darek603 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Witam. Mam niestety mały problem ze swoim Forkiem. Dzisiaj zrobiłem trase ok. 700 km. i bylo wszystko ok. Po przyjechaniu do domu po ok. 4 godzinach poszedłem do auta aby wjechac do garażu a tu bardzo niemiła niespodzinka - swiecące się kontroliki Check Engine + system stabilizacji toru jazdy - które nie chcą zgasnąć. I nie wiem za bardzo w czym problem. W instrukcji pisze aby skontaktować się z ASO a tu jutro niedziela. I nie wiem co robić, w czym może być problem. Czy miał ktoś taki przypadek z tymi kontrolkami?? Nie wiem czy można jeździć tym autem czy lepiej laweta.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 darek603, możesz spokojnie pojechać do najbliższego serwisu ASO,podepną diagnoskop i będzie sprawa jasna.Jeżeli auto wg. Ciebie pracuje normalnie to nie trzeba lawety.A kontrolka ,,check"+ kontrola trakcji są ze sobą powiązane i jest to jak najbardziej normalne.Więc spokojnie do serwisu i po kłopocie. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek603 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 No to dobrze, że bez lawety może się obejść. A jaka może być przyczyna tego świecenia?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Tak naprawdę dowiesz się po diagnostyce w serwisie, inaczej to wróżenie z fusów.Pozdrawiam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam, W piatek pojawilo mi sie to samo, Akurat wypadl przeglad i uslyszalem ze wszystko oki (kontrolki goscily tylko w piatek a przeglad w poniedzialek). Dzis mamy wtorek i mam je z powrotem :/ Z ciekawosci: jak rozwoj sytuacji? Sam bede sie staral jutro auto odstawic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotdachowiec Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ja już miałem trzy razy taką sytuację - ostatnio 10 km po wyjechaniu z przeglądu 75k. Generalnie - mam wrażenie, że mamy tutaj do czynienia z "urokiem" wieku dziecięcego bo z tego co czytam dość sporo osób z tymi lampkami przy mrozie ma problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Jutro o 9 kolejne pieszczoty wiec dam znac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Jeszcze raz: jakikolwiek błąd sterownika silnika (check engine) będzie powodował wyłączenie kontroli trakcji (sygnalizowane kontrolką) i brakiem możliwości włączenia tempomatu (jak ktoś ma). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Dzieki za wyjasnienie, szkoda ze ta relacja nie jest opisana w skroconej instrukcji na stronie z kontrolkami. Nie byloby dociekania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojteqpiotrowski Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 miałem ostatnio to samo podpieli pod komputer, wymienieli jakis czujnik czy zawór ciśnienia i przepalili filtr czastek stałych i wszystko smiga jak sie patrzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 miałem ostatnio to samo podpieli pod komputer, wymienieli jakis czujnik czy zawór ciśnienia i przepalili filtr czastek stałych i wszystko smiga jak sie patrzy. I nie jest to odosobniony przypadek. Ponownie DPF. Problem z pomiarem cisnienia przed i po. Taka informacje wlasnie otrzymalem w serwisie. Uprzejmy pan powiedzial, ze nie jest to pierwszy przypadek. Wystepuje tylko gdy jest zimno. Faktycznie na dwa wystapienia dwa razy bylo -12. Dzis oczywiscie kontrolek juz nie bylo bo bylo blizej zera. Rozpiete wyczyszczone i osloniete. Troche jakby do nastepnego razu. Tu sie ociepla i byc moze tego juz nie zobacze, ale perspektywa to zadna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_x Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Mam ten sam problem, najpierw zapalił się check i kontrola trakcji a po dniu DPF od razu laweta do serwisu, w serwisie stwierdzili zapchany dpf w 130% (myślałem że zapchać można maksymalnie w 100% ) przepalili dpf wymienili olej żadnych innych usterek czujników nie stwierdzili ( to dla czego palił się check :?: ) zastanawia mnie to że jeżeli winna jest ujemna temperatura to czy powinna być to naprawa płatna czy gwarancyjna :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homar7 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Też to miałem tylko auto mam na benzynie. Było lato, jechałem nad morze. Późny wieczór, serwisy pozamykane, więc jechałem dalej. Po zużyciu połowy baku dotankowałem do pełna tej z większą ilością oktanów. Po minucie lampki zgasły. Jestem pewny,że to wina paliwa. Jak na razie problem się nie powtórzył . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek603 Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Mi też zgasły przed dojazdem do serwisu. Ale że był przegląd 30kkm pojechałem. Pan stwierdził, że wszystko ok. Jeśli jeszcze raz tak się stanie mają wymienić zawór EGR. Puki co wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 że tak zapytam egr,syf bierze za czy przed dpf? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quaranao Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 W piątek zaswieciły się kontrolki "check engine" i tempomat. Wczoraj zadzwoniłem do serwisu i umówiłem się na kontrolę , a wieczorem po przejechaniu kilku kilometrów wszystkie lampki zgasły Niestety, ponownie kontrolki się świecą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Mnie dziś się zaświeciła Check Engine i cruise migał. Miałem problem z odpaleniem przy wyjeździe z parkingu po południu - temperatura była +5 st. Podejrzewam paliwo z shella. Jutro podepniemy komp i się okaże. Aha, nie sprawdziłem, czy dobrze zakręcony wlew paliwa. -- 15 lut 2012, o 08:56 -- Dziś już nie udało mi się rano uruchomić silnika. Mać! Znalazłem zielone kabelki, ale gdzie są czarne w 2,5XT MY2007? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 to czekamy na wiesci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 No to wieści są następujące (kabel obd2 i freessm powiedziały): Cruise: 64 Engine Sensor Failure 1 Engine: P0335 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction Na razie nie wiem, co to znaczy. Ktoś może wie co zrobić żeby uruchomić obleśnika? Wymiana? Regulacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 no jak to nie wiesz? przecież sam napisałeś czujnik położenia wału :shock: nie wiem ile kosztuje do subaru. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 no jak to nie wiesz?przecież sam napisałeś czujnik położenia wału :shock: nie wiem ile kosztuje do subaru. Pozdrawiam Przetłumaczyć umiem, ale co dalej? Laweta czy coś innego można zrobić? PS. Las rąk. Jak na polskim w trakcie omawiania "Chłopów". Aktualizacja: 2012/02/16 Poczytałem The Forum oraz inne źródła i powziąłem decyzję o próbie wyczyszczenia czujnika położenia wału. Znalazłem zdjęcie położenia czujnik, które "aflinta" zamieścił dawno temu. Zabrałem narzędzia (wkrętak krzyżowy, klucz 10, laptop, kabel OBDII, pilniczek) oraz chemię (spray do kontaktów na bazie IPA) i poszedłem walczyć. Przed przystąpieniem do wymontowania pomyślałem, że spróbuję jeszcze raz uruchomić. Check Engine się pali, Cruise - miga. Bach! Od pierwszego razu. Temperatura powietrza -5 st. C. Niezrażony natychmiastowym sukcesem zabrałem się do wymontowania czujnika. Najpierw złączka, coś za łatwo poszło rozłączenie kabla od czujnika. Czyżby to była przyczyna kłopotów? Wymontowałem czujnik, tylko delikatne ślady zabrudzenia, styki czyste. Zapryskałem jeszcze tylko styki "Kontaktem" i montuję. Udało się. Teraz kabel OBD2. Siedzi w gnieździe, ale test pokazuje, że nie ma transmisji (FreeSSM). Ki diabeł. Zmieniam port USB. To samo. Orzeszku rwany z drzewa wieczorową porą! Wciskam się pod kolumnę kierownicy. Echo powtórzyło: "... mać, ... mać, ...mać". Gniazdo OBD2 wypadło z osłony kolumny. Musiałem je wcześniej wypchnąć wkładając wtyczkę. Poprawione. Jest transmisja. Uff. Jest też mój ulubiony błąd - P0335. No to ja go ciach! Przekręciłem kluczyk na off zgodnie z instrukcją i włączyłem z powrotem. Zgasły CE i Cruise! No to jadę na test. 15 km przejechane, wszystko w najlepszym porządku. Pali bez problemu. Mam nadzieję, że będzie dobrze (klucz 10 i wkrętak wożę w samochodzie). Pomuk należy się aflinta, tylko nie wiem jak mu dać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W3R3S Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 U mnie zawsze się to zapalało jak po tankowaniu źle dokręcałem wlew paliwa co za shit bo na początku dopadł mnie mały stresik. Teraz sprawdzam dokładnie i nie mam więcej z tym problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Dnia 28.01.2012 o 23:26, darek603 napisał: Dzisiaj zrobiłem trase ok. 700 km. i bylo wszystko ok. Po przyjechaniu do domu po ok. 4 godzinach poszedłem do auta aby wjechac do garażu a tu bardzo niemiła niespodzinka - swiecące się kontroliki Check Engine + system stabilizacji toru jazdy - które nie chcą zgasnąć. + trudności z odpaleniem. Niemalże identycznie. Dnia 11.02.2012 o 19:32, darek603 napisał: Mi też zgasły przed dojazdem do serwisu. Ale że był przegląd 30kkm pojechałem. Pan stwierdził, że wszystko ok. Jeśli jeszcze raz tak się stanie mają wymienić zawór EGR. Puki co wszystko ok. Jeśli jesteś jeszcze na forum i temat może powrócił - winnym był czujnik wału korbowego czy egr czy też grubsza sprawa z wałem/shortblockiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzBarz Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 Cześć ostatnio taki sam problem check engine i kontrola trakcji nie wiedzialem co jest. dalej nie wiem po wizycie na myjni i podjechaniu pod dom wyłączyłem forka i do domu w internet. wracam kluczyki w stacyjke kontrolki zaswieciły i zgasłu hmmm....cud :)) wymieniłem klocki bo liche były ale zaswieciło po 3 tygodniach powtórka. ( czy przy klockach jest jakiś czujnik) bo myjnia pomaga. (tempomat działa normalnie nic sie z silnikiem nie dzieje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 sczytaj błędy, będzie łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się