Qzyn Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Witam. Problem dotyczy bugeye MY01 2.0 wolnyssak. Auto posiada instalke lpg. Od jakiegos czasu lubi zgasnac zanim sie zagrzeje zarowno na Pb jak i LPG, szarpie na niskich obrotach i ma na zimnym niesamowity przepal - w okolicy samochodu az smierdzi nieprzepalonym paliwem i to ostro. Komp wywala check sondy. Czy moze to byc jedynie kwestia regulacji luzow zaworowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 a kiedy miales regulowane zawory? moze byc tez sama sonda.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Kierkus Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 1. jechać do kumatego co podepnie pod kompa 2. pewnie sonda lambda zwłaszcza przy lpg 3. może któryś czujnik 4. bez wizyty w warsztacie szkoda twoich nerwów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Kamil, za mojej kadencji nie byly (ponad 40tkm) wczesniej nie wiem. Marcin przeciez ja podpialem pod kompa i stad wiem ze wywala akurat blad sony Przy wczesniejszym podpieciu wywalalo missfire dla pojedynczych cylindrow, ostatnio jednak tylko sonde. Co do kumatosci to zawsze sam robie swoje samochody ale raczej byly to hondy wiec podpytuje tu o doswiadczenia z subarka zeby wiedziec gdzie najlepiej zaczac szukanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Co prawda SI GT99, ale miałem ten sam problem z spalaniem i zapachem przy odpalaniu na zimno Po wymianie sondy na nową jak ręką odjął oba objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Kamil, za mojej kadencji nie byly (ponad 40tkm) wczesniej nie wiem.Marcin przeciez ja podpialem pod kompa i stad wiem ze wywala akurat blad sony Przy wczesniejszym podpieciu wywalalo missfire dla pojedynczych cylindrow, ostatnio jednak tylko sonde. Co do kumatosci to zawsze sam robie swoje samochody ale raczej byly to hondy wiec podpytuje tu o doswiadczenia z subarka zeby wiedziec gdzie najlepiej zaczac szukanie wiec czas najwyzszy sprawdzic luzy (szczegolnie przy lpg), ale ja tez obstawiam sonde. Zreszta wymiana sondy jest rowniez przede mna.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 moze zacznij od wymiany filtra paliwa... gaz tez ma swoj filtr ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał z Ursusa Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Spotkałem się z podobnym tematem w STI kolegi, podjechał na kompa a następnie wymienił sondę lambda i temat znikł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Ok, zaczne od regulacji i przyjrze sie sondzie. Choc co dziwne podpialem sie pod kompa LPG tylko nie wiem z ktorej on sondy bierze sygnal. Ale komp pokazuje jakby sonda pracowala - napiecie troche ponad 2V przy malym obciazeniu a przy przyspieszaniu spada ponizej 2V. Blad wyskakuje sondy pierwszej, jak mowie, nie wiem z ktorej napiecie pobiera komp LPG.. Dzieki za pomysly, przyjrze sie tak czy tak obydwu elementom. Jakie luzy ustawic w Bugu, 0,20 i 0,25? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Luzy jakie podałeś są ok. Skład mieszanki regulowany jest 1 sondą, przed katem. Druga bada tylko sprawność kata. Sonda powinna pracować w zakresie 0-1v. Niesprawna sonda nie daje odczytów, daje odczyty powyżej normy, albo podaje odczyty ze sporymi lagami. Najlepiej wejdź na analizator spalin i tam sprawdź odczyt z sondy -słynne "bogato-ubogo" na lpg z wynikami z analizatora - wyjdzie jak na dłoni, czy sonda czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 ja w prawdzie w clio ale objawy identyczne tez na lpg i benzin... luzy zaworowe, przerabialem o kilka razy co 30 tys wiec jak nie robiłes zaworow to proponuje od tego zaczac pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Ok, podzialam i z luzami i z sonda. Avic, mowisz ze sonda jest w bugu waskowapsmowa i dziala w zakresie 0-1V? To teraz jestem na serio ciekawy z czego bierze sygnal komp LPG skoro pokazuje napiecia w okolicach 2,2-1,7 V czyli charakterystyczne dla 5 voltowej sondy szerokopasmowej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Jestem na 99,9% pewien, że jest wąskopasmowa, tak jak większość sond w samochodach. Spróbuj zmierzyć napięcie bezpośrednio na sondzie a będziesz miał pewność. Może komp gazowy jest walnięty? Może nie bierze sygnału z sondy a ma jakiś emulator? Nie wiem, nie znam się... Najprościej będzie jak sobie