Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, adamW202 napisał(a):

Normalnie jeśli stery są dobrane dobrze pod rozmiar główki ramy to nic więcej jak to co dają w zestawach nie jest potrzebne do montażu (poza smarem oczywiście) i ewentualnie kilkoma pierścieniami pod mostek zależnie od tego na jakiej wysykości chcemy mieć kierownicę lub jakiej długości jest rura widelca.

Ta rama jest pod prostą rurę widelca? Nie pod tapered? Pytam bo piszesz, że łożyska o tej samej wewnętrznej średnicy. Nie widzę tam żadnych uszczelnień sterów ani nie widzębierzni dla widelca, taki ślizg zakładany jako pierwszy na widelec...dziwny jakiś ten zestaw.


Niekoniecznie. Jasny pierścień na godz. 6 to wkładka na górne łożysko (jeśli rama jest przygotowana pod duże łożysko). Czarny pierścień na godz. 1 to nakładka na widelec.

Dla mnie główne pytanie to czy kształt łożysk pasuje do ramy (kąty ścięcia krawędzi).

Edytowane przez Knurek1111
Poranny bezsens
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adamW202 napisał(a):

Ta rama jest pod prostą rurę widelca? Nie pod tapered? Pytam bo piszesz, że łożyska o tej samej wewnętrznej średnicy. Nie widzę tam żadnych uszczelnień sterów ani nie widzębierzni dla widelca, taki ślizg zakładany jako pierwszy na widelec...dziwny jakiś ten zestaw.


Jak są gotowe zestawy rowerów to mają normalne RockShock które są tapetem, więc właśnie dlatego te równe łożyska mnie zmyliły. Wydaje mi się że ten dolny pierścień jest na górne łożysko, a ten czarny pod dolne i rurą sterowa na nich się opiera. Ale myślałem że rura musi na łożyskach się wspierać a nie jakiś podkładkach. Nic zawiozę do serwisu niech sam wymyśla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Knurek1111 napisał(a):


Niekoniecznie. Jasny pierścień na godz. 6 to wkładka na górne łożysko (jeśli sterówka jest prosta). Czarny pierścień na godz. 1 to nakładka na widelec.

Dla mnie główne pytanie to czy kształt łożysk pasuje do ramy (kąty ścięcia krawędzi).

Właśnie tak to sobie zwizualizowałem, tylko właśnie myślałem że rura sterowa ma chodzić na łożyskach, a nie być oparta na jakiś podkładkach, więc że jeszcze coś potrzebne. Łożyska tak jak przymierzam pasują w ramę, zresztą jak były w zestawie z ramą to zakładam że odpowiednich rozmiarów, a nie że właśnie jakieś części mm niewłaściwe czy ścięte pod nieodpowiednim kątem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z ciekawości: znacie może odtłuszczacz dedykowany do rowerów który szybko odparowuje ? Te niby dedykowane do rowerów odtłuszczają ale potem trzeba to jakoś usunąć bo inaczej nie ma sensu bezpośrednio smarować łańcucha czy łożysk. Ja tam stosuję zwykłą benzynę ekstrakcyjną i za moment wszystko suchutkie.

Ekologia, kasa czy jedno i drugie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Daroot napisał(a):

Warsztatowy (samochodowy) zmywacza do hamulców, np trw dobrze mi się sprawdza.

 

Nie niszczy lakieru? Bo tam rozpuszczalniki są w składzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co - w sumie dobre pytanie. Wstyd się przyznać ale nie zastanawiałem się. Jak czyszczę to na rowerze pryśnie na lakier gdzieś tam, ale zawsze przecieram do czysta. Dużo stosuję tego w autach w różnych miejscach i nigdy nie było problemu z lakierem, więc nie zastanawiałem się i stosuję w rowerze do napędu. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał(a):

Z ciekawości: znacie może odtłuszczacz dedykowany do rowerów który szybko odparowuje ? Te niby dedykowane do rowerów odtłuszczają ale potem trzeba to jakoś usunąć bo inaczej nie ma sensu bezpośrednio smarować łańcucha czy łożysk. Ja tam stosuję zwykłą benzynę ekstrakcyjną i za moment wszystko suchutkie.

