Skocz do zawartości

Zimowe przywary Imprez


Matiz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

w ostatnie mrozy w mojej imprezie pojawily sie dziwne obajwy, jak mniemam z mrozu:

 

-Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu

rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania

 

-ciezka praca lewarka biegów

 

-reczny stracił 2 pierwsze ząbki

choć ostatnio rozkrecałem tunel i przypadkiem zaciągnałem reczny przykrecony jedną śrubą-wajcha sie zeskosowała, nie wiem czy przez to sie nie zmienił w jakis sposb naciąg linki

 

-podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu

mam to zawsze na zimnym silniku ,ale teraz jest duzo gorzej. Dołączajac ciezko chodzoncy lewarek robi sie szarpiący zawalidroga

 

-(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze.

 

pojawia sie coś takiego u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

w ostatnie mrozy w mojej imprezie pojawily sie dziwne obajwy, jak mniemam z mrozu:

 

-Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu

rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania

 

-ciezka praca lewarka biegów

 

-reczny stracił 2 pierwsze ząbki

choć ostatnio rozkrecałem tunel i przypadkiem zaciągnałem reczny przykrecony jedną śrubą-wajcha sie zeskosowała, nie wiem czy przez to sie nie zmienił w jakis sposb naciąg linki

 

-podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu

mam to zawsze na zimnym silniku ,ale teraz jest duzo gorzej. Dołączajac ciezko chodzoncy lewarek robi sie szarpiący zawalidroga

 

-(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze.

 

pojawia sie coś takiego u was?

 

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu

rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania

 

 

Si, tylko u mnie dodatkowo winę chyba ponosie ślizgający się pasek.

 

-ciezka praca lewarka biegów

 

Si, jak się "rozgrzeje" to jest git.

 

-reczny stracił 2 pierwsze ząbki

 

Nie ma objawu.

 

-podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu

 

Czasem zdarza się i na ciepłym, także chyba nie robi.

 

(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze.

 

Jak w silniku wszystko zimne, to co ma ciepło dawać? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jesli nie zmieniales oleju z skrzyni i w wspomaganiu to zrob to. Olej moze byc stary lub tez z woda i takie rzeczy beda sie dzialy na takich extremalnych mrozach.

A jak Ci slabo grzeje to zmien termostat powinno pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

-Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu

rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania

 

-ciezka praca lewarka biegów

 

-(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze.

 

pojawia sie coś takiego u was?

 

taaak :) dobrze, że o tym napisałeś przynajmniej wiem, że nie jestem sam :)

 

mam na to patent - odpalam auto przed wyjazdem do pracy z rana i ide do domu jeść śniadanie :):mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze.

 

 

To jest moje pierwsze Subaru i jestem zaskoczony bardzo pozytywnie szybkością nagrzewania się. Po ok.2km przy temp -15 do wnętrza leci ciepłe powietrze i startuje wskazówka temperatury :) (przysłonięta chłodnica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, napiszę tak-mam 4 rodzeństwa, z czego 3 ma własne autka-corolla verso dyszel, volvo v40 dyszel, golf3 bena, corsa B bena, a mój czołg jako jedyny od soboty da radę się ruszać, stoi na dworze i przy temp. dochodzących do nawet -30 stopni odpala za pierwszym kręceniem. Szyba, cóż, trzeba skrobnąć, ale 5 km zrobi i ciepełko w środku, jadąc bez przekraczania 3000rpm. W skrzyni masło, ale odpuszcza szybciej niż płyn chłodniczy, tylko jeden mały problem jest, mianowicie na ssaniu to pali mi tyle ile w/w autka razem wzięte :twisted: , ale i tak na nic innego bym się nie zamienił, Winter v.s. Subaru 0:1

Pozdrawiam Nekoro.

