tamer9 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Chciałbym zapytać kogo polecacie do wystrojenia Autronica. Od w sumie niedawna posiadam Imprezę Type R i jeden z poprzednich właścicieli zamontował w niej Autronica. Po wizycie na hamowni okazało się że jest 320 KM i 370 Nm. Natomiast przebieg momentu jest niezbyt zadawalający – zaczyna się coś dziać od około 4–4,5 tys. obr. Pojawia się więc parę pytań: 1) Czy taki przebieg momentu jest spowodowany jakąś usterką (mechaniczną)? 2) Czy może jest ten sterownik źle zestrojony (zrobiona mapa wtrysku, zapłonu, doładowania…)? 3) Czy być może ktoś specjalnie tak zestroił, by nie było za dużego obciążenia przy niskich obrotach – „słynna panewka”? Przymierzam się w każdym razie do wystrojenia i stąd moje pytanie: kogo możecie polecić jeśli chodzi o strojenie Subaru na Autronicu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Moze masz duza sprezarke i dlatego tak pozno wstaje :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 A może jednak zostawić tak jak jest.Niewykluczone ,że tak jest bezpieczniej dla silnika :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 turbo mam vf34 Poniżej wykres przebiegu mocy i momentu. Cienkimi liniami jest nałożony przebieg mocy i momentu innego type r - widać że pełny moment jest dostępny od około 3,5 tys. obr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 To nie jest TypeR niejakiego Sliwy? Pare razy sie juz chyba przewijalo auto na forum - nie to, ze w jakims negatywnym sensie, chodzi tylko o informacje. Tam zdaje sie jest FMIC? Ktory moze lekko opozniac przyrosty - chociaz nieprzesadnie, jak sie sam na przykladzie swoich aut przekonalem niedawno (tzn. jak male realnie wyszlo opoznienie w przyrostach miedzy fmic a tmic sti, okazalo sie, ze nie bardzo jest sie o co martwic). Natomiast moze byc tak, ze moment nie jest jakis wysrubowany ze wzgledu na skrzynie biegow np. - chociaz, zeby az tak? No nie wiem. To jest dwulitrowy silnik? Edit- no faktycznie, w porownaniu do cienkich linii innego auta (troche nie doczytalem poprzednio), nie wyglada to megaimponujaco, nawet jak na fmic. No chyba, ze ma jakas megapojemnosc trudna do wypelnienia Mysle, ze masz realnie dwie opcje - Poznan albo Katowice. Popytaj. Z poznania wyjechal nie tak dawno temu moj, strojony na vf34, fmic, 2l silnik i wyglada to z wykresu jednak sporo inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 To nie jest TypeR niejakiego Sliwy? Pare razy sie juz chyba przewijalo auto na forum - nie to, ze w jakims negatywnym sensie, chodzi tylko o informacje.Tam zdaje sie jest FMIC? Ktory moze lekko opozniac przyrosty - chociaz nieprzesadnie, jak sie sam na przykladzie swoich aut przekonalem niedawno (tzn. jak male realnie wyszlo opoznienie w przyrostach miedzy fmic a tmic sti, okazalo sie, ze nie bardzo jest sie o co martwic). Natomiast moze byc tak, ze moment nie jest jakis wysrubowany ze wzgledu na skrzynie biegow np. - chociaz, zeby az tak? No nie wiem. To jest dwulitrowy silnik? Edit- no faktycznie, w porownaniu do cienkich linii innego auta (troche nie doczytalem poprzednio), nie wyglada to megaimponujaco, nawet jak na fmic. No chyba, ze ma jakas megapojemnosc trudna do wypelnienia Mysle, ze masz realnie dwie opcje - Poznan albo Katowice. Popytaj. Z poznania wyjechal nie tak dawno temu moj, strojony na vf34, fmic, 2l silnik i wyglada to z wykresu jednak sporo inaczej. Tak jet to były samochód Sliwy, kupiłem go od Tomka pod koniec zeszłego roku. Mam FMICa, natomiast tak jak sam piszesz - nie powinien mieć on aż takiego wpływu. Silnik 2l. Zastanawiam się, czy problemem nie jest brak sygnału z czujnika temperatury powietrza dolotowego? Kupiłem samochód w takim stanie i wstyd się przyznać jeszcze tego nie naprawiłem. Jeśli chodzi o Poznań, to z tego co słyszałem robią oni głównie Ecuteca, pytanie jak z doświadczeniem w Autronicu? Co do Katowic to jakoś nie mam przekonania, może niesłusznie Mógłbyś wkleić wykres swojej Imprezy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 - na czwartym biegu. Tez moze jakos megawczesnie nie jest, ale mimo wszystko wczesniej wstaje i przebieg jest sporo inny. Warto pamietac tez, ze beda roznice w zaleznosci od tego, na ktorym biegu auto bylo hamowane. Tak mniej wiecej wygladalo na trzecim biegu, ale przed poprawkami