Skocz do zawartości

Kilka technicznych informacji o Subaru Legacy...


Pitz

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam sobie wczoraj takie pismo Auto Świat, do którego jak wiadomo należy podchodzić z pewną rezerwą, bo najlepsze samochody są niemieckie i jak jest porównanie Skody Fabii (teoretycznie czeskiej) z Volvo V30, to wiadomo, że Skoda jest 100 razy lepsza niż Volvo, bo np. tańsza. Czytam i widzę w dziale używane Subaru Legacy z lat 2003-2010. Myślę fajnie, zobaczymy co AŚ sądzi o samochodzie jakim jeżdżę na codzień (MY 08).

I doczytałem się ciekawych rzeczy, więc chciałem podzielić się z innymi, bo może wczytaliście się tylko w instrukcje i nie znacie ciekawych faktów głównie dotyczących wersji z silnikiem diesla:

1. Na dzień dobry jest w opisie, że ten model był produkowany od 2003 do 2010, a ja myślałem, że do 2009, a potem była zmiana modelu. Ale co tam... Najlepsze jest dalej.

2. Dane techniczne, żebyście nie wierzyli w instrukcję, podaję te z gazety:

- t.desel R4/16 - nie jest źle, nawet się zgadza.

- Pojemność skokowa - 2179 - :shock:

- Moc Maks (kW/KM/obr./min) - 98/133/4000 - oj kiepsko, ja myślałem że trochę więcej :(

- Maks. mom obr. (NM/obr./min) - 314/2000 - znowu kiepsko, ja głupi znowu myślałem, że trochę więcej i trochę niżej :roll:

- Prędkość maksymalna mniej więcej się zgadza, ale przyspieszenie 0-100 km/h - 10,9 s. A mnie obiecywali 2 s mniej! :evil:

 

3. Czytam dalej i jest jeszcze weselej. Wreszcie redaktorowi z AŚ, niejakiemu panu Marcinowi Matusowi udało się rozwikłać problem sprzęgieł. SIP twierdził, że to złe użytkowanie, a pan redaktor odkrył prawdę! Co prawda odniósł się do wersji benzynowych, ale na pewno o to samo chodzi w dieslach. Cytuję, żeby nie było:

sprzęgło jest "przypalane przez dwumasowe koło zamachowe"!!! :!:

Zostawi człowiek samochód na chwilę, nie zgasi dwumasowego koła i sprzęgło przypalone...

 

Sprawę wymiany sprzęgła, które wytrzymuje w Dieslu ponoć 40-50 tys. pomijam, bo moje na razie wytrzymało 61 tys i ma się nieźle.

 

Podsumowując już bardziej na poważnie - rozumiem, że można pomylić dane techniczne z jakiegoś innego silnika, choć powinno się to sprawdzić przed publikacją, to teksty z przypalonym sprzęgłem przez koło dwumasowe świadczą o poziomie redaktora i całego pisma.

 

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Legasiów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Dane techniczne, żebyście nie wierzyli w instrukcję, podaję te z gazety:

- t.desel R4/16 - nie jest źle, nawet się zgadza.

- Pojemność skokowa - 2179 - :shock:

- Moc Maks (kW/KM/obr./min) - 98/133/4000 - oj kiepsko, ja myślałem że trochę więcej :(

- Maks. mom obr. (NM/obr./min) - 314/2000 - znowu kiepsko, ja głupi znowu myślałem, że trochę więcej i trochę niżej :roll:

- Prędkość maksymalna mniej więcej się zgadza, ale przyspieszenie 0-100 km/h - 10,9 s. A mnie obiecywali 2 s mniej! :evil:

To są dane 2.2 HDI, chyba Peugota 406.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Type Description SUBARU LEGACY IV 2.0 D

Model Year from-to 02.08 -

Output 150 HP / 110 kW

Engine Capacity 1998 cc / 2 l

Cylinder 4

Valves 4

Body Type Saloon

Drive Type All-wheel Drive

Engine Type Diesel

Fuel Type Diesel

Fuel Mixture Formation Direct Injection

 

 

dane z TecDoca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papier wszystko przyjmie.... ale jakieś stanowisko w tej sprawie powinna zająć Dyrekcja, nie można pisać bajek, zmyślać parametrów technicznych...bo wypacza to wizerunkowi marki, nawet jak pisze to jakiś ignorant, "to to " ma jakiś tam swój nakład i ileś tam setek czy tysięcy czytelników to przeczyta i nie skonfrontuje już z "prawdą"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stanowisko w tej sprawie powinna zająć Dyrekcja, nie można pisać bajek, zmyślać parametrów technicznych...bo wypacza to wizerunkowi marki, nawet jak pisze to jakiś ignorant, "to to " ma jakiś tam swój nakład i ileś tam setek czy tysięcy czytelników to przeczyta i nie skonfrontuje już z "prawdą"....

 

jestem tego samego zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Czytam dalej i jest jeszcze weselej. Wreszcie redaktorowi z AŚ, niejakiemu panu Marcinowi Matusowi udało się rozwikłać problem sprzęgieł. SIP twierdził, że to złe użytkowanie, a pan redaktor odkrył prawdę! Co prawda odniósł się do wersji benzynowych, ale na pewno o to samo chodzi w dieslach. Cytuję, żeby nie było:

sprzęgło jest "przypalane przez dwumasowe koło zamachowe"!!! :!:

Zostawi człowiek samochód na chwilę, nie zgasi dwumasowego koła i sprzęgło przypalone...

 

Sprawę wymiany sprzęgła, które wytrzymuje w Dieslu ponoć 40-50 tys. pomijam, bo moje na razie wytrzymało 61 tys i ma się nieźle.

 

Podsumowując już bardziej na poważnie - rozumiem, że można pomylić dane techniczne z jakiegoś innego silnika, choć powinno się to sprawdzić przed publikacją, to teksty z przypalonym sprzęgłem przez koło dwumasowe świadczą o poziomie redaktora i całego pisma.

 

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Legasiów.

 

może chcą się dowartościować, że niemieckie padają jak muchy a japońce bez zadyszki :wink:

a co do sprzęgła to należy je zabierać na noc do domu żeby sie nie przypaliło :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam benzynę co prawda ale w takim układzie cieszę się że wymieniłem koło na jednomasowe to już mi sprzęgła nie będzie przypalać :D I wygodniej niż na noc do domu zabierać!

 

pozdrowienia dla Panów Redaktorów z AŚ :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze,takie błędy to już totalna ignorancja....

 

Myśle że potencjalnym nabywcom Subaru artykuły w AŚ nie zaszkodzą bo ci są zwykle bardzo świadomi swojego wyboru i mniej lub bardziej ale jednak wyedukowani.

PS. ja najbardziej lubie Auto Motor i sport i Top Gear-czczególnie artykuły prowadzących :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...