Skocz do zawartości

24 Heures du Mans i inne wyścigi długodystansowe


elmo

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, turdziGT napisał:

No i co tam w kontu ta Prema wyjedzila dzisiaj ?

Jak to zwykle jeden błąd i mamy co mamy taka prawda. Ten sport tak ma i każda ekipa się uczy i tu widać że Prema ma potencjał ale brak doświadczenia wychodzi w praniu. Za to P4 Piekarzy mnie cieszy kosmicznie. Walczą z ekipami które są dłużej w tej branży i maja o 100% większe budżety a z roku na rok są wyżej. Chciał bym by udało się się w końcu pudło w WEC i 24h. 

 

@turdziGT tu też zaraz wypadało by posty połączyć :D tym razem moje. 

Edytowane przez -=nikon=-
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co to za roznica ? 

Przyznam szczerze ze do tego sportu trzeba byc ekspertem żeby wiedzieć jaka to kategoria i do jakiej serii ten samochód. 

Pod tym względem te wyścigi kompletnie nie pod przypadkowego kibica.

Edytowane przez turdziGT
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, turdziGT napisał:

A co to za roznica ? 

Przyznam szczerze ze do tego sportu trzeba byc ekspertem żeby wiedzieć jaka to kategoria i do jakiej serii ten samochód. 

Pod tym względem te wyścigi kompletnie nie pod przypadkowego kibica.

Pogmatwali troche z tymi LMD i LMDh. Generalnie LMDh jest bardziej "przystępne" stąd taka popularność tej kategorii.

O Type S mi chodziło napisane na płetwie grzbietowej...a wiadomo w Hondach Type S to takie R Line w VW, czy S Line w Audi Dlatego zapytałem kiedy prawilne Type R ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli LMDh to ta sama kategoria w której bedzie startowac BMW ?  Nie kumam tego podzalu na te hyparcary lepsze i gorsze.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, turdziGT napisał:

Czyli LMDh to ta sama kategoria w której bedzie startowac BMW ?  Nie kumam tego podzalu na te hyparcary lepsze i gorsze.

Ten podział jest bardziej na miejsce startów niż gorsze leprze bo oba typy samochodów będą walczyć o pudło. Nie ma co ukrywać że w USA wyścigi długo dynasowe są bardziej popularne niż w Europie i tam jeździło więcej "prototypów". Dlatego teraz powstały nowe niby "klasy/grupy" by ekipy z USA mogły startować w WEC jak i w drugą stronę. LMDh jest niby ideałem bo można jechać WEC i IMSA na raz jednym samochodem tylko ciekawe kto poza fabrykami udźwignie budżet na taki cykl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.07.2022 o 08:19, -=nikon=- napisał:

Ten podział jest bardziej na miejsce startów niż gorsze leprze bo oba typy samochodów będą walczyć o pudło. Nie ma co ukrywać że w USA wyścigi długo dynasowe są bardziej popularne niż w Europie i tam jeździło więcej "prototypów". Dlatego teraz powstały nowe niby "klasy/grupy" by ekipy z USA mogły startować w WEC jak i w drugą stronę. LMDh jest niby ideałem bo można jechać WEC i IMSA na raz jednym samochodem tylko ciekawe kto poza fabrykami udźwignie budżet na taki cykl. 

Dzisiaj w u mnie w studio F1 o tym mówili. 

Kompletny bezsens. Powinni zrobić jedna klase moze byc nawet z limitem budżetu którą można startować i tu i tu. Na takim rozwiązaniu z tymi klasami których nikt nie rozumie tracą wszyscy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, turdziGT napisał:

Dzisiaj w u mnie w studio F1 o tym mówili. 

Kompletny bezsens. Powinni zrobić jedna klase moze byc nawet z limitem budżetu którą można startować i tu i tu. Na takim rozwiązaniu z tymi klasami których nikt nie rozumie tracą wszyscy.

 

Tez tak uważam...ale ja generalnie jestem za brakiem jakichkolwiek regulaminowych obostrzeń względem budowy pojazdów do sportu...no poza bepieczeństwem może. Wszystkie te ograniczenia niby w jakiś tam sposób wymuszaja szukanie innych dróg, ale wiele dróg też zamykają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Neutrino33 napisał:

 

Tez tak uważam...ale ja generalnie jestem za brakiem jakichkolwiek regulaminowych obostrzeń względem budowy pojazdów do sportu...no poza bepieczeństwem może. Wszystkie te ograniczenia niby w jakiś tam sposób wymuszaja szukanie innych dróg, ale wiele dróg też zamykają.

Ja też jestem za dowolnością konstrukcji i kosztów. Ale akurat w WEC to się nie sprawdziło i polegli w tym temacie. LMDh jest opcją by jeździć sporo za nie durzą kasę na samochód. I to się powinno przełożyć na popularność tych samochodów. LMH na przykładzie Glickenhausa nie ma za bardzo sensu bo tylko WEC i nic pyzatym a koszty ogromne. Ekipa ma bazę w USA i nie jedzie tam co jest dość dziwnym podejściem moim zdaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, -=nikon=- napisał:

Ja też jestem za dowolnością konstrukcji i kosztów. Ale akurat w WEC to się nie sprawdziło i polegli w tym temacie. LMDh jest opcją by jeździć sporo za nie durzą kasę na samochód. I to się powinno przełożyć na popularność tych samochodów. LMH na przykładzie Glickenhausa nie ma za bardzo sensu bo tylko WEC i nic pyzatym a koszty ogromne. Ekipa ma bazę w USA i nie jedzie tam co jest dość dziwnym podejściem moim zdaniem. 