Ekologia, kasa czy jedno i drugie ?

Przez kilka lat uzywalem odtluszczacz cytrusowy Finishline, ale ostatnio uzywam MuckOff i wydaje mi sie ze MuckOff lepiej dziala.  Nie mniej jednak zawsze zdejmuje lancuch z roweru, odtluszczam go a nastepnie wkladam go do oczyszczarki ultradzwiekowej ktora wytrzesie caly syf z lancucha takze jak go pozniej smaruje to smarowidlo wchodzi we wszystkie szczeliny i ten lancuch lepiej wtedy dziala.  Do smarowania uzywam Rock N Roll Gold i jestem zadowolony bo i lancuch jest czysty i po powyzszej procedurze starcza na dosc dlugo (w suchych warunkach).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Eryk napisał(a):

Przez kilka lat uzywalem odtluszczacz cytrusowy Finishline, ale ostatnio uzywam MuckOff i wydaje mi sie ze MuckOff lepiej dziala.  Nie mniej jednak zawsze zdejmuje lancuch z roweru, odtluszczam go a nastepnie wkladam go do oczyszczarki ultradzwiekowej ktora wytrzesie caly syf z lancucha takze jak go pozniej smaruje to smarowidlo wchodzi we wszystkie szczeliny i ten lancuch lepiej wtedy dziala.  Do smarowania uzywam Rock N Roll Gold i jestem zadowolony bo i lancuch jest czysty i po powyzszej procedurze starcza na dosc dlugo (w suchych warunkach).

Tak samo czyszczę: odtłuszczacz, twarda szczota a potem myjka z jakiś tam płynem do myjek. Potem woda i suszenie. Kiedyś wieszałem teraz kładę przy opalarce która dmucha 80 stopni. Za 5 minut łańcuch suchy jak pieprz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do łańcucha używam zwykłej benzyny, albo zmywacza Muc-off. Zdejmuję łańcuch i wrzucam do małej butelki, dolewam trochę zmywacza/benzyny i trzęsę, wylewam i powtarzam to jeszcze raz. Poźniej łańcuch zostawiam przynajmniej na kilka godzin, albo jak nie mam pośpiechu to na noc i dopiero następnego dnia smaruję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak robilem, ale dopiero po uzyciu oczyszczarki ultradzwiekowej zdalem sobie sprawe jak bardzo powierzchowne jest tego typu czyszczenie.  Po kilkukrotnym wytrzesieniu lancucha w butlece, a nastepnie wlozeniu go do oczyszczarki ze zwykla woda na 5-10 minut pozostaje calkiem czarna woda.  Dopiero 2-3 krotna kapiel w oczyszczarce tak naprawde powoduje ze lancuch jest czysty i gotowy do smarowania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jaką masz tą myjkę? Kiedyś się nad jakąś zastanawiałem, ale sądziłem że te za kwoty rzędu 100-200 zł to bardziej ściema, a żeby już faktycznie były efekty to trzeba by kupić taką bardziej za 1000 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekk napisał(a):

A to jaką masz tą myjkę? Kiedyś się nad jakąś zastanawiałem, ale sądziłem że te za kwoty rzędu 100-200 zł to bardziej ściema, a żeby już faktycznie były efekty to trzeba by kupić taką bardziej za 1000 zł. 

Ja swoja kupilem cos takiego, i wprawdzie troche to za male do czysczenia wiekszych czesci ale na lancuch, czy bransoletki od zegarkow spisuje sie swietnie:

 

MYJKA

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryk o ile wydłużyłeś żywotność napędu stosując te zabiegi (ściąganie łańcucha, mycie w myjce i smarowanie)? Z ciekawości pytam.

No dobra, nie z ciekawości. Własnie przekroczyłem 5kkm na napędzie (poprzedni poszedł do kosza przy 2kkm) zakładając stalową tarczę w korbie (downgrade XT-->SLX) oraz zamieniając Rohloffa na smar ceramiczny.

