Subaru_Forester Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Cześć Nagle, podczas jazdy, podskoczyła temp. silnika na czerwone pole i z rury wydechowej poleciał siwy dym, jak z komina!! Mnóstwo dymu! Zapach spalin...raczej normalny - silnika. Teraz samochód stoi i się studzi, ale pod maską nie widać, żeby chłodnica lub elementy układu chłodzenia przeciekały. Dymu spod maski NIE BYŁO. Tylko z rury wydechowej, co (nie znam się, ale na moją logikę) wskazuje, że problem jest w silniku. Sprawdzę płyn chłodniczy i olej, jak silnik ostygnie. Ogólnie widać było, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym się gotuje! Problem jest taki, że jestem w Pobierowie, gmina Rewal, woj. Zachodniopomorskie. Samochód na co dzień jeździ po Warszawie i tam jest serwisowany. CO MAM ZROBIĆ... :?: Skąd wziąć mechanika :?: Błagam o jakieś dobre rady, bo chwilowo jestem zrozpaczony...samochodem nie da się jeździć a jestem prawie 600 km od domu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Wentylatory chłodnicy pracowały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Jak na moja znajomość mechaniki to poszła uszczelka pod głowicą. I płyn dostaje się do silnika, do tłoków i stąd ten dym. Auto niestety nie do jazdy. Sprawdź jeszcze olej i płyn, ale stawiam na uszczelkę. W pobliżu może być trudno o mechanika znającego Subaru. Najbliżej chyba coś w Szczecinie, bo w kamieniu to wątpię.. Mam nadzieję że sie mylę.. Acha, może zapiekły się wentylatory? Albo bezpiecznik poszedł od nich? Sprawdź to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Wentylatory chłodnicy pracowały? Nie jestem pewien...sprawdzę, jak go uruchomię. Wydaje mi się, że pracował... -- 30 lip 2011, o 13:24 -- Jak na moja znajomość mechaniki to poszła uszczelka pod głowicą. I płyn dostaje się do silnika, do tłoków i stąd ten dym. Auto niestety nie do jazdy. Sprawdź jeszcze olej i płyn, ale stawiam na uszczelkę. W pobliżu może być trudno o mechanika znającego Subaru. Najbliżej chyba coś w Szczecinie, bo w kamieniu to wątpię..Mam nadzieję że sie mylę.. Acha, może zapiekły się wentylatory? Albo bezpiecznik poszedł od nich? Sprawdź to. A który to bezpiecznik i jak to sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Uszczelka pod głowicą.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Masz bezpieczniki w komorze, nie wiem jak w forku, ale u mnie w legacy sa po stronie kierowcy, w takim czarnym plastykowym boxie, są opisane, jak bezpieczniki sa dobre to wiem że wewnątrz tez muszą być. Przyczyną padu uszczelki może byc właśnie nie działający wentylator, miałem tak w Toyocie.. A w Cinquecento jak poszła mi uszczelka pod głowica to stawiałem zasłone dymna za soba tak mi z rury na siwo kopciło.. Tu masz telefon i adres do Szczecina: http://www.subaru.pl/dealer_agrykolex.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 muszę zapytać...a ile kosztuje wymiana tej uszczelki...? W zeszłym tygodniu wydałem ostatnie odłożone pieniądze na obniżone zawieszenie i hamulce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Z tym uruchamianiem to uważaj, płyn może się dostawać do wnętrza tłoka i go blokować. Co do ceny wymiany uszczelki to nawet nie jestem w stanie powiedziać ile to może kosztować.. Może zapytaj Carfita? Pewnie będzie wiedział.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 No tanio to raczej nie bedzie. I nie tej, a tych - uszczelek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Możecie rzucić jakąś orientacyjną kwotę...? -- 30 lip 2011, o 14:08 -- Z tym uruchamianiem to uważaj, płyn może się dostawać do wnętrza tłoka i go blokować. To jak inaczej sprawdzić czy wentylator działa...