Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, ketivv napisał:

ale z drugiej strony widocznie są klienci którym 2.0i wystarcza choć to muł do potęgi 

w Europie nie ma ich za wielu, natomiast w USA ludziska nie narzekają. To prawda muł...

Po prostu samochód nie na nasz rynek

2 godziny temu, Karenz napisał:

W 2012 na ulicy nie stała żadna dacia teraz jest powoli popularniejsza od passata 

bo to wcale nie jakie złe auta i przede wszystkim tanie dlatego nikt od nich nie oczekuje nie wiadomo czego.. Niestety XV do takich aut absolutnie nie należy. Wręcz napisałbym że to auto o najsłabszym stosunku cena (w tym koszta utrzymania, spalanie)/jakość/osiagi jakie miałem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Karas napisał:

Po prostu samochód nie na nasz rynek

 

mimo wszytko XV stanowi niemały, wręcz duży udział w niewielkiej ogółem i raczej kurczącej się sprzedaży Subaru w Europie

 

34 minuty temu, Karas napisał:

Wręcz napisałbym że to auto o najsłabszym stosunku cena (w tym koszta utrzymania, spalanie)/jakość/osiagi jakie miałem :) 

 

ta tendencja się odwraca jak "zerwiesz z ASO" a auto kupisz używane, koszty użytkowania niewielkie podobnie jak w innych popularnych na naszym rynku markach

 

podstawowe części eksploatacyjne są ogólnie dostępne, obsługa tych aut nie jest specjalnie wymagająca bo to proste konstrukcje

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskażcie proszę auto wielkości XV ze stałym napędem 4x4 w cenie około 100tys., ...XV nadal nie ma konkurencji. Wygląd to rzecz gustu, taniej jeździ crossover z napędem na jedną oś niż permanentne 4x4, pozatym ludzie wolą auta rozpoznawalne jak nissan, volkswagen, skoda itp. więc za każdym razem wybiorą coś innego niż XV. Gdyby XVłem jeździła Hanka Mostowiakowa albo inna Izaura w serialu to XVłów na ulicach było by automatycznie więcej i tyle w temacie. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adamW202 napisał:

Wskażcie proszę auto wielkości XV ze stałym napędem 4x4 w cenie około 100tys., ...XV nadal nie ma konkurencji

 

pierwsza sprawa to kwestia samego porównania wielkości nie do końca ma sens, trzeba porównywać jako całość razem z szeroko pojętą funkcjonalnością całego auta

 

druga sprawa to "ze stałym napędem 4x4" nie ma gdyż tylko XV ma jeszcze centralny dyfer ale tylko w wersji z manualną skrzynią 

 

dla aut z automatem jakaś konkurencja by się znalazła

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muł??? nie zauważyłem,jedzie szybciej niż niejedna "pierdziawka" konkurencji na krętych drogach.Na autobanie też daje radę,zawalidrogą nie jest XV.To auto daje radość i frajdę z jazdy jeśli świadomie się go kupiło, a nie uwierzyło w durną reklamę Subaru,że idealny do miasta na wysokie krawężniki,ale jak to mówią "reklama dźwignią handlu" ;).ketivv wskaż tę konkurencję bo jakoś jej nie widzę,chyba,że stara,poczciwa Łada Niva ;) jeśli chodzi o trakcję.

Edytowane przez billbill666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, billbill666 napisał:

ketivv wskaż tę konkurencję bo jakoś jej nie widzę,chyba,że stara,poczciwa Łada Niva ;)

 

dla XV 2.0 CVT czyli napęd ze sprzęgłem międzyosiowym dla mnie naturalną konkurencją są auta z grupy VAG (Seat, Skoda, VW) 

 

15 minut temu, OBK CVT napisał:

moj ex jest tego najdoskonalszym przykladem ze debil potrafi zabic nawet najtrwalszy i niewysilony silnik

 

 

każdej marki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymi VAG-ami to na grzyby po dobrze utwardzonej leśnej dróżce pojedziemy,ale do XV trochę im brakuje :( a CVT jest tylko opcją w tym modelu,która dobrze się spisuje w błotku,szutrze,mokrej trawie,kopnym śniegu,lodzie.

