Skocz do zawartości

ABS!!


b_bartt

Rekomendowane odpowiedzi

nie jestem do końca pewny, ale jak odepniesz ABS, przestanie działać korektor siły hamowania - jedna rzecz dziwna, iz u Ciebie przestały działać tylne hamulce, u mnie przy podobnej "akcji" tył jest zdecydowanie za mocny.

 

może zewn. korektor załatwiłby sprawę, ale pewnie należałoby calkowicie wywalić pompę abs-u z układu...

 

 

tak sobie gdybam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co wyrzucać?!

 

ja bym chętnie zobaczył abs u siebie w type r i to do sportu, strach przy szybkiej jeździe bez abs-u jest ogromny: blok w zakręcie przy dużej prędkości i pewne wypadnięcie na zewnętrzną

 

za nic bym absu nie wyrzucał, w bmw m3 przy zakładaniu hydraulicznego ręcznego uparłem się na dodatkowe zaciski, żeby oryginalny układ został bez zmian i między innymi abs działał bez zakłóceń, nie wiem jaki jest abs w imprezie, ale jeżeli działa szybko, to bardzo pomaga (np. można ze spokojem dodawać gaz piętą przy redukcjach, bez konieczności odpuszczania hamulca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kons6,

 

coś w tym jest...

 

ale ja do szutrowego lub zimowego potrzebuje...

szybko nie umiem w takich warunkach jeżdzić więc uczę się BEZ..

a do tego zabawki wcześniejsze nie posiadały takiego fajnego elektronicznego patentu i ciężko mi czasami z abs-em swoje zrobić..

 

a co zrobić ( tanio i dobrze) żeby to jakoś grało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja do szutrowego lub zimowego potrzebuje...

szybko nie umiem w takich warunkach jeżdzić więc uczę się BEZ..

 

przede mną pierwsza zima 4x4, ale pierwsze wrażenia na mokrym i prawie łysych oponach to tęsknota za absem

nie bardzo widzę w czym by mi przeszkadzał, przy zakrętach w poślizgu i tak jedzie się z gazem, dohamowania łatwiejsze, może trudniej z lewą nogą, ale pierwszy impuls i tak zostaje przy abs, więc ciężar się przenosi na przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych Subaru, ale np w WRXie '05 ABS nie jest jakoś szczególnie udany - załącza się za szybko, a częstotliwość impulsów jest dość mała. W Fordzie ABS lubię, daje mi poczucie bezpieczeństwa. W Subaru - irytował.

 

Wyłączenie ABSu to rzeczywiście szybko blokujący tył, co w pewnych warunkach jest dużą zaletą, bo łatwo Ci ustawić auto bokiem, nie musisz na dobrą sprawę robić przeciwskrętu aby przejść zakręt boczurem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

socko, znaczy mnie rozumiesz...

ale dalej nie wiem co zrobić żeby juz GO nie było..

Niestety - nie pomogę Ci, bo... nie wiem, jak go wyłączyć. W WRXie nie próbowałem, a w Legacu sam z siebie nie działał :-) mimo że powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, wyłączenie ABS-u to nie to samo, co w aucie, które ABS-u nie posiada: to, co piszą koledzy- brak korektora hamowania tylnej osi. Dla niektórych bywa to zaletą, bo jak pisze

Wyłączenie ABSu to rzeczywiście szybko blokujący tył, co w pewnych warunkach jest dużą zaletą, bo łatwo Ci ustawić auto bokiem, nie musisz na dobrą sprawę robić przeciwskrętu aby przejść zakręt boczurem :-)

 

Z drugiej strony niestety wiąże się to z innym zachowaniem auta w warunkach drogowych i możliwość poślizgu/utraty panowania w niekorzystnych warunkach (hamowanie na łuku, na śliskim). Rozwiązaniem jest montaż korektora siły hamowania, ale wiąże się to z (w miarę) poważną ingerencją w system hamulcowy. Optymalnie- ABS na co dzień i jego brak na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym chętnie zobaczył abs u siebie w type r i to do sportu, strach przy szybkiej jeździe bez abs-u jest ogromny: blok w zakręcie przy dużej prędkości i pewne wypadnięcie na zewnętrzną

Nie słyszałem, aby ktokolwiek w sporcie używał ABSu, a już na pewno nie w rajdach. ABS pozbawia kontroli w trakcie hamowania, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach.

