marhof Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Hej, robi się coraz chłodniej i pewnie niedługo szyber pójdzie w odstawkę na dłuższy czas. W jaki sposób go dobrze zakonserwować na zimę? Polecacie jakiś konkretny smar na prowadnice? Co można zrobić z uszczelkami? Do tej pory z dachem nie miałem żadnych problemów, chciałbym żeby na wiosnę dalej było wszystko cacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Moim zdaniem uszczelkę sprayem silikonowym wystarczy popryskać - konserwacyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 ...to znaczy,ze zima nie korzysta sie z szyberdachu?Myslalem,ze to caly rok mozna sobie uchylac,gdy para,wilgoc w srodku,nawet gdy ma sie klime...?Uchylac,nie otwierac,to ulatwia wymiane powietrza w srodku.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 W tym roku w styczniu zamarzł mi zimowy płyn do spryskiwaczy [-22 podobno miał znosić](wtedy jeszcze nie w forku), a szyby regularnie przymarzały mi do uszczelek drzwi. Szyberdach chciałem zostawić w spokoju głownie z powodu 'przeciążeń' na jakie narażony byłby mechanizm przy próbie otwarcia przymarzniętego dachu. Jazdę z otwartym dachem uwielbiam i będę praktykował tak długo jak się da, ale dobro auta przedkładam nad własne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 spray z olejem silikonowym, sztyft do uszczelek ew zwyczajna buteleczka gliceryny kosmetycznej z apteki - choć tej ostatniej metody nie praktykowałem. Co ważne wszelkie mazidła warto stosować przy temp >15*, a w zasadzie im cieplej tym lepiej, nie żałuj na uszczelki w okół szyb i drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Ja praktykowalem z silikonem w sprayu do tej pory,ale nigdy nie mialem Subaraka,ta zima,wiele mi powie i ej zimy,wiele doswiadcze....mowie o 4x4 i at.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 mi powie i ej zimy,wiele doswiadcze....mowie o 4x4 i at.... To jesteś w tym miejscu gdzie ja rok temu będziesz się trochę adaptował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Ja praktykowalem z silikonem w sprayu do tej pory,ale nigdy nie mialem Subaraka,ta zima,wiele mi powie i ej zimy,wiele doswiadcze....mowie o 4x4 i at.... To jesteśmy razem w tej samej sytuacji. Czekam z niecierpliwością na pierwszy śnieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Ja ostatnio użyłem spraya silikonowego do wszystkich uszczelek drzwi i bagażnika, bo mi skrzypiało. Poza tym wyglądały już na zmęczone. Po popsikaniu trochę tłusto było na szybach i na uszczelkach, ale jak przeszło, to wyglądają sto razy lepiej. Dalej piszczało na wertepach - popsikałem przyciski do lampek przy drzwiach i zamki - przestało skrzypieć. Jeszcze szyber muszę popsikać, ale trzeba pamiętać, bo to jest tłuste świństwo, żeby zabezpieczyć fotele i podsufitkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk4000 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Ja kupiłem preparat do konserwacji uszczelek w sztyfcie - coś jak szminka. Ciężko się to rozprowadza ale końcowy efekt jest ok. Ja jeszcze po nałożeniu preparatu wcierałem lekko ręką żeby to jak najlepiej rozprowadzić. Uszczelka już na pierwszy rzut oka wygląda lepiej i jest bardzie elastyczna w dotyku a minęły od nałożenia jakieś 3-4 miechy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Ja kupiłem preparat do konserwacji uszczelek w sztyfcie - coś jak szminka.Ciężko się to rozprowadza ale końcowy efekt jest ok. Te sztyfty idealnie się nakłada jak auto jest porządnie nagrzane od słońca, dosłownie topią się przy kontakcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZOK Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 marhof, ja bym się skupił, oprócz uszczelek, na wyczyszczeniu prowadnic mechanizmu, rynienek i zapuszczeniu w odpowiednie miejsca do prowadnic smaru z dodatkiem teflonu lub coś