Edytowane przez billbill666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, billbill666 napisał:

CVT jest tylko opcją w tym modelu.

 

tyle, że ta "opcja" wiele zmienia w napędzie ;)

 

5 minut temu, billbill666 napisał:

Tymi VAG-ami to na grzyby po dobrze utwardzonej leśnej dróżce pojedziemy,ale do XV trochę im brakuje

 

nie podejmuje się dyskusji gdyż najzwyczajniej w świecie dane mi było jeździć różnymi autami w tym i XV (tym ze stałym 4x4 ;) ) i mam na ten taemat swoje zadnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, billbill666 napisał:

Tymi VAG-ami to na grzyby po dobrze utwardzonej leśnej dróżce pojedziemy,ale do XV trochę im brakuje

absolutnie nie masz racji. Z twojej wypowiedzi wnioskuje ze z haldexem nie miałeś nawet styczności. Haldex na piachu czy śniegu radzi sobie tak samo dobrze jak 6mt w Subaru. Już to gdzieś pisałem - 2 lata temu śmigałem yetim wokół jeziora powidzkiego w ciężkim piachu szedł jak burza. To samo na śniegu. W chwili obecnej napędy oparte na haldexie pod żadnym względem nie ustępują S-AWD. To samo napęd w Mazdzie czy nowej Vitarze (akurat nie wiem co tam instalują). Zestawiając 2.0i z silnikami o małej pojemności z turbo 2.0i to mega muł a jak załadujemy auto i włączymy klime robi się masakra. Fizyki nie oszukamy brak momentu robi swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie nie jedzie,mnie i kilku innym na tym forum XV jedzie :) to chyba kwestia rozdętych oczekiwań  z Twojej strony wobec tego auta ;) Czytając posty niezadowolonych z XV,tak się zastanawiam,czemu jeszcze się w nich męczycie i tu na forum go obrzucacie błotem,bezzasadnie zresztą???Nie lepiej sprzedać i udać się po coś do stajni VAG-a czy innej marki?Taka refleksja mi się nasuwa :) karas,proszę,nie porównuj wolnossaka 2.0 do uturbionej benzyny czy TDI,itp.bo to zawsze sieczka wychodzi,a nie rzetelne porównanie.Wnioski zachowaj dla siebie,zwłaszcza te zarzynające XV na maxa ;)Miałem okazję pośmigać YETI z Haldexem ale nie przekonuje mnie,nie twierdzę,że jest kiepski,ale czegoś mu brakuje w cięższy teren,na dłuższe użytkowanie-trwałości,dlatego omijam stajnię VAG,a poszedłem do Suzuki po Grand Vitarę II,następnie Hultaja ix 35 czy obecnie Subaru,tam gdzie auta jeszcze mają trwałość :)

Edytowane przez billbill666
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV obciążony, przy prędkości ok 100km/h rzeczywiście mistrzem przyśpieszenia nie jest, nie nadaje do robienia slalomu pomiędzy autami w drodze np.nad nasze morze ale...wiadomo było to już przed kupnem, wolnossący benzyniak z niskim momentem obrotowym nie jest nastawiony na osiągi  zapierające dech w piersi ale na trwałość, taki urok auta tego i nic pan nie poradzisz, on ma bezpiecznie, nie zawodnie i z uśmiechem na twarzy kierowcy przemieszczać  się z punktu A do punktu B. Chcesz mieć  kopa, masz XT albo jesli wolisz VW na przykład to masz Tiguana z 2.0TSI, jedynie co to musisz mieć dużo zasobniejszy portfel a szczególnie  w przypadku VW lub innego BMW.

Edytowane przez adamW202
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, billbill666 napisał:

Tymi VAG-ami to na grzyby po dobrze utwardzonej leśnej dróżce pojedziemy,ale do XV trochę im brakuje

 

1 godzinę temu, billbill666 napisał:

Miałem okazję pośmigać YETI z Haldexem ale nie przekonuje mnie,nie twierdzę,że jest kiepski,ale czegoś mu brakuje w cięższy teren

mnie przekonał radził sobie identycznie jak XV w ciężym terenie w dodatku kręcił lepsze/pełniejsze baczki. 

