Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie gdzie mogę dostać felgi 18" ORI STI 2013 {takie jak na zdjęciu) nowe lub używki ? Chcę je jako 2-gi komplet kół na zimę do mojego STI 2016.

To jest chyba Enkei, ale w aktualnej ofercie na stronie ich nie widzę.

 

to jest kuty BBS, jest dosc drogi nawet jako uzywka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie gdzie mogę dostać felgi 18" ORI STI 2013 {takie jak na zdjęciu) nowe lub używki ? Chcę je jako 2-gi komplet kół na zimę do mojego STI 2016.

To jest chyba Enkei, ale w aktualnej ofercie na stronie ich nie widzę.

 

to jest kuty BBS, jest dosc drogi nawet jako uzywka

 

 

Najlżejsze 18-stki Subaru (2kg na feldze lżejsze od Enkei MY15), niestety mimo, że kute nie są pancerne i trudno dostać używki w idealnym stanie. Na zimę trochę zbyt delikatne IMHO, za to latem 8kg masy wirującej mniej to już coś...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@matrix masz w dziale sprzedam całkiem fajne Prodrive. Te BBS będzie trudno znaleźć.

Jak Zwykle się nie zawiodłem. Dziękuję Eddie, Ayu, pb2004.

Tych BBS'ów szukam od trzech ponad tygodni. W ASO są oczywiście, ale muczaczos z Rz sami się dziwią, że cena ok. 6 tysi za sztukę :krecka_dostal: Ferrari Qva  B)

Ale tematycznie, gadałem z gościem z felgowni w miarę ogarniętej internetowej oczywiście. Wyprowadził mnię z błęda co do wyborów wszelakich. Ponoć felga ta do STI posiada homologację. To znaczy ta lepsza/właściwa rzecz jasna. Pasuje wiele ale nie każda ma tę homologację. No i kropka.

Mój typ obecnie patrząc homologacyjnie, to OZ Ultraleggera Titan.

post-3711-0-82308500-1473529770_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mój typ obecnie patrząc homologacyjnie, to OZ Ultraleggera Titan.

 

...miałem kiedyś te felgi u siebie...;) nawet zastanawiałem się nad nimi w tym roku...ale wiesz co wybrałem do białego...;)

co do Zimy ...to chyba lepiej zostań na fabrycznych....a na lato poszukaj zamiennika...;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Latał ktoś w zimie na 235/45/18" ? Trochę większe koło.....

Miałem taki zestaw w Evo X, felga także 8,5" szerokości - foto.

 

Problem w tym, że nie ma ten rozmiar homologacji.

Ja mam Dunlop Winter Sport 5 w seryjnym rozmiarze i jestem zadowolony.

post-13094-0-65039900-1474526320_thumb.jpg

post-13094-0-12689300-1474526321_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Problem w tym, że nie ma ten rozmiar homologacji.

 

a w czy to się objawia? :)

Producenci homologują jeden rozmiar letni a na zimę sami zalecają stosowanie innych rozmiarów.

Opony same w sobie posiadają homologacje i jeżeli spełniają wymogi nośności (zalecenia producenta), nie wystają za obrys auta (oddzielne przepisy o dopuszczeniu do ruchu) nie widzę podstaw do zakwestionowania opony o mniejszym rozmiarze na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Producenci homologują jeden rozmiar letni a na zimę sami zalecają stosowanie innych rozmiarów.

Nasze auta mają homologowany rozmiar zimowy 235/45/17.

 

Ja tam nie wnikam w te zawiłości homo czy nie. Tymczasem robię tak żeby było zgodnie z tym co napisane w instrukcji. No i jak już pisał @turas nie zauważyłem nic złego w zachowaniu auta na zimówkach 245 (różnicy między 235 a 245 też nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Adam12, Na większy śnieg polecam takie coś :)

 

 

:)

 

W Moskwie taxówki i nie tylko śmigają na kolcach do kwietnia :)

 

 

Nasze auta mają homologowany rozmiar zimowy 235/45/17.

