Skocz do zawartości

doposażenie w tempomat


konik_80

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Legacy nie ma Tempomatu - jednak auto posiada w pełni elektronicznie sterowaną przepustnicę więc dołożenie tempomatu nie powinno stanowić problemu. Przy kierownicy widziałem nawet jakieś wolne kostki. Pytanie czy da się dołożyć tempomat bez większych kombinacji?

W Lagunach II generacji dołożenie tempomatu to prosta sprawa ciekaw jestem czy tak samo się sprawa by miała w przypadku Legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

chciałbym troszkę odświeżyć ten temat. Pytanie brzmi następująco: czy da się w łatwy sposób doposażyć Legacy 2,0 MY05 w tempomat? Da się kupić manetkę podpiąć do wtyczki i będzie działać czy jest to wyższa szkoła jazdy i w rezultacie bardzo trudne do zrealizowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno można też się zastanawiam nad montażem. Potrzebna są :kierownica, podstawa kierownicy , nowa taśma z przewodami do kierownicy , czujnik do skrzyni biegów (do identyfikacji przełożenia) oraz przeprogramowanie komputera. Najdroższa jest podobno taśma która kosztuje (nowa) coś ok 700-800żł.

Edytowane przez mus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświerzę troche kotleta bo kolega który kupił ode mnie poprzedniego Legacy uparł sie aby jednak doposażyć go w tempomat.

Kupił manetkę tempomatu no i się zabraliśmy za kombinację i oto wnioski

1. Kierownicy nie trzeba zmieniać bo mechanicznie jest przystosowana pod manetkę - trzeba tylko ładnie wyciąć otwór na manetkę - kierownica w tym miejscu jest plastikowa także nie ma problemu

2. Taśmy od kierownicy nie trzeba było wymieniać bo była przystosowana pod wtyczkę manetki tempomatu

3. Po podłączeniu manetki odrazu po ustawieniu kluczyka w pozycji zapłonu zapaliły się kontrolki CRUISE i SET

4. Działa przycisk włączenia systemu CRUISE (da się włączać i wyłączać "system"

5. Samo podłączenie manetki jednak nie dało możliwości cieszenia się tempomatem bo próba "zaSETowania" prędkości NIE działa...

 

Prawdopodobnie czegoś brakuje - może czujnika pozycji NEUTRAL w skrzyni bąć jakiegoś czujnika przy pedałach - będziemy z tym jeszcze walczyć ale jest duża szansa na to, że da się to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na pierona wam ten wynalazek?

W lokalnej jeździe jest nieprzydatny ale jeśli ma się przejechać odcinek np. ze Szkocji do PL to jest bardzo przydatny.

Edytowane przez konik_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy prac - popsrawdzane zostały wszystkie schematy z serwisówki i przy aucie okazało się, że czujnik położenia NEUTRAL w skrzyni jest i całą elektryka też, czujnik sprzęgła jest, ALE jest inny czujnik na pedale hamulca - ma tylko "opcję" włączania świateł stopu - po głębszym przyjżeniu i podglądnięciu w moim Subaru (który ma tempomat) okazało się, że osobna wtyczka w elektryce do "prawidłowego" czujnika jest przygotowana - teraz pozostaje wypad na szrot po czujnik na pedale ham i podłączenie drugiej kostki z 4 przewodami i w teorii tempomat powinien się uaktywnić - oby.

Dam znać jaki będzie efekt bo jeśli to zadziała to doposażenie w tempomat będzie banalnie proste.

Edytowane przez konik_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z tempomatem, -to jest bardzo fajna sprawa , nawet na krótkich odcinkach, mozna ustawic od 40 km/h - wygoda :) .

Ponadto przy pedale hamulca jak i sprzegla sa switche ktore , po wcisnieciu hamulca badz sprzegla rozlaczaja tempomat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z tempomatem, -to jest bardzo fajna sprawa , nawet na krótkich odcinkach, mozna ustawic od 40 km/h - wygoda :) .

Ponadto przy pedale hamulca jak i sprzegla sa switche ktore , po wcisnieciu hamulca badz sprzegla rozlaczaja tempomat.

No, te wlacz/wylaczniki musza byc.

Wiesz co by sie stalo w momencie wcisniecia sprzegla?

 

Owszem, jak ustrojstwo juz jest to fajnie, ale robic sobie tyle zachodu to bym nie chcial.

Przestajemy pilnowac predkosc, potem droge i spimy........ Znam ludzi dla ktorych tempomat to wercz pasja... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu to w Legacy mojego kolegi (mój ex Legacy - 2.5i z 2004roku) domontowaliśmy przy kierownicy włącznik tempomatu i zamieniliśmy czujnik pedału hamulca na wersję z 4 przewodami i tempomat zaskoczył - także niewielkim kosztem i również niewielkim nakładem pracy zrobiliśmy upgrade auta.

