Jump to content

Problem z spalaniem?


Holub93
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z moim subaru(99r 2.0GL). Pewnego dnia gdy jechałem Imprą wskaźnik paliwa spadł w dół (nie jakoś mocno ale tak że sie rzuciło w oczy, bo wczesciej tak sie nie działo), nastepnego dnia znowu to samo i potem nastepnego dnia to samo.. Gdy w baku było ok 30l to po niecałych 50km zrobiony wskazówka jest bliska rezerwy.. Wcześniej czegoś takie nie było, elegancko palił ok 15-20l/100km. Ale teraz z wyliczeń wychodzi ze pali 40l/100km.. ;/. Dodam ze mam problem z licznikiem (prędkościomierz nie dziala, ale wskaźnik paliwa do tej pory działał bez zarzutów). Proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Holub93 15-20l na 100 nazywasz eleganckim spalaniem? :shock: ciężką masz nogę. no chyba że masz turbinkę :P Moja 2.2 n/a przy ostrej jeździe max 17l . a sprawdź czy gdzieś paliwko nie ucieka. check nie swieci? sprawdź zbiornik , przewody.

Link to comment
Share on other sites

Podstawowe pytanie - ile uda Ci się teraz zatankować do pełna? Ok. 50l jak wynikałoby ze wskaźnika? Jeżeli faktycznie tak będzie, to moim zdaniem nie ma opcji, żebyś nie wyniuchał przynajmniej z grubsza rejonu takiego wycieku. Jeśli oszukuje sam wskaźnik, to do sprawdzenia będzie chyba wszystko począwszy od czujnika poziomu w zbiorniku przez kable i wtyczki a skończywszy na samym liczniku. Zacząłbym od ściągnięcia serwisówki, wykręcenia czujnika poziomu i sprawdzenia jego działania i napięć/oporów. Jeśli to nic nie da, to jechałbym z testami "po kablach" w stronę licznika.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli rzeczywiście paliwo gdzie wycieka to jeżeli samochód stoi w garażu to powinien pojawić sie zapach benzyny w garażu czy nie koniecznie? Bo dziś zdałem sie na nos i nic nie wyczułem. A jeżeli nie chodzi o zapach to gdzie konkretnie zacząć szukać?

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj tak,

Idź następnego dnia do auta, przekręć kluczyk do pozycji "zaraz przed odpaleniem" tak aby pompa zapodała ciśnienie, otwórz maskę, zobacz czy przy otwieraniu jej nie czuć paliwa. Układ jest najbardziej rozszczelniony (jeśli jest) to na zimno.

Jeśli czuć to znaczy że gdzieś jest wyciek -> szukaj gdzie.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Mam problem z moim subaru(99r 2.0GL). Pewnego dnia gdy jechałem Imprą wskaźnik paliwa spadł w dół (nie jakoś mocno ale tak że sie rzuciło w oczy, bo wczesciej tak sie nie działo), nastepnego dnia znowu to samo i potem nastepnego dnia to samo.. Gdy w baku było ok 30l to po niecałych 50km zrobiony wskazówka jest bliska rezerwy.. Wcześniej czegoś takie nie było, elegancko palił ok 15-20l/100km. Ale teraz z wyliczeń wychodzi ze pali 40l/100km.. ;/. Dodam ze mam problem z licznikiem (prędkościomierz nie dziala, ale wskaźnik paliwa do tej pory działał bez zarzutów). Proszę o pomoc.

A jak obliczyłeś spalanie skoro, jak sam piszesz, licznik nie działa :idea: Obliczanie spalania na podstawie poziomu wskazówki i bez dokładnych kilometrów nie ma sensu. Napraw licznik ( albo przejedź trasę, której długość masz zmierzoną ) zatankuj do pełna i potem zrób to samo po powrocie. Wtedy dopiero będziesz wiedział jakie jest faktyczne spalanie.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie ciągle tą samą trasę robię szkoła-dom. Od domu do szkoły 2,5km. 20dni = 100km. Więc powinienem zatankować jak zawsze raz w miesiącu za 100zł. A teraz było pół miesiąca jeżdżone a wskazówka paliwa jest tak jak po miesiącu. Jak już pisałem któregoś dnia wskazówka spadła w dół tak że rzuciło się w oczy(historia sie powtórzyła dwa razy, od tej pory samochód stoi w garażu z innych przyczyn), a wcześniej spokojnie spadała raz na jakiś czas, po prostu było wszystko w normie.

