Skocz do zawartości

strojenie Autronic


tamer9

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zapytać kogo polecacie do wystrojenia Autronica. Od w sumie niedawna posiadam Imprezę Type R i jeden z poprzednich właścicieli zamontował w niej Autronica. Po wizycie na hamowni okazało się że jest 320 KM i 370 Nm. Natomiast przebieg momentu jest niezbyt zadawalający – zaczyna się coś dziać od około 4–4,5 tys. obr. Pojawia się więc parę pytań:

1) Czy taki przebieg momentu jest spowodowany jakąś usterką (mechaniczną)?

2) Czy może jest ten sterownik źle zestrojony (zrobiona mapa wtrysku, zapłonu, doładowania…)?

3) Czy być może ktoś specjalnie tak zestroił, by nie było za dużego obciążenia przy niskich obrotach – „słynna panewka”?

Przymierzam się w każdym razie do wystrojenia i stąd moje pytanie: kogo możecie polecić jeśli chodzi o strojenie Subaru na Autronicu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo mam vf34

 

Poniżej wykres przebiegu mocy i momentu. Cienkimi liniami jest nałożony przebieg mocy i momentu innego type r - widać że pełny moment jest dostępny od około 3,5 tys. obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest TypeR niejakiego Sliwy? Pare razy sie juz chyba przewijalo auto na forum - nie to, ze w jakims negatywnym sensie, chodzi tylko o informacje.

Tam zdaje sie jest FMIC? Ktory moze lekko opozniac przyrosty - chociaz nieprzesadnie, jak sie sam na przykladzie swoich aut przekonalem niedawno (tzn. jak male realnie wyszlo opoznienie w przyrostach miedzy fmic a tmic sti, okazalo sie, ze nie bardzo jest sie o co martwic).

Natomiast moze byc tak, ze moment nie jest jakis wysrubowany ze wzgledu na skrzynie biegow np. - chociaz, zeby az tak? No nie wiem.

 

To jest dwulitrowy silnik?

 

Edit- no faktycznie, w porownaniu do cienkich linii innego auta (troche nie doczytalem poprzednio), nie wyglada to megaimponujaco, nawet jak na fmic. No chyba, ze ma jakas megapojemnosc trudna do wypelnienia :)

 

Mysle, ze masz realnie dwie opcje - Poznan albo Katowice. Popytaj.

Z poznania wyjechal nie tak dawno temu moj, strojony na vf34, fmic, 2l silnik i wyglada to z wykresu jednak sporo inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest TypeR niejakiego Sliwy? Pare razy sie juz chyba przewijalo auto na forum - nie to, ze w jakims negatywnym sensie, chodzi tylko o informacje.

Tam zdaje sie jest FMIC? Ktory moze lekko opozniac przyrosty - chociaz nieprzesadnie, jak sie sam na przykladzie swoich aut przekonalem niedawno (tzn. jak male realnie wyszlo opoznienie w przyrostach miedzy fmic a tmic sti, okazalo sie, ze nie bardzo jest sie o co martwic).

Natomiast moze byc tak, ze moment nie jest jakis wysrubowany ze wzgledu na skrzynie biegow np. - chociaz, zeby az tak? No nie wiem.

 

To jest dwulitrowy silnik?

 

Edit- no faktycznie, w porownaniu do cienkich linii innego auta (troche nie doczytalem poprzednio), nie wyglada to megaimponujaco, nawet jak na fmic. No chyba, ze ma jakas megapojemnosc trudna do wypelnienia :)

 

Mysle, ze masz realnie dwie opcje - Poznan albo Katowice. Popytaj.

Z poznania wyjechal nie tak dawno temu moj, strojony na vf34, fmic, 2l silnik i wyglada to z wykresu jednak sporo inaczej.

 

 

Tak jet to były samochód Sliwy, kupiłem go od Tomka pod koniec zeszłego roku. Mam FMICa, natomiast tak jak sam piszesz - nie powinien mieć on aż takiego wpływu. Silnik 2l. Zastanawiam się, czy problemem nie jest brak sygnału z czujnika temperatury powietrza dolotowego? Kupiłem samochód w takim stanie i wstyd się przyznać jeszcze tego nie naprawiłem.

Jeśli chodzi o Poznań, to z tego co słyszałem robią oni głównie Ecuteca, pytanie jak z doświadczeniem w Autronicu?

