Skocz do zawartości

Opony do Forestera na dziurawe drogi


artech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj odebrałem nowego Forestera 2.0. Auto będzie używane głównie na drogach Ukrainy i Rosji, czyli generalnie na nawierzchniach asfalto-podobnych. Dużo dziur, a w nich często woda i inne niespodzianki, jak np. nieoznakowane roboty drogowe.

Fabryczne 17" już zdjąłem (będę chciał sprzedać), obecnie mam felgi 16" i tymczasowe opony.

Proszę o podpowiedź co zalecacie w rozmiarze 215/65 R16 zarówno na zimę jak i na lato.

Zależy mi na bezpiecznym i w miarę komfortowym jeżdżeniu po tych dziurach, wyjazd w off-road jedynie w sytuacjach awaryjnych (np. objazd 10km przez las, zamiast 70km po dziurawym asfalcie).

 

Pozdrawiam

Artech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W służbowozie (VW) mam właśnie rozmiar 215/65 R16, fabryka zamontowała Conti4x4Contact i jakoś sobie dają radę. Ale ja jeżdżę raczej po równych asfaltach, więc nie wiem, jak z ich odpornością na jazdę po dziurach. Natomiast mają tę zaletę, że mimo dość "letniego" bieżnika oznaczone są też jako M+S, co redukuje stres mandatowy przy wjeżdżaniu do Niemiec zimową porą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem je w kwietniu,no i na zime mam zimowki w dobrym stanie,takze nie wiem,

czy bede mial okazje sprawdzic Conti na sniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bardzo dobre doświadczenia z BF Goodrich All Terrain.

 

Panowie oponiarze w moim miasteczku ostrzegają, że na mokrej lub zlodowaciałej twardej nawierzchni mogą być niepewne, ale poza tym na śnieg zwykły, umiarkowane błoto, asfalt, bruk, piach są doskonałe. Jedną z ich zalet jest umiarkowana głośność, więc da się jeździć szybko po dobrych szosach. Zużycie paliwa wg moich szacunków ok. 0,8 l/100 km większe od zużycia z oponami letnimi w porównywalnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na continental conticross contact A/T zrobilem niecałe 70 tyś km (20%teren 80% asfalt) opona letnia z miekkiej mieszanki M+S dobra do 160 km/h, posiada rant ochronny i agresywny grip :!: chyba najbardziej terenowa szosówka :D

Miałem też Yokohama Geolandar G012 ATS ale one się słabiej samo czyściły też dobry wybór max 170 km/h

 

Obydwie można użyć jako całoroczne ale daleko im do Nokiana czy najlepszych moim zdaniem w ciężkim śniegu Dunlopów SJ6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być budżetowo, ale nie chce kupić drogich opon które okazują się świetne ale na niemieckie autostrady a na dziurach tłuką.

Z drugiej strony musi być bezpiecznie, więc zachowanie na mokrej drodze bardzo ważne.

I jeszcze sprostowanie, potrzebuje dwa komplety, osobny na lato i zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...