Nie trzeba było programować kompa czy robić innych cudawianek o których coponiektórzy tutaj pisali... Może kwestia, że elektryka auta była przygotowana pod tempomat jak i inne dodatki (np. podgrzewanie pasa wycieraczek z przodu - to też zostało doinstalowane bo po ostatnim kamyczku w szybe została założona szyba z grzaniem - wystarczyło wsadzić dodatkowy przekaźnik i włącznik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, chcialem zapytac czy ktos jeszcze to robil?

Zastanawiam sie poprostu czy kazde auto jest w ten sam sposob przygotowane czy rozni sie to w zaleznosci od wyposazenia, regionu czy innych tam czynnikow.

Po czym moge rozpoznac czy cala reszta juz jest w samochodzie.

Moze moglby ktos wrzucic zdjecia elementow tempomatu zeby mozna bylo porownac i zobaczyc czy sa gotowe, laik ze mnie i nie mam pojecia od czago zaczac.

Bo jezeli kazdy egzemplarz ma tak samo to brzmi to banalnie proste.

Na allegro masa kierownic z manetkami wiec teoretycznie wystarczyloby podmienic kierownice i ten czujnik pedalu hamulca. dobrze zrozumialem?

 

Pytanie do @@konik_80, gdzie kupiliscie sama manetke? Wszedzie tylko same kierownice a manetki to chyba ciezko znalezc.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Długo nie zaglądałem na forum więc odpowiadam z dużym opóźnieniem - sorry

Manetkę kupiliśmy na ebayu w UK (bo tutaj mieszkam)

Co do sprawdzenia czy auto jest przygotowane od strony wiązek pod tempomat to trzeba sprawdzić czy ma dodatkową kostkę na 4 piny (która docelowa idzie do czujnika hamulca nożnego) - powinna ona być pod kierownicą powyżej skrzynki z bezpiecznikami przyklejona do innej wiązki.Dodatkowo na skrzyni trzeba sprawdzić czy jest czujnik położenia neutralnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
3 godziny temu, garymaniak1 napisał:

Cześć, odgrzewam kotleta ponownie.

 

Mam pytanie, czy zamieniony czujnik hamulca ma również 4 piny czy może ma 2 pozwierane do 4 przewodów?

1750751325_CruiseControlSystem.thumb.png.cb63c1a1e1f92aa329ca8d4919dc5aaf.png
Jak widzisz, jest to włącznik dwuobwodowy.

Jeden z obwodów jest zasilany bezpośrednio z +12V akumulatora (STOP).

Drugi z obwodów jest zasilany po przekręceniu kluczyka w pozycję IG (po zapłonie).

Ten jest normalnie zwarty, i naciśnięcie hamulca powoduje jego rozwarcie - skutkujące wyłączeniem tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzeje raz jeszcze. Wczoraj zrobilem dokladke do mojego gacka z 2003r. Tak naprawde potrzebna jest tylko manetka. W zwiazku z tym iz robilem to w niedziele i czujnika pod pedal stopu nie udalo sie zdobyc. Zrobilem to na przekazniku ktory jest sterowany z kostki 4 pinowej. Tempomat ruszyl od strzala a co do pozostalych wymaganych elementow to na 99% sa juz w samochodzie. Czyli tasma pod kierownica, czujnik na sprzegle, czujnik neutral w skrzyni. Koszt dokladki to 55zl i czteropak piwa by w upale sie lepiej pracowalo. Jesli ktos by potrzebowal pomocy a mialby problem z czujnikiem stopu z 4 pinami smialo pisac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Dracula napisał:

Odgrzeje raz jeszcze. Wczoraj zrobilem dokladke do mojego gacka z 2003r. Tak naprawde potrzebna jest tylko manetka. W zwiazku z tym iz robilem to w niedziele i czujnika pod pedal stopu nie udalo sie zdobyc. Zrobilem to na przekazniku ktory jest sterowany z kostki 4 pinowej. Tempomat ruszyl od strzala a co do pozostalych wymaganych elementow to na 99% sa juz w samochodzie. Czyli tasma pod kierownica, czujnik na sprzegle, czujnik neutral w skrzyni. Koszt dokladki to 55zl i czteropak piwa by w upale sie lepiej pracowalo. Jesli ktos by potrzebowal pomocy a mialby problem z czujnikiem stopu z 4 pinami smialo pisac

Jest to jakiś pomysł. :D

Dołącz zdjęcia i schemat połączeń przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto poskładane i używane wiec na zdjęcia trzeba poczekać. Sprawa jest prosta:

potrzebny przegaznik polecam taki od swiatel w dużym fiacie czy polonezie :-) koszt ok 7zl

wtyczka która jest zapieta do czujnika z 2 pinami zostaje na miejscu, na kostce do czujnika z 4 pinami 2 z nich to dokładnie ten sam sygnal co na 2 pinach. wystarczy wykozystac go do sterowania przekaźnikiem. przekaźnik podpinamy tak by wcisniecie stopu rozlaczalo nam przekaźnik który w stanie normalnie zwartym zapinamy pod pozostale 2 piny. W ten sposób wcisniecie stopu powoduje rozlaczenie przekaźnika i jednocześnie wylacza tempomat. 

