Skocz do zawartości

problemy z dmuchaniem turbiny


radeklwh

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukaj. Albo zrob sobie wycieszke do Polski :)

 

Przy okazji - jakos watpie, zeby to byla kwestia samego turbo. Kupujac nastepne turbo najpewniej nic nie naprawisz, a - o ile nie jezdzisz obecnie na vf35 i auto nie jest wystrojone na takie turbo - i tak w efekcie bedziesz musial szukac speca, ktory to ogarnie i zrobi remap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam TD04 obecnie.. więc rozsądniej zostać przy tym co jest tylko nowe.. remap mam dobry na 280kucy ale coś czytałem i czytałem że vf35 są leprze itd. wydajniejsze.. taniej będzie samochód lawetą wysłać do pl niż nim jechać. ale najpierw diagnoza komputerowa w sobotę bo kabel i tak mam tylko z pl mi wysłali dzisiaj dopiero... może się uda zdiagnozować a jak nie to tylko laweta i pl. chyba że odłożę więcej sary to przy okazji wysyłki WRXa do polski zrobię sobie remont silniczka :D

ale tak do tematu to nikt nigdy nie miał takiego czegoś?

odpowie mi ktoś czy olej powinien być w solenoidzie a jak nie to czemu mógł się tam dostać?

Nikt nie przechodził takiego dramatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w solenoidzie moze sie pojawiac, bo moze sie pojawiac w dolocie - w nieduzych ilosciach oczywiscie. Ale oczywiscie zabrudzajac solenoid moze powodowac problemy w jego dzialaniu.

 

Podejrzewam, ze wymiana turbo i tak nic tu nie da, bo podejrzewam, ze problem jest gdzie indziej.

 

A czy inni spotkali taki problem, czy nie? Diagnostyka przez Internet jest trudna i moze byc nietrafna. Podpowiedzi juz dostales. Jesli nic nie pomoglo do tej pory, to pora na specjaliste.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Turbinkę słychać jak świszcze, słychać słychać. Jutro rano podłączam pod komputer i jak nic nie zobaczę w ECU Explorerze to zdejmę Intercooler i sprawdzę rurki czy są szczelne nie sparciałe itd.

 

-- So sty 21, 2012 4:14 pm --

 

up pipe wymieniony, i komputer błędów nie pokazał ... to ja chyba na diagnostykę oddam do fachowców. dzisiaj pada a pod chmurką dzisiaj nie zadziałam z odkręceniem intercolera w takim razie. Chciałem sprawdzić przewody, i powiedział mi mechanik żebym wymienił te od solenoidu i żebym pamiętał o zwężce w przewodzie od solenoidu, bo są może lekko sparciałe..

 

-- Cz sty 26, 2012 4:57 pm --

 

dzisiaj pojechałem zatankować super euro 98. po zatankowaniu pozwoliłem mu pochodzić chwilkę i zrestartowałem kompa. Na początku było ok ale po 10 km dalej to samo... a magicy od subaru tu zajęci bardzo są.. trudno się umówić z nimi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij podcisnienie z westgate'a i powinno ci wtedy na zegarze pokazać podczas jazdy ile na maxa turbina ładuje jesli max 1 bar to albo ja prekat w uppipe-ie blokuje albo wydech a moze się okazać że sama turbina jest juz słaba... niestety najbardziej prawdopodobne :(

 

ja miałem plecionke wspawaną w uppipe-ie (tak juz kupiłem) i mi zwężała dolot bo szlak ja trafil a włosy z niej poleciały na turbinke i musiałem i uppipe i turbo wymienic.Naszczescie zamknałem sie w rozsadnych pieniadzach i mam luzik na dłuzej

 

sprawdź tez uszczelki pod kolektorem dolotowym i intercooler bo moze ostatecznie ładować ale i tak bokiem cisnienie ucieka.

