Jump to content

Ogromne spalanie na zimnym - regulacja zaworow?


Qzyn
 Share

Recommended Posts

Witam. Problem dotyczy bugeye MY01 2.0 wolnyssak. Auto posiada instalke lpg. Od jakiegos czasu lubi zgasnac zanim sie zagrzeje zarowno na Pb jak i LPG, szarpie na niskich obrotach i ma na zimnym niesamowity przepal - w okolicy samochodu az smierdzi nieprzepalonym paliwem i to ostro. Komp wywala check sondy.

Czy moze to byc jedynie kwestia regulacji luzow zaworowych?

Link to comment
Share on other sites

Kamil, za mojej kadencji nie byly (ponad 40tkm) wczesniej nie wiem.

Marcin przeciez ja podpialem pod kompa i stad wiem ze wywala akurat blad sony :) Przy wczesniejszym podpieciu wywalalo missfire dla pojedynczych cylindrow, ostatnio jednak tylko sonde.

Co do kumatosci to zawsze sam robie swoje samochody ale raczej byly to hondy wiec podpytuje tu o doswiadczenia z subarka zeby wiedziec gdzie najlepiej zaczac szukanie :)

Link to comment
Share on other sites

Kamil, za mojej kadencji nie byly (ponad 40tkm) wczesniej nie wiem.

Marcin przeciez ja podpialem pod kompa i stad wiem ze wywala akurat blad sony :) Przy wczesniejszym podpieciu wywalalo missfire dla pojedynczych cylindrow, ostatnio jednak tylko sonde.

Co do kumatosci to zawsze sam robie swoje samochody ale raczej byly to hondy wiec podpytuje tu o doswiadczenia z subarka zeby wiedziec gdzie najlepiej zaczac szukanie :)

 

wiec czas najwyzszy sprawdzic luzy (szczegolnie przy lpg), ale ja tez obstawiam sonde. Zreszta wymiana sondy jest rowniez przede mna..

Link to comment
Share on other sites

Ok, zaczne od regulacji i przyjrze sie sondzie. Choc co dziwne podpialem sie pod kompa LPG tylko nie wiem z ktorej on sondy bierze sygnal. Ale komp pokazuje jakby sonda pracowala - napiecie troche ponad 2V przy malym obciazeniu a przy przyspieszaniu spada ponizej 2V.

Blad wyskakuje sondy pierwszej, jak mowie, nie wiem z ktorej napiecie pobiera komp LPG..

Dzieki za pomysly, przyjrze sie tak czy tak obydwu elementom.

Jakie luzy ustawic w Bugu, 0,20 i 0,25?

Link to comment
Share on other sites

Luzy jakie podałeś są ok.

Skład mieszanki regulowany jest 1 sondą, przed katem. Druga bada tylko sprawność kata.

Sonda powinna pracować w zakresie 0-1v.

Niesprawna sonda nie daje odczytów, daje odczyty powyżej normy, albo podaje odczyty ze sporymi lagami.

Najlepiej wejdź na analizator spalin i tam sprawdź odczyt z sondy -słynne "bogato-ubogo" na lpg z wynikami z analizatora - wyjdzie jak na dłoni, czy sonda czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Ok, podzialam i z luzami i z sonda.

Avic, mowisz ze sonda jest w bugu waskowapsmowa i dziala w zakresie 0-1V? To teraz jestem na serio ciekawy z czego bierze sygnal komp LPG skoro pokazuje napiecia w okolicach 2,2-1,7 V czyli charakterystyczne dla 5 voltowej sondy szerokopasmowej...

Link to comment
Share on other sites

Jestem na 99,9% pewien, że jest wąskopasmowa, tak jak większość sond w samochodach. Spróbuj zmierzyć napięcie bezpośrednio na sondzie a będziesz miał pewność. Może komp gazowy jest walnięty? Może nie bierze sygnału z sondy a ma jakiś emulator? Nie wiem, nie znam się...

Najprościej będzie jak sobie podłączysz samochód do kompa i zobaczysz oscylację lambdy.

