Subaru_Forester Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Mam szalony plan. chcę zdemontować cały środek w moim Forku. Wszystko! Powód - są dwa. Po pierwsze coś mi stuka w/pod deską rozdzielczą jak przyśpieszam, jakby coś się o coś obijało, wpadało w jakiś rezonans, albo coś takiego. Nie wiem co to ale wkurza mnie niemiłosiernie!! A jestem bardzo wrażliwy na niechciane efekty dźwiękowe. Druga sprawa to kwestia wyciszenia matami auta. Forek jest za głośny...czasami mam wrażenie jakbym siedział w blaszanej puszce na kołach. W celu minimalizacji kosztów postanowiłem, że będę chciał zrobić to sam. Podobno nie jest to aż takie trudne. Właśnie ściągam jakieś manuale do mojego Forka i będę szukał tam info. Wiadomo jednak, że największą skarbnicą wiedzy jest forum Czy ktoś już robił coś takiego i mógłby coś podpowiedzieć? Może też jakaś opinia o matach wyciszających? A może...ktoś z Wawy chciałby się przyłączyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
guerrilla Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 a gdzie mieszkasz konkretnie w w-wie? chętnie poszarpałbym komuś wnętrze auta jakimś 30cm nożem tez mam podobny dylemat, ale mi to bardzije zalezy na wyciszeniu drzwi pod jakieś sensowne audio + ogarnięcie poprzepalanych podświetleń w konsoli. To :wink: nie wymaga aż demontażu całej deski w moim przypadku. Moznaby podłubac razem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Żoliborz Ale jeszcze nie wiem, czy będę to robić u siebie w garażu, bo nie wiem czy wyrobię się w jeden dzień z demontażem i montażem. Nie umiem tego ocenić. Możliwe, że będzie trzeba poszukać "prywatnego" garażu, żeby w razie czego zostawić graty na noc poza autem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
guerrilla Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 myślę że jak bedzie dłubane 1szy raz to raczej nie do ogarnięcia :roll: Jeżeli dodatkowo chcesz kleić maty to szykuj minimum 2 dni. Same zrobienie drzwi, rozebranie boczków, oklejenie i ponowne złożenie wszystkiego to jest 1 dzień robiąc samemu. Daj znać jak coś zaczniesz dłubac, jak bedę miałczas to może coś podłubiemy razem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Spoko, będę miał Cię w pamięci :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorOla Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Jeżeli masz tzw. smykałkę do majsterkowania, czyli wiesz w którą stronę odkręca się śrubki, dasz radę, najwyżej przy montażu popytasz bardziej doświadczonych Forumowiczów Ogólnie Subaru jest dość przyjacielskie dla mechaników, są miejsca, które potrafią doprowadzić do lekkiej irytacji, ale ogólnie w porównaniu do innych marek nie jest źle, bo są auta, w których nabierasz przeświadczenia, że masz do czynienia z jednorazówką...i zdemontowane części nie zawsze pasują na swoje miejsce. Czego w Subaru nie spotkasz, jak wiesz już jak, bo są różne spinki, klipsy, zaczepy, i trzeba wiedzieć w którą stronę się demontuje, żeby czegoś nie uszkodzić...gdzie są pochowane śruby mocujące poszczególne elementy, ale to nie jest pojazd kosmiczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 Mam nadzieję, że znajdę dobry manual... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piaskos Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Mi jeden dziej od rana do późnego wieczora zajęło rozebranie , wygłuszenie z dwóch stron i złożenie samych drzwi a nie narzekam na jakiś brak manualności Ale dużo czasu idzie na takie zabawy, jeszcze przy okazji robiąc dokumentacje fotograficzna (polecam) w trakcie. Mam nauczkę już przy rozbieraniu różnych rzeczy że zdjęcia się przydaja. Niby człowiek odkręca i mówi sobie "eee jutro składam to przecież zapamiętam jaki i gdzie to było" ... to nie prawda Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4tek Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Mi jeden dziej od rana do późnego wieczora zajęło rozebranie , wygłuszenie z dwóch stron i złożenie samych drzwi a nie narzekam na jakiś brak manualności Ale dużo czasu idzie na takie zabawy, jeszcze przy okazji robiąc dokumentacje fotograficzna (polecam) w trakcie. Mam nauczkę już przy rozbieraniu różnych rzeczy że zdjęcia się przydaja. Niby człowiek odkręca i mówi sobie "eee jutro składam to przecież zapamiętam jaki i gdzie to było" ... to nie prawda Masz gdzieś pod ręką dobry manual rozbierania drzwi w Forku? Nie wiem czy to robi, ale wersja USA (drzwi bez ramek). Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
