b_bartt Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 jak pozbyć sie ABS-u z GT? po wypięciu bezpiecznika auto straciło tylne hamowniki!! i bez sensu sie troszke zrobiło.. pompe od nardi,sti czy jeszcze co innego? zdrowia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 nie jestem do końca pewny, ale jak odepniesz ABS, przestanie działać korektor siły hamowania - jedna rzecz dziwna, iz u Ciebie przestały działać tylne hamulce, u mnie przy podobnej "akcji" tył jest zdecydowanie za mocny. może zewn. korektor załatwiłby sprawę, ale pewnie należałoby calkowicie wywalić pompę abs-u z układu... tak sobie gdybam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 a po co wyrzucać?! ja bym chętnie zobaczył abs u siebie w type r i to do sportu, strach przy szybkiej jeździe bez abs-u jest ogromny: blok w zakręcie przy dużej prędkości i pewne wypadnięcie na zewnętrzną za nic bym absu nie wyrzucał, w bmw m3 przy zakładaniu hydraulicznego ręcznego uparłem się na dodatkowe zaciski, żeby oryginalny układ został bez zmian i między innymi abs działał bez zakłóceń, nie wiem jaki jest abs w imprezie, ale jeżeli działa szybko, to bardzo pomaga (np. można ze spokojem dodawać gaz piętą przy redukcjach, bez konieczności odpuszczania hamulca) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b_bartt Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 kons6, coś w tym jest... ale ja do szutrowego lub zimowego potrzebuje... szybko nie umiem w takich warunkach jeżdzić więc uczę się BEZ.. a do tego zabawki wcześniejsze nie posiadały takiego fajnego elektronicznego patentu i ciężko mi czasami z abs-em swoje zrobić.. a co zrobić ( tanio i dobrze) żeby to jakoś grało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Też sądzę, że wywalenie ABSu to raczej średni pomysł, bo tak jak pisze carlos-wrx zazwyczaj tył robi się bardzo mocno blokujący czego przyczyną jest brak korektora, kórego rolę pełni właśnie ABS... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 ale ja do szutrowego lub zimowego potrzebuje...szybko nie umiem w takich warunkach jeżdzić więc uczę się BEZ.. przede mną pierwsza zima 4x4, ale pierwsze wrażenia na mokrym i prawie łysych oponach to tęsknota za absem nie bardzo widzę w czym by mi przeszkadzał, przy zakrętach w poślizgu i tak jedzie się z gazem, dohamowania łatwiejsze, może trudniej z lewą nogą, ale pierwszy impuls i tak zostaje przy abs, więc ciężar się przenosi na przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Nie wiem jak w innych Subaru, ale np w WRXie '05 ABS nie jest jakoś szczególnie udany - załącza się za szybko, a częstotliwość impulsów jest dość mała. W Fordzie ABS lubię, daje mi poczucie bezpieczeństwa. W Subaru - irytował. Wyłączenie ABSu to rzeczywiście szybko blokujący tył, co w pewnych warunkach jest dużą zaletą, bo łatwo Ci ustawić auto bokiem, nie musisz na dobrą sprawę robić przeciwskrętu aby przejść zakręt boczurem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b_bartt Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 socko, znaczy mnie rozumiesz... ale dalej nie wiem co zrobić żeby juz GO nie było.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 socko, znaczy mnie rozumiesz...ale dalej nie wiem co zrobić żeby juz GO nie było.. Niestety - nie pomogę Ci, bo... nie wiem, jak go wyłączyć. W WRXie nie próbowałem, a w Legacu sam z siebie nie działał :-) mimo że powinien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Niestety, wyłączenie ABS-u to nie to samo, co w aucie, które ABS-u nie posiada: to, co piszą koledzy- brak korektora hamowania tylnej osi. Dla niektórych bywa to zaletą, bo jak pisze Wyłączenie ABSu to rzeczywiście szybko blokujący tył, co w pewnych warunkach jest dużą zaletą, bo łatwo Ci ustawić auto bokiem, nie musisz na dobrą sprawę robić przeciwskrętu aby przejść zakręt boczurem :-) Z drugiej strony niestety wiąże się to z innym zachowaniem auta w warunkach drogowych i możliwość poślizgu/utraty panowania w niekorzystnych warunkach (hamowanie na łuku, na śliskim). Rozwiązaniem jest montaż korektora siły hamowania, ale wiąże się to z (w miarę) poważną ingerencją w system hamulcowy. Optymalnie- ABS na co dzień i jego brak na tor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 ja bym chętnie zobaczył abs u siebie w type r i to do sportu, strach przy szybkiej jeździe bez abs-u jest ogromny: blok w zakręcie przy dużej prędkości i pewne wypadnięcie na zewnętrzną Nie słyszałem, aby ktokolwiek w sporcie używał ABSu, a już na pewno nie w rajdach. ABS pozbawia kontroli w trakcie hamowania, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach. Moim zdaniem - w aucie codziennym ABS i ESP zdecydowanie tak, w aucie do upalania - zdecydowanie nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrpalon Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 sorry, nie do końca czytałem cały post...... ja czasem wyłączę i jest fajna zabawa.....szczególnie na suchym asfalcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 przede mną pierwsza zima 4x4, ale pierwsze wrażenia na mokrym i prawie łysych oponach to tęsknota za absem