Skocz do zawartości

Pytania przed zakupem Legacy MY07+


3LiTe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do zakupu Legacy MY07-08 pod koniec roku. Jednak już się powoli rozeznaję w rynku (może wcześniej trafi się jakaś perełka:)). Przejrzałem forum dość dokładnie, ale mam jeszcze kilka pytań. Interesuje mnie kombi 2.0 z automatyczną skrzynią w wersji europejskiej. Teraz jeżdżę Mondeo MY03 2.0TDCI M/T.

1. Czy przyśpieszenie będzie gorsze od Mondeo 2.0TDCI 130KMlub Nubiry 2.0 133KM(z filmików na youtube wynika że raczej nie albo niewiele)?

2. Czy tylne zawieszenie jest faktycznie takie słabe / miękkie że jak się załaduje mocno tył to się prawie szoruje po ziemi (rok temu jechałem Mondeo w alpy – 4 osoby , narty , cały bagażnik walizek plus zakupy w Niemczech w drodze powrotnej – tył siedział owszem ale spokojnie można było jechać?

3. Jaki jest w końcu inicjalny rozdział napędu przy A/T 90:10 czy 60:10?

4. Czy jak mam włączony tryb ręczny skrzyni i wbitą jedynkę to napęd jest 50:50 czy dopiero jak depnę ostro gaz i przednie koła zaczną tracić przyczepność?

5. Czy przy skrzyni A/T (i niewielkich prędkościach 10-50km/h) da się na śliskim / śniegu polatać bokami lub pokręcić „bączki” używając tylko gazu (bez użycia hamulca ręcznego) czy niestety samochód będzie za bardzo pod sterowny? Teoretycznie jeśli przy pierwszym biegu było by 50:50 to powinno się udać.

6. Czy każdy model z tych lat z A/T miał VDC i możliwość jego wyłączenia, bo w jednym z ogłoszeń na zdjęciach z wewnątrz na tym panelu po lewej stronie była zaślepka w miejscu gdzie powinien być ten wyłącznik (ze znaczkiem samochodziku w poślizgu)?

7. Co jeszcze obsługuje ten mały panel z lewej strony oprócz VDC, regulacji wysokości lamp i chyba lusterek – bo zauważyłem że czasami są dwa pokrętła a czasami jedno jest zaślepione + miejsce na trzy przyciski?

8. Czy w codziennym użytkowaniu – głównie miasto – odczuwa się różnicę między silnikiem 165KM a 150KM i który jest elastyczniejszy (przede wszystkim w razie skrzyni M/T)? Nubira była prawie tak elastyczna jak diesel w Mondeo.

9. Czy sprzęgło w wersji benzynowej i dizlu chodzi tak samo ciężko i czy ciężej niż w Mondeo TDCI?

10. Czy klima-tronik dwustrefowy ma taką samą bezwładność jak przy jednostrefowym? (w Mondeo mam jednostrefowy i też działa raczej zimno-gorąco a ustawiona temperatura to trochę sugestia).

11. Czy wszystkie modele od 2007 w Polsce miały elektrycznie ustawiany fotel kierowcy?

12. Czy komfort jazdy i hałas w kabinie jest porównywalny z Mondeo?

 

Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Statystycznie

- Mondeo 130KM - 10,2

- Nubira 2.0 - 9,5

- Legacy 150KM - 11,3

Zimą na pewno będziesz szybszy od większości aut poruszających się po naszych drogach, w zakrętach również :)

 

2. W tym modelu jest poprawione i już nie "siada"

 

5. Z miejsca będzie ciężko - lepiej podciąć ręczny na sprzęgle i momentalnie depnąć

EDIT: ojojoj - jakie sprzęgło :) przecież mowa o automacie!

 

7. Podgrzewanie piór wycieraczek, regulacja podświetlenia konsoli (lusterek nie ma)

 

8. 150KM ma lepiej rozłożony moment obrotowy i spełnia EURO5, 165KM jest mocniejszy i spełnia EURO4. Zgodnie z Twoim zapytaniem raczej lepszy będzie 150KM

 

9. W benzynie wcale nie chodzi ciężko. Jest dziwne i trzeba je wyczuć (na początku z pewnością będziesz szarpał). Porównania z Mondelcem nie mam

 

10. Pytasz o funkcję AUTO? - nie będziesz raczej używał, chyba że lubisz autożonglerkę nawiewami - zazwyczaj wieje prosto w pysk :)

Najczęściej używanym ustawieniem manualnym przez większość użytkowników jest szyba nogi Na nogi wieje cieplej niż szybę... Temperatura jest dość dobrze odczuwana (zgodnie)

 

11. Nie, raczej mniejszość (nie mówimy o US) ale umówmy się że to detal, chyba że jest funkcja pamięci...

 

