Jump to content

Short shifter - jaki do STi MR04 6MT?


tarant
 Share

Recommended Posts

Prośba o radę bardziej doświadczonych forumowiczów - czy ktoś z Was używa/używał short shiftera w blobie STi 6MT?

Temat był już "liźnięty" na forum ale w odniesieniu do GTków i chyba Forestera. W perspektywie kilku miesięcy muszę wymienić docisk sprzęgła i to będzie dobra okazją to zaaplikowania SS. Czy kultura pracy i żywotność regulowanych i nieregulowanych SS jest taka sama (i nie mam tu na myśli złego zapinania biegów bo w ten sposób wszystko można zakatować).

Będę wdzięczny za opinie i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

W STi faktycznie ten skok nie jest jakiś specjalnie długi ale fajnie byłoby jeszcze bardziej go skrócić. Niestety nie mam porównania do WRXa i nie wiem jaka jest różnica między WRX a STi. :(

Link to comment
Share on other sites

Nie mam takiego doświadczenia w obcowaniu z eSTiaIem, ale moim zdaniem 6MT jak napisał doCtor drążek ma standardowo wystarczająco krótki skok, jakby tam wstawić SS, to nie wiem, jak by to krótko chodziło:)

Link to comment
Share on other sites

miałem okazję jeździć na takiej skrzyni z SS, u "cybla" co prawda to GTek, ale skrzynia 6mt jest właśnie z sti03..

 

ten kto nie miał okazji sprawdzić, niech żałuje, w sti seryjnie skok nie jest długi, ale to co robi w tym przypadku SS to bardzo przyjemny idealnie krótki skok lewarka, bardzo ale to bardzo przyyjemnie na taki się jedzie...

 

polecam

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim patrz żeby był łożyskowany a nie na miedzianej tulejce albo tym bardziej na plastikowej! bo możesz szybko zjechać zęby,pozdro.

 

OK, dzięki za wszystkie komentarze. Jak wspominałem temat odpalam dopiero za jakiś czas ale już teraz odpalę jakiś research, podpytam swojego mechaniora, znajomych etc. i jak zakończę operację to chętnie się podzielę na forum. Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Przede wszystkim patrz żeby był łożyskowany a nie na miedzianej tulejce albo tym bardziej na plastikowej! bo możesz szybko zjechać zęby,pozdro.

 

A jakie firmy robią te łożyskowane?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Trochę to trwało ale od piątku short shifter na pokładzie! Padło na firmę B&M. SS ma dwa tryby, w jakich można go ustawić. Pierwszy skraca skok dźwigni o ok. 50%, a drugi jest taki, że nie wiadomo kiedy się wrzuciło jedynkę :) Na razie mam ustawiony na ten dłuższy skok ale za jakiś czas chyba przestawię na ten super krótki - na nim w porównaniu do dłuższego skoku trzeba używać dużo więcej siły przy zmianie biegów. Sam montaż nie jest podobno skomplikowany ale ustawienie go tak, żeby każdy bieg ładnie wchodził wymaga trochę czasu.

Na razie jeździ się super - jak będę miał więcej przemyśleń po dłuższej jeździe to się chętnie podzielę.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ZTCW defekty skrzyni po założeniu SS spowodowane są raczej nieumiejętną (nieprecyzyjną) zmianą biegów, Na pewno skrócenie skoku lewarka powoduje, że przy szybkiej zmianie biegów trzeba sobie wyrobic nawyk dokładneej zmiany. Każda próba "szukania" kolejnego biegu nie jest zdrowa dla skrzyni.

Dzięki za wszystkie porady!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...