 

-- N lut 05, 2012 5:42 pm --

 

W sumie Winter v.s. Subaru 1:1-rozszczelniony amorek, o którym pisałem w innym poście, ale już wymienione :wink: , co nie zmienia faktu że na Podlaski mróz nie robi na Imprezie wrażenia :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam ... porównując z innymi autami, które miałem ... że Subaru Impreza jest bardzo odporna na mrozy ... przy bardzo niskich temperaturach normalnym jest że ciężko na początku wszystko chodzi np. kierownica, lewarek zmiany biegów :wink: ja zmieniłem olej w skrzyni przed mrozami i chodzi lekko :mrgreen: nawet w porównaniu z autami niemieckimi Subaru wypada rewelacyjnie w zimie ... pod warunkiem, że wszystko sprawne a oleje i płyny wymienione :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie wszystko czeka na mityczna date "na wiosne" :mrgreen:

 

Potwierdzam- nei mam problemu z odpalaniem- w zeszłym tygodniu miałem nocki- auto stało całą noc na -20~25 i zero problemu, jedynie cieżko mu ukręcić :P

 

i potwierdzam ze spalaniem- za przeproszeniem wdupia jak smok- wychodzi chyba z 15l 8)

 

mam ten pech ,że do roboty mam strasznie blisko- non stop ssanie jak Nerqo mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

w ostatnie mrozy w mojej imprezie pojawily sie dziwne obajwy, jak mniemam z mrozu:

 

-Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu

rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania

 

-ciezka praca lewarka biegów

 

pojawia sie coś takiego u was?

 

Lewarek chodzi na tyle ciężko, że do wrzucenia wstecznego muszę użyć dwóch rąk. Też się zastanawiałem czy to normalne.

U mnie do tego dochodzi jeszcze jeden niepokojący objaw. Dopóki silnik się nie rozgrzeje w momencie gdy trzymam wciśnięte sprzęgło słychać coś w stylu zgrzytania, świstu, pisku (ciężko to określić). Taki sam dźwięk pojawia się w momencie gdy zdejmę nogę z gazu (hamuję silnikiem). Jak wskazówka temperatury dojedzie do właściwego poziomu wszystkie objawy znikają.

Ktoś się z czymś podobnym spotkał? Powinienem się martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie mrozy to sa warunki ekstremalne wiec nie ma sie chyba czemu dziwić ze coś puka stuka ciezko chodzi.

Ale jesli jest to na tyle denerwujace to mozna podjechac do kogos i niech wyda werdykt co dalej nalezy z tym robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy mrozie rzędu minus 17 stopni, do czasu rozgrzania, występują tylko takie objawy - głośniejsza praca silnika (przez kilka sekund słychać zawory i generalnie pracuje głośniej), nieco sztywniejszy lewarek (ale prawie niezauważalnie), natomiast rozgrzewa się mimo wszystko bardzo szybko - po kilku minutach od ruszenia (zawsze go trochę rozgrzewam na postoju) już jest ciepło w środku. :D Pomaga w tym nieco alu osłona pod silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo. Biegi chodzą bardzo ciężko przez pierwsze kilka minut. Silnik ma dokładnie takie same objawy z obrotami. Co do ogrzewania to może miesiąc temu odpowietrzyłem układ ale znów jest to samo. Nie grzeje na postoju. Wcale. A grzał po odpowietrzeniu. Miesiąc ale grzał.

 

-- Pn lut 06, 2012 3:48 pm --

 

Warto zainstalowac takie cudo;

http://www.ebay.com/itm/3000M-CAR-2WAY- ... 1c22da9cf6

Ja mam w swojej(orginaln zamontowany prze serwis) i jestem zadowolony.

 

 

To oczywiście Marek masz w A/T a czy da się to założyć do M/T?