12. Nie porównam komfortu z mondeo, lecz zapewniam że jeśli auto jest proste (czyt nie bite) w środku jest przyjemnie cicho. Czasem szyby mogą wymagać regulacji. Wielu użytkowników narzeka na audio - częstą procedurą jest oklejenie drzwi matami co dodatkowo wpływa na wyciszenie auta (oraz podobno lepsze zamykanie drzwi)

Pamiętaj również że Legaś jest dość twardym autem a przy okazji fabrycznie jest na 17stkach i niskim profilu 45 - komfort komfortem ale bezpieczeństwo jest równie istotne. Wiele razy jechałem po mazurskich krętych drogach ze znajomymi poruszającymi się innymi pojazdami - większość się kładzie w zakrętach a tam gdzie legaś zaczyna piszczeć oponami - inne auta idą już w poślizgu, hehe

 

 

... podaj skąd jesteś a może się okazać że jakaś bratnia dusza w okolicy ma podobne autko ;)

 

Z subaru jest związany jeden baaaardzo duży mankament - ciężko się później przesiąść na coś innego :)

 

Pamiętaj również że takich legasiów nie jeździ zbyt wiele w przeciwieństwie do Mondelców (bez urazy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 3 W przypadku wersji z MPT trudno określić co znaczy 'inicjalny podział'. Podczas jazdy na wprost ze stałą prędkością może być 60:40 albo i 90:10 są różne informacje w źródłach. Ostatnie, jakie trafiłem mówiły o 60:40. Jednakże sterowanie jest proaktywne, więc spięcie MPT jest regulowane zanim wystąpi jakiś uślizg osi na podstawie wielu czujników. W przypadku wersji VTD podział 'inicjalny' jest 45:55 f:r.

Ad. 4 W MPT sprzęgło jest wówczas maksymalnie spięte, co oznacza, że oba wyjścia MPT kręcą się z tą samą prędkością. Nie oznacza to zawsze podziału momentu 50:50 (moment to siła a nie może być większej siły, niż reakcja na nią, więc rozdział momentu zależy od przyczepności).

W VTD jest jeszcze ciekawiej. Zbyt ciekawie, by zgłębiać temat w tym poście... :mrgreen:

Ad. 6 Jeśli auto z tych lat z AT ma VDC to prawdopodobnie ma VTD a nie MPT. VDC można wyłączyć.

Ad. 7 Jeśli przycisk jest, to obsługuje składanie lusterek. Zaślepione pokrętło jest w wersji z ksenonami - samopoziomowanie jest automatyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Ci mieszać w wyborze, ale gdybym drugi raz kupował legacy to wybór padł by na 3.0 - subiektywnie to różnica pomiędzy 2.0 a 3.0 w legacy jest większa niżeli pomiędzy mondeo 2.0TDCI a st220 8) Żeby nie było zupełnie off-top to dodam, że moim zdaniem legacy 2.0 do 3,5-4krpm nie jedzie -więc w tym przypadku elastyczność to kwestia interpretacji :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Ci mieszać w wyborze, ale gdybym drugi raz kupował legacy to wybór padł by na 3.0 ...

Myślałem o 3.0 ale za dużo pali. Jednak głównie poruszam się po Warszawie, więc nawet nie ma gdzie cieszyć się z mocy a jednak te 3 litry trzeba nakarmić. Paliwo też coraz droższe. Nie chce też LPG - już miałem w dwóch samochodach - nie narzekałem ale jednak zawsze trochę więcej kłopotu a przy krótkich przejazdach i tak sporo się jedzie na noPB. Do pracy mam ok 10km, w moim TDCI zimą to ledwie zdąży drgnąć wskazówka temperatury stąd też wolę wersję benzynową niż dizla (tym bardziej że w dizlach nie ma AT).

Chcę automat ze względu na komfort w jeździe miejskiej.

Jednak czasem - zimą - chciałbym się też móc pobawić stąd interesuje mnie czy przy A/T da się polatać bokami. Z powyższych wypowiedzi wnioskuję że jeśli trafię na wersję z VDC to będzie też miał VTD (przy 4AT) i wtedy nie stanowi to problemu (po wyłączeniu VDC). Ciekawe jak przy MPT (czyli braku VDC) jeśli były takie po 2007 roku.

Mam bardzo przyjemne wspomnienia z zabawy zimą Polonezem - był to mój pierwszy samochód.

Myślałem też o wersji 2,5 ale ale wersja europejska jest prawie nieosiągalna.

 

Może w Warszawie będzie jakiś spot na który ktoś by się wybierał legasiem, to z chęcią podjadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym drugi raz kupował legacy to wybór padł by na 3.0 (...) legacy 2.0 do 3,5-4krpm nie jedzie -więc w tym przypadku elastyczność to kwestia interpretacji :?

