Skocz do zawartości

Starzenie sie opon


Legacy96

Rekomendowane odpowiedzi

Legacy96, Micheliny tak mają. Miałem na Pugu takie, które wyrzuciłem po chyba 8 latach bo już w ogóle nic nie trzymały na mokrym mimo że bieznik dalej był.

 

 

Jak mieszkasz w NRW to skad tam masz taką zime żeby zasuwać większośc roku na zimówkach?

 

Dzis tez byl przymrozek... mieszkam na pograniczu NRW, to Hochsauerland, no wiesz, Winterberg, Willingen, skocznie, Malysz... do skoczni mam 60 km... a do najblizszego wyciagu 20 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natychmiast nalezy wybrać sie na tor celem ich zakatowania a następnie udac sie do punktu wymiany opon celem zapodania opon świerzych :)

Dokładnie :) Ja z braku ogólnodostępnego toru w okolicach krk (?) będę musiał za kilka dni zadowolić się upalaniem na jakimś placyku :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iceman, Stay tuned! Na spocie (czemu Cię nie było?) AL wspominał coś z potajmenych rozmowach z Moniqą by jakieś małe jazdy na torze w Kielcach poczynić. Fakt, ze tor tam śliski i opon nie zjada tak jak betony poznańskie czy warszawskie, ale zawsze coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakś umowna granica co do wieku opon ?

 

Zdziwiło mnie dzisiaj, że matki Snow Sporty ponoć mają 7mm, po drugim zimowym sezonie 3 SJSach (tylko jeden na śniegu) ...

 

Z tego co pamietam to dla zimowek 4 lata, po tym okresie guma twardnieje i przestaje zdecydownaie trzymac pramatry, mimo bierznika. Dla letnich to chyba 5 lat ... Kiedys mowili mi o tym ludzie z serwisu oponiarskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakś umowna granica co do wieku opon ?

 

Zdziwiło mnie dzisiaj, że matki Snow Sporty ponoć mają 7mm, po drugim zimowym sezonie 3 SJSach (tylko jeden na śniegu) ...

 

Ponoc wg technikow z Pirelli po 6 tatach nie ma szczegolnej roznicy. Z wlasnych doswiadczen - nowe, ale lezakowane Michelin Pilot SX z 99 w zeszlym roku byly rewelacyjne, bez sladow wizualnych starzejacej sie gumy. W zle skladowanych, albo uzywanych przez te 6-7 lat moze juz byc bardzo roznie. Na aucie mialem przed zmiana tez Pilot SX z 99 roku. Uzywane, jeszcze z polowa bieznika. Byly jednak wyraznie slabsze od nowych a guma nawet w dotyku byla inna.

 

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kauczuk i jego pochodne maja to do siebie ze sie utleniaja. gumy po 5 latach sie nie nadaja do niczego mimo glebokiego bieznika i nie wazne czy jezdzily na aucie czy lezaly gdzies w magazynie (dobrze czy zle skladowane). na mokrej nawiezchni ida jak po lodzie. po prostu jak to mowi moj znajomy gumiarz "na drewniakach panie jezdzisz". ja tam gum nie trzymam dluzej niz 4 lata. i nie wazne czy to michelin, dunlop (swoja droga one od nowosci sa drewniane ;) ), pirelli, itd. a ostatnio testuje nowe gumy UNIROYAL RAIN SPORT 1. powiem wam ze rewelka i za nieduza kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...