Matiz Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam w ostatnie mrozy w mojej imprezie pojawily sie dziwne obajwy, jak mniemam z mrozu: -Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania -ciezka praca lewarka biegów -reczny stracił 2 pierwsze ząbki choć ostatnio rozkrecałem tunel i przypadkiem zaciągnałem reczny przykrecony jedną śrubą-wajcha sie zeskosowała, nie wiem czy przez to sie nie zmienił w jakis sposb naciąg linki -podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu mam to zawsze na zimnym silniku ,ale teraz jest duzo gorzej. Dołączajac ciezko chodzoncy lewarek robi sie szarpiący zawalidroga -(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze. pojawia sie coś takiego u was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam w ostatnie mrozy w mojej imprezie pojawily sie dziwne obajwy, jak mniemam z mrozu: -Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania -ciezka praca lewarka biegów -reczny stracił 2 pierwsze ząbki choć ostatnio rozkrecałem tunel i przypadkiem zaciągnałem reczny przykrecony jedną śrubą-wajcha sie zeskosowała, nie wiem czy przez to sie nie zmienił w jakis sposb naciąg linki -podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu mam to zawsze na zimnym silniku ,ale teraz jest duzo gorzej. Dołączajac ciezko chodzoncy lewarek robi sie szarpiący zawalidroga -(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze. pojawia sie coś takiego u was? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 -Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniurozumiem że wina temperatury płynu wspomagania Si, tylko u mnie dodatkowo winę chyba ponosie ślizgający się pasek. -ciezka praca lewarka biegów Si, jak się "rozgrzeje" to jest git. -reczny stracił 2 pierwsze ząbki Nie ma objawu. -podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu Czasem zdarza się i na ciepłym, także chyba nie robi. (w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze. Jak w silniku wszystko zimne, to co ma ciepło dawać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Najlepiej jesli nie zmieniales oleju z skrzyni i w wspomaganiu to zrob to. Olej moze byc stary lub tez z woda i takie rzeczy beda sie dzialy na takich extremalnych mrozach. A jak Ci slabo grzeje to zmien termostat powinno pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j00m3r Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam-Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania -ciezka praca lewarka biegów -(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze. pojawia sie coś takiego u was? taaak dobrze, że o tym napisałeś przynajmniej wiem, że nie jestem sam mam na to patent - odpalam auto przed wyjazdem do pracy z rana i ide do domu jeść śniadanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek75 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Warto zainstalowac takie cudo; http://www.ebay.com/itm/3000M-CAR-2WAY- ... 1c22da9cf6 Ja mam w swojej(orginaln zamontowany prze serwis) i jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalm Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 -(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze. To jest moje pierwsze Subaru i jestem zaskoczony bardzo pozytywnie szybkością nagrzewania się. Po ok.2km przy temp -15 do wnętrza leci ciepłe powietrze i startuje wskazówka temperatury (przysłonięta chłodnica) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nerqo Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam, napiszę tak-mam 4 rodzeństwa, z czego 3 ma własne autka-corolla verso dyszel, volvo v40 dyszel, golf3 bena, corsa B bena, a mój czołg jako jedyny od soboty da radę się ruszać, stoi na dworze i przy temp. dochodzących do nawet -30 stopni odpala za pierwszym kręceniem. Szyba, cóż, trzeba skrobnąć, ale 5 km zrobi i ciepełko w środku, jadąc bez przekraczania 3000rpm. W skrzyni masło, ale odpuszcza szybciej niż płyn chłodniczy, tylko jeden mały problem jest, mianowicie na ssaniu to pali mi tyle ile w/w autka razem wzięte , ale i tak na nic innego bym się nie zamienił, Winter v.s. Subaru 0:1 Pozdrawiam Nekoro. -- N lut 05, 2012 5:42 pm -- W sumie Winter v.s. Subaru 1:1-rozszczelniony amorek, o którym pisałem w innym poście, ale już wymienione :wink: , co nie zmienia faktu że na Podlaski mróz nie robi na