Jump to content

paskudne 4-tloczki z GT/WRX - problem rozwiazany


eddie_gt4
 Share

Recommended Posts

otoz mam felgi (klasyczne OZ Crono 7X16 ET50), ktore wchodza na 4-tloczki na styk... wczesniej stosowalem 3mm'owy dystans, ale w tym roku postanowilem, ze zrobie temu kres 8) :mrgreen:

 

pacjent: zaciski z WRX MY'07

 

frezarka (minus jakies 3-4mm, tj. zostal usnuniety tylko ten wystajacy "garb" :idea: ) dala rade :lol:

 

4pot.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

polecam takei rozwiazanie wszystkim, kogo wkurzaja te zaciski, mocno ograniczajace wybor felg :P

 

 

p.s. tak, wiem, to jest DRUCIARSTWO na max'a, ale "miesa" na tych zaciskach jest duzo za duzo :lol:

Link to comment
Share on other sites

To nie żadne druciarstwo,gdy się wie co się robi. Ale może być to trudne, bo zdejmowanie masy prowadzi do innych -nieraz nieprzewidzianych skutków.Na tych zdjęciach barbarzyństwa nie widzę,(w ogóle niewiele na nim widzę :) ) Należy pamiętać o zjawiskach karbu (wpływ na wytrzymałość zmęczeniową) i naprężeniach cieplnych i mechanicznych ,które mogą być znaczne w miejscach nagłych zmian przekrojów części. Nie wiemy na ile to ,a na ile względy technologiczne (kształty odlewów itp.) mają wpływ na taki kształt elementów.Dochodzi też zwykła ekonomia-producent ni eusuwa nadmiaru paru deko bi to koszty. Generalnie zaokrąglanie kształtów nie szkodzi. :D

Link to comment
Share on other sites

czy ja wiem czy druciartwo... to sie nazywa poprawianie fabryki :mrgreen:

tez tak sadze, ale napisalem "druciarstwo" umyslnie (na Forum sa osoby, ktore bardzo czule odnosza sie do wszelkich przerobek :P )

Link to comment
Share on other sites

ostatnio ktoś niemiłosiernie skrytykował Zbyszka z Bajecznej, że zrobił podobnie z hamulcami STi.

A może to chodziło o sprzedaż felg przerobionych z 4x100 na 5x100 i założeniem dystansów bez informowania klienta...? nie wiem, nie znam się, nie oceniam.

Link to comment
Share on other sites

ostatnio ktoś niemiłosiernie skrytykował Zbyszka z Bajecznej, że zrobił podobnie z hamulcami STi (...)

plaskie alu Brembulce to troszke inna bajka niz zeliwne 4-tloczki z wystajacym garbem :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

frezarka (minus jakies 3-4mm, tj. zostal usnuniety tylko ten wystajacy "garb" :idea: ) dala rade :lol:

 

[ ]

 

Uploaded with ImageShack.us

Eddie zaznacz przosz czerwona strzalna na tym zdjeciu w ktorym miejscu zdjales te 3-4mm bo ogladalem wczoraj moje zaciski i nie widze miejsc gdzie mialbym pilowac

Link to comment
Share on other sites

 

frezarka (minus jakies 3-4mm, tj. zostal usnuniety tylko ten wystajacy "garb" :idea: ) dala rade :lol:

 

[ ]

 

Uploaded with ImageShack.us

Eddie zaznacz przosz czerwona strzalna na tym zdjeciu w ktorym miejscu zdjales te 3-4mm bo ogladalem wczoraj moje zaciski i nie widze miejsc gdzie mialbym pilowac

 

może masz zaciski z WRX EU 2005?

Link to comment
Share on other sites

ostatnio ktoś niemiłosiernie skrytykował Zbyszka z Bajecznej, że zrobił podobnie z hamulcami STi.

A może to chodziło o sprzedaż felg przerobionych z 4x100 na 5x100 i założeniem dystansów bez informowania klienta...? nie wiem, nie znam się, nie oceniam.

 

Evokiler też miał zdjęte troszkę z D2.

Felgi nie były przerabiane.