 

Rozmawiamy o modelu 07+, który spokojnie daje radę. Ty poruszasz się 2,0 SOHC, czyli starszą konstrukcją, która faktycznie cierpi na niemoc :) i ma słabo rozłożony moment

2,0 SOHC 138KM - moment 187nm/4400obr

2,0 DOHC 150KM - moment 196nm/3000obr i idzie płaściutko aż do samej góry

 

Jeździłem chwilę Legacy SOHC i faktycznie - trzeba go dobrze kręcić w przeciwieństwie do DOHC. A jeśli przypadkiem mówisz jednak że DOHC nie jedzie w tym zakresie obrotów - czas do serwisu - sprawa ogólnie znana (dławienie) albo po prostu odepnij na kwadrans aku...

 

Czy kupiłbym sobie 3.0? NIE - nie potrzebuję prawie 250KM - aktualna moc jest wystarczająca, nie jeżdżę wyczynowo a silnik 3,0 jednak pić więcej musi...

Oczywiście każdy ma inne potrzeby!

 

3lite - przejrzyj dział "spoty" a z pewnością organoleptycznie się przekonasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak czasem - zimą - chciałbym się też móc pobawić stąd interesuje mnie czy przy A/T da się polatać bokami. Z powyższych wypowiedzi wnioskuję że jeśli trafię na wersję z VDC to będzie też miał VTD (przy 4AT) i wtedy nie stanowi to problemu (po wyłączeniu VDC).

 

VTD ze swoim 55% na tył zachowuje się bardziej narowiście niż MPT, trochę jak RWD. Tj. na śniegu wyłączasz VDC, skręcasz koła, dajesz 'w gaz' i auto idzie bokiem.

Co do obecności VTD to najpewniej odczytać Transmission Type na tabliczce pod maską (od strony kierowcy). Będzie T..... - jeśli druga litera to Z to jest wersja z MPT. Jeśli V to VTD.

 

Czy kupiłbym sobie 3.0? NIE - nie potrzebuję prawie 250KM - aktualna moc jest wystarczająca, nie jeżdżę wyczynowo a silnik 3,0 jednak pić więcej musi...

Oczywiście każdy ma inne potrzeby!

Ja z moimi 165KM początkowo odczuwałem pewien brak turbo po poprzednim dieslu. Nie ma tego miłego kopniaka w plecy. Tym niemniej Legac rozpędza się całkiem dobrze, jak na potrzeby drogowe. Skrzynia wprowadza dużą równomierność przyspieszania, nie ma efektownych zrywów, ale idzie konsekwentnie do przodu. Oczywiście czasem brakuje mi jakichś +100KM :wink: , ale ostatnio komputer pokazuje mi spalanie 9l/100, więc nie jest źle. Niewątpliwie jest to pewien kompromis. Obsługa AT też wymaga pewnej praktyki - inaczej operuje się gazem niż w MT. No i koniecznie trzeba pozbyć się dziury w obrotach 2-3k, jeśli występuje, bo wtedy rzeczywiście nie idzie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Czy ktoś może mi wyjeśnić jak kompletnemu amatorowi co to jest VDC i VTD?

I jak działa

I czy w moim OUTBACKu 2,5 MY98 występuje czy nie?

Bardzo dziękuję

VDC (vehicle dynamics control). VDC ma zapobiegać nad- lub podsterowności na gładkiej nawierzchni lub podczas wchodzenia w zakręt z dużą prędkością. Stały napęd na cztery koła w połączeniu z VDC może korzystać z VTD (variable torque distribution), czyli systemu zmiennej dystrybucji momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 os w Legacy spowoduje nieprzyjemne zgrzyty o nawierzchnie naszych cudownych drog? planuje zakupic Legacy MY04 w kombi i nie brzmi to zachecajaco...

 

Ja swojego legaca kombi 2.5 (04r) załadowałem maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem = 400kg i przejechałem 2000km

Tył siedział ale o nic nie zawadziłem nawet przy dobitkach na autostradzie z prędkością 130km/h (szybciej nie jechałem)

Jechałem tylko po autostradach - nie wiem jak by się zachował na dziurach. Legas kombi ma w zawiasie odbojniki - takie gumowe stożki.

 

Teraz mam 3.0 z 05r i tył siedzie niżej o jakieś 1,5cm niż w poprzednim i myślę nad zmianą sprężyn ale po lekturze na forum sam nie wiem co wybrać - czy springi od Legacy po 06r czy od Outbacka - i nie wiem czy jedne i drugie będą pasiły do Legasa 05r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Legasie 2004 KB przy pełnym obciążeniu (4 dorosłe, duuuże osoby + zapakowany bagażnik) zdarzyło mi się dobić tyłem na nierównej drodze (poprzeczne nierówności) szczególnie przy wyższych prędkościach. w 2008 Sedan do tej pory nie uświadczyłem takiej rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...