raj Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Witam. Forester 2.5 automat bez turbo. Silnik zalany Motulem 8100 X-cess 5W40. Olej należy wymieniam co 10.000 km. W obecnej chwili od ostatniej wymiany przejechałem ok. 9.000 km i dolałem już w sumie jakieś 2 L oleju. Jest to ok. 40% ilości oleju w silniku. Czy można na tym oleju przejechać 40% więcej kilometrów (od wymiany do wymiany) niż zalecane 10.000km? (proszę o wyrozumiałość, nie za bardzo znam się na mechanice) Proszę o odpowiedź Pozdrawiam raj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Motor chory. Radzę zajechać do mechanika bo nie powinien brać tyle. -- 29 paź 2012, o 22:19 -- PS: Nie chodzi o sam olej a o filtr oleju który trzeba wymienić razem z olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Olej wymieniam co 10.000 km I tego się trzymaj. Dolewanie oleju nie zmienia interwałów wymiany oleju. Duże dolewki wskazują na problem z silnikiem. Długo jeździsz tym autem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Motor chory. Radzę zajechać do mechanika bo nie powinien brać tyle. Bzdura. Moje każde auto na 10.000 od wymiany do wymiany brało 1-2 l oleju. Nowym nabywcom brał mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Motor chory. Radzę zajechać do mechanika bo nie powinien brać tyle. Bzdura. Moje każde auto na 10.000 od wymiany do wymiany brało 1-2 l oleju. Nowym nabywcom brał mniej. u Ciebie to pewnie wina głośnych wydechów... czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Motor chory. Radzę zajechać do mechanika bo nie powinien brać tyle. Bzdura. Moje każde auto na 10.000 od wymiany do wymiany brało 1-2 l oleju. Nowym nabywcom brał mniej. Mój Forek w turbo nie bierze nawet grama. Wychodzi na to że jest chory :roll: Forek cioci ma przejechane 340 tyś km i też grama nie bierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Mój Forek w turbo nie bierze nawet grama. Wychodzi na to że jest chory :roll: Może woda dostaje się do oleju? ;-) Turbo żyje, turbo pije. Nie tylko benzynę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Olej wymieniam co 10.000 km I tego się trzymaj. Dolewanie oleju nie zmienia interwałów wymiany oleju. Duże dolewki wskazują na problem z silnikiem. Długo jeździsz tym autem? Od maja tego roku. Forkek miał 200.000 km przebiegu i jest na LPG(instalacja BRC). Po kupnie wymieniłem rozrząd, olej i jeszcze kilka rzeczy. Mechanik powiedział że silnik bokser "lubi brać" olej. Czyli dolewka ok. 2L na 9.000 to za dużo? Zaznaczam że jeżdże "normalnie". Na co mechanik ma zwrócić uwagę przy wymianie oleju? Jeszcze jedno. Świeci się check engine. Po podłączeniu pod komputer jest wykryty błąd zapłony nr 4 i sonda lambda ta bliżej silnika. Czy te błędy silnika mają związek z braniem oleju? Pozdrawiam raj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Też mam 2,5 automat bez turbo. Olej wymieniam co 15000 km (wtedy też robię ogólny przegląd auta). Na tym dystansie dolałem trochę ponad 2L oleju (5W30), też jeżdżę 'normalnie', aczkolwiek największe ubytki w oleju odnotowałem dwukrotnie - za każdym razem po powrocie z trasy na południe Polski gdzie na miejscu sporo jeździłem po górach mocno obciążonym autem. Czy olej ubywał na 'trasie' czy na tych krótkich wypadach do okolicznych górskich miejscowości - nie wiem, ale jakoś bardzo mnie to nie martwi. Wychodzę z założenia, że zwyczajnie oleju z czasem musi trochę ubywać, po prostu regularnie sprawdzam poziom + czasem rzucę okiem na zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego - licho nie śpi Auto ma ~120000 km przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Na co mechanik ma zwrócić uwagę przy wymianie oleju? żeby go nie rozlać na kolektor wydechowy Po podłączeniu pod komputer jest wykryty błąd zapłony nr 4 i sonda lambda ta bliżej silnika. Czy te błędy silnika mają związek z braniem oleju? raczej z koniecznością regulacji zaworów i instalacji LPG ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Na co mechanik ma zwrócić uwagę przy wymianie oleju? żeby go nie rozlać na kolektor wydechowy Po podłączeniu pod komputer jest wykryty błąd zapłony nr 4 i sonda lambda ta bliżej silnika. Czy te błędy silnika mają związek z braniem oleju? raczej z koniecznością regulacji zaworów i instalacji LPG ;-) Zawory regulowane przy ostatniej wymianie oleju i rozrządu. Niestety instalacja lpg nie była regulawana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Mój Forek w turbo nie bierze nawet grama. Wychodzi na to że jest chory :roll: Forek cioci ma przejechane 340 tyś km i też grama nie bierze. Nie bierze grama oleju? Pewnie spala też 6l./100 km. ??? perpetuum mobile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 2.5 n/a to wersja us. Wiec wymieniaj olej tak jak zaleca instrukcja co 7500mil. 2l na 9000km to nie jest duzo ale tez nie malo. U mnie (ten sam silnik) miedzy wymianami nie dolewam oleju. Moze przy okacji wymiany oleju warto zrobic plukanke. W