artech Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Witam Wczoraj odebrałem nowego Forestera 2.0. Auto będzie używane głównie na drogach Ukrainy i Rosji, czyli generalnie na nawierzchniach asfalto-podobnych. Dużo dziur, a w nich często woda i inne niespodzianki, jak np. nieoznakowane roboty drogowe. Fabryczne 17" już zdjąłem (będę chciał sprzedać), obecnie mam felgi 16" i tymczasowe opony. Proszę o podpowiedź co zalecacie w rozmiarze 215/65 R16 zarówno na zimę jak i na lato. Zależy mi na bezpiecznym i w miarę komfortowym jeżdżeniu po tych dziurach, wyjazd w off-road jedynie w sytuacjach awaryjnych (np. objazd 10km przez las, zamiast 70km po dziurawym asfalcie). Pozdrawiam Artech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Conti 4x4 sport contact. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 W służbowozie (VW) mam właśnie rozmiar 215/65 R16, fabryka zamontowała Conti4x4Contact i jakoś sobie dają radę. Ale ja jeżdżę raczej po równych asfaltach, więc nie wiem, jak z ich odpornością na jazdę po dziurach. Natomiast mają tę zaletę, że mimo dość "letniego" bieżnika oznaczone są też jako M+S, co redukuje stres mandatowy przy wjeżdżaniu do Niemiec zimową porą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artech Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Conti 4x4 sport contact. te Conti wyglądają bardzo asfaltowo, czytałem pozytywne opinie o UNIROYAL RALLYE 4x4 STREET, dobra na te zalane wodą dziury, ale ciekawe jak jest z komfortem i trwałością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Jezdze duzo poza asfaltem i na drogach o bardzo slabej jakosci i wspomniane Conti sa w mijej ocenie bardzo dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Jezdze duzo poza asfaltem i na drogach o bardzo slabej jakosci i wspomniane Conti sa w mijej ocenie bardzo dobre. a zimowo też je używasz? jak się sprawują w warunkach śniegowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Kupilem je w kwietniu,no i na zime mam zimowki w dobrym stanie,takze nie wiem, czy bede mial okazje sprawdzic Conti na sniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Conti 4x4 sport contact na śniegu będą w mojej ocenie bardzo słabe. To typowa szosowa opona letnia. Z produktów conti na kiepskie drogi i zmienne nawierzchnie na pewno lepsze będą opony Conti 4x4 contact albo Conti CrossContact LX ale to też opony letnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Ech namieszalem.. Moje opony to Conti 4x4 Contact,nie SportContact..teraz spojrzalem na nie i to zauwazylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Ja mam bardzo dobre doświadczenia z BF Goodrich All Terrain. Panowie oponiarze w moim miasteczku ostrzegają, że na mokrej lub zlodowaciałej twardej nawierzchni mogą być niepewne, ale poza tym na śnieg zwykły, umiarkowane błoto, asfalt, bruk, piach są doskonałe. Jedną z ich zalet jest umiarkowana głośność, więc da się jeździć szybko po dobrych szosach. Zużycie paliwa wg moich szacunków ok. 0,8 l/100 km większe od zużycia z oponami letnimi w porównywalnych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Ja na continental conticross contact A/T zrobilem niecałe 70 tyś km (20%teren 80% asfalt) opona letnia z miekkiej mieszanki M+S dobra do 160 km/h, posiada rant ochronny i agresywny grip :!: chyba najbardziej terenowa szosówka Miałem też Yokohama Geolandar G012 ATS ale one się słabiej samo czyściły też dobry wybór max 170 km/h Obydwie można użyć jako całoroczne ale daleko im do Nokiana czy najlepszych moim zdaniem w ciężkim śniegu Dunlopów SJ6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 215/65 R16 Jak ma być budżetowo to w tym rozmiarze mam na zimę Matadory. Nie mam porównania, ale nie narzekam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artech Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Nie musi być budżetowo, ale nie chce kupić drogich opon które okazują się świetne ale na niemieckie autostrady a na dziurach tłuką. Z drugiej strony musi być bezpiecznie, więc zachowanie na mokrej drodze bardzo ważne. I jeszcze sprostowanie, potrzebuje dwa komplety, osobny na lato i zimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się