aflinta Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 A mi się wydawało, ze TDI jest tożsame z pompowtryskiwaczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 A mi się wydawało, ze TDI jest tożsame z pompowtryskiwaczem. Oznaczenie tak ale system wtrysku nie. W starych TDI ( 90KM i 110KM - te najpopularniejsze ) były 4 wtrsukiwacze w tym jeden pilotujący i pompa wtryskowa, i one w miare chodziły bezawaryjnie, w nowszych sa cztery pompowtrsykiwacze które niestety lubia siadać ( ropa ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Aha. A słyszałem niedawno, że VAG odejdzie w przyszłym roku od tego rozwiązania i przejdzie na common rail - czyli zdaje się to co reszta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Aha. A słyszałem niedawno, że VAG odejdzie w przyszłym roku od tego rozwiązania i przejdzie na common rail - czyli zdaje się to co reszta. Dokładnie tak, wydaje mi się że przez to iż pompowtryski były krytykowane za to że ich kultura pracy na biegu jałowym, jest godna pożałowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 carfit, nie przesadzaj juz z tymi dieslami. Sa to dobre silniki i wlasnie to do nich nalezy przyszlosc. Gdyby nie bylo cie stac na kuresko szybkie Subaru tzn. na utrzymanie tego auta to mysle, ze bys zmienil zdanie tak samo jak reszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Sa to dobre silniki i wlasnie to do nich nalezy przyszlosc. Tylko i wyłącznie ze względu mniejsze spalanie, nie wiem czy są jakieś inne zalety względem benzyny. Inaczej były by używane w sporcie (masowo a nie incydentalnie). Zresztą by oszczędzać na dieslu, to trzeba też w cholerę jeździć by zrównoważyć różnicę w cenie zakupu nowego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 carfit, nie przesadzaj juz z tymi dieslami. Sa to dobre silniki i wlasnie to do nich nalezy przyszlosc. Gdyby nie bylo cie stac na kuresko szybkie Subaru tzn. na utrzymanie tego auta to mysle, ze bys zmienil zdanie tak samo jak reszta Już pisałem byłem tak samo jak ty zafascynowany dieslami, ale do czasu, w przyszłym roku jak mi się skończy gwarancja sprzedaję Focusa TDCI i nowego biorę benzyne, to chyba świadczy o czymś. A co do kosztów utrzymania samochodu średniej klasy benzyna czy diesel to bym się kłocił który tańszy w eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 masz racje ale wlasnie chodzi o te spalanie. Zwroc uwage jak jest z tym w Polsce. Jak dla przecietnego kowalskiego auto pali ponad 10 w miescie to odrazu laduje gaz. Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T Cena ropy rzeczywiscie teraz jest juz dosyc spora ale wlasnie chodzi o te spalanie... Edit: nie jest wielkim fanem i fascynatem klekotow. Bede mial teraz w miare szybka Honde a za te pieniedze mozna byloby kupic super dieselka ale to, ze np. Tobie Carfit dzialy sie komedie czy z Focusem czy z Mondeo nie znaczy, ze sa to nedzne silniki. Wiele osob ma przebiegi w swoich dieslach powyzej 150.000km i nic sie nie dzieje, takze nie nalezy wrzucac wszystkiego do jednego worka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Co by nie sądzić o dieslu, to taki diesel w układzie boksera będzię niewątpliwie dobrym śladem w historii motoryzacji i czymś co dobrze działa na image firmy w sensie technologicznym. W końcu chyba nikt jeszcze takiego diesla nie zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS Mam wątpliwości co do trwałości diesla typu ~2l i 180-200KM takiego jak np w Toyocie. Coraz bardziej wysilone są te konstrukcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 masz racje ale wlasnie chodzi o te spalanie. Zwroc uwage jak jest z tym w Polsce. Jak dla przecietnego kowalskiego auto pali ponad 10 w miescie to odrazu laduje gaz. Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T Cena ropy rzeczywiscie teraz jest juz dosyc spora ale wlasnie chodzi o te spalanie... Edit: nie jest wielkim fanem i fascynatem klekotow. Bede mial teraz w miare szybka Honde a za te pieniedze mozna byloby kupic super dieselka ale to, ze np. Tobie Carfit dzialy sie komedie czy z Focusem czy z Mondeo nie znaczy, ze sa to nedzne silniki. Wiele osob ma przebiegi w swoich dieslach powyzej 150.000km i nic sie nie dzieje, takze nie nalezy wrzucac wszystkiego do jednego worka Spalanie spalaniem, owszem bedzie zawsze niższe niż benzyniaka, ale koszty obsługi nowoczesnego diesla sa diametralnie wyższe niż benzynowy, weź głupi filtr paliwa co moim zdaniem trzeba przy polskim paliwie wymieniać co 20 tys. kosztuje średnio ponad 100zł a w w grupie PSA filtr cząstek stałych ponad 1000zł, nie mówiąc o wtryskiwaczach czy pompach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 masz racje ale wlasnie chodzi o te spalanie. Zwroc uwage jak jest z tym w Polsce. Jak dla przecietnego kowalskiego auto pali ponad 10 w miescie to odrazu laduje gaz. Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T Cena ropy rzeczywiscie teraz jest juz dosyc spora ale wlasnie chodzi o te spalanie... Edit: nie jest wielkim fanem i fascynatem klekotow. Bede mial teraz w miare szybka Honde a za te pieniedze mozna byloby kupic super dieselka ale to, ze np. Tobie Carfit dzialy sie komedie czy z Focusem czy z Mondeo nie znaczy, ze sa to nedzne silniki. Wiele osob ma przebiegi w swoich dieslach powyzej 150.000km i nic sie nie dzieje, takze nie nalezy wrzucac wszystkiego do jednego worka Silniki forda diesel są nędzne ( awaryjne ) i dobrze o tym wszyscy wiedza, wejdź na formu forda i poczytaj to sie dowiesz jaki to cud techniki wymyslili razem z firma DELPHI. ale ja tu nie mówię otylko o fordach, weż Mercedesa CDI wtryskiwacze padaja jak muchy, ( to samo w HDI PSA, CZY Renault DCI )ewentualnie czujniki ciśnienia na listwie CR, a niby taka firma Mercedes mit i nic więcej. A wszystko to produkuje BOSCH ewentualnie SIEMENS, i wkładaja do wszystkiego co jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 masz racje ale wlasnie chodzi o te spalanie. Zwroc uwage jak jest z tym w Polsce. Jak dla przecietnego kowalskiego auto pali ponad 10 w miescie to odrazu laduje gaz. Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T Cena ropy rzeczywiscie teraz jest juz dosyc spora ale wlasnie chodzi o te spalanie... Edit: nie jest wielkim fanem i fascynatem klekotow. Bede mial teraz w miare szybka Honde a za te pieniedze mozna byloby kupic super dieselka ale to, ze np. Tobie Carfit dzialy sie komedie czy z Focusem czy z Mondeo nie znaczy, ze sa to nedzne silniki. Wiele osob ma przebiegi w swoich dieslach powyzej 150.000km i nic sie nie dzieje, takze nie nalezy wrzucac wszystkiego do jednego worka Z racji tego że mam dwie pomoce drogowe i podpisaną umowe z wszystkimi firmami Assistance w Polsce, i woże auta na gwarancji do serwisów wiem co się dzieje z nowymi samochodami, to jest naprawdę jakiś dramat Żebyś Ty wiedział ile nowych Avensisów D4D i Corolli się zwozi do serwisu, z usterkami silnika , nie mówiąc o Renault i PSA.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Żebyś Ty wiedział ile nowych Avensisów D4D i Corolli się zwozi do serwisu, z usterkami silnika "To pułapka! Nigdy nie widziałem zepsutej Toyoty" ROTFL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioo Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Nawet w BMW diesle padają, a przynajmniej padały - była plaga parę lat temu wśród starszych piatek i trójek z dyzlem 3.0, nie pamiętam co padało ale chyba miało cos wspólnego z CR. W ogłoszeniach w neimeickim AVISIE było full piątek 530d po wymianie silnika. Z drugiej strony te mniej wysilone silniki to się całkiem nieźle trzymają - typu 1.9 tdi 105 km i oplowski 2.0dti 100km. A co do fordowskich - koega brata jest mechanikiem w fordzie w niemczech i faktycznie ma o tych silnikach kiepskie zdanie - jak działają to jest miodzio a jak się psują to na całego :? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Żebyś Ty wiedział ile nowych Avensisów D4D i Corolli się zwozi do serwisu, z usterkami silnika "To pułapka! Nigdy nie widziałem zepsutej Toyoty" ROTFL Toyota ma wykupiny specjalny pakiet Assistance w firmie ELVIA Assisatnce i my jako pomoc drogowa i wypożyczalnia samochodów mamy specjalne wytyczne dotyczące samochodów Toyoty. Wiecej nie moge pisać bo sam wiesz........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Toyota ma wykupiny specjalny pakiet Assistance w firmie ELVIA Assisatnce i my jako pomoc drogowa i wypożyczalnia samochodów mamy specjalne wytyczne dotyczące samochodów Toyoty. Wiecej nie moge pisać bo sam wiesz........ Zapewne na lawecie mogą jechać tylko pod plandeką albo być przewożone bocznymi drogami w środku nocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 W temacie nowoczesnych diesli to najprzyjemniej się jeździ właśnie TDI VAG, bo przyjemnie wciska w fotel w przeciwieństwie do porównywalnego HDI. W konfrontacji z TDI 140 KM to HDI 136 w ogóle nie przyspiesza. Fajne sa też mocne diesle typu 3.0 TDI bo wyrywają do przodu jak szalone (podkreślam - subiektywnie), ale jedno co wkurza to, że w benzynowcu redukujesz, ogień i już cię nie ma, a diesel, nawet najlepszy, zastanawia się tyle, że zanim się zbierze i idzie naprawdę fajnie, to można wiadomości w radio wysłuchać do końca... Dla mnie diesle nie miałyby prawa bytu, gdyby nie były oszczędne. Paliwożerny diesel to nieporozumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 W temacie nowoczesnych diesli to najprzyjemniej się jeździ właśnie TDI VAG, bo przyjemnie wciska w fotel w przeciwieństwie do porównywalnego HDI. W konfrontacji z TDI 140 KM to HDI 136 w ogóle nie przyspiesza. Fajne sa też mocne diesle typu 3.0 TDI bo wyrywają do przodu jak szalone (podkreślam - subiektywnie), ale jedno co wkurza to, że w benzynowcu redukujesz, ogień i już cię nie ma, a diesel, nawet najlepszy, zastanawia się tyle, że zanim się zbierze i idzie naprawdę fajnie, to można wiadomości w radio wysłuchać do końca... Dla mnie diesle nie miałyby prawa bytu, gdyby nie były oszczędne. Paliwożerny diesel to nieporozumienie. Dokładnie tak jest, jeździ się nimi najlepiej, ewentualnie BMW tez sa dobre, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Cyt. „No wie Pan silnik to wytrzyma ale elektronika szybko się kończy” Jest to wypowiedź mechanika z ASO Mercedesa. Toyoty i pierwsze diesle były bez awaryjne do momentu gdy nie zmieniono elektroniki z Hitachi na Boscha. Fakt po 12tyś km w Vito rozleciał się silnik (podobno przez paliwo stanęła pompa która jest na jednym z wałków no i jak stanęła to zrobiła sieczkę w silniku). Tak tłumaczył się Mercedes. Po zmianie silnika zrobiliśmy jeszcze 120 tyś km i do ostatnich dni chodził jak zegareczek (tylko że głośny zegareczek). Był to silnik CDI Obecnie w 2 letnim space starze z silnikiem Renault jest przebieg 150 tyś km i jakoś nie zanosi się aby na dniach się skończył. Jedyne co było robione to wymieniona turbina, ale było to działanie czysto prewencyjne a nie konieczność ( uroki gwarancji) Sądzę że jeżeli Subaru nie będzie waliło elektroniki Boscha (który ostatnio zainwestował w fabrykę w Japonii) to dadzą sobie rade z tymi klekotami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Ja ostatnio widziałem moduł elektroniki do mercedesa z napisem "MagnetiMarelli" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Cyt. „No wie Pan silnik to wytrzyma ale elektronika szybko się kończy”Jest to wypowiedź mechanika z ASO Mercedesa. Toyoty i pierwsze diesle były bez awaryjne do momentu gdy nie zmieniono elektroniki z Hitachi na Boscha. Fakt po 12tyś km w Vito rozleciał się silnik (podobno przez paliwo stanęła pompa która jest na jednym z wałków no i jak stanęła to zrobiła sieczkę w silniku). Tak tłumaczył się Mercedes. Po zmianie silnika zrobiliśmy jeszcze 120 tyś km i do ostatnich dni chodził jak zegareczek (tylko że głośny zegareczek). Był to silnik CDI Obecnie w 2 letnim space starze z silnikiem Renault jest przebieg 150 tyś km i jakoś nie zanosi się aby na dniach się skończył. Jedyne co było robione to wymieniona turbina, ale było to działanie czysto prewencyjne a nie konieczność ( uroki gwarancji) Sądzę że jeżeli Subaru nie będzie waliło elektroniki Boscha (który ostatnio zainwestował w fabrykę w Japonii) to dadzą sobie rade z tymi klekotami Podejżewam że zmienili bo BOSCH był tańszy, a jak wiadomo większość firm motoryzacyjnych redukuje koszty produkcji, a za tym nie idzie i jakość .. niestety, mam nadzieje że ominie to subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Optymistyczne jest to, że zamknęli hondziarzy na trochę, kazali zrobić diesla i zrobili, nie mając wyjścia, coś bardzo udanego. Nie wiem, czy ICTDI się psuje, ale jeżdzi fajnie, szczególnie w połączeniu z 6-biegową skrzynią. Może z Subaru będzie podobnie. Honda przecież nie straciła imidżu przez wprowadzenie do oferty diesla. Dalej sprzedają s2k i inne wysokoobrotowe kosiarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Ja ostatnio widziałem moduł elektroniki do mercedesa z napisem "MagnetiMarelli" Jeszcze lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T I jeszcze wysmaży ci stek, sam się będzie tankował, zmieniał spaliny w czyste powietrze, a jak go podłączysz do centralnego to będzie grzał dom (tylko 1l na dzień). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się