lukass Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Wytłumacz dlaczego. Bo jeśl okarze się, że masz wode gruntową wyżej niż fundamenty to odpuść. Koszty cię zjedzą żeby zrobić to szczelnie a i tak przy domkach małe szanse, że ekipa zrobi szczelną konstrukcje i izolację jak nalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Adam12 powiedział też tak mówiłem ale miałem dość schodów po pierwszych kilkunastu miesiącach. Eee, mam nadzieję, że ze mną nie będzie tak źle. ja mam tylko poddasze ale na wszelki wypadek wygospodarowałem mały pokój 3x3m na parterze. W innym przypadku za każdą pierdołą typu garderoba trzeba było latać po schodach. Ale to już kwestia indywidualnych upodobań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 porozmawiaj również z sąsiadami czy nie zdarzają się "mokre wiosny" i woda gruntowa nie pojawia się okresowo. Uwaga bezsensowna . Jeśli masz nieszczelną część podziemną , to nie ma znaczenia czy są mokre tereny czy nie . Jak popada deszcz lub przy roztopach to i tak wejdzie woda . Trzeba zrobić dobrze izolację na gorąco i się nie stresować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Adam12 powiedział też tak mówiłem ale miałem dość schodów po pierwszych kilkunastu miesiącach. Eee, mam nadzieję, że ze mną nie będzie tak źle. ja mam tylko poddasze ale na wszelki wypadek wygospodarowałem mały pokój 3x3m na parterze. W innym przypadku za każdą pierdołą typu garderoba trzeba było latać po schodach. Ale to już kwestia indywidualnych upodobań. Na razie mam na parterze jeden pokój taki gościnny, ale gdyby okazało się, ze piwnica za droga lub ryzykowna to będzie to kotłownia Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Zrób sobie pralnie i kotłownie w jednym. Jest tam zawsze ciepło i szybko pranie wysycha Piwnicy bym nie robił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Niezły temat -dla mnie na czasie:) Zaczynam się przebijać od początku - trochę mi zejdzie a mam szybkie pytanie odnośnie Porothermu 25 E3. http://www.wienerberger.pl/porotherm-25-e3.html Znacie jakieś opinie? Sporo tańszy od zwykłej 25 P+W. W moim przypadku ściana 2- warstwowa docieplona styropianem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Mój budowlaniec, choć ma tam jakieś certyfikaty Wienerberger powiedział mi krótko abym trzymał sie z daleka od tego g..a. Ładnie podobno wygląda w skąłdzie na wystawie, ale wystarczy przez zimę poskąłdować ustawione 2-3 palety wzwyż i z dolnej ze środka można wygarnąc kilka szufli gruzu - tak sie podobno to sypie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 lukass nie strasz bo właśnie prawie zdecydowałem się na http://www.wienerberger.pl/porotherm-44-eko-profi.html?lpi=1119356883967 ze względu na jego wytrzymałość (ściskanie). Ale prawda taka ilu fachowców tyle opinii choć ja jeszcze nigdy nie spotkałem się żeby ktoś na ceramikę narzekał (wienerberger'a). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Na razie mam na parterze jeden pokój taki gościnny, ale gdyby okazało się, ze piwnica za droga lub ryzykowna to będzie to kotłownia Pamiętaj że jeśli kotłownia jest poniżej gruntu , to masz dodatkowe zabezpieczenia . Kotłownię możesz zrobić na strychu a piwnice wykorzystać na skład wina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Gazik, ja polecam bloczki silikatowe (białe) - Silka albo Grupa Silikaty etc. Ciężki masywny materiał, daje znacznie lepszą akustykę od porothermu. Ma większą wytrzymałość na ściskanie oraz jest wyraźnie tańszy. Z racji że jest to cegła cementowo wapienna nie bierze ją żaden grzyb. Ma też znacznie lepszą akumulacyjność ciepła. Porotherm jest cieplejszy jako przenikalność przegrody ale na silikat dasz 3-4 cm więcej styropianu i masz te same parametry przenikalnośći muru - kiedyś to sobie liczyłem. NAtomiast silikat znacznie dłużej trzyma ciepło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 STIFF rozumiem że wybrałeś (kiedyś tam) silikaty - jak grube są ściany zewnętrzne i jaka warstwa termoizolacji została zastosowana ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 standardowo mur ma 24 lub 25cm (zależy od producenta). Są też 18cm ale nie mają sensu z innych względów konstrukcyjnych - one się dobrze sprawdzają na dużych inwestycjach mieszkaniowych po to by zyskać powierzchnię. Izolacja jest już sprawą do decyzji. Ja u siebie zrobiłem 15cm styro grafitowego o obniżónej Lambda (chyba 0,031 a biały styro 0.038) - jak to sobie kalkulowałem w różnych kalkulatorach przegród to wychodziło mi, że jest