Link to comment
Share on other sites

Mobil ale problem wystepuje jak napisalem przy jezdzie na zimnym silniku, czyli na pB :) I po prselaczeniu na LPG jest dalej bogato, nierowno i lubi zgasnac az do czasu poki sie silnik calkiem nie zagrzeje. Potem tylko czasami wolne obroty skacza ale juz tak nie przelewa i nie gasnie.

LPG mam w stanie idealnym - nowe wtryski Hana, nowe filtry, nowy parownik i na nowo wystrojone :)

 

-- Wt paź 23, 2012 7:36 am --

 

Teraz mnie najbardziej ta lambda ciekawi czy jest 5v czy 1V a nawet nie mam tego kiedy sprawdzic bo w garazu stoi rozgrzebana rajdowka i robie po nocach zeby ja skonczyc :/

Link to comment
Share on other sites

Pali jak smok na ful baku pod korek zrobię tylko niecałe 400 kilosów

 

 

Wg mnie normalne spalanie.

 

Bardziej bym się martwił tymi missfireami. Nie sądzę aby klęknięta lambda była przyczyną missfire.

Warto się wybrać do ASO, nie-ASO i zrobić diagnostykę z prawdziwego zdarzenia. Tylko nie jakimś uniwersalnym selektorem a prawdziwym SSM.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

A zapach bezynki dodam ze sprawdzałem nie ma wycieków filtr nowy nowe wtryski na nowych tak samo śmierdzi tak jak i na starych tak samo śmierdziało możliwe ze sonda i nie spala benzyny i stad śmierdzi ale ponoć subaru tak ma a jak wasze subaryny bo moje czasem wali z wydechu przy zmianie biegow jak by petardę odpalił heheh nie wiem czy to wina tlumika bo mam wibranta

Link to comment
Share on other sites

Ok uporalem sie z problemem. Wczoraj w koncu wjechalem na garaz i zaczalem od regulacji zaworow. Po zdjeciu dekli i wstepnych ogledzinach okazalo sie ze zawory wydechowe wogole nie maja luzu!!! Sssace wygladaly duzo lepiej - wszystkie mialy swoj luz ktory trzebabylo tylko troche podregulowac.

Zrobilem luzy - ssak 0,20 a wydech na 0,25.

Po tym zabiegu jak reka odjal. Samochod odpala bez problemu, pracuje rowno, nie gasnie zimny, nie smierdzi hektolitrami nieprzepalonej benzyny na ssaniu. Check engine po skasowniu przez 60 kilometrow jakie jak na razie zdazylem zrobic nie zapalil sie ponownie ani na pB ani LPG.

Teraz czekam na pierwsze porownania spalania :)

Info dla osob ktore czasami o to pytaja.

Regulacja zaworow w Bugeye 2,0 wolnossacy. Mozna ja zrobic samemu jesli sie wie ogolnie jak regulowac zawory. Nie trzeba odkrecac, popuszczac, czy tez podnosic silnika. Jest troche ciasno ale rzecz jak najbardziej do zrobienia. Ja wszystko zrobilem z gory bez kanalu czy tez podnoszenia samochodu. :)

Link to comment
Share on other sites

Qzyn- szkoda, że nie zrobiłeś fotorelacji :) Dużo czasu Ci to zajęło? Bo jak podstawiłem mechanikowi swojego buga, żeby zrobił mi regulację "na szybko" to zaczął fochy strzelać, że odkręcania dużo, że regulowania dużo... no cóż, skoro amator sobie z tym poradził, to ja muszę poszukać nowego mechanika... :)

Link to comment
Share on other sites

Mam identyczne problemy, duze spalanie (ale bez zapachu benzyny :P ) , silnik lubi zgasnac na zimnym i na biegu jalowym strasznie nierowno chodzi. Co do regulacji bez koniecznosci wyjmowania silnika to podobno z jednym zaworem jest problem i strasznie ciezko jest sie tam dostac. Qzyn ile Tobie zajela ta cala "zabawa" z zaworami?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...