tynek Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 m4tek, masz inne/nowsze auto, ale taki manual i tak będzie pomocny. wersja USA (drzwi bez ramek). Hmm, forki do 2008 nie mają ramek, bez znaczenia na jaki rynek były produkowane. Ja w lipcu wymieniałem nagrzewnicę w VW vento. 7godzin zajął demontaż i montaż deski rozdzielczej, z czego sama wymiana nagrzewnicy/akrobacje zajęła 2h Subaru_Forester, nie ruszaj cięgien od nawiewów a po złożeniu wszystko będzie działać. Możesz sobie rozplanować np. dziś drzwi, jutro deska, na koniec podłoga, to rozkręcisz auto u siebie w garażu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piaskos Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Nie miałem manuala. Spokojnie poradziłem sobie bez niego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blazejek Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 forka rozbierzesz bez problemu i bez manuala - proponuje tylko wyposażyć się w łyżkę do zapinek - żeby można było je wykorzystać przy montażu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Nie wiem co to łyżka do zapinek... A dużo ich będzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piaskos Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Ja żadnej nie miałem i wszystkie spinki całe. A tapicerke jak to w większości aut, rwałem z wyczuciem Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Koledzy czy możecie podrzucić manuale do rozbiórki wnętrza S-Turbo '00r.? Planuję taki zabieg u siebie i wolałbym mieć jakąś techniczną lekturę pod ręką żeby czasu nie tracić w razie problemów. Możecie tez napisać czym, jakimi matami wygłuszaliście forka? I w ogóle uwagi co do tego zabiegu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 co ccesz rozebrać konkretnie ? Ja wygluszałem dynamatem i chuba bolle. Wygluszylem drzwi wszystkiie cały tył od kanapy po tylne okna i klapę. Po zabiegu - jest ciszej, drzwi przyjemniej sie zamykaja. Duzo lepiej odbieram właściwości audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Na pewno drzwi będę chciał zrobić. Zastanawiam się też nad resztą, czyli środek i tył. Myślałem wyrzucić wszystko ze środka i wykleić. Sprawdzałem już pod kanapą tylną i podłogę bagażnika - dostęp jest całkiem ok. Ale wolałbym mieć jakiś rysunek techniczny pod ręką Trochę mnie drażni jak jadę i kamyki czy teraz sól obijają się o podłogę, w innych autach tego efektu nie ma - a nasiliło się to po zmianie opon na zimowe. Jest zima, ciepły garaż to myślałem może podłubać, ale z drugiej strony może lepiej poczekać aż na zewnątrz będzie na plusie, żeby maty dobrze się przykleiły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 maty przykleją się w garażu bez problemu. Tylko do takich operacji to potrzeba Ci jednak trochę miejsca w garażu, żeby móc swobodnie drzwi otwierać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 No to będę próbował chyba niedługo. Garaż jest na tyle szeroki, że drzwi w Forku mogę spokojnie otworzyć z dwóch stron. Czy pod tylną kanapą Forka zupełnie nie było żadnej wykładziny a goła blacha? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Tak jest goła blacha i plątanina kabli Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Rozumiem, że przy wyklejaniu wszystkie kable wyciągamy na matę a nie pod? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Raczej Nad. Chyba ze w Razie co, będziesz szukał. Gdzie i Co nie Styka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Ja po prostu wszystko zakleiłem :-p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now