Jump to content

Rajdowe dyskusje - sezon 2012


Dehnel

Recommended Posts

Miesiąc później, niż rok temu, ale jest...długo wyczekiwany wątek rajdowy na 2012r :)

 

To proponuję żeby już co roku wątek zakładał DNL, tak jak guma plejady

przychylając się do propozycji, ogłaszam start pogaduszek o sezonie 2012 :)

 

z pierwszych njusów, Petter dostał kopa od Francuzów

http://www.rallyonline.pl/index.php?1&m ... s&&s=34693

 

Hołek jedzie w Mini na Dakar.

 

Rajd Polski został wykopany z roboczego kalendarza IRC.

 

 

Zaczyna się pięknie :shock:

 

A z ciekawostek:

 

a druga sprawa, nowe WRCe 1,6turbo Sądzicie, że to jakoś polata?

mam nadzieje ze plota :roll:

 

i co...jakoś lata ;) szału nie ma, ale jeździ i nawet trochę bokiem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

o subaru advanced concept tourer:

"Jednostka napędowa ma tylko 1.6 l pojemności, za to wspomagana jest turbosprężarką."

 

Czyli subaru przygotowuje 1.6 T albo już ma. Powrót do WRC możliwy?

Link to comment
Share on other sites

Czyli subaru przygotowuje 1.6 T albo już ma. Powrót do WRC możliwy?

 

No właśnie? Podobno boxer-y się nie kwalifikowały. No chyba, że te 1.6T to R-ka?

 

 

 

5-7 Styczeń- Jänner Rallye w Austrii. Bliskość granicy z Czechami oraz fakt, że to "tylko" 486km z Katowic, mocno mnie zachęca co by się tam wybrać i pomarznąć trochę. :P

Link to comment
Share on other sites

No właśnie? Podobno boxer-y się nie kwalifikowały. No chyba, że te 1.6T to R-ka?

 

W artykule piszą ,że boxer. Zapomniałem ,ze regulamin nakazuje wykorzystanie silnika rzędowego :?

Link to comment
Share on other sites

Wlasciwie to to jest news nadajacy sie bardziej do "Rajdowe Dyskusje - sezon 2013" ...

 

http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=34790

 

"(...)na grudniowym zebraniu Światowej Rady Sportu Motorowego można spodziewać się potwierdzenia wprowadzona klasy R4T. Ma to być szansa na przygotowanie dość szybkich, a zarazem tanich, czteronapędowych rajdówek.

Wstępne ustalenia zakładają, że auta mają mieć silniki 1.6 turbo oparte na seryjnych jednostkach, o maksymalnej pojemności 1620 ccm. (...) R4T ma się pojawić w 2013 roku - i FIA zamierza znowu wprowadzić zmiany w podziale na klasy. Królewską kategorią mają być WRC, zakazane w regionalnych rozgrywkach. R4T będą najmocniejszymi rajdówkami dostępnymi w krajowych mistrzostwach. Kolejne poziomy to R3, R2 i R1 (...) Jednak problemem dla FIA będzie co zrobić nowymi S2000, które dopiero co zadebiutowały, a najwyraźniej za rok stracą sens. Nie wiadomo też, jak będzie przyszłość grupy N."

 

W takiej formie bardzo mi sie ten news nie podoba :-? Chyba, ze Subaru wprowadzi jednak faktycznie jakies male STI z silnikiem 1.6T ... :roll:

 

Jednak w oryginale z niemieckiego Rallye Magazin, na ktory powoluje sie rallyonline, wiadomosc brzmi troche bardziej optymistycznie. Widac, ze jednak znajomosc jezyka niemieckiego w redakcji pozostawia troche do zyczenia:

 

"Eine der Hauptaufgaben der FIA ist es nun, die existierenden Autos wie Gruppe-N, oder 2-Liter-S2000 in die neuen Klassen einzuordnen. Größtes Kopfzerbrechen bereiten die neuen 1,6-Turbo S2000 (Ford Fiesta RRC oder Mini S2000). Hier ist keine klare Strategie der FIA zu erkennen, wie es mit diesen Autos weitergeht."

 

Czyli:

 

Jednym z glownych zadan FIA jest teraz dopasowanie juz istniejacych samochodow, takich jak z grupy N czy dwulitrowe S2000, do nowych klas. Najwiekszy problem stanowia nowe S2000 z silnikami 1,6 turbo (Ford Fiesta RRC czy Mini S2000). Tu nie widac zadnej jednoznacznej strategii ze strony FIA dotyczacej ich przyszlosci.

Link to comment
Share on other sites

Wstępne ustalenia zakładają, że auta mają mieć silniki 1.6 turbo oparte na seryjnych jednostkach, o maksymalnej pojemności 1620 ccm. (...)

 

Nic nie pisze, że mają to być rzędówki, więc kto wie :?:

Nie wydaje mi się, żeby Subaru mialo jakikolwiek problem w skonstruowaniu 1,6T "H".

 

Powiało optymizmem, ale....

 

 

 

 

 

 

pierw trzeba dożyć do tego 2013. :wink:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy to dobry pomysł Hirvonena :?:

W Fordzie nawet jak mu nie szło to Latvala go musiał przepuścić a w Citroenie będzie kierowcą nr 2 kompletnie bez szans na tytuł MŚ :( chyba ,że o kasę chodziło :?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy to dobry pomysł Hirvonena :?:

W Fordzie nawet jak mu nie szło to Latvala go musiał przepuścić a w Citroenie będzie kierowcą nr 2 kompletnie bez szans na tytuł MŚ :( chyba ,że o kasę chodziło :?

A Ogier do Forda ;)

Link to comment
Share on other sites

chodziło podobno o przeczekanie jednego sezonu, aby w 2013r przesiąść się do Polo WRC.

 

Moze Ogier ma takie same plany :wink:

Mimo wszystko latwiej bedzie przekonac kierownictwo Forda do ustapienia Latvali jak Ogier bedzie mial predkosc niz kierownictwo Cytryny gdzie Loeb ma pozycje nie do ruszenia.Zreszta on tam i tak juz jest spalony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...