Skocz do zawartości

Wysokoprężne Subaru


termit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 243
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A mi się wydawało, ze TDI jest tożsame z pompowtryskiwaczem.

Oznaczenie tak ale system wtrysku nie. W starych TDI ( 90KM i 110KM - te najpopularniejsze ) były 4 wtrsukiwacze w tym jeden pilotujący i pompa wtryskowa, i one w miare chodziły bezawaryjnie, w nowszych sa cztery pompowtrsykiwacze które niestety lubia siadać ( ropa )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. A słyszałem niedawno, że VAG odejdzie w przyszłym roku od tego rozwiązania i przejdzie na common rail - czyli zdaje się to co reszta.

Dokładnie tak, wydaje mi się że przez to iż pompowtryski były krytykowane za to że ich kultura pracy na biegu jałowym, jest godna pożałowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa to dobre silniki i wlasnie to do nich nalezy przyszlosc.

Tylko i wyłącznie ze względu mniejsze spalanie, nie wiem czy są jakieś inne zalety względem benzyny. Inaczej były by używane w sporcie (masowo a nie incydentalnie). Zresztą by oszczędzać na dieslu, to trzeba też w cholerę jeździć by zrównoważyć różnicę w cenie zakupu nowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, nie przesadzaj juz z tymi dieslami. Sa to dobre silniki i wlasnie to do nich nalezy przyszlosc. Gdyby nie bylo cie stac na kuresko szybkie Subaru tzn. na utrzymanie tego auta to mysle, ze bys zmienil zdanie tak samo jak reszta

 

Już pisałem byłem tak samo jak ty zafascynowany dieslami, ale do czasu, w przyszłym roku jak mi się skończy gwarancja sprzedaję Focusa TDCI i nowego biorę benzyne, to chyba świadczy o czymś. A co do kosztów utrzymania samochodu średniej klasy benzyna czy diesel to bym się kłocił który tańszy w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje ale wlasnie chodzi o te spalanie. Zwroc uwage jak jest z tym w Polsce. Jak dla przecietnego kowalskiego auto pali ponad 10 w miescie to odrazu laduje gaz. Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T

Cena ropy rzeczywiscie teraz jest juz dosyc spora ale wlasnie chodzi o te spalanie...

 

Edit: nie jest wielkim fanem i fascynatem klekotow. Bede mial teraz w miare szybka Honde a za te pieniedze mozna byloby kupic super dieselka ale to, ze np. Tobie Carfit dzialy sie komedie czy z Focusem czy z Mondeo nie znaczy, ze sa to nedzne silniki. Wiele osob ma przebiegi w swoich dieslach powyzej 150.000km i nic sie nie dzieje, takze nie nalezy wrzucac wszystkiego do jednego worka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie sądzić o dieslu, to taki diesel w układzie boksera będzię niewątpliwie dobrym śladem w historii motoryzacji i czymś co dobrze działa na image firmy w sensie technologicznym. W końcu chyba nikt jeszcze takiego diesla nie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje ale wlasnie chodzi o te spalanie. Zwroc uwage jak jest z tym w Polsce. Jak dla przecietnego kowalskiego auto pali ponad 10 w miescie to odrazu laduje gaz. Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T

Cena ropy rzeczywiscie teraz jest juz dosyc spora ale wlasnie chodzi o te spalanie...

 

Edit: nie jest wielkim fanem i fascynatem klekotow. Bede mial teraz w miare szybka Honde a za te pieniedze mozna byloby kupic super dieselka ale to, ze np. Tobie Carfit dzialy sie komedie czy z Focusem czy z Mondeo nie znaczy, ze sa to nedzne silniki. Wiele osob ma przebiegi w swoich dieslach powyzej 150.000km i nic sie nie dzieje, takze nie nalezy wrzucac wszystkiego do jednego worka

 

Spalanie spalaniem, owszem bedzie zawsze niższe niż benzyniaka, ale koszty obsługi nowoczesnego diesla sa diametralnie wyższe niż benzynowy, weź głupi filtr paliwa co moim zdaniem trzeba przy polskim paliwie wymieniać co 20 tys. kosztuje średnio ponad 100zł a w w grupie PSA filtr cząstek stałych ponad 1000zł, nie mówiąc o wtryskiwaczach czy pompach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje ale wlasnie chodzi o te spalanie. Zwroc uwage jak jest z tym w Polsce. Jak dla przecietnego kowalskiego auto pali ponad 10 w miescie to odrazu laduje gaz. Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T

Cena ropy rzeczywiscie teraz jest juz dosyc spora ale wlasnie chodzi o te spalanie...

