tarant Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Prośba o radę bardziej doświadczonych forumowiczów - czy ktoś z Was używa/używał short shiftera w blobie STi 6MT? Temat był już "liźnięty" na forum ale w odniesieniu do GTków i chyba Forestera. W perspektywie kilku miesięcy muszę wymienić docisk sprzęgła i to będzie dobra okazją to zaaplikowania SS. Czy kultura pracy i żywotność regulowanych i nieregulowanych SS jest taka sama (i nie mam tu na myśli złego zapinania biegów bo w ten sposób wszystko można zakatować). Będę wdzięczny za opinie i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 osobiście uważam że do 6MT nie ma sensu montować SS tam i tak biegi ładnie wchodzą i na krótkim skoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tarant Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 W STi faktycznie ten skok nie jest jakiś specjalnie długi ale fajnie byłoby jeszcze bardziej go skrócić. Niestety nie mam porównania do WRXa i nie wiem jaka jest różnica między WRX a STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Nie mam takiego doświadczenia w obcowaniu z eSTiaIem, ale moim zdaniem 6MT jak napisał doCtor drążek ma standardowo wystarczająco krótki skok, jakby tam wstawić SS, to nie wiem, jak by to krótko chodziło:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 miałem okazję jeździć na takiej skrzyni z SS, u "cybla" co prawda to GTek, ale skrzynia 6mt jest właśnie z sti03.. ten kto nie miał okazji sprawdzić, niech żałuje, w sti seryjnie skok nie jest długi, ale to co robi w tym przypadku SS to bardzo przyjemny idealnie krótki skok lewarka, bardzo ale to bardzo przyyjemnie na taki się jedzie... polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 polecam Nooo jak carlos-wrx, poleca to wszyscy kupujemy SS-y ...pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Nooo jak carlos-wrx, poleca to wszyscy kupujemy SS-y ojtam ojtam ...pozdrawiam pozdrawiam również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tarant Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 polecam A czy jakieś podpowiedzi jaki model wybrać i/lub na co zwracać uwagę przy wyborze? Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Przede wszystkim patrz żeby był łożyskowany a nie na miedzianej tulejce albo tym bardziej na plastikowej! bo możesz szybko zjechać zęby,pozdro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tarant Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Przede wszystkim patrz żeby był łożyskowany a nie na miedzianej tulejce albo tym bardziej na plastikowej! bo możesz szybko zjechać zęby,pozdro. OK, dzięki za wszystkie komentarze. Jak wspominałem temat odpalam dopiero za jakiś czas ale już teraz odpalę jakiś research, podpytam swojego mechaniora, znajomych etc. i jak zakończę operację to chętnie się podzielę na forum. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 też miałem okazję przejechać się kiedyś GTkiem ze skrzynią 6MT+SS i na prawdę fajnie szybko się biegi zmienia ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Przede wszystkim patrz żeby był łożyskowany a nie na miedzianej tulejce albo tym bardziej na plastikowej! bo możesz szybko zjechać zęby,pozdro. A jakie firmy robią te łożyskowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tarant Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Trochę to trwało ale od piątku short shifter na pokładzie! Padło na firmę B&M. SS ma dwa tryby, w jakich można go ustawić. Pierwszy skraca skok dźwigni o ok. 50%, a drugi jest taki, że nie wiadomo kiedy się wrzuciło jedynkę Na razie mam ustawiony na ten dłuższy skok ale za jakiś czas chyba przestawię na ten super krótki - na nim w porównaniu do dłuższego skoku trzeba używać dużo więcej siły przy zmianie biegów. Sam montaż nie jest podobno skomplikowany ale ustawienie go tak, żeby każdy bieg ładnie wchodził wymaga trochę czasu. Na razie jeździ się super - jak będę miał więcej przemyśleń po dłuższej jeździe to się chętnie podzielę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał z Ursusa Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Nie raz gdzieś przeczytam że SS niszczy jakieś elementy w skrzyni teraz dokładnie nie pamiętam jakie ale chyba chodziło o synchronizatory to prawda ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 NIe niszczy synchro-powoduje że większej siły potrzeba na lewarku.(zmiana proporcji dźwigni).Wymaga też precyzyjniejszej zmiany .Siły w skrzyni wymagane do zmiany te same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tarant Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 ZTCW defekty skrzyni po założeniu SS spowodowane są raczej nieumiejętną (nieprecyzyjną) zmianą biegów, Na pewno skrócenie skoku lewarka powoduje, że przy szybkiej zmianie biegów trzeba sobie wyrobic nawyk dokładneej zmiany. Każda próba "szukania" kolejnego biegu nie jest zdrowa dla skrzyni. Dzięki za wszystkie porady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 7 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 Odświeżę dosyć stary temat, jest coś na naszym rynku, jakiś short shifter do 6mt Sti GD 2006r ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się