nie bardzo widzę w czym by mi przeszkadzał, przy zakrętach w poślizgu i tak jedzie się z gazem, dohamowania łatwiejsze, może trudniej z lewą nogą, ale pierwszy impuls i tak zostaje przy abs, więc ciężar się przenosi na przód Jeden przykład: Jest zima, idziesz bokiem w zakręt, widzisz że za wcześnie się złożyłeś lub coś nie poszło . Nie mając abs blokujesz koła i "wślizgniesz" się głębiej w zakręt nie waląc w to coś co jest po wewnętrznej zakrętu, odpuszczasz hamulec dajesz gazu i odjeżdżasz. Z abs-em w takiej sytuacji jesteś w ciemnej d****. IMHO ABS w aucie sportowym lub wykorzystywanym sportowo to porażka, a w pewnych sytuacjach kiedy jest potrzebny można go sobie samemu zrobić - wystarczy wyuczyć się tego odruchu. b_bartt: U siebie mam ten sam problem i na tą chwilę wiem że potrzebna jest inna pompa hamulcowa (z czterema wyjściami) w aucie z abs są tylko dwa. Najlepiej znaleźć wersję bez ABS i podpatrzeć jak rozwiązany jest układ. Widziałem taką jedną imprezę i układ różnił się tylko pompą ale auto było kombinowane i nie mam pewności że dobrze to było wszystko podłączone) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrpalon Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Rzucając na zakręt auto z ABS nie masz w sumie nad nim pełnej kontroli, bez - czujesz co robisz.... obserwujesz przy okazji jak trzymają opony- i na ile możesz sobie pozwolić na danej nawierzchni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b_bartt Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 jaka pompa seryjnie siedzi w Nardi? podobno bez ABS jest ta wersja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 ja u siebie, jakiś czas temu - wywaliłem abs (nie było to do końca planowane) montując 1/2osie bez pierścieni abs-u na upartego, pewnie jest to jakaś metoda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bio-moto Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 IMHO ABS w aucie sportowym lub wykorzystywanym sportowo to porażka, a w pewnych sytuacjach kiedy jest potrzebny można go sobie samemu zrobić - wystarczy wyuczyć się tego odruchu. Bo najlepiej działający abs to ten w nogach - jego nie zastąpi żadne elektroniczne cuś. ABS niestety rozleniwia - a jak przestanie działać to nagle nie wiemy co się dzieje (z autopsji wiem, ale na szczęście nie musiałem odwiedzać blacharza po takim "obudzeniu") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 ABS to zło w czystej postaci. ale fakt ze w wrx 2007 jak sie wylaczy to tyl sie potrafi przyblokowac przy mocnym jeb....w hebel. jak ktos sie niespodziewa moze miec wesolo. szczegolnie w łuku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 po wypięciu bezpiecznika auto straciło tylne hamowniki!! dziwne-słabiej hamuje? rozumiem ,że wypiałeś bezpiecznik z lewej strony deski rozdzielczej. (pod maską jest chyba od pompy ) Jeśli nardi nie ma ABS to powinien mieć korektor, tak jak korektor maja inne wersje GT -również z ABS .W 99/00 były też korektory seryjnie i Twój chyba ma :wink: .Nowe ABS -y są rozbudowane i spełniają tą rolę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Panowie socko agrupa piotrpalon carlos-wrx Bio-moto zygmunt3waza zapraszam 17 września do Nowego Miasta nad Pilicą (kilku z Was ma tam blisko) będzie można porównać 4x4 bez abs z rwd z abs-em :wink: szutru ani śniegu nie będzie, ale równo też tam wszędzie nie jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 zapraszam 17 września do Nowego Miasta nad Pilicą (kilku z Was ma tam blisko) kons6, jop Twoja mać brakuje mi NMnP bardzo, ale mamy subarową "libację" w Łodzi 16.09 i raczej nie da rady dojechać kto jest organizatorem "pojeżdżawki" tego dnia? ja się mogę "potykać" z abs-em lub bez lubię rywalizację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 frajda z jazdy >>> frajdy z picia http://www.abcup.com.pl/ za 200 zł będzie 1,5godz treningu i dużo jazdy na próbach z pomiarem czasu, zwykle próby są ustawione szybko, szybko tzn. że bywa i 160+ km/h przykład sprzed tygodnia tutaj http://www.youtube.com/watch?v=6okie6sJZTs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bio-moto Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 kons6 - pewnie z chęcią bym przyjechał gdyby nie to że: 1. szykuję remont mieszkania 2. nie mam własnego samochodu, a służbowym żony nie będę ryzykował a tak właściwie (ale to na PW) skąd to zaproszenie takie personalne do m.in. mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Panowie socko agrupa piotrpalon carlos-wrx Bio-moto zygmunt3waza zapraszam 17 września do Nowego Miasta nad Pilicą (kilku z Was ma tam blisko) będzie można porównać 4x4 bez abs z rwd z abs-em :wink: szutru ani śniegu nie będzie, ale równo też tam wszędzie nie jest... Hehe, na forum technicznym parę tematów wisi mój wątek A doblo 1,2 to raczej nie będę jechał bo ostatni sprawny samochód w domu zepsuje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Hehe, na forum technicznym parę tematów wisi mój wątek właśnie, silnik już poskładany, te rurki już chyba rozwiązane i do 17 da radę dotrzeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się