 

Edit: nie jest wielkim fanem i fascynatem klekotow. Bede mial teraz w miare szybka Honde a za te pieniedze mozna byloby kupic super dieselka ale to, ze np. Tobie Carfit dzialy sie komedie czy z Focusem czy z Mondeo nie znaczy, ze sa to nedzne silniki. Wiele osob ma przebiegi w swoich dieslach powyzej 150.000km i nic sie nie dzieje, takze nie nalezy wrzucac wszystkiego do jednego worka

 

Silniki forda diesel są nędzne ( awaryjne ) i dobrze o tym wszyscy wiedza, wejdź na formu forda i poczytaj to sie dowiesz jaki to cud techniki wymyslili razem z firma DELPHI. ale ja tu nie mówię otylko o fordach, weż Mercedesa CDI wtryskiwacze padaja jak muchy, ( to samo w HDI PSA, CZY Renault DCI )ewentualnie czujniki ciśnienia na listwie CR, a niby taka firma Mercedes mit i nic więcej. A wszystko to produkuje BOSCH ewentualnie SIEMENS, i wkładaja do wszystkiego co jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje ale wlasnie chodzi o te spalanie. Zwroc uwage jak jest z tym w Polsce. Jak dla przecietnego kowalskiego auto pali ponad 10 w miescie to odrazu laduje gaz. Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T

Cena ropy rzeczywiscie teraz jest juz dosyc spora ale wlasnie chodzi o te spalanie...

 

Edit: nie jest wielkim fanem i fascynatem klekotow. Bede mial teraz w miare szybka Honde a za te pieniedze mozna byloby kupic super dieselka ale to, ze np. Tobie Carfit dzialy sie komedie czy z Focusem czy z Mondeo nie znaczy, ze sa to nedzne silniki. Wiele osob ma przebiegi w swoich dieslach powyzej 150.000km i nic sie nie dzieje, takze nie nalezy wrzucac wszystkiego do jednego worka

 

Z racji tego że mam dwie pomoce drogowe i podpisaną umowe z wszystkimi firmami Assistance w Polsce, i woże auta na gwarancji do serwisów wiem co się dzieje z nowymi samochodami, to jest naprawdę jakiś dramat :twisted: Żebyś Ty wiedział ile nowych Avensisów D4D i Corolli się zwozi do serwisu, z usterkami silnika , nie mówiąc o Renault i PSA....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w BMW diesle padają, a przynajmniej padały - była plaga parę lat temu wśród starszych piatek i trójek z dyzlem 3.0, nie pamiętam co padało ale chyba miało cos wspólnego z CR. W ogłoszeniach w neimeickim AVISIE było full piątek 530d po wymianie silnika. Z drugiej strony te mniej wysilone silniki to się całkiem nieźle trzymają - typu 1.9 tdi 105 km i oplowski 2.0dti 100km.

 

A co do fordowskich - koega brata jest mechanikiem w fordzie w niemczech i faktycznie ma o tych silnikach kiepskie zdanie - jak działają to jest miodzio a jak się psują to na całego :? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś Ty wiedział ile nowych Avensisów D4D i Corolli się zwozi do serwisu, z usterkami silnika

"To pułapka! Nigdy nie widziałem zepsutej Toyoty" ROTFL :twisted:

 

Toyota ma wykupiny specjalny pakiet Assistance w firmie ELVIA Assisatnce i my jako pomoc drogowa i wypożyczalnia samochodów mamy specjalne wytyczne dotyczące samochodów Toyoty. Wiecej nie moge pisać bo sam wiesz........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota ma wykupiny specjalny pakiet Assistance w firmie ELVIA Assisatnce i my jako pomoc drogowa i wypożyczalnia samochodów mamy specjalne wytyczne dotyczące samochodów Toyoty. Wiecej nie moge pisać bo sam wiesz........

 

