Jump to content
Max

Zawieszenie WRX do GC8

Recommended Posts

Wiem że taki zestaw podchodzi do GC8 po wymianie górnych tylnych mocowań lecz interesuje mnie czy wysokość auta się nie zmienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok3cm w górę pójdzie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

po za tym ...charakterystyka tego zawieszenia... WRX jest cięższy i to są zupełnie inne zawieszenia.

jest sens się pakować w coś takiego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślę, ze tak.

Ja tak chwile pojeździłem i było bardzo ok. Gourmet ma tak w wannie...może się pochwali, Czwartek tak miał zrobiony zawias w wolnym szybkim ssaku i tez było w porządku.

Jest bardziej sztywno, ale nie twardo. Trzyma się ładnie, jedzie się pewnie. Dla mnie GC tylko na WRXowym zawiasie...albo na AGXie, tylko na wysokiej zdrowej sprężynie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmiesznie wyglądają te podwyższone subaraki. Środek cieżkości idzie w górę, więc gadanina, że prowadzenie jest ok, to tylko pocieszanie się ofiar takich decyzji :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Środek cieżkości idzie w górę, więc gadanina, że prowadzenie jest ok, to tylko pocieszanie się ofiar takich decyzji :D

 

podchodzisz do sprawy, jakbyś był inżynierem wyścigowym w F1 conajmniej. Nie mam wiedzy, ani chęci, żeby polemizowac na tym poziomie :D

 

Nie widzę sensu pakować się w WRX'owe amortyzatory.

 

ja widze sens, jak ktoś ma np 400zł na kpl zewieszenia z montażem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podchodzisz do sprawy, jakbyś był inżynierem wyścigowym w F1 conajmniej. Nie mam wiedzy, ani chęci, żeby polemizowac na tym poziomie :D

F1 niestety nie. Również nie mam czasu polemizować, tym bardziej, że mój post był odpowiedzią na pytanie autora, a nie Twoją wypowiedź.

Luzujemy zwieracze :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luzujemy zwieracze :lol:

 

...i idziemy po ścierkę... :mrgreen::mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luzujemy zwieracze :lol:

 

ryzykowna zagrywka, mająca na celu odstraszenie przeciwnika ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej dyskusji chyba nie biorą udziału ludzie którzy mają doświadczenie - z całym szacunkiem dla was chłopaki ale nikt nic mądrego nie napisał a w ruch już poszły zwieracze :mrgreen: fujj!!!!!

 

Wracając do sedna, zawias z WRX pasuje do GC8 bez żadnych przeróbek (chyba z WRX do 2003). GC8 jest trochę lżejsze więc na sprężynie z WRX będzie stało trochę wyżej, na swojej sprężynie będzie tak samo. Jedyna różnica w zawiasie występuje w samych amortyzatorach i jest absolutnie bez znaczenia: grubość rury McPhersona w GC8 jest troszkę większa. Do tej rury jest przyspawane u góry gniazdo sprężyny o na dole mocowanie piasty.

Po 2003 jest inna górna poduszka mocowania amortyzatora tylnego. Problemu też nie ma bo da się zakładać starszą poduszkę z dorobionymi tulejkami/podkładkami.

 

Co do pocieszania się ofiar takich decyzji to proponuję najpierw poczytać coś na temat a potem pisać wnioski - tak żeby były cokolwiek warte :cry:

Rozumię że podwyższony zawias to zło :mrgreen:

Szkoda mi klawiatury.....

 

MAX, poszukaj dobrze na forum to się dowiesz wszystkiego na ten temat od ludzi co zjedli zęby na tych autach...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

X69, czytałem pare tematów ale tam chodził raczej o to czy podejdzie czy nie. Kwestie mechaniczne tez mam już za sobą ale interesowało mnie o ile wyżej podejdzie buda. Nie chce mieć kamaza z bokserem :mrgreen:

 

na sprężynie z WRX będzie stało trochę wyżej, na swojej sprężynie będzie tak samo

Sprężyny od wolnegosraka są szersze u podstawy i nie wchodzą w "łoże" amortyzatora WRX. W poniedziałek próbowałem coś wyrzeźbić.

 

ok3cm w górę pójdzie.