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 W sumie AMI ma rację, jak już silnik będzie wyciągnięty to lepiej zrobić 2 uszczelki od razu.. Co do uruchamiania to poczekaj, może ktoś bardziej ogarnięty w temacie się wypowie. Wentylatory to na razie możesz odpuścić, sprawdzisz je później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Uszczelki chyba i tak sprzedawane sa parami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 W takim razie pierwszy dzień urlopu jest ostatnim dniem urlopu...muszę zostawić tu samochód i wrócę po niego za 2-3 miesiące jak uzbieram kasę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 AMI, nie, można kupić jedną. np na allegro od pewnego kreskowicza. ale wymiana jednej raczej nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Może go przegoniłes za bardzo po trasie? Sprawdziłeś juz olej i płyn? No niefart.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Wszystko było sprawdzone...samochód tydzień wcześniej był w serwisie... A na trasie...cóż...650 km trasy z czego jakieś 450 km autostrady/ekspresowe. Ale bez przesady, w końcu to Subaru! Jechałem 140 - 160 km/h. W zeszłym roku jeździłem 800 km trasy w Niemczech 160 - 200 km/h... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Uszczelki chyba i tak sprzedawane sa parami? Uszczelki sprzedawane są na sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 No to niech beda i pojedynczo - tak jak tzd napisal, jak juz robic, to i tak chyba lepiej obie strony i skrecic porzadnie po obu stronach na nowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Ja jak jechałem do Łukęcina - obok Ciebie, 2 lipca, zrobiłem 700 km, bez problemu. Tez podobnie jak u Ciebie 12-160, wiec może faktycznie zabrakło chłodzenia, ciśnienie wzrosło, zagotowało wodę i poszła uszczelka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 A jak poznać pod którą głowicą jest uszkodzona uszczelka? :wink: Nawet jeśli jest jasna sytuacja typu chlapiąca z otworu na świecę woda to najgorszą możliwą głupotą jest wymiana tylko tej jednej uszczelki. Druga nadal będzie stara i zaraz może się zepsuć. Subaru_Forester, koszt zależy od warsztatu i ceny części. Myślę, że delikatnie licząc robocizna MINIMUM ok 1000 pln i do tego uszczelki - zależy czy na sztuki i brać te najpotrzebniejsze czy kupić cały komplet na "górę" silnika z zimmeringami, uszczelkami pokryw zaworów (jeśli pójdą stare to na bank będzie ciekł olej). No i przy okazji jak będzie rozpięty rozrząd to trzeba osłuchać wszystkie rolki - jeśli któraś jest głośna to od razu wymieniać - jeśli będzie więcej rolek do wymiany niż jedna czy dwie to ja bym się pokusił o złożenie silnika od razu na nowym kompletnym rozrządzie. Ale to jak wiadomo mocno podroży koszty No masz niefart chłopie. Takie usterki się zdarzają ale miałeś pecha, że zepsuł się na wyjeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 No i koszt juz jest spory.. pewnie trzeba by na lawecie auto ściagnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Byłem teraz w garażu: - olej silnikowy jest w normie - nie ma żadnych wycieków pod samochodem - zbiorniczek płynu do chłodnicy PUSTY :shock: Daję słowo, że przed wyjazdem nie był pusty... - wentylatory oba można bardzo delikatnym ruchem jednego palca poruszyć więc chyba nie są zapieczone - bezpieczniki wyglądają ok Dolać czegoś do układu chłodzenia? I czy dalej obstawiamy tę felerną uszczelkę...? pablonas, czy mam szansę zamknąć się w 2000 PLN w ASO (Szczecin)? I tak na pewno zadzwonię do nich w poniedziałek, ale chciałbym wcześniej wiedzieć. Najchętniej zrobiłbym to tam gdzie zawsze serwisuję auto, u Zbyszka Edycja moderatora No ale do Wawy to go na holu nie zaciągnę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Jak sprawdzałeś płyn to tylko w tym zbiorniczku przy chłodnicy czy też w tym drugim na kolektorze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 W ASO to raczej więcej wyjdzie.. Ja bym obstawił uszczelkę jednak.. Jak dasz radę to wykręć świece i je zobacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Subaru_Forester, nie pracuję w ASO w Szczecinie więc Ci nie powiem ile u nich taka usługa kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się