się ze sporą taczką kasy. Nie da się w sposób zapewniający trwałość izolacji wykonać piwnicy inaczej niż w postaci "Wanny" czyli ścian żelbetowych i płyty. Konstrukcje murowe po 10 latach będą ciekły jak sito a najgorzej będzie na styku z posadzką. Nawet sam żelbet nie zapewnia pełnej szczelności i trzeba stosować wiele dodatkowych uszczelnień wewnątrz betonu. Izolacja powłokowa jest zabezpieczeniem betonu a nie piwnicy - piwnicę zabezpiecza właśńie ta wanna. Mur z bloczków fundamentowych tego nie zapewni - po pewnym czasie na skutek pracy konstrukcji, drbnych osiadań itd. mur lekko popęka na spoinach - dla wody to wystarczy. Izolacja bitumiczna nie da pełnej ochrony ze względu na jakość wykonania jak i na trwałość. Zawsze kończy sie tym, że cieknie i jest płacz bo potem naprawy i uszczelnianie kosztują krocie a do tego żona się wkurza bo trzeba rozkopać chałupę dookoła i zniszczyć ogród.

Do tego dochodzi jeszcze jakośc wykonania i odpowiedzialność / gwarancja wykonawcy. NA dużych inwestycjach ten problem nie istnieje z wiadomych przyczyn - jeśli cieknie to wykonawca poprawia na swój koszt bo spartolił a to tego zobowiązuje go umowa. NAtomiast domki buduje się w większości tzw. metoda gospodarczą i nawet jak nie jest robota na czarno to jeśłi nie jest to umowa kompleksowa na stan deweloperski ale budowę robi kilka kolejnych ekip (a tak jest zazwyczaj) to ciężko dojść swego - udowodnić błąd. Zawsze to "ci inni" popsuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pamiętaj że jeśli kotłownia jest poniżej gruntu , to masz dodatkowe zabezpieczenia .

Czyli lepiej niż na parterze?


Kotłownię możesz zrobić na strychu a piwnice wykorzystać na skład wina

Już pisałem, jakie jest przeznaczenie piwnicy. Chciałbym żeby był tam garaż, kotłownia i pomieszczenia gospodarcze, z racji tego, że podpiwniczenie ma być pod całym domem. Na skład wina mnie nie stać :)

 

 

Zrób sobie pralnie i kotłownie w jednym.

Pralnia na parterze, malutka, razem z pom.gosp.

 

 

Mój budowlaniec, choć ma tam jakieś certyfikaty Wienerberger powiedział mi krótko abym trzymał sie z daleka od tego g..a. Ładnie podobno wygląda w skąłdzie na wystawie, ale wystarczy przez zimę poskąłdować ustawione 2-3 palety wzwyż i z dolnej ze środka można wygarnąc kilka szufli gruzu - tak sie podobno to sypie.

Wstępnie myślałem o betonie komórkowym, plus ocieplenie pewnie ze 20-24cm styropianu. Porothermu nie chcę właśnie ze względu na kruchość materiału i boję się dużej ilości odpadów. Dodatkowo, gdzieś wyczytałem o problemach z mocowaniem kotw pod cięższe konstrukcje. Obojętnie co wybiorę na ściany, chciałbym coś na klej, cienkospoinowe, co się w miarę łatwo muruje, w technologi "na sucho", chętnie na pióro-wpust. Wszystko wyjdzie w praniu. więc mam jeszcze chwilę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lojszczyk powiedział Pamiętaj że jeśli kotłownia jest poniżej gruntu , to masz dodatkowe zabezpieczenia . Czyli lepiej niż na parterze?

Nie bo musisz mieć inaczej wentylację i zabezpieczyć przed zalaniem . Pamiętaj że gaz się zbiera przy podłodze .

Jeśli masz mało miejsca , to powieś piec kondensacyjny na ścianie w dowolnym miejscu . Mała skrzynka na ścianie nikomu nie bedzie przeszkadzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

porozmawiaj również z sąsiadami czy nie zdarzają się "mokre wiosny" i woda gruntowa nie pojawia się okresowo.

Uwaga bezsensowna . Jeśli masz nieszczelną część podziemną , to nie ma znaczenia czy są mokre tereny czy nie . Jak popada deszcz lub przy roztopach to i tak wejdzie woda . Trzeba zrobić dobrze izolację na gorąco i się nie stresować

 

 

 

w miejscach o wysokich wodach gruntowych, nawet okresowych po prostu nie robi się piwnicy. Chyba, że ktoś lubi mieć problemy.

 

 

to powieś piec kondensacyjny na ścianie w dowolnym miejscu . Mała skrzynka na ścianie nikomu nie bedzie przeszkadzać

 

dobre :)

Najlepiej w salonie albo w  jadalni. :biglol:

 

 

Obojętnie co wybiorę na ściany, chciałbym coś na klej, cienkospoinowe

 

przy takich ścianach kluczowy jest dobór materiału i naprawdę dobra ekipa. Tzw. cieka spoina nie wybacza błędów w "sztuce".

 

Odnośnie samego Porothermu:  W 2007 roku wypalany był w Polsce w kilku miejscach. Najlepszy jakościowo ( równy, bez powietrza, jednorodnie wypalony, )  wychodził z Częstochowy. Na każdej palecie są odpowiednie oznaczenia. Jak to jest w tej chwili to nie wiem ale "fachowcy" pewnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

cienką ścianą .

 

to zależy jak cienką :)

Mam Viesmanna Vitodens 300 a to nie jest low costowy produkt. Każdy piec hałasuje i będzie go słychać po wsadzenie do mebla.

Niektórym może to nie przeszkadzać dlatego proponuję odpuścić bo robi się akademicka dyskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak padał deszcz , to po 15 minutach druga strona ściany była mokra

 

a dach zrobił? :D

 

 

 

Wstępnie myślałem o betonie komórkowym

komorkowy jest ok ale też ma swoje ograniczenia jeśli chodzi np. o osadzanie w nim cięższych elementów ale można sobie poradzić. Łatwo się tnie, jest lekki i duży więc dom rośnie w oczach. Niska wytrzymałośc na ściskanie więc małe filarki trzeba murować z cegły pełnej - przyklad silka 15-20 MPa na sciskanie a silikat max 7MPa ale typówka to odmiana 600 czyli ~6MPa - na domek starczy ale więcej newralgicznych fragmentów należałoby policzyć.

 

 

 

 

Wstępnie myślałem o betonie komórkowym, plus ocieplenie pewnie ze 20-24cm styropianu.

powyżej 20cm zaczynają się schody z mocowaniem i akcesoriami. Policz czy nie lepiej dać mniej ale grafitowego. I nie żałuj styropianu pod podłogę jeśli będziesz robił bez piwnicy. Ściany docieplisz, dach docieplisz ale podłogi i posadzek nie będziesz rwał żeby dołożyć a różnica w finansach jest niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...