Zapewne na lawecie mogą jechać tylko pod plandeką albo być przewożone bocznymi drogami w środku nocy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie nowoczesnych diesli to najprzyjemniej się jeździ właśnie TDI VAG, bo przyjemnie wciska w fotel w przeciwieństwie do porównywalnego HDI. W konfrontacji z TDI 140 KM to HDI 136 w ogóle nie przyspiesza. Fajne sa też mocne diesle typu 3.0 TDI bo wyrywają do przodu jak szalone (podkreślam - subiektywnie), ale jedno co wkurza to, że w benzynowcu redukujesz, ogień i już cię nie ma, a diesel, nawet najlepszy, zastanawia się tyle, że zanim się zbierze i idzie naprawdę fajnie, to można wiadomości w radio wysłuchać do końca... Dla mnie diesle nie miałyby prawa bytu, gdyby nie były oszczędne. Paliwożerny diesel to nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie nowoczesnych diesli to najprzyjemniej się jeździ właśnie TDI VAG, bo przyjemnie wciska w fotel w przeciwieństwie do porównywalnego HDI. W konfrontacji z TDI 140 KM to HDI 136 w ogóle nie przyspiesza. Fajne sa też mocne diesle typu 3.0 TDI bo wyrywają do przodu jak szalone (podkreślam - subiektywnie), ale jedno co wkurza to, że w benzynowcu redukujesz, ogień i już cię nie ma, a diesel, nawet najlepszy, zastanawia się tyle, że zanim się zbierze i idzie naprawdę fajnie, to można wiadomości w radio wysłuchać do końca... Dla mnie diesle nie miałyby prawa bytu, gdyby nie były oszczędne. Paliwożerny diesel to nieporozumienie.

 

Dokładnie tak jest, jeździ się nimi najlepiej, ewentualnie BMW tez sa dobre,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt. „No wie Pan silnik to wytrzyma ale elektronika szybko się kończy”

Jest to wypowiedź mechanika z ASO Mercedesa. Toyoty i pierwsze diesle były bez awaryjne do momentu gdy nie zmieniono elektroniki z Hitachi na Boscha.

 

Fakt po 12tyś km w Vito rozleciał się silnik (podobno przez paliwo stanęła pompa która jest na jednym z wałków no i jak stanęła to zrobiła sieczkę w silniku). Tak tłumaczył się Mercedes. Po zmianie silnika zrobiliśmy jeszcze 120 tyś km i do ostatnich dni chodził jak zegareczek (tylko że głośny zegareczek). Był to silnik CDI

Obecnie w 2 letnim space starze z silnikiem Renault jest przebieg 150 tyś km i jakoś nie zanosi się aby na dniach się skończył.

Jedyne co było robione to wymieniona turbina, ale było to działanie czysto prewencyjne a nie konieczność ( uroki gwarancji)

 

Sądzę że jeżeli Subaru nie będzie waliło elektroniki Boscha (który ostatnio zainwestował w fabrykę w Japonii) to dadzą sobie rade z tymi klekotami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt. „No wie Pan silnik to wytrzyma ale elektronika szybko się kończy”

Jest to wypowiedź mechanika z ASO Mercedesa. Toyoty i pierwsze diesle były bez awaryjne do momentu gdy nie zmieniono elektroniki z Hitachi na Boscha.

 

Fakt po 12tyś km w Vito rozleciał się silnik (podobno przez paliwo stanęła pompa która jest na jednym z wałków no i jak stanęła to zrobiła sieczkę w silniku). Tak tłumaczył się Mercedes. Po zmianie silnika zrobiliśmy jeszcze 120 tyś km i do ostatnich dni chodził jak zegareczek (tylko że głośny zegareczek). Był to silnik CDI

Obecnie w 2 letnim space starze z silnikiem Renault jest przebieg 150 tyś km i jakoś nie zanosi się aby na dniach się skończył.

Jedyne co było robione to wymieniona turbina, ale było to działanie czysto prewencyjne a nie konieczność ( uroki gwarancji)

 

Sądzę że jeżeli Subaru nie będzie waliło elektroniki Boscha (który ostatnio zainwestował w fabrykę w Japonii) to dadzą sobie rade z tymi klekotami

 

Podejżewam że zmienili bo BOSCH był tańszy, a jak wiadomo większość firm motoryzacyjnych redukuje koszty produkcji, a za tym nie idzie i jakość .. niestety, mam nadzieje że ominie to subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymistyczne jest to, że zamknęli hondziarzy na trochę, kazali zrobić diesla i zrobili, nie mając wyjścia, coś bardzo udanego. Nie wiem, czy ICTDI się psuje, ale jeżdzi fajnie, szczególnie w połączeniu z 6-biegową skrzynią. Może z Subaru będzie podobnie. Honda przecież nie straciła imidżu przez wprowadzenie do oferty diesla. Dalej sprzedają s2k i inne wysokoobrotowe kosiarki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mozesz kupic diesla o mocy 200PS a bedzie ci palil ponizej 10 i do tego bedzie bardzo szybki a przy tym bedzie zjadal na trasach benzynowe auta z podobnymi mocami i mysle, ze nawet takiego WRXa 2.5T

 

I jeszcze wysmaży ci stek, sam się będzie tankował, zmieniał spaliny w czyste powietrze, a jak go podłączysz do centralnego to będzie grzał dom (tylko 1l na dzień).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...