Imprezie wrażenia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 A ja uważam ... porównując z innymi autami, które miałem ... że Subaru Impreza jest bardzo odporna na mrozy ... przy bardzo niskich temperaturach normalnym jest że ciężko na początku wszystko chodzi np. kierownica, lewarek zmiany biegów :wink: ja zmieniłem olej w skrzyni przed mrozami i chodzi lekko nawet w porównaniu z autami niemieckimi Subaru wypada rewelacyjnie w zimie ... pod warunkiem, że wszystko sprawne a oleje i płyny wymienione :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Subaru przege sie niesamowicie dobrze. Po przejechania nie wielkiego dystansu jest w srodku cieplo co bardzo mnie cieszy. A to ze wszystko jest takie oporne to normalne jak jest stary olej wlany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 no u mnie wszystko czeka na mityczna date "na wiosne" Potwierdzam- nei mam problemu z odpalaniem- w zeszłym tygodniu miałem nocki- auto stało całą noc na -20~25 i zero problemu, jedynie cieżko mu ukręcić i potwierdzam ze spalaniem- za przeproszeniem wdupia jak smok- wychodzi chyba z 15l 8) mam ten pech ,że do roboty mam strasznie blisko- non stop ssanie jak Nerqo mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapusta Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam w ostatnie mrozy w mojej imprezie pojawily sie dziwne obajwy, jak mniemam z mrozu: -Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania -ciezka praca lewarka biegów pojawia sie coś takiego u was? Lewarek chodzi na tyle ciężko, że do wrzucenia wstecznego muszę użyć dwóch rąk. Też się zastanawiałem czy to normalne. U mnie do tego dochodzi jeszcze jeden niepokojący objaw. Dopóki silnik się nie rozgrzeje w momencie gdy trzymam wciśnięte sprzęgło słychać coś w stylu zgrzytania, świstu, pisku (ciężko to określić). Taki sam dźwięk pojawia się w momencie gdy zdejmę nogę z gazu (hamuję silnikiem). Jak wskazówka temperatury dojedzie do właściwego poziomu wszystkie objawy znikają. Ktoś się z czymś podobnym spotkał? Powinienem się martwić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Takie mrozy to sa warunki ekstremalne wiec nie ma sie chyba czemu dziwić ze coś puka stuka ciezko chodzi. Ale jesli jest to na tyle denerwujace to mozna podjechac do kogos i niech wyda werdykt co dalej nalezy z tym robic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 kapusta, U mnie piszczy przy wciskaniu sprzegła (zapewne łozysko oporowe) ale na wiosne musze zrobic wiec sie nie przejmuje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 U mnie przy mrozie rzędu minus 17 stopni, do czasu rozgrzania, występują tylko takie objawy - głośniejsza praca silnika (przez kilka sekund słychać zawory i generalnie pracuje głośniej), nieco sztywniejszy lewarek (ale prawie niezauważalnie), natomiast rozgrzewa się mimo wszystko bardzo szybko - po kilku minutach od ruszenia (zawsze go trochę rozgrzewam na postoju) już jest ciepło w środku. Pomaga w tym nieco alu osłona pod silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 U mnie takie same objawy, za jakąś godzinę też się nasłuchał różnych dźwięków, czym gorzej auto przez sobotę i niedzielę nieruszane :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekkkk Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Moja Impreza też jakoś dziwnie się zachowuje zimą. Niby nic nie stuka, nie puka, ale często dziwnie bokiem jedzie Ogólnie zero problemów, jedynie biegi ciężej wchodzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacKandefer Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 U mnie to samo. Biegi chodzą bardzo ciężko przez pierwsze kilka minut. Silnik ma dokładnie takie same objawy z obrotami. Co do ogrzewania to może miesiąc temu odpowietrzyłem układ ale znów jest to samo. Nie grzeje na postoju. Wcale. A grzał po odpowietrzeniu. Miesiąc ale grzał. -- Pn lut 06, 2012 3:48 pm -- Warto zainstalowac takie cudo;http://www.ebay.com/itm/3000M-CAR-2WAY- ... 1c22da9cf6 Ja mam w swojej(orginaln zamontowany prze serwis) i jestem zadowolony. To oczywiście Marek masz w A/T a czy da się to założyć do M/T? Dostałem nawet kiedyś od kolegi w USA zestaw remote start ale uznałem że do manuala się nie przyda i mu oddałem. Nie powiem, jest to bardzo fajna opcja zwłaszcza gdy tak zimno. Tylko jakiś czujnik musi być żeby nie ruszyć na biegu. Z drugiej strony jak jest zimno to nie zostawi się auta na ręcznym prawda. I tak źle i tak niedobrze... hmmm.