 

poprosze o pomuka :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem odłączyć WG i zobaczyć ile dmucha.... ale samochód jedzie jak bórza teraz.. może jutro jak nie będzie dobrze to sprawdzę .. ale co raz bardziej jestem przekonany że to wina benzyny.. ale również zamierzam wymienić turbinkę bo już olej znika :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w TMIC. I dzisiaj odłączyłem WG i turbo pompuje teraz jak należy.. byłem od tutejszego speca co się subarkami 6 lat zajmuje i mówił mi że to może być map sensor... zresztą zobaczymy mam wizytę u doktora w środę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w TMIC

 

A ile tego oleju masz? na szklanki?

Odrobina oleju w intercoolerze to sytuacja raczej normalna dosc.

 

Skoro odlaczyles WG, pozbawiles komputer mozliwosci sterowania doladowaniem, wiec laduje, ile moze.

Moim zdaniem problem jest gdzie indziej niz w samym turbo, ale zgaduj dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dolot sprawdziłeś...? Może masz nieszczelność i komp wariuje przy doborze mieszanki...

WRX nie ma możliwości spięcia kostek w celu odczytu błędów...?

 

Masakra jakaś. Piszesz o jakiś modach, ale zero informacji odnośnie uzyskanych 1,3 bar. WRX z tego co wiadomo w serii ma mieć ok 0,9bar, więc te Twoje 0,7 na którym biegu? drugim, trzecim...? Czy tak jak należy czwartym i pełnej p**ździe? :)

 

Normalnie wróżby! :twisted:

 

PS. I jak będziesz wklejał następnym razem moje zdjęcie, to pisz, że to nie Twój samochód, bo wprowadzasz wróżbitów tylko w błąd.

PPS. Oczywiście olejem ma nie chlapać z wężyków ciśnieniowych. Moja wróżba: turbo pewnie kapput, albo dolot gdzieś strzelił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na każdym biegu dmuchało 1.2-1.3 bara a teraz pomiędzy 0.5-0.6 bara

te złącze ELM 327 to na prawdę jest g***o warte.. nic nie pokazuje..

a co do zdjęcia to zapożyczyłem ... w ramach koedukacyjnych :P

 

-- N sty 29, 2012 10:01 am --

 

i ja jeszcze jedno takie pytanko odnośnie stukowego spalania. Czy CEL wyskakuje zawsze przy tym spalaniu? bo zaobserwowałem że po odłączeniu AKUmulatora na jakiś czas samochód jedzie przez jakiś czas dobrze ale po chwili znów ten problem. Wniosek z tego taki że:

po odłączeniu AKu komp się restartuje? i kasuje błąd który wywala znów. ale gdzie jest CEL...? kontrolka działa na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odłączeniu AKu komp się restartuje? i kasuje błąd który wywala znów

Tak.

Błąd wyskoczy zawsze,gdy nastąpi stukowe spalanie z taką energią ,że zareaguje czujnik.

Po resecie możesz pewnie jeździć długo np. na wysokich obrotach i nic.Raz zapykasz na 4 powolutku,parę stuków i CEL.Pozatym czujnik nieraz zabrudzony,dokręcony nieodp. momentem i daje CEL.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosze wrazenie, ze predzej czy pozniej zostaniesz klientem ktoregos z serwisow w zwiazku z remontem silnika.

 

po odłączeniu AKu komp się restartuje? i kasuje błąd który wywala znów. ale gdzie jest CEL...? kontrolka działa na 100%

 

tak, komputer sie resetuje i kasowane sa zalogowane bledy.

Co rozumiesz pod pojeciem "gdzie jest CEL?"

CEL jest pod zegarami, na desce rozdzielczej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że jak komputer zresetuję to jest ok ale po jakimś czasie znów dmuchanko na 0.5-0.7 bara a czemu cel się nie świeci? myślałem że przy błędach , uszkodzonych czujnikach itd. CEL się zapala a tu nie...

mam nadzieję zdiagnozować usterkę u tutejszego doktora subaru w środę... mam nadzieję że szybko to załatwi bo za godzinę chce 54€ !! :? ale cóż czego się nie robi z miłości :D

 

-- N sty 29, 2012 4:26 pm --

 

a mam takie pytanko.. jeszcze jedno..

czy na wolnych obrotach pod maską powinno się słyszeć turbinę? w jakim stopniu, równomiernie chodzi, cicho, głośno, świszcze, klekocze lekko itd...

po odpaleniu auta właśnie słychać u mnie turbo i to głośno w miarę. Tak mi się wydaje przynajmniej. Zaraz skoczę i nagram filmik z dźwiękiem. I przed odpaleniem na złączeniu downpipe z rurą wydechową zobaczyłem ciemniejszą plamę na łączeniu. Chyba olej.. Po odpaleniu auta ta plama wyparowała.

