Skocz do zawartości

Subaru BRZ [ZC] (MY13=>MY21)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

The brakes had been upgraded with Impreza GC front calipers, which despite being decades old now are still a great and affordable upgrade for any new-gen Subaru.

 

 

http://www.speedhunters.com/2014/10/grassroots-drifting-and-its-cars/#chapter-practice-makes-perfect

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio widzialem gdzies zestawienie awaryjnosci roznych marek i BRZ oraz FRS okazaly sie najbardziej awaryjnymi modelami w swoich markach - ciekaw jestem jakie to awarie spowodowaly taki wynik?  Czy ktos wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj! Mozesz opisac okolicznosci w jakich do tego doszlo?

 

W międzyczasie (dyskusji nt. awaryjności) pozwolę sobie na krótką relację podróży z Belgii do Polski, a ściślej mówiąc w regiony Beskidu Niskiego. Tym razem rodzina została w domu więc mogłem wziąć BRZ-ta i pożeglować samemu. Taka sytuacja nieczęsto się zdarza tak więc była to dopiero druga, dłuższa trasa jaką pokonałem tym autem, w tym pierwsza do Polski.  

 

Przez Niemcy jechałem w niedzielę, moją ulubioną trasą przez Kassel i Halle. Nie jest ona być może najkrótsza ale jest niewątpliwe ciekawsza od innych autostrad zachód - wschód które znam. Teren jest nieco górzysty, a za Kassel ruch jest niewielki przy braku ograniczenia prędkości. Jedzie się więc szybko i, jeżeli mogę sobie pozwolić na pewien skrót myślowy, żadnym autem jeszcze mi się tak fajnie nie zapie.....ło jak tym. Nie chcę powtarzać utartych opinii na temat 'interaktywności' tego samochodu, jednak jego stabilność, doskonały układ kierowniczy, oraz fakt że silnik wymaga obrotów i częstej pracy dźwignią biegów sprawiają że jazda mocno angażuje: 230 km/h, inne auto na horyzoncie, spowolnienie, sprzęgło-piąty bieg-gaz-i naprzód. Samochód i stan umysłu w pewnym momencie zaczynają się ładnie 'zazębiać'.

 

Naturalnie stosunkowo niski moment obrotowy i górzysty teren powodują że czasem nie jest się tak szybkim na jakiego się wygląda. Sytuacja pierwsza: dwa auta przede mną na lewym pasie. Pas się zwalnia, zostaje Scirocco R. Kierowca wdepnął i odjechał; nie dogoniłbym. Czy mi to przeszkadza? Nieszczególnie, i t o z powodów o których już wspominałem. Sytuacja druga: lewy pas, pod górkę, VW Transporter próbuje wyprzedzać; widzi mnie w lusterku więc na chwilę zjeżdża by przepuścić. Nie jestem jednak taki szybki jak mu się wydaje więc na prawym pasie musi nieco hamować; cóż...

 

Podróż, oprócz tego że ekscytująca jest również wygodna. Dwie osoby, które przejechały ze mną kilkaset kilometrów (nie w tym samym czasie..) bardzo chwaliły przedni fotel i podparcie kręgosłupa; plecy nie bolą na drugi dzień.

 

Po jeździe autostradą, jeszcze innym doświadczeniem jest jazda po lokalnych, górskich drogach, najlepiej rano. Z doczepionym GoPro  ;)

 

 

Przy odpowiednich warunkach auto zasuwa jak pies spuszczony ze smyczy. Aby uzyskać szybkość i przyspieszenie, silnik musi wrzeć i bulgotać a to z kolei wymaga zaangażowania ze strony kierowcy. To zaangażowanie sprawia właśnie że każda podróż tym autem jest dosyć intensywnym przeżyciem.