 

 

w mojej jest tylko jeden letni :)

 

 

 

No i jak już pisał @turas nie zauważyłem nic złego w zachowaniu auta na zimówkach 245 (różnicy między 235 a 245 też nie).

 

ja nie obawiam się złego zachowania bo niema takiej możliwości. Ale mam spory kawałek nie odśnieżanej drogi i jak popada bywa różnie. Dlatego wolałbym węższą oponę.

Osobna kwestia to koszty i dobranie modelu opony. Nie każdy produkuje 245/40/18 a 1k pln za oponę hmmm to trochę sporo. 

 

W każdym razie dziękuje za rozjaśnienie tematu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to musiałbyś iść w 205-215 ale przy tej masie samochodu na suchym i mokrym asfalcie będzie tragedia.

 

dokładnie dlatego szukam kompromisu i najrozsądniejszym  wydaje się 235/45/18". tj. ok. 1.6% większe koło a FHI dopuszcza max. 3% więc pomyślałem, że będzie OK.

 

 

 

Nokiana w tym rozmiarze masz za 549zl za sztukę więc tragedii nie ma

 

Którą wersję masz na myśli?

Parę lat temu dałem się skusić atrakcyjną ceną i wstawiłem zimówki Nokiana do WRX'a. Po miesiącu musiałem zdjąć i kupić TS830P bo praktycznie nie dało się na tym jeździć na mokrym asfalcie. Przejrzałem kilka testów i parametrami Nokian odstaje bardzo mocno od czołówki TS850P czy Winter Sport 5 co by tłumaczyło cenę. Przynajmniej częściowo.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobre miejsce na spekulacje ale widziałem ostatnio program ECU dla WRX 2017 S4 2.0DIT: 300 KM i 400 Nm. To ciekawe ile będzie w STI 2018 z DIT? Zakładaliśmy się, że minimum 330 KM max 350. Zapowiada się całkiem ciekawie  :drool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobre miejsce na spekulacje ale widziałem ostatnio program ECU dla WRX 2017 S4 2.0DIT: 300 KM i 400 Nm. To ciekawe ile będzie w STI 2018 z DIT? Zakładaliśmy się, że minimum 330 KM max 350. Zapowiada się całkiem ciekawie  :drool:

 

A to w jakikolwiek sposób potwierdzone, że bedzie DIT od 2018?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle przydałoby się, żeby STI wreszcie rozpoczęło pogoń za konkurencją w tym zakresie, bo jednak te 300 koni w serii dla uturbionego 2.5 (awaryjnego swoją drogą ;) ) to trochę blado. Takie 2.0 mogłoby mieć te 350 na start to już by to zaczęło mieć ręce i nogi

Edytowane przez Sikor44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem czy to dobre miejsce na spekulacje ale widziałem ostatnio program ECU dla WRX 2017 S4 2.0DIT: 300 KM i 400 Nm. To ciekawe ile będzie w STI 2018 z DIT? Zakładaliśmy się, że minimum 330 KM max 350. Zapowiada się całkiem ciekawie  :drool:

 

A to w jakikolwiek sposób potwierdzone, że bedzie DIT od 2018?

 

Takie wieści dochodzą z USA. Amerykański rynek tuningu tak daje do zrozumienia. Oficjalnie brak info.

 

 

 

 

Jakby tam zrobili ze 360 na start to już by to zaczęło mieć ręce i nogi

 

Na start i na koniec. Raczej nie liczyłbym na to żeby można było tak łatwo i tanio podnieść moc DITach jak EJ25. Coś mi się zdaje, że będziemy tęsknić za EJatami. My jak my ale tunerzy na pewno będą tęsknić. No cóż, bezsprzecznie idzie nowe.

http://members.subaru.jp/purchase/simulation/index.php#t=wrx_s4&gi=1737

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na start i na koniec. Raczej nie liczyłbym na to żeby można było tak łatwo i tanio podnieść moc DITach jak EJ25. Coś mi się zdaje, że będziemy tęsknić za EJatami. My jak my ale tunerzy na pewno będą tęsknić. No cóż, bezsprzecznie idzie nowe.

 

 

 

 

Dobrze, że stare w garażu stoi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...