to równowartość silikatu i 20cm białego styropianu bądź porothermu i 16-17 białego. Generalnie uważam, że jest to dużo mocniejszy materiał - nawet jeśłi weźmiemy silke i porothewrm o tych samych wytrzymałościach to są to wytrzymałości dla elementu w fazie pracy natomiast pozostaje to co pisał Lukass czyli większa podatność na uszkodzenia - z ceramiki poryzowanej ogólnie jest więcej odpadów a znam wykonawców, którzy z porothermu ie chcą budować tzn. nie polecają. No ale to są inywidualne opinie i można powiedzieć, że są leniwi, nie chce im sie uważać na materiał albo co. Silikat też ma swoje minusy wykonawcze jako, że jest znacznie twardszy. Mordęgą jest np. cięcie jakiekolwiek np. docinanie skosów w ścianach szczytowych ale to można dorobić z gazobetonu - tam wytrzymałość już nie gra roli. Natomiast w silikatach nie trzeba murować poduszek z cegły pełnej pod oparcia podciągów, lepiej tez wychodzą filarki międzyokienne - w ceramice częściej trzeba murować z pełnej. To co piszę to są moje zawodowe przemyślenia bo na codzień zajmuję się projektowaniem konstrukcji. Podaję więc suche fakty z moją opinią natomiast na wszelkie zabobony nie nikt nie poradzi. Jest wiele mitów, że ceramika zdrowsza, że silikaty zawierają rakotwórcze popioły i parę innych. Każdy materiał musi mieć dopuszczenia, aprobaty techniczne i PZH etc. więc rózne teorie spiskowe trzeba między bajki włożyć. Napiszę jeszcze o piwnicy skoro już się tak rozpisałem. Bardzo chciałbym mieć piwnicę bo to super sprawa - miałem u rodziców i u teściów. Piwnica to naturalna chłodnia/spiżarnia. Odciąć izolacją od parteru a resztę (w skrócie) załatwi matka ziemia - zimą ogrzeje latem ochłodzi. Jak nie ma wody to robota nie jest taka droga - trochę więcej robót ziemnych. Natomiast buduje się tylko jedną kondygnację. Budując garaż i dodatkowe pomieszczenia techniczne na parterze trzeba wykonać nad tym dodatkową powierzchnię dachową albo i piętro / poddasze. Niestety u siebie nie mam bo mam bardzo wysoko wodę i zrobienie szczelnej konstrukcji wiązałoby się ze sporą taczką kasy. Nie da się w sposób zapewniający trwałość izolacji wykonać piwnicy inaczej niż w postaci "Wanny" czyli ścian żelbetowych i płyty. Konstrukcje murowe po 10 latach będą ciekły jak sito a najgorzej będzie na styku z posadzką. Nawet sam żelbet nie zapewnia pełnej szczelności i trzeba stosować wiele dodatkowych uszczelnień wewnątrz betonu. Izolacja powłokowa jest zabezpieczeniem betonu a nie piwnicy - piwnicę zabezpiecza właśńie ta wanna. Mur z bloczków fundamentowych tego nie zapewni - po pewnym czasie na skutek pracy konstrukcji, drbnych osiadań itd. mur lekko popęka na spoinach - dla wody to wystarczy. Izolacja bitumiczna nie da pełnej ochrony ze względu na jakość wykonania jak i na trwałość. Zawsze kończy sie tym, że cieknie i jest płacz bo potem naprawy i uszczelnianie kosztują krocie a do tego żona się wkurza bo trzeba rozkopać chałupę dookoła i zniszczyć ogród. Do tego dochodzi jeszcze jakośc wykonania i odpowiedzialność / gwarancja wykonawcy. NA dużych inwestycjach ten problem nie istnieje z wiadomych przyczyn - jeśli cieknie to wykonawca poprawia na swój koszt bo spartolił a to tego zobowiązuje go umowa. NAtomiast domki buduje się w większości tzw. metoda gospodarczą i nawet jak nie jest robota na czarno to jeśłi nie jest to umowa kompleksowa na stan deweloperski ale budowę robi kilka kolejnych ekip (a tak jest zazwyczaj) to ciężko dojść swego - udowodnić błąd. Zawsze to "ci inni" popsuli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Pamiętam jak sąsiad wybudował garaż z silkatu . Jak padał deszcz , to po 15 minutach druga strona ściany była mokra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Pamiętaj że jeśli kotłownia jest poniżej gruntu , to masz dodatkowe zabezpieczenia . Czyli lepiej niż na parterze? Kotłownię możesz zrobić na strychu a piwnice wykorzystać na skład wina Już pisałem, jakie jest przeznaczenie piwnicy. Chciałbym żeby był tam garaż, kotłownia i pomieszczenia gospodarcze, z racji tego, że podpiwniczenie ma być pod całym domem. Na skład wina mnie nie stać Zrób sobie pralnie i kotłownie w jednym. Pralnia na parterze, malutka, razem z pom.gosp. Mój budowlaniec, choć ma tam jakieś certyfikaty Wienerberger powiedział mi krótko abym trzymał sie z daleka od tego g..a. Ładnie podobno wygląda w skąłdzie na wystawie, ale wystarczy przez zimę poskąłdować ustawione 2-3 palety wzwyż i z dolnej ze środka można wygarnąc kilka szufli gruzu - tak sie podobno to sypie. Wstępnie