Skocz do zawartości

3LiTe

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O 3LiTe

  • Urodziny 19.10.1978

Profile Information

  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Ford Mondeo 2.0TDCI MY03

Osiągnięcia 3LiTe

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Jeżeli miga wszystko : podświetlenie zegarów, radia, paneli - to raczej szukał bym przyczyny albo w styczniku, sterowaniu stycznika, lub od wyjścia stycznika do rozgałęzienia przewodu zasilającego na poszczególne urządzenia kokpitu (oczywiście jeśli zasilanie idzie przez stycznik). Jeżeli podświetlenie uruchamia się od razu po przekręceniu kluczyka to może być jeszcze problem ze stacyjką lub połączeniami przy niej. Jeśli dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych to może być problem z włącznikiem świateł lub podłączeniami do niego. Ogólnie nie szukał bym problemu w panelu środkowym jeśli problemy są też z zegarami. Niestety nie wiem jak realizowane jest zasilanie podświetlenia w subaru, przydały by się schematy ale wymieniłem to, gdzie ja bym szukał gdybym miał taki problem w mondeo.
  2. Myślałem o 3.0 ale za dużo pali. Jednak głównie poruszam się po Warszawie, więc nawet nie ma gdzie cieszyć się z mocy a jednak te 3 litry trzeba nakarmić. Paliwo też coraz droższe. Nie chce też LPG - już miałem w dwóch samochodach - nie narzekałem ale jednak zawsze trochę więcej kłopotu a przy krótkich przejazdach i tak sporo się jedzie na noPB. Do pracy mam ok 10km, w moim TDCI zimą to ledwie zdąży drgnąć wskazówka temperatury stąd też wolę wersję benzynową niż dizla (tym bardziej że w dizlach nie ma AT). Chcę automat ze względu na komfort w jeździe miejskiej. Jednak czasem - zimą - chciałbym się też móc pobawić stąd interesuje mnie czy przy A/T da się polatać bokami. Z powyższych wypowiedzi wnioskuję że jeśli trafię na wersję z VDC to będzie też miał VTD (przy 4AT) i wtedy nie stanowi to problemu (po wyłączeniu VDC). Ciekawe jak przy MPT (czyli braku VDC) jeśli były takie po 2007 roku. Mam bardzo przyjemne wspomnienia z zabawy zimą Polonezem - był to mój pierwszy samochód. Myślałem też o wersji 2,5 ale ale wersja europejska jest prawie nieosiągalna. Może w Warszawie będzie jakiś spot na który ktoś by się wybierał legasiem, to z chęcią podjadę.
  3. 3LiTe

    legacy MY10 szyba czołowa

    Tylko ostrożność ma mało do tego. Ja w Mondeo raz dostałem w szybę na autostradzie w Austrii - kamyk spadł z wiaduktu pod którym przejeżdżałem (przede mną było pusto), a drugi raz z pod opony tira jadącego z przeciwka przy 50km/h a i tak był odprysk - dobrze że oba naprawialne. Chyba coraz delikatniejsze te szyby bo w Nubirze nie raz słyszałem jak kamień trafił w szybę i nigdy żadnego śladu.
  4. 3LiTe

    Ranking ASO Subaru

    Ja mam, ale ... z Fiatem - dawali rade i byli swego czasu polecani, z Subaru nie wiem, ale weim ze do Nivetta nigdy wiecej nie pojade :razz: . 1. Jak miałem Doblo, to na gwarancji 2x zgłaszałem że jakoś dziwnie i twardo działa sprzęgło - uznali że się nie znam i tak jest OK. Zaraz po minięciu gwarancji sprzęgło się rozleciało. Po wymianie poza ASO na nowe wszystko było OK, chodziło lekko i płynnie. 2. Jak ostatnio chciałem się dowiedzieć trochę o Legacy w A/T w rocznikach 2004-2009 i spytałem o inicjalny podział napędu to dostałem odpowiedź że jest 50:50. Po moim stwierdzeniu że jest podobno przy A/T jest inaczej, Pan sprzedawca nadal upierał się że jest 50:50. Jak się spytałem o różnice między modelem MY06 a MY07 to powiedział że on tak długo nie pracuje i nie wie.
  5. Witam. Przymierzam się do zakupu Legacy MY07-08 pod koniec roku. Jednak już się powoli rozeznaję w rynku (może wcześniej trafi się jakaś perełka:)). Przejrzałem forum dość dokładnie, ale mam jeszcze kilka pytań. Interesuje mnie kombi 2.0 z automatyczną skrzynią w wersji europejskiej. Teraz jeżdżę Mondeo MY03 2.0TDCI M/T. 1. Czy przyśpieszenie będzie gorsze od Mondeo 2.0TDCI 130KMlub Nubiry 2.0 133KM(z filmików na youtube wynika że raczej nie albo niewiele)? 2. Czy tylne zawieszenie jest faktycznie takie słabe / miękkie że jak się załaduje mocno tył to się prawie szoruje po ziemi (rok temu jechałem Mondeo w alpy – 4 osoby , narty , cały bagażnik walizek plus zakupy w Niemczech w drodze powrotnej – tył siedział owszem ale spokojnie można było jechać? 3. Jaki jest w końcu inicjalny rozdział napędu przy A/T 90:10 czy 60:10? 4. Czy jak mam włączony tryb ręczny skrzyni i wbitą jedynkę to napęd jest 50:50 czy dopiero jak depnę ostro gaz i przednie koła zaczną tracić przyczepność? 5. Czy przy skrzyni A/T (i niewielkich prędkościach 10-50km/h) da się na śliskim / śniegu polatać bokami lub pokręcić „bączki” używając tylko gazu (bez użycia hamulca ręcznego) czy niestety samochód będzie za bardzo pod sterowny? Teoretycznie jeśli przy pierwszym biegu było by 50:50 to powinno się udać. 6. Czy każdy model z tych lat z A/T miał VDC i możliwość jego wyłączenia, bo w jednym z ogłoszeń na zdjęciach z wewnątrz na tym panelu po lewej stronie była zaślepka w miejscu gdzie powinien być ten wyłącznik (ze znaczkiem samochodziku w poślizgu)? 7. Co jeszcze obsługuje ten mały panel z lewej strony oprócz VDC, regulacji wysokości lamp i chyba lusterek – bo zauważyłem że czasami są dwa pokrętła a czasami jedno jest zaślepione + miejsce na trzy przyciski? 8. Czy w codziennym użytkowaniu – głównie miasto – odczuwa się różnicę między silnikiem 165KM a 150KM i który jest elastyczniejszy (przede wszystkim w razie skrzyni M/T)? Nubira była prawie tak elastyczna jak diesel w Mondeo. 9. Czy sprzęgło w wersji benzynowej i dizlu chodzi tak samo ciężko i czy ciężej niż w Mondeo TDCI? 10. Czy klima-tronik dwustrefowy ma taką samą bezwładność jak przy jednostrefowym? (w Mondeo mam jednostrefowy i też działa raczej zimno-gorąco a ustawiona temperatura to trochę sugestia). 11. Czy wszystkie modele od 2007 w Polsce miały elektrycznie ustawiany fotel kierowcy? 12. Czy komfort jazdy i hałas w kabinie jest porównywalny z Mondeo? Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
  6. Witam wszystkich serdecznie. Mimo że na razie jeżdżę Fordem mam nadzieję że niedługo będzie Subaru. Pozdrawiam 3LiTe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...