Jak sprawdzić czy wskaźnik paliwa dobrze pokazuje(da sie sprawdzić bez tankowania do pełna czy wyjeżdżania całej benzyny)?

Link to comment
Share on other sites

Więc powinienem zatankować jak zawsze raz w miesiącu za 100zł.

 

:roll: :roll: :shock:

 

Jak sprawdzić czy wskaźnik paliwa dobrze pokazuje(da sie sprawdzić bez tankowania do pełna czy wyjeżdżania całej benzyny)?

 

kup kanister 10l, zatankuj te 10l a potem lataj 5km dziennie az do końca paliwa w baku

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że inaczej się nie da sprawdzić czy licznik oszukuje?;D

A jeśli okaże się że licznik działa prawidłowo to jakie mogą być przyczyny takie spalania?! Sonda, pompa paliwa?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie ciągle tą samą trasę robię szkoła-dom. Od domu do szkoły 2,5km. 20dni = 100km. Więc powinienem zatankować jak zawsze raz w miesiącu za 100zł. A teraz było pół miesiąca jeżdżone a wskazówka paliwa jest tak jak po miesiącu. Jak już pisałem któregoś dnia wskazówka spadła w dół tak że rzuciło się w oczy(historia sie powtórzyła dwa razy, od tej pory samochód stoi w garażu z innych przyczyn), a wcześniej spokojnie spadała raz na jakiś czas, po prostu było wszystko w normie.

Jak sprawdzić czy wskaźnik paliwa dobrze pokazuje(da sie sprawdzić bez tankowania do pełna czy wyjeżdżania całej benzyny)?

:shock: :shock: :shock: 20 dni jazdy Subaru za 100 zł. Nawet nie wiesz jak Ci zazdroszczę takich wydatków. Twój samochód z tego co piszesz jeździ zawsze na ssaniu, więc może tutaj szukaj przyczyny. Nie polecam wypalania paliwa do ostatniej kropli w baku. Może spróbuj, jak wskazówka będzie pokazywać już 0, wsadzić coś takiego przez wlew zęby doszło do dna baku i sposobem „na linijkę „ rodem z trabanta :wink: sprawdzić czy jest jeszcze trochę paliwa.

Link to comment
Share on other sites

:shock: :shock: :shock: 20 dni jazdy Subaru za 100 zł. Nawet nie wiesz jak Ci zazdroszczę takich wydatków. Twój samochód z tego co piszesz jeździ zawsze na ssaniu, więc może tutaj szukaj przyczyny. Nie polecam wypalania paliwa do ostatniej kropli w baku. Może spróbuj, jak wskazówka będzie pokazywać już 0, wsadzić coś takiego przez wlew zęby doszło do dna baku i sposobem „na linijkę „ rodem z trabanta :wink: sprawdzić czy jest jeszcze trochę paliwa.

Śniegu narazie nie ma to nie ma gdzie jeździć i dlatego małe wydatki ;D

 

A Subaru narazie u mechanika z innej przyczyny(wymiana dyfra) to przy okazji mechanik zobaczy co nie tak :)

Link to comment
Share on other sites

Zatankuj pełno i wypal do zera, powinieneś zrobić miedzy 400 a 500km :)

 

Jedzie normalnie? nie dusi sie? nie chodzi głośniej?

Kiedyś miałem wodę pod świecą i nie palił na jeden cylinder, jakieś 50l palił a jechał jak 1.6

Link to comment
Share on other sites

wolnyssak ma 50, Gt 60

 

ja na pierwszym baku po kupnie auta zrobiłem 680km (w tym ok 100km w miescie) z tym ze prawie cały czas sedziałem w tunelu aerodynam. Trafica :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...