 

Dostałem nawet kiedyś od kolegi w USA zestaw remote start ale uznałem że do manuala się nie przyda i mu oddałem. Nie powiem, jest to bardzo fajna opcja zwłaszcza gdy tak zimno. Tylko jakiś czujnik musi być żeby nie ruszyć na biegu. Z drugiej strony jak jest zimno to nie zostawi się auta na ręcznym prawda. I tak źle i tak niedobrze... hmmm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

w ostatnie mrozy w mojej imprezie pojawily sie dziwne obajwy, jak mniemam z mrozu:

 

-Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu

rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania

U mnie nie występuje także możesz pewnie coś z tym zrobić

-ciezka praca lewarka biegów

normalka, po kilku minutach jazdy już chodzi lekko jak zwykle (bardzo gęsty olej w skrzyni od mrozu)

-reczny stracił 2 pierwsze ząbki

choć ostatnio rozkrecałem tunel i przypadkiem zaciągnałem reczny przykrecony jedną śrubą-wajcha sie zeskosowała, nie wiem czy przez to sie nie zmienił w jakis sposb naciąg linki

 

-podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu

mam to zawsze na zimnym silniku ,ale teraz jest duzo gorzej. Dołączajac ciezko chodzoncy lewarek robi sie szarpiący zawalidroga

nie występuje

-(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze.

 

pojawia sie coś takiego u was?

po 5 minutach od odpalenia daje już ciepłem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w aku są trzy kółeczka: zielone (jest git),czarne (wykrzyknik) i chyba białe (dupa blada) i na tym wykrzykniku aku przezyło wszelakie mrozy,tylko przedwczoraj po 24h stania w -20 stopniach zakręcił po 6-7 "załechtaniach";) to i tak dobrze biorąc pod uwagę,że nie wiadomo kiedy aku było wymieniane;)

szybko się nagrzewa-prowda,przyznam,pozytywna kwestia:)

rano po całonocnym staniu kiesiel w skrzyni-taaak,kilka razy wajcha polatam na postoju,jak jadę to co najwyżej dwójka za pierwszym razem marrudnie ,mozolnie wpadnie,ale po chwili elegancko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak mojego Forestera odpalilem na mrozie -20 (po nocy za pierwszym razem) to niesamowity łomot dochodził z komory silnika. Jak by jakieś łożysko miało kwadratowe kulki i chodziło na sucho. Zmiarkowałem że to musi być pompa od wspomagania kiery, bo jak ruszałem kierą to dźwieki się zmieniały.

Po nagrzaniu wszystko wróciło do normalności.

 

Czy taki halas na mrozie może być objawem przyszłych wydatków....???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu

rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania

 

tak.. wina -temperatury

 

-ciezka praca lewarka biegów
-podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu

mam to zawsze na zimnym silniku ,ale teraz jest duzo gorzej. Dołączajac ciezko chodzoncy lewarek robi sie szarpiący zawalidroga

gesty olej w skrzyni = wieksze opory dla silnika... nawet na jalowym walek glowny miesza w skrzyni zebatkami... dlatego wskazane jest uruchamianie auta z wcisnietym sprzeglem.

 

-(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze.

 

bo jest zimno.. auto potrzebuje wiecej czasu zeby sie zagrzac...

 

-reczny stracił 2 pierwsze ząbki

choć ostatnio rozkrecałem tunel i przypadkiem zaciągnałem reczny przykrecony jedną śrubą-wajcha sie zeskosowała, nie wiem czy przez to sie nie zmienił w jakis sposb naciąg linki

 

 

od mrozu mogly sie zmrozic i przywrzec szczeki lub/i linka... rozebrac i sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak mojego Forestera odpalilem na mrozie -20 (po nocy za pierwszym razem) to niesamowity łomot dochodził z komory silnika. Jak by jakieś łożysko miało kwadratowe kulki i chodziło na sucho. Zmiarkowałem że to musi być pompa od wspomagania kiery, bo jak ruszałem kierą to dźwieki się zmieniały.

Po nagrzaniu wszystko wróciło do normalności.

 

Czy taki halas na mrozie może być objawem przyszłych wydatków....???

 

bez paniki :)

 

niskie temperatury ujawniają całą masę dźwięków, ktore w normalnych warunkach mogą przyprawiac o palpitację serca :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...