myślałem o betonie komórkowym, plus ocieplenie pewnie ze 20-24cm styropianu. Porothermu nie chcę właśnie ze względu na kruchość materiału i boję się dużej ilości odpadów. Dodatkowo, gdzieś wyczytałem o problemach z mocowaniem kotw pod cięższe konstrukcje. Obojętnie co wybiorę na ściany, chciałbym coś na klej, cienkospoinowe, co się w miarę łatwo muruje, w technologi "na sucho", chętnie na pióro-wpust. Wszystko wyjdzie w praniu. więc mam jeszcze chwilę czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 lojszczyk powiedział Pamiętaj że jeśli kotłownia jest poniżej gruntu , to masz dodatkowe zabezpieczenia . Czyli lepiej niż na parterze? Nie bo musisz mieć inaczej wentylację i zabezpieczyć przed zalaniem . Pamiętaj że gaz się zbiera przy podłodze . Jeśli masz mało miejsca , to powieś piec kondensacyjny na ścianie w dowolnym miejscu . Mała skrzynka na ścianie nikomu nie bedzie przeszkadzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 [...] Wstępnie myślałem o betonie komórkowym, plus ocieplenie pewnie ze 20-24cm styropianu... Pomyśl o wełnie zamiast styropianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 porozmawiaj również z sąsiadami czy nie zdarzają się "mokre wiosny" i woda gruntowa nie pojawia się okresowo. Uwaga bezsensowna . Jeśli masz nieszczelną część podziemną , to nie ma znaczenia czy są mokre tereny czy nie . Jak popada deszcz lub przy roztopach to i tak wejdzie woda . Trzeba zrobić dobrze izolację na gorąco i się nie stresować w miejscach o wysokich wodach gruntowych, nawet okresowych po prostu nie robi się piwnicy. Chyba, że ktoś lubi mieć problemy. to powieś piec kondensacyjny na ścianie w dowolnym miejscu . Mała skrzynka na ścianie nikomu nie bedzie przeszkadzać dobre Najlepiej w salonie albo w jadalni. Obojętnie co wybiorę na ściany, chciałbym coś na klej, cienkospoinowe przy takich ścianach kluczowy jest dobór materiału i naprawdę dobra ekipa. Tzw. cieka spoina nie wybacza błędów w "sztuce". Odnośnie samego Porothermu: W 2007 roku wypalany był w Polsce w kilku miejscach. Najlepszy jakościowo ( równy, bez powietrza, jednorodnie wypalony, ) wychodził z Częstochowy. Na każdej palecie są odpowiednie oznaczenia. Jak to jest w tej chwili to nie wiem ale "fachowcy" pewnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 dobre Najlepiej w salonie albo w jadalni. Ty byś tak zrobił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 ja mam w sypialni. Dźwięk odpalanego viesmanna jest najlepszą muzyką do snu. A tak na poważnie. Kocioł hałasuje i to dość mocno. Tak jak zauważył EVAN kotłownia + pralnia w jednym pomieszczeniu to idealne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Kocioł hałasuje i to dość mocnoZmień kocioł na lepszy . Ja mam w podręcznym warsztacie i nie słychać go za cienką ścianą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 cienką ścianą . to zależy jak cienką Mam Viesmanna Vitodens 300 a to nie jest low costowy produkt. Każdy piec hałasuje i będzie go słychać po wsadzenie do mebla. Niektórym może to nie przeszkadzać dlatego proponuję odpuścić bo robi się akademicka dyskusja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Jak padał deszcz , to po 15 minutach druga strona ściany była mokra a dach zrobił? Wstępnie myślałem o betonie komórkowym komorkowy jest ok ale też ma swoje ograniczenia jeśli chodzi np. o osadzanie w nim cięższych elementów ale można sobie poradzić. Łatwo się tnie, jest lekki i duży więc dom rośnie w oczach. Niska wytrzymałośc na ściskanie więc małe filarki trzeba murować z cegły pełnej - przyklad silka 15-20 MPa na sciskanie a silikat max 7MPa ale typówka to odmiana 600 czyli ~6MPa - na domek starczy ale więcej newralgicznych fragmentów należałoby policzyć. Wstępnie myślałem o betonie komórkowym, plus ocieplenie pewnie ze 20-24cm styropianu. powyżej 20cm zaczynają się schody z mocowaniem i akcesoriami. Policz czy nie lepiej dać mniej ale grafitowego. I nie żałuj styropianu pod podłogę jeśli będziesz robił bez piwnicy. Ściany docieplisz, dach docieplisz ale podłogi i posadzek nie będziesz rwał żeby dołożyć a różnica w finansach jest niewielka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 [...] Wstępnie myślałem o betonie komórkowym, plus ocieplenie pewnie ze 20-24cm styropianu... Pomyśl o wełnie zamiast styropianie. Dlaczego? Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 nie będziesz miał myszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Wełna "oddycha". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się