 

Za chwilę cała seria wyścigów długodystansowych będzie przypominała puchar jednej marki tylko opakowania i naklejki na pojazdach będą nieco inne. Po raz kolejny powiem, że ostatnią ostoja sportów samochodowych są wyścigi górskie. 

Niemniej jednak długie dystanse zawsze będą mnie fascynowały ze względu na całą strategię i logistykę związaną z tą dyscypliną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapcie nowy odcinek podcastu w którym podsumowaliśmy ostatnie rundy ELMS oraz WEC na Monzie, a także pogadaliśmy o ostatnich nowościach i plotkach ze świata Hypercarów.

 

 

W dniu 22.07.2022 o 07:19, -=nikon=- napisał:

Ten podział jest bardziej na miejsce startów niż gorsze leprze bo oba typy samochodów będą walczyć o pudło. Nie ma co ukrywać że w USA wyścigi długo dynasowe są bardziej popularne niż w Europie i tam jeździło więcej "prototypów". Dlatego teraz powstały nowe niby "klasy/grupy" by ekipy z USA mogły startować w WEC jak i w drugą stronę. LMDh jest niby ideałem bo można jechać WEC i IMSA na raz jednym samochodem tylko ciekawe kto poza fabrykami udźwignie budżet na taki cykl. 

 

O właśnie, o tym niektórzy zapominają - w tych wszystkich przepisach hypercarowych chodzi przede wszystkim o to, by te auta mogły jeździć w dwóch seriach, w WEC i IMSA za Oceanem. To było przez lata nieosiągalnym świętym Graalem, a teraz na szczęście się to zmieniło. Czy podział na LMH i LMDh w ramach Hypercarów jest idealny? Oczywiście, że nie, ale realia są takie, że i jedna i druga strona (WEC/IMSA) chciały mieć "swoje" konstrukcje w ramach klasy, więc it is what it is. Najważniejsze, że koncepcja się sprawdza, bo mamy ogromny przypływ nowych producentów.

A, i autem LMH też można jechać IMSA. Glickenhaus nie może, bo nie spełnia jakichś minimów dotyczących producentów, ale myślę, że to z czasem się wyprostuje. Ale taka Toyota czy Peugeot może jechać bez problemu od przyszłego roku w IMSA.

W dniu 23.07.2022 o 20:55, turdziGT napisał:

Powinni zrobić jedna klase moze byc nawet z limitem budżetu którą można startować i tu i tu. Na takim rozwiązaniu z tymi klasami których nikt nie rozumie tracą wszyscy.

Ale to będzie jedna klasa. Ty oglądając wyścig WEC nie musisz wiedzieć czy ścigają się LMH czy LMDh - obydwa będę klasyfikowane w ramach klasy Hypercar i tyle Cię interesuje. Przekładając z wyścigowego na rajdowe, to trochę tak jak jakiś czas temu w WRC2 jeździły auta R5 i RRC.

Żeby było prościej to w przyszłym roku będą tylko trzy klasy w WEC, bo GTE-Pro wypada.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Neutrino33 napisał:

Co wy na to? Audi wchodzi do F1...czy może opcja, o jakiej nikt w materiale nie wspomniał i zamiast LMdH wejda w LMH?

Bez szans. Trzeci różny projekt do endurance w ramach jednego koncernu plus program w F1 to w dzisiejszych czasach abstrakcja. Projekt LMDh Audi jest oficjalnie zawieszony, a nieoficjalnie trupem ;) Decyzja Audi o porzuceniu projektu była podobno mocno problematyczna dla Porsche, które musiało wziąć w 100% na siebie projekt 963 (przypomnę, konstrukcje Porsche i Audi miały być bliźniacze, tzn korzystac z tego samego chasiss od Multimatica i oraz tego samego silnika).

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, WRC fan napisał:

Łapcie nowy odcinek podcastu w którym podsumowaliśmy ostatnie rundy ELMS oraz WEC na Monzie, a także pogadaliśmy o ostatnich nowościach i plotkach ze świata Hypercarów.

 

 

 

O właśnie, o tym niektórzy zapominają - w tych wszystkich przepisach hypercarowych chodzi przede wszystkim o to, by te auta mogły jeździć w dwóch seriach, w WEC i IMSA za Oceanem. To było przez lata nieosiągalnym świętym Graalem, a teraz na szczęście się to zmieniło. Czy podział na LMH i LMDh w ramach Hypercarów jest idealny? Oczywiście, że nie, ale realia są takie, że i jedna i druga strona (WEC/IMSA) chciały mieć "swoje" konstrukcje w ramach klasy, więc it is what it is. Najważniejsze, że koncepcja się sprawdza, bo mamy ogromny przypływ nowych producentów.

A, i autem LMH też można jechać IMSA. Glickenhaus nie może, bo nie spełnia jakichś minimów dotyczących producentów, ale myślę, że to z czasem się wyprostuje. Ale taka Toyota czy Peugeot może jechać bez problemu od przyszłego roku w IMSA.

Ale to będzie jedna klasa. Ty oglądając wyścig WEC nie musisz wiedzieć czy ścigają się LMH czy LMDh - obydwa będę klasyfikowane w ramach klasy Hypercar i tyle Cię interesuje. Przekładając z wyścigowego na rajdowe, to trochę tak jak jakiś czas temu w WRC2 jeździły auta R5 i RRC.

Żeby było prościej to w przyszłym roku będą tylko trzy klasy w WEC, bo GTE-Pro wypada.

Wszystko kwestia tego jakiego oznaczenia będą używać w wynikach. Jeżeli napiszą klasa Hypercar to ok ale jeżeli zaczną operować nazwami  LMH i LMDh to każdy kto nie jest w temacie tego nie zrozumie tak jak ja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...