Co do Katowic to jakoś nie mam przekonania, może niesłusznie ;)

 

Mógłbyś wkleić wykres swojej Imprezy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P94593000.jpg - na czwartym biegu.

 

Tez moze jakos megawczesnie nie jest, ale mimo wszystko wczesniej wstaje i przebieg jest sporo inny.

 

Warto pamietac tez, ze beda roznice w zaleznosci od tego, na ktorym biegu auto bylo hamowane.

 

Tak mniej wiecej wygladalo na trzecim biegu, ale przed poprawkami jeszcze (zeby wygladzic przebieg momentu)

 

moc_gt98%2520na%2520A%2526B.jpg - takze, jak widac, na trojce sporo wczesniej sie "akcja rozkrecala"

 

Dwa wykresy stad, ze bylo mierzone na dwoch mapach, na 95 i 98 oktanow.

 

Caly watek jakby co tutaj:

viewtopic.php?p=1622767#p1622767

 

Mysle, ze doswiadczenia maja nie tylko z Ecutekiem, a dla ogolnie doswiadczonego stroiciela kazde ecu bedzie jednak do ogarniecia, z jakims tam powiedzmy nakladem czasowym na zapoznanie sie. Trzon zagadnienia jest jednak podobny.

Ale nie sadze tez, zeby zarowno w Poznaniu, jak i w Katowicach nie mieli okazji robic aut na Autronicu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie moment pojawia się o wiele wcześniej. Chociaż wartości końcowe są bardzo podobne ;)

Co do strojenia, to wiadomo, że mapy w każdym ECU będą podobne, chodzi mi o wszystkie pozostałe funkcje (współczynniki korekcyjne, zabezpieczenia...). Ktoś kto jest ekspertem od danego sterownika niekoniecznie musi bardzo dobrze ogarniać specyfikę innego.

A jeszcze z ciekawości - czemu samochód był mierzony na 3, a nie na 4 biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moj byl mierzony na obu, zeby zobaczyc jak sie bedzie moc i moment na obu mniej wiecej rozwijal.

Moc silnika nie zależy od skrzyni/przełożenia. Pomiaru dokonuje się tak jak piszesz na biegu, którego przełożenie jest najbardziej zbliżone do 1:1 - więc w przypadku większości skrzyń 5b będzie to bieg 4. Wynika to z tego, że pomiar wtedy jest najdokładniejszy (charakterystyka zewnętrzna silnika - przebieg momentu przy pełnym obciążeniu). Gdyby chcieć robić pomiar naprawdę dokładnie, powinno się go dokonywać w sposób dyskretny, a nie ciągły - czyli pomiar momentu/mocy przy stałych obrotach pod pełnym obciążeniem przez kilka/kilkanaście sekund i tak przez cały zakres prędkości obrotowej (czyli zamiast przyspieszanie od obrotów jałowych do maksymalnych pomiar przy pewnych obrotach, skokowo np. 1000obr - 1500obr - 2000obr...) Ale się rozpisałem ;)

 

Wciąż czekam na Wasze opinie i sugestie, gdzie porządnie wystroją Type R na Autronicu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc silnika nie zależy od skrzyni/przełożenia.

 

Ale obciazenie jest inne i bedzie sie to wszystko inaczej rozwijac na roznych biegach, na kolach - a jak sam wiesz, przelozenia w skrzyni sa rozne i warto sobie poobserwowac zarowno na jednym, jak i na drugim biegu, zwlaszcza, gdy ani jeden, ani drugi wlasciwie nie jest 1:1.

 

Ja nawet nie twierdze, ze na 100% co do wartosci moc i moment sa takie, jak na tych wykresach w Fochu - ale mam jakis obraz, jak sie to wszystko rozgrywa przy przyspieszaniu.

 

Tak czy siak - o doswiadczenie bym sie nie obawial, w odpowiedzi na Twoje wczesniejsze watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Poznań, to z tego co słyszałem robią oni głównie Ecuteca, pytanie jak z doświadczeniem w Autronicu?

Stroiłem u nich auto na Autronicu i dobrze ogarnęli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Poznań, to z tego co słyszałem robią oni głównie Ecuteca, pytanie jak z doświadczeniem w Autronicu?

Stroiłem u nich auto na Autronicu i dobrze ogarnęli.

 

dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...