Wiem ze opis może być lekko zakręcony ale trochu zarobiony jestem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardzo interesuje ten temat pompę i serwo z linką oraz manetkę mam. ale brakuje mi rurki łączącej pompę z serwo i brak pomysłu gdzie tego szukać  w Polsce bo tylko na zagranicznych stronach pokazuje to:

 http://www.heubergersubaruparts.com/1996-Legacy-GT-Hose-p/87016ac000-942-744131.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mowi subaru polska? Jak przygotowywalem sie do montazu to zadzwonilem do dilera w Zielonej Gorze w sprawie czujnika, uslyszalem ze na miejscu nie ma ale sa wstanie zamowic kazda czesc. Ja co prawda zrezygnowalem bo za czujnik stopu powiedzieli 180zl, gdzie zamiennik co prawda na chwile obecna nieosiagalny kosztuje od 25 do 55zl. Wiec moze zapytaj u nich jesli to ostatnie miejsce gdzie to moze byc to warto. Poszukaj tez na amazonie us. Czujniki stopu maja za 17usd.

11 godzin temu, ipsx82 napisał:

Mnie bardzo interesuje ten temat pompę i serwo z linką oraz manetkę mam. ale brakuje mi rurki łączącej pompę z serwo i brak pomysłu gdzie tego szukać  w Polsce bo tylko na zagranicznych stronach pokazuje to:

 http://www.heubergersubaruparts.com/1996-Legacy-GT-Hose-p/87016ac000-942-744131.htm

https://oldstockspares.com/en/87016AC000 12 euro +ship

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mogę się już pochwalić założonym tempomatem w moim aucie ze skrzynią automatyczną. Cała operacja trwała ok. 30 minut, choć w 15 pewnie można się zamknąć. Czujnik 4-ro pinowy kupiłem od strzała (używkę) w Krakowie za równowartość 2 piwek w knajpie. Samą manetkę na znanym serwisie aukcyjnym w cenie dwóch czujników :) Zostało dokupienie tylnej części kierownicy (takiej z oryginalnym otworem na manetkę) oraz 4 śrubek do przymocowania w oryginalnych miejscach. Ten ostatni set kosztował mnie tyle, co manetka i dostałem go również od ręki na miejscu. Całość wyniosła mnie trochę ponad 100 pln. 

Operacja jest w zasadzie banalna:

1.Odbezpieczasz poduszkę powietrzną odkręcając dwie śruby po bokach, w tylnej obudowie kierownicy.

2.Odkręcasz kierę, pamiętając o zaznaczeniu położenia względem wieloklina przed ściągnięciem. Żeby nie irytować się w przyszłości obróconym wieńcem podczas jazdy na wprost . 

3. Odpinasz poduszkę, podważając te kolorowe części wtyczek za pomocą małego śrubokręta i ściągając je same. Ja ściągnąłem wcześniej klemę z akumulatora, ale wydaje mi się że nie jest to konieczne.

4. W kierownicy wymieniasz tylną plastikową część (obudowę) i przykręcasz tempomat. Myślę, że można użyć oryginalnej (otwory montażowe tempomatu pozostają bez zmian),  ale wtedy trzeba dobrze wycyrklować z otworem i ładnie go wyciąć. Kwestia estetyki - co kto lubi.

5. Składasz wszystko w całość, uprzednio podłączając wszystkie wtyczki.

6. Nurkując pod kolumnę kierowniczą ściągasz plastikową prostokątną osłonę nad kolanami (4 plastikowe piny).

7. Nurkując głębiej odkręcasz stary czujnik znajdujący się nad hamulcem, ściągając z niego nakrętkę. Wtyczkę podwieszasz, nie będzie już potrzebna.

8. Wkręcasz nowy czujnik pamiętając o tym, by hamulec całkowicie wciskał ruchomy pin w środku. Macasz w pobliżu w poszukiwaniu wtyczki 4-ro pinowej. Podłączasz.

9. Montujesz plastikową osłonę.

10. Cieszysz się z działającego tempomatu.

 

Mam nadzieję, że ten łopatologiczny opis pomoże komuś w samodzielnym zamontowaniu tempomatu. Na priv mogę dać namiary na części w Krakowie, gdzie kupuję już od dłuższego czasu i jestem zadowolony.

Edytowane przez garymaniak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem wątek, kupiłem i zamontowałem kierownicę ze sterowaniem radiem i tempomatem. Sterowanie radia podłączyłem i działa.

Potrzebuję natomiast pomocy z uruchomieniem tempomatu.

Niemogę nigdzie namierzyć ten czteropinowej kostki przy pedale hamulca. Jedyne wolne kostki jakie znalazłem to jakaś podłużna z trzema pinami, oraz taka spora z bardzo dużą ilościa pinów.

Mógł by mi ktoś prosto i łopatologicznie wytłumaczyć lub pokazać gdzie szukać tej kostki?

Edytowane przez Krzyniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...