 

Moim zdaniem - w aucie codziennym ABS i ESP zdecydowanie tak, w aucie do upalania - zdecydowanie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede mną pierwsza zima 4x4, ale pierwsze wrażenia na mokrym i prawie łysych oponach to tęsknota za absem

nie bardzo widzę w czym by mi przeszkadzał, przy zakrętach w poślizgu i tak jedzie się z gazem, dohamowania łatwiejsze, może trudniej z lewą nogą, ale pierwszy impuls i tak zostaje przy abs, więc ciężar się przenosi na przód

 

Jeden przykład:

Jest zima, idziesz bokiem w zakręt, widzisz że za wcześnie się złożyłeś lub coś nie poszło :). Nie mając abs blokujesz koła i "wślizgniesz" się głębiej w zakręt nie waląc w to coś co jest po wewnętrznej zakrętu, odpuszczasz hamulec dajesz gazu i odjeżdżasz. Z abs-em w takiej sytuacji jesteś w ciemnej d****.

IMHO ABS w aucie sportowym lub wykorzystywanym sportowo to porażka, a w pewnych sytuacjach kiedy jest potrzebny można go sobie samemu zrobić - wystarczy wyuczyć się tego odruchu.

 

b_bartt: U siebie mam ten sam problem i na tą chwilę wiem że potrzebna jest inna pompa hamulcowa (z czterema wyjściami) w aucie z abs są tylko dwa.

Najlepiej znaleźć wersję bez ABS i podpatrzeć jak rozwiązany jest układ. Widziałem taką jedną imprezę i układ różnił się tylko pompą ale auto było kombinowane i nie mam pewności że dobrze to było wszystko podłączone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO ABS w aucie sportowym lub wykorzystywanym sportowo to porażka, a w pewnych sytuacjach kiedy jest potrzebny można go sobie samemu zrobić - wystarczy wyuczyć się tego odruchu.

Bo najlepiej działający abs to ten w nogach - jego nie zastąpi żadne elektroniczne cuś.

ABS niestety rozleniwia - a jak przestanie działać to nagle nie wiemy co się dzieje (z autopsji wiem, ale na szczęście nie musiałem odwiedzać blacharza po takim "obudzeniu")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wypięciu bezpiecznika auto straciło tylne hamowniki!!

dziwne-słabiej hamuje?

rozumiem ,że wypiałeś bezpiecznik z lewej strony deski rozdzielczej.

(pod maską jest chyba od pompy )

Jeśli nardi nie ma ABS to powinien mieć korektor, tak jak korektor maja inne wersje GT -również z ABS .W 99/00 były też korektory seryjnie i Twój chyba ma :wink: .Nowe ABS -y są rozbudowane i spełniają tą rolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie socko agrupa piotrpalon carlos-wrx Bio-moto zygmunt3waza

zapraszam 17 września do Nowego Miasta nad Pilicą (kilku z Was ma tam blisko)

będzie można porównać 4x4 bez abs z rwd z abs-em :wink:

szutru ani śniegu nie będzie, ale równo też tam wszędzie nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapraszam 17 września do Nowego Miasta nad Pilicą (kilku z Was ma tam blisko)

 

 

kons6, jop Twoja mać brakuje mi NMnP bardzo, ale mamy subarową "libację" w Łodzi 16.09 i raczej nie da rady dojechać

 

 

kto jest organizatorem "pojeżdżawki" tego dnia?

 

ja się mogę "potykać" z abs-em lub bez :twisted: lubię rywalizację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie socko agrupa piotrpalon carlos-wrx Bio-moto zygmunt3waza

zapraszam 17 września do Nowego Miasta nad Pilicą (kilku z Was ma tam blisko)

będzie można porównać 4x4 bez abs z rwd z abs-em :wink:

szutru ani śniegu nie będzie, ale równo też tam wszędzie nie jest...

 

Hehe, na forum technicznym parę tematów wisi mój wątek :)

A doblo 1,2 to raczej nie będę jechał bo ostatni sprawny samochód w domu zepsuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...