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Witam w ostatnie mrozy w mojej imprezie pojawily sie dziwne obajwy, jak mniemam z mrozu: -Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniu rozumiem że wina temperatury płynu wspomagania U mnie nie występuje także możesz pewnie coś z tym zrobić-ciezka praca lewarka biegów normalka, po kilku minutach jazdy już chodzi lekko jak zwykle (bardzo gęsty olej w skrzyni od mrozu) -reczny stracił 2 pierwsze ząbkichoć ostatnio rozkrecałem tunel i przypadkiem zaciągnałem reczny przykrecony jedną śrubą-wajcha sie zeskosowała, nie wiem czy przez to sie nie zmienił w jakis sposb naciąg linki -podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegu mam to zawsze na zimnym silniku ,ale teraz jest duzo gorzej. Dołączajac ciezko chodzoncy lewarek robi sie szarpiący zawalidroga nie występuje -(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze. pojawia sie coś takiego u was? po 5 minutach od odpalenia daje już ciepłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 u mnie w aku są trzy kółeczka: zielone (jest git),czarne (wykrzyknik) i chyba białe (dupa blada) i na tym wykrzykniku aku przezyło wszelakie mrozy,tylko przedwczoraj po 24h stania w -20 stopniach zakręcił po 6-7 "załechtaniach";) to i tak dobrze biorąc pod uwagę,że nie wiadomo kiedy aku było wymieniane;) szybko się nagrzewa-prowda,przyznam,pozytywna kwestia:) rano po całonocnym staniu kiesiel w skrzyni-taaak,kilka razy wajcha polatam na postoju,jak jadę to co najwyżej dwójka za pierwszym razem marrudnie ,mozolnie wpadnie,ale po chwili elegancko:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ostatnio jak mojego Forestera odpalilem na mrozie -20 (po nocy za pierwszym razem) to niesamowity łomot dochodził z komory silnika. Jak by jakieś łożysko miało kwadratowe kulki i chodziło na sucho. Zmiarkowałem że to musi być pompa od wspomagania kiery, bo jak ruszałem kierą to dźwieki się zmieniały. Po nagrzaniu wszystko wróciło do normalności. Czy taki halas na mrozie może być objawem przyszłych wydatków....??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Moga to byc rolki paskow wielorowkowych ktore sa juz zlozyte. Pompa od wspomagania moze tez nie domagac ale reczej z winy starego plynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 -Brak/cięzkie/skokowe wspomaganie kierownicy przez pierwsze sekundy po odpaleniurozumiem że wina temperatury płynu wspomagania tak.. wina -temperatury -ciezka praca lewarka biegów -podbicie obrotów o 500 po wcisnieciu sprzegła w trakcie zmiany biegumam to zawsze na zimnym silniku ,ale teraz jest duzo gorzej. Dołączajac ciezko chodzoncy lewarek robi sie szarpiący zawalidroga gesty olej w skrzyni = wieksze opory dla silnika... nawet na jalowym walek glowny miesza w skrzyni zebatkami... dlatego wskazane jest uruchamianie auta z wcisnietym sprzeglem. -(w moim odczuciu) poźno grzejąca dmuchawa. Z tym ze nei mam niczym zasłonietych wlotow wiec tego nie licze. bo jest zimno.. auto potrzebuje wiecej czasu zeby sie zagrzac... -reczny stracił 2 pierwsze ząbkichoć ostatnio rozkrecałem tunel i przypadkiem zaciągnałem reczny przykrecony jedną śrubą-wajcha sie zeskosowała, nie wiem czy przez to sie nie zmienił w jakis sposb naciąg linki od mrozu mogly sie zmrozic i przywrzec szczeki lub/i linka... rozebrac i sprawdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Ostatnio jak mojego Forestera odpalilem na mrozie -20 (po nocy za pierwszym razem) to niesamowity łomot dochodził z komory silnika. Jak by jakieś łożysko miało kwadratowe kulki i chodziło na sucho. Zmiarkowałem że to musi być pompa od wspomagania kiery, bo jak ruszałem kierą to dźwieki się zmieniały.Po nagrzaniu wszystko wróciło do normalności. Czy taki halas na mrozie może być objawem przyszłych wydatków....??? bez paniki niskie temperatury ujawniają całą masę dźwięków, ktore w normalnych warunkach mogą przyprawiac o palpitację serca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Koledzy sprawdzajcie czy zamykają się wam drzwi Czasami mechanizm drzwi może ich nie zamknąć, tak samo jak nie otworzyć. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się