Skocz do zawartości

Zawieszenie WRX do GC8


Max

Rekomendowane odpowiedzi

myślę, ze tak.

Ja tak chwile pojeździłem i było bardzo ok. Gourmet ma tak w wannie...może się pochwali, Czwartek tak miał zrobiony zawias w wolnym szybkim ssaku i tez było w porządku.

Jest bardziej sztywno, ale nie twardo. Trzyma się ładnie, jedzie się pewnie. Dla mnie GC tylko na WRXowym zawiasie...albo na AGXie, tylko na wysokiej zdrowej sprężynie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek cieżkości idzie w górę, więc gadanina, że prowadzenie jest ok, to tylko pocieszanie się ofiar takich decyzji :D

 

podchodzisz do sprawy, jakbyś był inżynierem wyścigowym w F1 conajmniej. Nie mam wiedzy, ani chęci, żeby polemizowac na tym poziomie :D

 

Nie widzę sensu pakować się w WRX'owe amortyzatory.

 

ja widze sens, jak ktoś ma np 400zł na kpl zewieszenia z montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podchodzisz do sprawy, jakbyś był inżynierem wyścigowym w F1 conajmniej. Nie mam wiedzy, ani chęci, żeby polemizowac na tym poziomie :D

F1 niestety nie. Również nie mam czasu polemizować, tym bardziej, że mój post był odpowiedzią na pytanie autora, a nie Twoją wypowiedź.

Luzujemy zwieracze :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej dyskusji chyba nie biorą udziału ludzie którzy mają doświadczenie - z całym szacunkiem dla was chłopaki ale nikt nic mądrego nie napisał a w ruch już poszły zwieracze :mrgreen: fujj!!!!!

 

Wracając do sedna, zawias z WRX pasuje do GC8 bez żadnych przeróbek (chyba z WRX do 2003). GC8 jest trochę lżejsze więc na sprężynie z WRX będzie stało trochę wyżej, na swojej sprężynie będzie tak samo. Jedyna różnica w zawiasie występuje w samych amortyzatorach i jest absolutnie bez znaczenia: grubość rury McPhersona w GC8 jest troszkę większa. Do tej rury jest przyspawane u góry gniazdo sprężyny o na dole mocowanie piasty.

Po 2003 jest inna górna poduszka mocowania amortyzatora tylnego. Problemu też nie ma bo da się zakładać starszą poduszkę z dorobionymi tulejkami/podkładkami.

 

Co do pocieszania się ofiar takich decyzji to proponuję najpierw poczytać coś na temat a potem pisać wnioski - tak żeby były cokolwiek warte :cry:

Rozumię że podwyższony zawias to zło :mrgreen:

Szkoda mi klawiatury.....

 

MAX, poszukaj dobrze na forum to się dowiesz wszystkiego na ten temat od ludzi co zjedli zęby na tych autach...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69, czytałem pare tematów ale tam chodził raczej o to czy podejdzie czy nie. Kwestie mechaniczne tez mam już za sobą ale interesowało mnie o ile wyżej podejdzie buda. Nie chce mieć kamaza z bokserem :mrgreen:

 

na sprężynie z WRX będzie stało trochę wyżej, na swojej sprężynie będzie tak samo

Sprężyny od wolnegosraka są szersze u podstawy i nie wchodzą w "łoże" amortyzatora WRX. W poniedziałek próbowałem coś wyrzeźbić.

 

ok3cm w górę pójdzie.

 

Tyle chciałem wiedzieć.

Dzięki chłopy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro będziesz musiał wymieniać sprężyny to kup z GC8 z turbo -będą pasowały (GT, WRX a nawer STI), chyba że chcesz podnieść auto o te parę centymetrów to bierz z "WRX" czyli New Age.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max, jeszcze jedno, jak wsadzisz amortyzatory z WRX (New Age) to raczej musisz też zmienić sprężyny. Powód jest taki że te amortyzatory są dostosowane do pracy ze sprężynami z WRX (lub o podobnej twardości). Te z wolnego ssaka są duuużo miększe i nie będzie to razem dobrze działało - nawet pewnie że źle i będziesz narzekał i żałował wydanej kasy.... Ori sprężyny z GC (2,0 turbo) to jest jedyne rozwiązanie z amorami WRX.

 

Niebo, Eibachy Pro kit są to sprężyny obniżające o twardości większej niż WRX i mniejszej niż STI dla modeli GC.

Sprężyny w GC w zależności od rocznika miały:

 

STI 196 do 237 lbs/inch (przód) i tył 174 do 195 lbs/inch,

ProKit do GC ma 171przód i 160tył,

WRX ok 160 przód i 140 tył czyli najmiękksze,

Wolny ssak ma napewni keszcze mniej.

 

W GD:

STi Spec C/Type RA przód 224lbs/inch; tył 194lbs/inch

STi "pink" V7 przód 200lbs/inch; tył 185lbs/inch

STi "pink" V8 przód 257lbs/inch; tył 217lbs/inch

WRX chyba podobnie jak w GC

 

Przy większej masie auta GD jeżeli wsadzimy sprężyny do GC to będzie wyżej.

Jak chcesz utwardzić GC STi to Eibach napewno nie!!! A w ogóle jesteś pewien że masz ORI STi na AGX? ja w mojej śnieżynce (v3 STi) mam ori zawias i na codzień jest bajka!! czy do upalania będzie bajka to się nie wypowiem bo docieram....

Niestety nie znam na naszym ubogim rynku alternatywy dla Eibacha. Na rynku wtórnym Eibach jest chyba najpopularniejszy i dominujący, "niestety" bo jest obniżający i bo nie ma łatwo dostępnych sprężyn z inną charakterystyką. Problem jednak jest w tym że u nas sprężyna jest sprężyną i nic więcej o niej nie wiadomo (no może jeszcze że obniża o 30-35mm) - jest do auta X i koniec. Dane o ProKit znalazłem po długich poszukiwaniach na stronach w US. Ja chciałbym wiedzieć przed zakupem jeszcze kilka innych danych: twardość, progresywne, liniowe.... Jest jeszcze H&R. Musiałbyś poszukać w sieci.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...