podłączysz samochód do kompa i zobaczysz oscylację lambdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Tak zrobie, bo w programie mam mozliwosc podgladu na zywo parametrow, dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobil01 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Ja miałem podobny problem i wystarczyło wyregulować sterownik od LPG. kumaty gość napewno będzie wiedział o co kaman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Mobil ale problem wystepuje jak napisalem przy jezdzie na zimnym silniku, czyli na pB I po prselaczeniu na LPG jest dalej bogato, nierowno i lubi zgasnac az do czasu poki sie silnik calkiem nie zagrzeje. Potem tylko czasami wolne obroty skacza ale juz tak nie przelewa i nie gasnie. LPG mam w stanie idealnym - nowe wtryski Hana, nowe filtry, nowy parownik i na nowo wystrojone -- Wt paź 23, 2012 7:36 am -- Teraz mnie najbardziej ta lambda ciekawi czy jest 5v czy 1V a nawet nie mam tego kiedy sprawdzic bo w garazu stoi rozgrzebana rajdowka i robie po nocach zeby ja skonczyc :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felo20 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Qzyn, Sonda Lambda jest 1V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Dzieki Felo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Podepnę się pod temat , tez tak mam ze śmierdzi benzyna i wyskakuje błąd mis fire to na bank sonda ale która pierwsza czy ta za turbina . Pali jak smok na ful baku pod korek zrobię tylko niecałe 400 kilosów przy spokojnej jeździe silnik z STI siedzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Pali jak smok na ful baku pod korek zrobię tylko niecałe 400 kilosów Wg mnie normalne spalanie. Bardziej bym się martwił tymi missfireami. Nie sądzę aby klęknięta lambda była przyczyną missfire. Warto się wybrać do ASO, nie-ASO i zrobić diagnostykę z prawdziwego zdarzenia. Tylko nie jakimś uniwersalnym selektorem a prawdziwym SSM. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 A zapach bezynki dodam ze sprawdzałem nie ma wycieków filtr nowy nowe wtryski na nowych tak samo śmierdzi tak jak i na starych tak samo śmierdziało możliwe ze sonda i nie spala benzyny i stad śmierdzi ale ponoć subaru tak ma a jak wasze subaryny bo moje czasem wali z wydechu przy zmianie biegow jak by petardę odpalił heheh nie wiem czy to wina tlumika bo mam wibranta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Ok uporalem sie z problemem. Wczoraj w koncu wjechalem na garaz i zaczalem od regulacji zaworow. Po zdjeciu dekli i wstepnych ogledzinach okazalo sie ze zawory wydechowe wogole nie maja luzu!!! Sssace wygladaly duzo lepiej - wszystkie mialy swoj luz ktory trzebabylo tylko troche podregulowac. Zrobilem luzy - ssak 0,20 a wydech na 0,25. Po tym zabiegu jak reka odjal. Samochod odpala bez problemu, pracuje rowno, nie gasnie zimny, nie smierdzi hektolitrami nieprzepalonej benzyny na ssaniu. Check engine po skasowniu przez 60 kilometrow jakie jak na razie zdazylem zrobic nie zapalil sie ponownie ani na pB ani LPG. Teraz czekam na pierwsze porownania spalania Info dla osob ktore czasami o to pytaja. Regulacja zaworow w Bugeye 2,0 wolnossacy. Mozna ja zrobic samemu jesli sie wie ogolnie jak regulowac zawory. Nie trzeba odkrecac, popuszczac, czy tez podnosic silnika. Jest troche ciasno ale rzecz jak najbardziej do zrobienia. Ja wszystko zrobilem z gory bez kanalu czy tez podnoszenia samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 zacząłeś jak proponowełem:)to fajnie ,że po problemie ...może jaki pomuk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Qzyn- szkoda, że nie zrobiłeś fotorelacji Dużo czasu Ci to zajęło? Bo jak podstawiłem mechanikowi swojego buga, żeby zrobił mi regulację "na szybko" to zaczął fochy strzelać, że odkręcania dużo, że regulowania dużo... no cóż, skoro amator sobie z tym poradził, to ja muszę poszukać nowego mechanika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Mam identyczne problemy, duze spalanie (ale bez zapachu benzyny ) , silnik lubi zgasnac na zimnym i na biegu jalowym strasznie nierowno chodzi. Co do regulacji bez koniecznosci wyjmowania silnika to podobno z jednym zaworem jest problem i strasznie ciezko jest sie tam dostac. Qzyn ile Tobie zajela ta cala "zabawa" z zaworami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się