 W starym XV wypuszczonym w 2012 roku taki 2.0i był powiedzmy wystarczający ale w nowym aucie w 2017 roku montować to samo  z takimi samymi osiągami? -osobiście dla mnie  porażka i dziwna polityka w szczególności ze 1,6dit jest przecież w Levorgu.

1 godzinę temu, billbill666 napisał:

karas,proszę,nie porównuj wolnossaka 2.0 do uturbionej benzyny czy TDI,itp.bo to zawsze sieczka wychodzi,a nie rzetelne porównanie

dlaczego? przecież zestawiamy auta o takich samych/ bardzo zbliżonych mocach napędzanych PB do 150 koni . Co innego jakbym zestawiał 2.0tsi z 2.0i i marudził że 150 koni nie jedzie jak 220...

 

 

 

W XV brakuje własnie odpowiedniego motoru, który jak zechcesz  bedzie ekonomiczny i dostojnie zawiezie Cie gdzie będziesz chciał a jak zechcesz da trochę frajdy z jazdy ok to tyle jeżeli chodzi o moje podsumowanie. Auto ciekawe konstrukcyjnie ale z nieodpowiednim ( mizernym) motorem...

 

mam natomiast cichą nadzieje że pojawi się jakiś lift kit do Levorga bo na nowe XV nie ma co liczyc

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adamW202 napisał:

XV obciążony, przy prędkości ok 100km/h rzeczywiście mistrzem przyśpieszenia nie jest, nie nadaje do robienia slalomu pomiędzy autami w drodze np.nad nasze morze ale...wiadomo było to już przed kupnem, wolnossący benzyniak z niskim momentem obrotowym nie jest nastawiony na osiągi  zapierające dech w piersi ale na trwałość, taki urok auta tego i nic pan nie poradzisz, on ma bezpiecznie, nie zawodnie i z uśmiechem na twarzy kierowcy przemieszczać  się z punktu A do punktu B. Chcesz mieć  kopa, masz XT albo jesli wolisz VW na przykład to masz Tuarega z 2.0TSI, jedynie co to musisz mieć dużo zasobniejszy portfel a szczególnie  w przypadku VW lub innego BMW.

Też mielismy z żoną Forestera z wolnossącym silnikiem - bardzo miło wspominam to auto, zresztą nasze pierwsze Subaru.

Dynamika XV, Forestera 2.0i czy obecnego Outbacka jast akceptowalna jednak martwi że w przypadku XV i OBK nie ma alternatywy w postaci silniejszego silnika. Zwłaszcza jeśli chodzi o Outbacka, który według mnie bardziej zasługuje na nową generację silnika H6 z bezpośrednim wtryskiem i turbo (DIT), wówczas porównanie z Allroad byłoby słuszne.

Warto też wspomnieć o Leworgu super fajnym aucie dostępnym u nas jedynie z silnikiem 1,6DIT i średnimi osiągami. W Japonii jest też wersja 2,0DIT która ma 300 HP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
1 godzinę temu, Karas napisał:

W starym XV wypuszczonym w 2012 roku taki 2.0i był powiedzmy wystarczający ale w nowym aucie w 2017 roku montować to samo  z takimi samymi osiągami?

1. Bardzo często w nowych modelach ( obojętnie jakiej marki ) montowane są te same silniki, które były już w ich poprzednikach. Faktem jest, że nowe silniki pojawiają się rzadziej, niż nowe modele.

2. W nowym XV nie jest ( nie będzie ) montowany silnik z aktualnego modelu ( choć pojemność taka sama ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Karas napisał:

 

mnie przekonał radził sobie identycznie jak XV w ciężym terenie w dodatku kręcił lepsze/pełniejsze baczki. 