jeszcze (zeby wygladzic przebieg momentu) - takze, jak widac, na trojce sporo wczesniej sie "akcja rozkrecala" Dwa wykresy stad, ze bylo mierzone na dwoch mapach, na 95 i 98 oktanow. Caly watek jakby co tutaj: viewtopic.php?p=1622767#p1622767 Mysle, ze doswiadczenia maja nie tylko z Ecutekiem, a dla ogolnie doswiadczonego stroiciela kazde ecu bedzie jednak do ogarniecia, z jakims tam powiedzmy nakladem czasowym na zapoznanie sie. Trzon zagadnienia jest jednak podobny. Ale nie sadze tez, zeby zarowno w Poznaniu, jak i w Katowicach nie mieli okazji robic aut na Autronicu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 U Ciebie moment pojawia się o wiele wcześniej. Chociaż wartości końcowe są bardzo podobne Co do strojenia, to wiadomo, że mapy w każdym ECU będą podobne, chodzi mi o wszystkie pozostałe funkcje (współczynniki korekcyjne, zabezpieczenia...). Ktoś kto jest ekspertem od danego sterownika niekoniecznie musi bardzo dobrze ogarniać specyfikę innego. A jeszcze z ciekawości - czemu samochód był mierzony na 3, a nie na 4 biegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Auto powinno byc mierzone najlepiej na biegu o przelozeniu jak najblizszym 1:1, a ze skrzynie bywaja rozne, to sie mierzy na roznych biegach w efekcie czasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 A moj byl mierzony na obu, zeby zobaczyc jak sie bedzie moc i moment na obu mniej wiecej rozwijal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 A moj byl mierzony na obu, zeby zobaczyc jak sie bedzie moc i moment na obu mniej wiecej rozwijal. Moc silnika nie zależy od skrzyni/przełożenia. Pomiaru dokonuje się tak jak piszesz na biegu, którego przełożenie jest najbardziej zbliżone do 1:1 - więc w przypadku większości skrzyń 5b będzie to bieg 4. Wynika to z tego, że pomiar wtedy jest najdokładniejszy (charakterystyka zewnętrzna silnika - przebieg momentu przy pełnym obciążeniu). Gdyby chcieć robić pomiar naprawdę dokładnie, powinno się go dokonywać w sposób dyskretny, a nie ciągły - czyli pomiar momentu/mocy przy stałych obrotach pod pełnym obciążeniem przez kilka/kilkanaście sekund i tak przez cały zakres prędkości obrotowej (czyli zamiast przyspieszanie od obrotów jałowych do maksymalnych pomiar przy pewnych obrotach, skokowo np. 1000obr - 1500obr - 2000obr...) Ale się rozpisałem Wciąż czekam na Wasze opinie i sugestie, gdzie porządnie wystroją Type R na Autronicu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 tamer9, 4 turbawki oraz map-tec nie dadza rade temu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Moc silnika nie zależy od skrzyni/przełożenia. Ale obciazenie jest inne i bedzie sie to wszystko inaczej rozwijac na roznych biegach, na kolach - a jak sam wiesz, przelozenia w skrzyni sa rozne i warto sobie poobserwowac zarowno na jednym, jak i na drugim biegu, zwlaszcza, gdy ani jeden, ani drugi wlasciwie nie jest 1:1. Ja nawet nie twierdze, ze na 100% co do wartosci moc i moment sa takie, jak na tych wykresach w Fochu - ale mam jakis obraz, jak sie to wszystko rozgrywa przy przyspieszaniu. Tak czy siak - o doswiadczenie bym sie nie obawial, w odpowiedzi na Twoje wczesniejsze watpliwosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 tamer9, 4 turbawki oraz map-tec nie dadza rade temu? Na pewno są to 2 najbardziej znane firmy. Ja u nich jeszcze niczego nie robiłem, dlatego pytam o zdanie bardziej doświadczonych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 pogadaj z Grzegorzem Staszewskim z VTG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Jeśli chodzi o Poznań, to z tego co słyszałem robią oni głównie Ecuteca, pytanie jak z doświadczeniem w Autronicu? Stroiłem u nich auto na Autronicu i dobrze ogarnęli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 pogadaj z Grzegorzem Staszewskim z VTG. Dla VTG auta podobno stroi macpl, który potrafi pójść bardzo na bogato z mieszanką... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Tez bym Macpl polecił, ma chłop naprawdę bogate doświadczenie..Tylko z terminami cieżko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Jeśli chodzi o Poznań, to z tego co słyszałem robią oni głównie Ecuteca, pytanie jak z doświadczeniem w Autronicu? Stroiłem u nich auto na Autronicu i dobrze ogarnęli. dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się