Hogi Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Radovan, coś mi sie cytowanie pomyliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Generalnie jestem mało obiektywny w sprawie filmów, bo sam mam w kolekcji długie nagranie, ale.... Policja nagminnie zabawia się w polowanie na kolejne wykroczenia. Powinna delikwenta zatrzymać od razu po pierwszym przewinieniu, a nie zabawiać się w filmowców. Do tego zachowują się agresywnie i prowokująco na drodze. Mi np. siedzieli prawie na zderzaku i dociskali, dociskali. A, że jednocześnie chcieli nagrać kogoś, kto jechał przede mną, to wyskakiwali często na pas dla przeciwnego kierunku powodując tym ogólny popłoch. Mnie się ten program jak i nowe metody policji w ogóle nie podobają. Miałem podobną sytuacje ta tej samej trasie Widziałem ich wcześniej na poboczu jak stali bo kogoś zatrzymali , więc jade sobie kulturalnie zgodnie z przepiasmi wyprzedzam TIRa na liczniku 100km/h nagle dolatuje do zderzaka mondeo i daje długimi zebym przyśpieszył. Czyli drugi ciekawy przypadek 1. Przygladają się jak ktoś łamie prawo :wink: i nie reagują wszak robią szoł 2. Nakłaniaja do łamania prawa - zwiekszenie predkosci ( mój przypadek ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 A czy ktos może wie na jak długim odcinku powinno odbywać sie mierzenie, aby pomiar był prawnie skuteczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 jak kończysz wyprzedzanie na ciągłej to popełniasz wykroczenie, nieważne ile wcześniej zacząłeś wyprzedzać. Niestety ale to bzdura, liczy sie to kiedy zaczynasz manewr. niestety, ze 2tyg temu bylo w GW o pulapkach punktowych. mozesz wrocic w najgorszym przypadku tylko wtedy, gdy przecinasz najpierw przerywana, a pozniej dopiero ciagla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 niestety, ze 2tyg temu bylo w GW o pulapkach punktowych. mozesz wrocic w najgorszym przypadku tylko wtedy, gdy przecinasz najpierw przerywana, a pozniej dopiero ciagla. Nie rozumiem o co Ci chodzi? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 wyprzedzasz na przerywanej, jasne. ale musisz wrocic na swoj pas - z pasa do jazdy z przeciwka - rowniez przerywana przecinajac. albo jesli masz dwie linie, to musisz wpierw rowniez przerywana miec. zreszta tak mnie 10Y temu uczyli juz na kursie, wiec nie wiem ocb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 A czy ktos może wie na jak długim odcinku powinno odbywać sie mierzenie, aby pomiar był prawnie skuteczny? Zależy od videoradaru: http://www.videoradar.pl/iskra-parametry.htm Dystans pomiaru 300 m, 500 m, 800m (3 progi czułości) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 foreksz, obejrzyj film, tam nie ma podwójnej ciągłej :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 jak kończysz wyprzedzanie na ciągłej to popełniasz wykroczenie, nieważne ile wcześniej zacząłeś wyprzedzać. Niestety ale to bzdura, liczy sie to kiedy zaczynasz manewr. chryste, hogi. mowie, iz to nieprawda niestety, iz moment, kiedy zaczynasz manewr, legalizuje tym samym Twoj manewr. musisz rowniez legalnie zakonczyc manewr, co zazwyczaj jest fikcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 wyprzedzasz na przerywanej, jasne.ale musisz wrocic na swoj pas - z pasa do jazdy z przeciwka - rowniez przerywana przecinajac. albo jesli masz dwie linie, to musisz wpierw rowniez przerywana miec. zreszta tak mnie 10Y temu uczyli juz na kursie, wiec nie wiem ocb. Przecież Hogiemu cały czas o to chodzi... Zaczyna wyprzedzanie kiedy ma linię przerywaną , a kończy, kiedy ma dwie linie, z czego pierwszą przerywaną. Zadałem pytanko parę postów wyżej . Może ktokolwiek wie, ktokolwiek zna....? odpowiedź. O kurcze! za długo pisałem posta. Juz są odpowiedzi. Sorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 no to przepisy jasne, a zycie zyciem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4612788.html "Powrót przez linię ciągłą - Ile można zarobić za przejechanie podwójnej linii ciągłej? 1 punkt Ile można stracić? 200 złotych Podczas wyprzedzania na dwupasowych jezdniach dwukierunkowych dość często zdarza się, że przy powrocie na "swoją" połowę jezdni przejeżdżamy przez linię ciągłą z przerywaną od strony linii ciągłej. Czy jest to formalnie dozwolone? Jest to jedyny wyjątek przewidziany przepisami, kiedy przejeżdżanie przez linię podwójną - ciągłą z przerywaną - jest dozwolone od strony linii ciągłej. Przed wielu laty przepisu tego nie było; uważano, że po wyprzedzeniu kierowca po prostu musi powrócić na prawą połowę jezdni. Obecny przepis rozwiewa wszelkie wątpliwości nawet u największych formalistów. Należy jednak przypomnieć, że w innych sytuacjach, np. na rozbudowanych skrzyżowaniach (rondach), zasada przejeżdżania jedynie od strony linii przerywanej musi być bezwzględnie przestrzegana." Kurcze, przeczytałem kilka razy i nie kumam tego opisu... To w końcu można, czy nie można... :roll: EDIT: Przeczytałem jeszcze raz i jednak można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 A czy ktos może wie na jak długim odcinku powinno odbywać sie mierzenie, aby pomiar był prawnie skuteczny? Zależy od videoradaru: http://www.videoradar.pl/iskra-parametry.htm Dystans pomiaru 300 m, 500 m, 800m (3 progi czułości) No tak, ale te dane dotyczą systemów "iskra", a niewiadomo jaki wideorejestrator mieli nasi ścigacze. Na filmie zauważyłem że pomiarów dokonywano na odcinku 100m. Czy to nie za mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Każdy videoradar posiada indywidualnie wydaną homologację i chyba kalibrację ale dowiem sie jutro dokładniej albo w poniedziałek. Poza tym w programie wielokrotnie powtarzają, że muszą się zrównać prędkościami z autem nagrywanym, żeby rozpocząć pomiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 DO WRC_FAN - I PO CO ZAMYKAŁEŚ MÓJ WĄTEK ?????????????????????????????????????????? TERAZ SIE OFF TOP ZROBIL JAK DIABLI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie krzycz bo Ci sie czerwono zrobi przed oczyma... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsaler Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 DO WRC_FAN - I PO CO ZAMYKAŁEŚ MÓJ WĄTEK ?????????????????????????????????????????? TERAZ SIE OFF TOP ZROBIL JAK DIABLI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie krzycz bo Ci sie czerwono zrobi przed oczyma... :wink: EEE Tam !!! W piątek wieczorem NIC nie jest mi straszne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 EEE Tam !!! W piątek wieczorem NIC nie jest mi straszne Hmmm... Aż mnie korci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsaler Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 EEE Tam !!! W piątek wieczorem NIC nie jest mi straszne Hmmm... Aż mnie korci... No co Ty ???!!!!! Poczekaj na Cowboya :grin: Niech on czyni honory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 nie draznijcie moda dzis wieczor, bo na pewno przez cyna jest trzezwy, tak sie skupia i wymowe cwiczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekSubru Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Każdy videoradar posiada indywidualnie wydaną homologację i chyba kalibrację ale dowiem sie jutro dokładniej albo w poniedziałek.Poza tym w programie wielokrotnie powtarzają, że muszą się zrównać prędkościami z autem nagrywanym, żeby rozpocząć pomiar. Z tego co słyszałem przy starszych videroradrach komendant główny policji wydał rozporządzenie nakazujące jechać co najmniej 200m za samochodem aby zrównać się z nim prędkością i coby w sądzie nie było problemów. Nowe zabawki MO mają już wbudowane zliczanie i na w/w filmie widać wyświetlaną prędkość "średnią" (duże cyfry na środku przez chwilę) - ale widać także, że policjanci ani przez chwilę a już na pewno nie przez 200m nie zrównali się prędkością z Gt'ekiem więc dla mnie problematyczne jest czy on rzeczywiście jechal 116km/h czy raczej była to prędkość radiowozu. PS. Zawsze mnie bawi jak w "piracie" policjanci mówią: - "Jechał Pan z prędkością 140 km/h" - "Nie, to jest Panów prędkość nie moja - video rejestruje prędkośc radiowozu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Poczekaj na Cowboya :grin: Z krowami nie mam nic wspólnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Takie coś wygooglałem. Na fotoradary jest sposób.... muszą mieć legalizację na miejsce z którego zrobino zdjęcie. Jeżeli nie mają to taki pomiar nie może być uznany za prawidłowy i nie wolno na jego podstawie wystawiać mandatu. O tym, że policja nagminnie zmienia lokalizacje wideoradarów (przenosi je ze skrzynki do skrzynki lub montuje w samochodzie) wszyscy wiedzą. Nie wiedzą tylko, że legalizacja posiada taki wiążący warunek instalacji w określonym miejscu. Inne miejsce równa się nowa legalizacja. Ktoś może wie coś więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrosiak Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Dystans pomiaru 300 m, 500 m, 800m (3 progi czułości) To są odległości z jakich może być wykonywany pomiar, bo Iskra to prawdziwy videoradar, połączenie kamery i radaru. W większości policyjnych aut są videorejestratory Provida 2000, a od jakiegoś czasu PolCam PC2006 firmy Activision http://www.media.activision.com.pl/. Z tego co kojarzę, to jeszcze do niedawna Iskra, ani żaden typowy videoradar nie miał homologacji na pomiar prędkości chwilowej w locie i jedyną metodą był pomiar prędkości średniej. Dane do pomiaru są brane bezpośrednio ze specjalnie skalibrowanego drogometru, a nie z prędkościomierza radiowozu (w nowych systemach jest dodatkowo wsparcie GPS). Poza tym na filmie muszą być widoczne jakieś znaki szczególne (np. słupki przy drodze) i aktualne przybliżenie, aby w razie wątpliwości biegli byli w stanie ocenić faktyczną prędkość. EDIT: Na podanej powyżej stronce są podane szczegóły pomiaru i działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Tu jest forum o wszystkich urządzeniach i rejestratorach. http://fotoradary.x64.pl/index.php rrosiak na tej stronce jest: Sposób mierzenia prędkości prędkościomierza kontrolnego polega na wyliczeniu prędkości średniej na podstawie przebytej drogi i czasu. Średnia prędkość jest wyznaczana na odcinku 50, 100, 200 metrów lub na dowolnie wybranym odcinku. W przypadku braku pomiaru prędkości prędkość można wyznaczyć na podstawie materiału wideo śledząc klatka po klatce materiał w celu wyliczenia drogi na podstawie słupków hektometrowych. Czyli można zmierzyć i na 50 metrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekSubru Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 muszą mieć legalizację na miejsce z którego zrobino zdjęcie Według opini człowieka od legalizacji urządzeń radarowych - policja nie ma pieniędzy na ich wszystkich przebadanie corocznie - podobno tylko 60% urządzeń ma aktualną legalizację więc jest duża szansa trafić na nieważny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się