Skocz do zawartości

doposażenie w tempomat


konik_80

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, marel1987 napisał:

Tak więc sprawdziłem jeszcze raz manetke i wszystko się zgadza z tabelka. Z wtyczki manetki aż do kostki przewód też jest ok na kostce b68 czyli zwijak jest ok. Być może winny jest czujnik stopu? Zrobiłem kilka zdjęć może coś robię nie tak 

Ze schematu wynika, że włącznik jest dwuobwodowy, z normalnie otwartym obwodem świateł STOP i normalnie zamkniętym obwodem tempomatu.

Jeżeli dwuobwodowy włącznik stopu ma przerwę na obwodzie tempomatu (piny 1-4 we wtyczce B65), to będzie dokładnie taka sytuacja, że nie będziesz mógł zaprogramować prędkości (symulacja cały czas wciśniętego hamulca). Jeżeli będzie miał zwarcie na obwodzie świateł, to łatwo to namierzysz (zapalony STOP), z tempomatem troszkę trudniej zauważyć. Przy okazji sprawdź, czy dochodzi napięcie do pinu 4 wtyczki po zapłonie. Wykluczysz tym samym bezpiecznik nr 4 15A, choć podejrzewam, że to zauważyłbyś wcześniej (np. brak STOP)

19 minut temu, marel1987 napisał:

received_365810920879887.jpeg

Czemu masz wypiętą trzecią białą kostkę z BIU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Właśnie zamontowałem w swoim Legacy IV 2.0 2003r tempomat, korzystając z tego wątku działa :) 

 

Opisze tu dla potomnych.

 

Na popularnym serwisie aukcyjnym kupiłem czujnik do hamulca 4-pinowy (40 zł) oraz manetkę tempomatu (110 zł)

 

Odpiąłem plastiki nad pedałami, odkręciłem czujnik przy hamulcu, zakręciłem nowy 4-pinowy, kabel z kostka na 4 piny była przypieta do kabla 2 pinowego.

Test światła stopu - działa.

 

Następnie odkręciłem pokrywę kierownicy, rozkrecilem tempomat, wajche od skrzyneczki, odmierzylem gdzie wyciąć dziurę na manetkę, wywierciłem otwór 18mm, otwór z kostki fajnie wszedł ale jak przykręciłam wajche to otwór okazał się za mały nie dało się poruszać wajcha, wiec musiałem powiększyć. W kierownicy jest mniejsce na 3 śruby żeby to przykręcić, trzeba uchwyty podłożyć jakby pod metalowy pałąk. Wtyczkę wpina się w wejście 3 pinowe. 
po uruchomieniu auta, wciaskam przycisk na manetce, zaświeca się kontrolka cruise, wajcha w dół lub w górę załącza się tempomat, ale dopiero od 5 biegu.

To w sumie wszystko, poszło raczej gładko bez problemów ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witojcie,
Potrzebuje pomocy z doborem czujnika luzu do skrzyni biegow. Oryginal wykorkowal, przerylem schematy i znalazlem nr oem 32008aa140 i 141 na koncu. Kupilem tak owy niestety on dziala na odwrot moge wlaczyc tempomat na luzie. Pomozcie jaki jest nr oryginalnego czujnika?


Pokopalem i wyglada na to ze powinienem kupic czujnik wstecznego ktory jest z zewnatrz taki sam jednak normalnie jest rozwarty gdzie czujnik ktory zakupilem jest normalnie zwarty.

Naprostujcie mnie bo mam sieczke pod deklem.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dracula napisał:

Witojcie,
Potrzebuje pomocy z doborem czujnika luzu do skrzyni biegow. Oryginal wykorkowal, przerylem schematy i znalazlem nr oem 32008aa140 i 141 na koncu. Kupilem tak owy niestety on dziala na odwrot moge wlaczyc tempomat na luzie. Pomozcie jaki jest nr oryginalnego czujnika?


Pokopalem i wyglada na to ze powinienem kupic czujnik wstecznego ktory jest z zewnatrz taki sam jednak normalnie jest rozwarty gdzie czujnik ktory zakupilem jest normalnie zwarty.

Naprostujcie mnie bo mam sieczke pod deklem.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka


 

Gdzie kupiłeś ten czujnik?

Numery się zgadzają.

W 2019 roku kupowałem oryginalny na Alledrogo za 125 zł. Obecnie niestety 140 zł. Wszystko działa, jak powinno. Wygląda na to, że dostałeś czujnik od WRX z 2007 o numerze 32008AA150

Reklamuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numery jak napisalem. Czyli sie zgadza. Ze sklepu z czesciami do subaru w necie. Czy mozesz zmierzyc u siebie jak stoi na luzie co podaje? Czy jest zwarty czy rozwarty?

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Dracula napisał:

Numery jak napisalem. Czyli sie zgadza. Ze sklepu z czesciami do subaru w necie. Czy mozesz zmierzyc u siebie jak stoi na luzie co podaje? Czy jest zwarty czy rozwarty?