Link to comment
Share on other sites

 

frezarka (minus jakies 3-4mm, tj. zostal usnuniety tylko ten wystajacy "garb" :idea: ) dala rade :lol:

 

[ ]

 

Uploaded with ImageShack.us

Eddie zaznacz przosz czerwona strzalna na tym zdjeciu w ktorym miejscu zdjales te 3-4mm bo ogladalem wczoraj moje zaciski i nie widze miejsc gdzie mialbym pilowac

 

może masz zaciski z WRX EU 2005?

rocznik zaciskow nie ma tu nic do rzeczy, bo i pre-MY'05, i post-MY'05 maja ten sam "garb" (tylko na nowszych zaciskach napis "SUBARU" jest naklejka, a na straszych - jest spec. odlew, wiec ten "garb" jest nawet ciut wiekszy w starszych zaciskach)

 

zostal usuniety zaznaczony na niebiesko "garb" - po operacji jest rowna "plaszczyzna", teraz nic nie wystaje, wiec odpowiednio jest wiecej miejsca pomiedzy zaciskami i wewn. strona ramion felgi...

 

14504680109large.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

-- 18 maja 2011, o 08:15 --

 

ktoś to mieso zaprojektował na podstawie czegos, wyglad felg to nie wszystko- bezpieczenstwo na pierwszym miejscu

gdzies czytalem o "spiskowej" teorii, ze niby FHI poprosilo, aby Sumitomo (producent zaciskow) specjalnie zaprojektowalo ten wystajacy garb, aby zmusic ludzi do kupowania/uzywania oryginalnych felg :P:mrgreen:

 

usuniecie tych 3-4mm ani jak nie wplywa na bezpieczenstwo :)

btw, sam jeszcze nie regenerowalem tych zaciskow, ale znajomy, ktory juz to przerabial, stwierdzil, ze w tym miejscu spokojnie mozna by usunac jeszcze jakies 4-5mm :P

Link to comment
Share on other sites

no to mamy problem gdyz wszystki fele jakie zakladalem czy to stalowki czy inne z VW w zaznaczonym przez ciebie miejscu mialy luz a blokowaly sie o zacisk w plaszczyznie bocznej (obwod felgi byl o 2mm za maly zeby weszla bo blolowalo sie na obudowie zacisku)

zaciskb.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

no to mamy problem gdyz wszystki fele jakie zakladalem czy to stalowki czy inne z VW w zaznaczonym przez ciebie miejscu mialy luz a blokowaly sie o zacisk w plaszczyznie bocznej (obwod felgi byl o 2mm za maly zeby weszla bo blolowalo sie na obudowie zacisku)

[ ]

 

Uploaded with ImageShack.us

nie ma zadnego problemu (imho)

 

tak wyglada "rozpolowiony" zacisk 4-tloczkowy

 

photo0006nl.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

moim zdaniem w zaznaczonych przez Ciebie miejscach (szczegolnie na zewn. bocznej stronie), tak na oko, smialo mozna pozbyc sie jakichs 3-4mm (nie to ze zachecam - niech kazdy mysli swoja glowa i dziala na wlasna odpowiedzialnosc :idea: )

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, w tym miejscu gdzie szlifowałeś to dystans 3-4mm załatwiłby sprawę.

chyba nie doczytales - wczesniej byl dystans, ale teraz jest elegancja-Francja aka szlif :P

 

Większość 15 jednak zaciera w tym miejscu gdzie Graf pokazał

u mnie nic nie zaciera 8)

ale jak zaciera, to zawsze mozna poeksperementowac, byle z glowa...

Link to comment
Share on other sites

Większość 15 jednak zaciera w tym miejscu gdzie Graf pokazał

Liczycie ze oszlifowanie zaciskow pozwoli zalozyc ja na 15" felgi? :P

To jest rozwiazanie problemu wiekszosci 16", ktore wlasnie hacza o ten 'napis'. U nas w US-Specu felgi weszly na 4-tloczkowy zacisk, ale luz jest na zapalke, a jedno z ramion felgi bylo zle odlane i lekko wyszczerbilo sie o zacisk :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...