 

Tyle chciałem wiedzieć.

Dzięki chłopy 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro będziesz musiał wymieniać sprężyny to kup z GC8 z turbo -będą pasowały (GT, WRX a nawer STI), chyba że chcesz podnieść auto o te parę centymetrów to bierz z "WRX" czyli New Age.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max, jeszcze jedno, jak wsadzisz amortyzatory z WRX (New Age) to raczej musisz też zmienić sprężyny. Powód jest taki że te amortyzatory są dostosowane do pracy ze sprężynami z WRX (lub o podobnej twardości). Te z wolnego ssaka są duuużo miększe i nie będzie to razem dobrze działało - nawet pewnie że źle i będziesz narzekał i żałował wydanej kasy.... Ori sprężyny z GC (2,0 turbo) to jest jedyne rozwiązanie z amorami WRX.

 

Niebo, Eibachy Pro kit są to sprężyny obniżające o twardości większej niż WRX i mniejszej niż STI dla modeli GC.

Sprężyny w GC w zależności od rocznika miały:

 

STI 196 do 237 lbs/inch (przód) i tył 174 do 195 lbs/inch,

ProKit do GC ma 171przód i 160tył,

WRX ok 160 przód i 140 tył czyli najmiękksze,

Wolny ssak ma napewni keszcze mniej.

 

W GD:

STi Spec C/Type RA przód 224lbs/inch; tył 194lbs/inch

STi "pink" V7 przód 200lbs/inch; tył 185lbs/inch

STi "pink" V8 przód 257lbs/inch; tył 217lbs/inch

WRX chyba podobnie jak w GC

 

Przy większej masie auta GD jeżeli wsadzimy sprężyny do GC to będzie wyżej.

Jak chcesz utwardzić GC STi to Eibach napewno nie!!! A w ogóle jesteś pewien że masz ORI STi na AGX? ja w mojej śnieżynce (v3 STi) mam ori zawias i na codzień jest bajka!! czy do upalania będzie bajka to się nie wypowiem bo docieram....

Niestety nie znam na naszym ubogim rynku alternatywy dla Eibacha. Na rynku wtórnym Eibach jest chyba najpopularniejszy i dominujący, "niestety" bo jest obniżający i bo nie ma łatwo dostępnych sprężyn z inną charakterystyką. Problem jednak jest w tym że u nas sprężyna jest sprężyną i nic więcej o niej nie wiadomo (no może jeszcze że obniża o 30-35mm) - jest do auta X i koniec. Dane o ProKit znalazłem po długich poszukiwaniach na stronach w US. Ja chciałbym wiedzieć przed zakupem jeszcze kilka innych danych: twardość, progresywne, liniowe.... Jest jeszcze H&R. Musiałbyś poszukać w sieci.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomuk leci :mrgreen: coś rozrzutny jestem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieje że moje informacje jokoś pomogą. Jak sam szukałem informacji to było słabo....

Bezgraniczne zasoby internetu skrywają wiele tajemnic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podbije czyli do amorow z gd mogę włożyć sprężyny gc??

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do amorów chyba pasują, ale z poduszkami były zmiany . Springi z GD rózniły się górna średnicą przed i po 2002 r.  Jedne z nich powinny być takie same jak GC. ale nie wiem które.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak wkładam rękę z tyłu między bude a górne mocowanie amortyzatora to mam dużą przerwę pewnie z 5 cm zastanawiam się czy tak ma być. Bo jeśli to się da zniwelować plus założyć sprężyny obniżające o 3cm to mi już starczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

między bude a górne mocowanie amortyzatora to mam dużą przerwę pewnie z 5 cm

??? Przecież poduszka opira się o budę , więc jak tam przerwa może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może są jakieś podkładki, no widzisz nie mam pojęcia jak to jest zamontowane. Niestety to jeszcze zostało mi do poprawy po cudownym mechaniku

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jeżeli komuś to pomoże to w swoim GC8 mam amory z WRX po 03, czyli na grubej sztycy. Górne mocowania również, z tym że tylne są przerobione( wrx ma inny rozstaw szpilek) do tego sprężyny z wrx -30 mm. A wygląda to tak :post-4144-0-13247600-1477988568_thumb.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...