podobnego, ale generalnie tzw. suchego żeby się zbytnio syf nie przylepiał, bo zaczyna wtedy piszczeć, zacinać się itd. Później kilka razy otwórz i zamknij szyber i powinien chodzić jak 'po maśle'. Tylko upewnij się, że masz aku ok, lub rób to na włączonym silniku, bo możesz zostać z na wpół otwartym dachem i bez prądu! Wiosną właśnie tak się załatwiłem przy operacji z moim szyberdachem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter90 Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 marhof, ja bym się skupił, oprócz uszczelek, na wyczyszczeniu prowadnic mechanizmu, rynienek i zapuszczeniu w odpowiednie miejsca do prowadnic smaru z dodatkiem teflonu lub coś podobnego, ale generalnie tzw. suchego żeby się zbytnio syf nie przylepiał, bo zaczyna wtedy piszczeć, zacinać się itd. Później kilka razy otwórz i zamknij szyber i powinien chodzić jak 'po maśle'. Tylko upewnij się, że masz aku ok, lub rób to na włączonym silniku, bo możesz zostać z na wpół otwartym dachem i bez prądu! Wiosną właśnie tak się załatwiłem przy operacji z moim szyberdachem Szok ma racje, polecam srodki wuth'a np : HHS GREASE Biały smar do konserwacji z dodatkiem PTFE, zapewniający długotrwałe działanie lub tez Wurth Smar silikonowy w spray'u : biały, posiadający doskonałe właściwości smarne i izolujące, wypierający wodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 a wazelina techniczna :?: wiele osób ja własnie poleca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter90 Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Srodki Wurth'a są dobre, HSS Grease - biały smar z PTFE, dobrze się trzyma i nie zbiera zbyt dużo zanieczyszczeń , ja go używam i wg mnie spełnia swoją rolę bardzo dobrze. Używam go również do zawiasów w drzwiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 ja zamówiłem Motipa i zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 a wazelina techniczna :?: wiele osób ja własnie poleca ...i jest to błąd. Wazelina techniczna jest materiałem ropopochodnym i może uszkodzić uszczelkę! Jednym z lepszych sposobów zabezpieczenia jest gliceryna dostępna w aptece. Nakładamy niewielką ilość, czekamy aż się wchłonie i przecieramy. Po kilku godzinach czynność warto powtórzyć. Cena banalna bo ok 2 zł a ta ilość wystarczy nam na zakonserwowanie opon letnich podczas przechowywania przez zimę, dodatkowo możemy przesmarować dywaniki gumowe... ale najlepszym dostępnym środkiem konserwującym uszczelki jest produkt 1z (Einszett) w sztyfcie Oprócz tego USZCZELKA autolandu również "robi robotę". Dostępna w większości marketów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Dzięki za opinie! Czekam teraz na dogodny dzień (znośna temperatura) żeby przeprowadzić zabiegi na uszczelkach. Tymczasem odstawiłem Forka na przegląd (niecałe 120000km): wymiana oleju w silniku, wymiana ATF w skrzyni + filtry do obu, przeczyszczenie przepustnicy, ale najważniejsze to zero wykrytych usterek czy wycieków. SLS nadal trzymają. Wychodzi na to że to rzeczywiście trwałe auta Oby tak jak najdłużej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciumpa Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 a jak wyczyścić roletę szyberdachu bo jak szyba jest zamknięta to roletę można odsunąć ale jak otwieramy dach to roleta jedzie razem z szyba , a u mnie jest na niej syf i pasowało by to posprzątać - mam nadzieję ,że bez zdejmowania podsufitki da się to jakoś zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Pozwolicie, że podepnę się pod temat. Całkowicie otwarty szyberdach w Forku MY06 skrzypi ilekroć najadę na jakąkolwiek nierówność na drodze :/ Otwarty do połowy nie ma tego problemu. Obawiam się, że zdiagnozowanie źródła dzwięku wymaga demontażu podsufitki. Macie jakiś pomysł jak uporać się z tym problemem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się