Wniosek:

turbina bierze olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=VIGii0X0 ... e=youtu.be

 

proszę zwrócić uwagę na downpipe łączenie tam jest plamka czarna

i na ten odgłos dochodzący z turbiny kiedy przykładam kamerkę słychać to..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pytanie jeszcze jedno o ciśnienie oleju. Po włączeniu auta mam prawie 5 (tak pokazuje zegar na słupku) po nagrzaniu silnika jest na jałowym około 2,8-3 a po daniu gazu na 4-4,5 wchodzi a miałem wrażenie że wcześniej inaczej się zachowywał ten licznik. A ten dźwięk z turbiny jak przykładam kamerkę to normalne jest? I dzisiaj jechałem na autostradzie j na 2 biegu wkręcał się silnik i dmuchało normalnie i nagle szarpnęło, odgłos jak by bączka spod maski od turbo i dmuchanie 0,5bara...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę miałem podobne objawy po śmiganiu na białym(u nas w Suwałkach jest śnieg). Też myślałem, że to turbo. :roll:

 

W rzeczywistości okazało się, że zeszła wtyczka z czujnika położenia wału. Ja u siebie to przy remoncie czyściłem i widocznie przy składaniu słabo wcisnąłem, więc sprawdź u siebie czy nie jest brudny, a potem sprawdź podłączenie kostek(może wyczyść styki). U mnie to pomogło i teraz auto śmiga elegancko. Co do ciśnienia to u mnie na zimnym pokazuje coś pod 7(sprawdzę jak wieczorem będę jechał do roboty i dokładnie ci powiem). :)

 

Fachowiec od Subaru ze mnie żaden, ale stale się uczę. :mrgreen:

 

Co do twojej mapy i 280 kucy to ty masz WRX'a z seryjną skrzynią? A jaki moment obrotowy? :?: Bo jeśli tak to z tego co się dowiedziałem od mądrzejszych i bardziej doświadczonych kolegów, to jak dobrze pobutujesz to z olejem ze skrzyni pewnie też spuścisz tryby. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja szczerze mówiąc potaplałem się w błocie, na takim dużym placu .. bajka.. może coś od tego..? a skrzynia to chyba seria, już kupiłem tego wrx'a z taką konfiguracją.

wydech przelotówka 3" HKS DRAGSTER

turbina TD04 dmucha 1,3 bara

wtryski 440cc

cold ait intake (zmieniony dolot)

wymieniony uppipe

 

jak dojdę do tego jak sprawdzić jaką skrzynię mam to to zrobię i to samo chcę zrobić z pompą paliwa czy przypadkiem nie ma tam wydajniejszej

silnik po przebiegu 80,000km tłoki HBR

 

co jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja szczerze mówiąc potaplałem się w błocie, na takim dużym placu .. bajka.. może coś od tego..? a skrzynia to chyba seria, już kupiłem tego wrx'a z taką konfiguracją.

wydech przelotówka 3" HKS DRAGSTER

turbina TD04 dmucha 1,3 bara

wtryski 440cc

cold ait intake (zmieniony dolot)

wymieniony uppipe

 

jak dojdę do tego jak sprawdzić jaką skrzynię mam to to zrobię i to samo chcę zrobić z pompą paliwa czy przypadkiem nie ma tam wydajniejszej

silnik po przebiegu 80,000km tłoki HBR

 

co jeszcze mogę sprawdzić?

 

Radek ty zobacz ten czujnik, bo się nie zdziwię jak to będzie to, a nawet jeśli nie to dojście proste, więc sprawdzić nie zaszkodzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...