 W starym XV wypuszczonym w 2012 roku taki 2.0i był powiedzmy wystarczający ale w nowym aucie w 2017 roku montować to samo  z takimi samymi osiągami? -osobiście dla mnie  porażka i dziwna polityka w szczególności ze 1,6dit jest przecież w Levorgu.

dlaczego? przecież zestawiamy auta o takich samych/ bardzo zbliżonych mocach napędzanych PB do 150 koni . Co innego jakbym zestawiał 2.0tsi z 2.0i i marudził że 150 koni nie jedzie jak 220...

 

 

 

W XV brakuje własnie odpowiedniego motoru, który jak zechcesz  bedzie ekonomiczny i dostojnie zawiezie Cie gdzie będziesz chciał a jak zechcesz da trochę frajdy z jazdy ok to tyle jeżeli chodzi o moje podsumowanie. Auto ciekawe konstrukcyjnie ale z nieodpowiednim ( mizernym) motorem...

 

mam natomiast cichą nadzieje że pojawi się jakiś lift kit do Levorga bo na nowe XV nie ma co liczyc

 

10 godzin temu, Karas napisał:

 

 

karas,polak900 Ci napisał i ja się pod to podepnę,naucz się operować odp.zakresem obrotów nie patrząc na spalanie Pb i jest ok jak na wolnegossaka.nie wymagaj cudów od tego silnika.Uważasz,że wolnossąca benzyna 2.0 w Rav4,SGV II czy Hondzie CRV lub Hultaju ix 35 jest lepsza?jest podobnie.Akceptujesz te osiągi jeśli auto jest z Twojej bajki,jeśli nie,przyznaj się do porażki przy zakupie,że nie trafiłeś,sprzedaj,kup to co Ci da radość.koniec.kropka ;)

Edytowane przez billbill666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ketivv napisał:

 

 widocznie są klienci którym 2.0i wystarcza choć to muł do potęgi 

 

 

Muła to masz w nowej Vitarze. Sam samochodzik jest leciutki ale podstawowe 120KM mimo wszystko mistrzem autostradowych przelotów nie jest.

Za to silnik Turbo w Vitarze podobno już fajnie daje radę. No ale po dopłaceniu do 4WD to już jest podobny piniądz co XV.

A od przyszłego roku będzie jeszcze gorzej... Jaki ten silnik 1.6  w Vitarze jest, taki jest, ale za to wolnossący i absolutnie bezproblemowy. A ma być zastąpiony przez trzycylindrówkę 1.0 Turbo, zapewne zaadaptowaną od jakiejś kosiarki do trawy Suzuki. ;) Dopiero będzie płacz i zgrzytanie zębów - moc nadal niewielka a do tego problemy z trwałością, turbiną i osprzętem... Niech szlag trafi Unię Europejską, ekoterrorystów i downsizing!

W normalnych krajach silniki zaczynają się od 2 litrów a w Europie na jazdę autem z porządnym motorem coraz mniej ludzi może sobie pozwolić. :(

Co do nowego XV - wnętrze IMO bardzo ładne, ponoć ma być lepsze wyposażenie (m. in. Eye Sight seryjnie). Na pewno alternatywa dla droższych wersji Vitary Turbo bo Vitara przy podobnej w sumie cenie ma bardzo ubogie wnętrze, słabe plastiki, wygłuszenie, ogólnie auto poniżej klasy Subaru. Choć z dobrą opinią na rynku bo solidny i bezproblemowy samochód z 4WD za 68tys. cebulionów (wersja podstawowa 1.6 120KM) to naprawdę świetna propozycja. Przyznać też trzeba, że Vitara zaprojektowana jest ślicznie i w rezultacie (szczególnie w opcji z dwukolorowym lakierem) wygląda na dużo droższe auto... ;) Ja bym w życiu nie powiedział, że np. na tym zdjęciu stoi obok samochodu 2,5x droższego... :)

suzuki.png

Edytowane przez Ryba Piła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Dyrekcja napisał:

2. W nowym XV nie jest ( nie będzie ) montowany silnik z aktualnego modelu ( choć pojemność taka sama ).

już było gdzieś w tym wątku FB 20 ze zmienionymi bebechami na "lżejsze" z wtryskiem bezpośrednim co w efekcie dało 5 koni więcej. Niestety w żaden sposób nie przełożyło się to na osiągi czy elastyczność tego auta - filmy z pomiarami są na YT

tu akurat impreza ale jak Pan doskonale wie auta tożsame

 