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

 

Może być jutro? Zmusiłeś mnie. :)

Pomiary nic nie dały.

Zgodnie z tym:

neutral2.thumb.png.53b68af06ceaaeb0419a666cef0c4a75.png

 

na pozycji N powinno być zwarcie między pinami, a niczego takiego nie doświadczyłem (cały czas przerwa w obwodzie).

Podobnie przy dowolnym innym biegu powinienem mieć przerwę i faktycznie tak było cały czas, niezależnie od biegu.

Pamiętam, że jak próbowałem mierzyć na stole stary uszkodzony, to też mi cuda wychodziły i ostatecznie nie wiedziałem, czy ma być normalnie zwarty, czy rozwarty. Wymieniłem na nowy, bo coraz częściej zacząłem kasować P0851. Od wymiany spokój z błędami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dracula napisał:

Dokladnie ten mam zamontowany bo z tego pudelka go wyjalem59038dfcd343454872cbb60e0498fbac.jpg

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

Mimo wszystko pudełka nie zakładałeś, tylko czujnik...:D

Jeżeli przyszedł z oryginalną podkładką i prawidłowo go wymieniłeś, to nie widzę podstaw by go nie zareklamować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dracula napisał:

Ja widze. Kupilem go rok temu jak zaczal sie sypac moj. Jak tylko odebralem paczke to moj zaczal dzialac jak trzeba az do ostatniej niedzieli

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

To wciąż jest na gwarancji...

Jakie masz objawy po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dracula napisał:

Jutro jeszcze raz miernik w lapy i mierze bo juz naprawde woda pod deklem mi sie gotuje

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

Jakie masz obecnie pomiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dracula napisał:

Dziala na odwrot. Tempomat moge wlaczyc jak jade ponad 40km/h i wlacze luz.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

Ale nie masz P0851, P0852? Który z błędów spowodował wymianę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bledow nie mam. W trskcie jazdy tempomat sie wylaczal na starym czujniku. Podlaczylem kompa i wygladalo to tak ze poprostu sygnal z czujnika ginol tak jakbym luz wbijal

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dracula napisał:

Nie bledow nie mam. W trskcie jazdy tempomat sie wylaczal na starym czujniku. Podlaczylem kompa i wygladalo to tak ze poprostu sygnal z czujnika ginol tak jakbym luz wbijal

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

Ciekawe.

Zamów drugi czujnik. Najwyżej któryś odeślesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witajcie,
Odświeżę temat bo chce się doposażyć w tempomat. Mam dwa pytania zanim zrobię zakupy.

1. Manetka przedlift/ polift legacy IV czy jest różnica?

2. Nigdzie nie mogę znaleźć tego 4 pinowego czujnika stopu. Jest jakieś oznaczenie, inna nazwa żeby to wyszukać na popularnych serwisach alledrogich itp?

Reszta montażu z tego co czytałem nie jest skomplikowana.

Z góry dzięki za pomoc.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Marcin Musiał napisał:

Witajcie,
Odświeżę temat bo chce się doposażyć w tempomat. Mam dwa pytania zanim zrobię zakupy.

1. Manetka przedlift/ polift legacy IV czy jest różnica?

2. Nigdzie nie mogę znaleźć tego 4 pinowego czujnika stopu. Jest jakieś oznaczenie, inna nazwa żeby to wyszukać na popularnych serwisach alledrogich itp?

Reszta montażu z tego co czytałem nie jest skomplikowana.

Z góry dzięki za pomoc.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
 

 

Jedziesz na złomek gdzie jest Legacy outback w Dislu z manualem i masz tam czujnik stopu.

Ja z tego co pamiętam nie kupowałem samego czujnika tylko pedały wraz z czujnikiem było taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słuchajcie udało mi się "doposażyć" mojego Legacka w tempomat. 

Generalnie robota bardzo prosta i zajęła mi ok godzinkę. 

Manetka działa, prędkość się zapisuje, można ją regulować manetką.

 

Jest jednak pewien PROBLEM:

Wszystko działa max 2 minuty. Po tym czasie cruise zaczyna mrugać i tak już zostaje. Tempomat przestaje działać. 

Po wyłączeniu i włączeniu silnika criuse mruga nadal. 

Pomaga dopiero "clear memory " w FREE SSM. Torque tego nie kasuje. 

Odpalam silnik  i po 2 minutach znów to samo CRUISE mruga

Zrobiłem próby i nie ma znaczenia czy samochód stoi z odpalonym silnikiem czy jedzie i czy się dotyka tempomatu czy nie. 

2 minuty i wywala tempomat. (mierzyłem stoperem).

FREE SSM błędów żadnych nie wyświetla. 

 

Ktoś ma pomysł czego szukać ?

Co za każdym razem po 2 minutach od odpalenia silnika wywala tempomat? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...