outbaku pomoglo i zamiasat 0,5l/1000km bierze 0,2/1000km. -- 31 paź 2012, o 07:50 -- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 2.5 n/a to wersja us. Wiec wymieniaj olej tak jak zaleca instrukcja co 7500mil. 2l na 9000km to nie jest duzo ale tez nie malo. U mnie (ten sam silnik) miedzy wymianami nie dolewam oleju. Moze przy okacji wymiany oleju warto zrobic plukanke. W outbaku pomoglo i zamiasat 0,5l/1000km bierze 0,2/1000km. -- 31 paź 2012, o 07:50 -- Silnik był "płukany". Wcześniej był zalany innym olejem, Castrolem. Z Waszych odpowiedzi widze że 2L to nie jest wielki dramat. Dzięki za informacje raj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Mój Forek w turbo nie bierze nawet grama. Wychodzi na to że jest chory :roll: Forek cioci ma przejechane 340 tyś km i też grama nie bierze. Nie bierze grama oleju? Pewnie spala też 6l./100 km. ??? perpetuum mobile Nie 12l/100km Hogi coś się uwiesił? ;] To że wyżyłowane autko bierze sobie oleju to ok, ale bez przesady. Wiadomo, że pare gram może wziąć, ale moje nie bierze nic. Jak się dba, tak się ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 ale moje nie bierze nic Igi_666, to jest fizycznie nie możliwe. Być może zużywa Ci tak mało, że tego nie zauważasz, albo do oleju dostaje się nieco innych płynów, ale "ani grama" - to jest nie możliwe :wink: raj, trochę ponad 0,2/1000, to naprawdę nie jest duże zużycie. Mechanik tez Ci dobrze mówił. Mój silnik "od nowości" też tyle zużywał, a drugi silnik, tez "od nowości" nawet więcej Dolewaj i ciesz się jazdą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 piotruś, dajecie się zwariować i łapiecie za słówka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Igi_666 napisał(a):ale moje nie bierze nic Igi_666, to jest fizycznie nie możliwe. Być może zużywa Ci tak mało, że tego nie zauważasz, albo do oleju dostaje się nieco innych płynów, ale "ani grama" - to jest nie możliwe :wink: O to mi właśnie chodzi. Nie uwziąłem się... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 To może inaczej bośmy się nie zrozumieli. Moje subarki nie biorą zauważalnych ilości oleju . Lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 (edytowane) Mam dwa Forestery i biorą od wymiany do wymiany (co 15000 km) jakieś 0,05 - 0,1 l oleju. Stary Turbo 240 000 km przejechanych 98' rok i nowszy 2006 rok, 164 000 km z LPG. Zatem nie pisać, że ma brać 1-2 l od wymiany do wymiany. > 1l to silnik do remontu. Pozdrawiam. Edytowane 7 Listopada 2012 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 (edytowane) jakieś 0,05 - 0,1 l oleju Pozdrawiam. Jak Ty to mierzysz ? Zatem nie pisać, że ma brać 1-2 l od wymiany do wymiany. > 1l to silnik do remontu. Pozdrawiam. Nie ma brać (1-2l oleju), jako zasada generalna. Natomiast absolutnie nie oznacza to, że pobranie 1,5 l oleju w cyklu 10.000 km oznacza remont silnika. Ponieważ, już tak zupełnie teoretyzując, przyczyną ubytku oleju może być zmęczone turbo. To po co remontować silnik ? Zresztą powodów może być milion pińcet sto dziwińcet ... a żaden z nich nie oznaczać konieczność rewizji/naprawy jednostki. Generalne zasady są dobre...ale nie zawsze i wszędzie Z przedziału zużywania oleju 1-2l/10.000 km naprawdę nie robiłbym wielkiej sodomii Pozdrawiam Grzegorz Edytowane 7 Listopada 2012 przez Grzesiek_67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Zatem nie pisać, że ma brać 1-2 l od wymiany do wymiany. > 1l to silnik do remontu. Pozdrawiam. Chyba bzdura. Znam co najmniej kilka Subaraków z turbo, które biorą nawet więcej niż 1 litr i silnik jest w super stanie. Mój WRX bierze około 1 litra na 7,5 tys. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) 2.5 n/a to wersja us. Wiec wymieniaj olej tak jak zaleca instrukcja co 7500mil. 2l na 9000km to nie jest duzo ale tez nie malo. U mnie (ten sam silnik) miedzy wymianami nie dolewam oleju. Moze przy okacji wymiany oleju warto zrobic plukanke. W outbaku pomoglo i zamiasat 0,5l/1000km bierze 0,2/1000km. -- 31 paź 2012, o 07:50 -- Kurcze jestem w szoku. Po płukance mniej oleju? Mnie zawsze straszyli, że płukanka wyczyści wszystkei nagary itd i silnik wtedy będzie brac jak coś to to więcej oleju. Co do brania oleju. Ja w 2.5 wolnossący leję 0,2-0,5l na 1000km. Czyli nie mało. Pierścienie wymienione były 60tys km temu i jak brał tak dalej bierze. Tyle w tym temacie - trzeba dolewać i nie chce mi sie już myśleć o uzdrawianiu tego (ciekawe jak, skoro pierscenie, usczelniacze nie pomogly - blok ? dziękuję bardzo, nie skorzystam, bo pieniądze lepiej wydac na co innego Edytowane 8 Listopada 2012 przez EDDIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 5l na 1000 km? łoooo matko.... To bym wlewał jakiś mineralny z lidla..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 5l na 1000 km? łoooo matko.... To bym wlewał jakiś mineralny z lidla..... Takie masz zużycie oleju,czy wyczytałeś gdzieś wyżej? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się