 

post-10061-0-92125400-1414997273_thumb.jpg

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A mam pytanko jak BRZ spisuje się na śniegu:D

 

sniegu w zeszlym roku nie bylo i w tym tez sie nie zapowiada, wiec nie wiem ;)

 

 

 

 

Aj! Mozesz opisac okolicznosci w jakich do tego doszlo?
 

 

cwiczenie dlugiego poslizgu w Kielcach po wejsciu do koperty na tor wewnetrzny, wychodzac z niej na zewnetrzny poprzez ostre hamowanie, chwilowe dodanie gazu i znowu ujecie z jednoczesnym skretem kierownicy (zeby przod mocno dociazyc). Jak wyjdzie to wyglada bardzo ladnie i pozwala tez na szybkie pokonanie tego duzego nawrotu. Niestety przy trzecim podejsciu sie przeliczylem i za wczesnie i zbyt gwaltownie skrecilem co sie skonczylo wycieczka w trawe/piasek po wewnetrznej przy dosc duzej szybkosci. Sunac przez ten zwir bokiem do tylu z powrotem w kierunku toru (tak jakby skrocilem sobie trase...), zauwazylem, ze mam kola skrecone do kontry i w tej pozycji byly idealnie rownolegle do tarki/krawezniczka. Zeby uniknach wiec urwania kola, zdazylem tylko wyprostowac kierownice, ale tarka i tak zdjela na chwile opone, napchala zwiru do kola i uszkodzila lozysko :) ale to nic wielkiego, tylko troche szumialo w lewych zakretach i jeszcze przejechalem tak do nastepnego przegladu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie, czy w Polsce jest sprzedawane Subaru BRZ tS :question:

 

Czy kiedyś ktoś w Japonii wpadnie na to żeby dokładać do tego silnika turbo :question: *

 

 

*Tak wiem "temat wałkowany milion razy"

 

"taka dziwna polityka firmy"

"Japońce to dziwne ludzie"


Wersja Sport dodatkowo wyposażona jest w automatyczną klimatyzację, system uruchamiania silnika przyciskiem, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka, światła przeciwmgłowe, system bezkluczykowy, 17-calowe obręcze, mechaniczną szperę (LSD Torsen) oraz tempomat

Wersja Premium Sport wyposażona jest w 17-calowye felgi STI w czarnym kolorze oraz czarne lusterka zewnętrzne. We wnętrzu pojazdu użyto dwukolorowej tapicerki skórzanej na fotelach i kierownicy, boczkach drzwi oraz kilku wstawek z aluminium.

 

Więc co to jest za wersja wyposażeniowa :question:

 

http://www.mobile.de/pl/marka/subaru/model/brz/vhc:car,pgn:5,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:subaru,mdl:brz,ger:manual_gear/pg:vipcar/197422056.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sunac przez ten zwir bokiem do tylu z powrotem w kierunku toru (tak jakby skrocilem sobie trase...), zauwazylem, ze mam kola skrecone do kontry i w tej pozycji byly idealnie rownolegle do tarki/krawezniczka.

:)

 

Niebezpieczna sytuacja, wjechanie w zwir bokiem moze sie skonczyc dachowaniem, dobrze ze sie skonczylo, jak sie skonczylo.

 

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Junior - na razie planuję jedynie wymianę klocków na 'heavy duty' więc z policją nie powinno być problemu

 

Sewa, dlaczego zmieniasz klocki? Nie jesteś zadowolony z serii?

Ja zostaję przy OEM, mam 18 tyś km, kilka razy ułęż, kielce, jastrząb i nic się nie dzieje.

 

 

Ostatnio widzialem gdzies zestawienie awaryjnosci roznych marek i BRZ oraz FRS okazaly sie najbardziej awaryjnymi modelami w swoich markach - ciekaw jestem jakie to awarie spowodowaly taki wynik?  Czy ktos wie?

 

Żadnych usterek.

 

Kupiłem na wiosnę R1R i już nie mogę się doczekać :)  kusi mnie żeby jeszcze w listopadzie ubrać :P  dzisiaj było 18 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...