7 godzin temu, billbill666 napisał:

karas,polak900 Ci napisał i ja się pod to podepnę,naucz się operować odp.zakresem obrotów nie patrząc na spalanie Pb i jest ok jak na wolnegossaka.nie wymagaj cudów od tego silnika.Uważasz,że wolnossąca benzyna 2.0 w Rav4,SGV II czy Hondzie CRV lub Hultaju ix 35 jest lepsza

nie ucz . Wiem jak się obchodzić z wolnossakami - żeby to jechało trzeba kręcić na czerwone. Niestety w przypadku Subarowkiego 2.0i efekty takiego kręcenia są mizerne. Z wymienionych przez Ciebie producentów aut i modeli to tak:

-ix35 nie jest już produkowany zastąpiony przez tuksona z 1,6t który napędza się naprawdę zacnie

-nowa crv 2017  zgodnie z informacjami z internetu otrzyma 1,5t z nowego civica zapewnie będzie jak w tuksonie

-Toyota natomiast mocno inwestuje i promuje technologie hybrydową i zapewne taki 2.0i z nowym hybrydowym motorem będzie jakoś jechał. Zresztą hybryda to auta dla specyficznej grupy odbiorców

Każda producent oferuje auta z malymi silnikami z turbo , Toyota promuje technologie hybrydową a Subaru w nowym XV nie oferuje nic nowego jeżeli chodzi o dynamike. O ile w starym XV było to zrozumiałe -wypuszczony w 2012 roku, konkurencja też miała wolnossace motory tak w 2017 jest to dla mnie niezrozumiałe. W dodatku brak diesla , który jest już podobno poprawiony i bezawaryjny

4 godziny temu, Ryba Piła napisał:

Muła to masz w nowej Vitarze. Sam samochodzik jest leciutki ale podstawowe 120KM

miałem sx4 z tym motorem i demonem szos to to nie było ale kosztowało odpowiednio do tego co oferuje. (w terenie radził sobie bardzo dzielnie). Za to tak jak napisałem wyżej nawet Suzuki oferuje już 1,4t który daje frajdę z jazdy

Dla osób które miały XV , chcą/muszą kupić nowy samochód ( finansowanie 3-5 lat) a chcą dalej zostać przy podwyższonym Subaru w ofercie tego producenta nie ma nic sensownego. Nie wiem jakim masochistą trzeba by być żeby  jeszcze raz kupić 2.0i :)

  ok jest FXT - ale kosztuje odpowiednio więcej , jest Levorg ( w akceptowalnym budżecie)ale niski  i kombi...

Więc dla wielu XV będzie zapewne pierwszym i ostatnim Subaru

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ryba Piła napisał:

Przyznać też trzeba, że Vitara zaprojektowana jest ślicznie i w rezultacie (szczególnie w opcji z dwukolorowym lakierem) wygląda na dużo droższe auto... ;) Ja bym w życiu nie powiedział, że np. na tym zdjęciu stoi obok samochodu 2,5x droższego... :)

Ale wystarczy wsiąść i cała ta magia pryska :P.

Jest to taki paździerz pod względem wnętrza, że chyba w SJ413 była lepsza jakość materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ryba Piła napisał:

Muła to masz w nowej Vitarze. Sam samochodzik jest leciutki ale podstawowe 120KM mimo wszystko mistrzem autostradowych przelotów nie jest.

 

tak samo jak "podstawowy" silnik w XV to jest 1.6i 114KM 

 

szkoda,że w XV nie ma - i to nie tylko w tej "zgniłej eko EU" ;) - w ramach palety silnikowej wersji mocniejszej jak to ma miejsce w Foresterze gdzie znajdujemy 2.0 DIT gdyż XV ma potencjał spokojnie sobie z takim silnikiem poradzić a byłoby to wtedy niesamowicie interesujące auto 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...