Wiem, zaraz ktoś napisze, że on 20kkm zrobił na napędzie ale to żaden punkt odniesienia. U mnie ten sam teren, ten sam styl jazdy, ten sam rower i rowerzysta. Zmieniona jedynie tarcza i smar a różnica w żywotności 2.5x i rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Knurek1111 napisał(a):

@Eryk o ile wydłużyłeś żywotność napędu stosując te zabiegi (ściąganie łańcucha, mycie w myjce i smarowanie)? Z ciekawości pytam.

No dobra, nie z ciekawości. Własnie przekroczyłem 5kkm na napędzie (poprzedni poszedł do kosza przy 2kkm) zakładając stalową tarczę w korbie (downgrade XT-->SLX) oraz zamieniając Rohloffa na smar ceramiczny.

Wiem, zaraz ktoś napisze, że on 20kkm zrobił na napędzie ale to żaden punkt odniesienia. U mnie ten sam teren, ten sam styl jazdy, ten sam rower i rowerzysta. Zmieniona jedynie tarcza i smar a różnica w żywotności 2.5x i rośnie.

Nie mam zielonego pojecia, zabiegi ktore opisalem stosuje w 11 juz swoich i 4 rowerach rodziny... Wszystkie rowery sa MTB.  Ten sposob czyszczenia ma poprostu sens, bo jednak smarowanie brudnego lancucha mija sie z celem.  Glowny plus mojej procedury to cichy i czysty lancuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryk o ile wydłużyłeś żywotność napędu stosując te zabiegi (ściąganie łańcucha, mycie w myjce i smarowanie)? Z ciekawości pytam.
No dobra, nie z ciekawości. Własnie przekroczyłem 5kkm na napędzie (poprzedni poszedł do kosza przy 2kkm) zakładając stalową tarczę w korbie (downgrade XT-->SLX) oraz zamieniając Rohloffa na smar ceramiczny.
Wiem, zaraz ktoś napisze, że on 20kkm zrobił na napędzie ale to żaden punkt odniesienia. U mnie ten sam teren, ten sam styl jazdy, ten sam rower i rowerzysta. Zmieniona jedynie tarcza i smar a różnica w żywotności 2.5x i rośnie.

Jaki smar używasz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Eryk napisał(a):

Nie mam zielonego pojecia, zabiegi ktore opisalem stosuje w 11 juz swoich i 4 rowerach rodziny... Wszystkie rowery sa MTB.  Ten sposob czyszczenia ma poprostu sens, bo jednak smarowanie brudnego lancucha mija sie z celem.  Glowny plus mojej procedury to cichy i czysty lancuch.

 

Spoko, byłem ciekaw jaka jest korzyść w porównaniu do standardowego mycia łańcucha bez demontażu z roweru (czyli odtłuszczacz + 'maszynka').

 

22 minuty temu, Gazik napisał(a):

Jaki smar używasz?

 

Ceramicspeed UFO Drip

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Knurek1111 napisał(a):

 

Spoko, byłem ciekaw jaka jest korzyść w porównaniu do standardowego mycia łańcucha bez demontażu z roweru (czyli odtłuszczacz + 'maszynka').

 

IMO korzysca jest czysty cichy i swietnie dzialajacy lancuch - jesli zredukuje sie jego zuzycie to tylko plus.  Na rowerze nigdy nie udalo mi sie wyczyscic lancuch tak by faktycznie byl czysty - zawsze trzeszczal w nim piach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie łańcucha to sprawa poniekąd losowa :P Taki syf teraz robią, że zależy kto na co trafi. Jeden łańcuch na "dzień dobry" ma 0.25 a drugi, ten sam model, < 0.1. Po drugie to kiedy mówimy o zużyciu łańcucha ? :) Dwa parktoole cc-3.2: według jednego 0.5 a według drugiego < 0.5.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, RoadRunner napisał(a):

Zużycie łańcucha to sprawa poniekąd losowa :P Taki syf teraz robią, że zależy kto na co trafi. Jeden łańcuch na "dzień dobry" ma 0.25 a drugi, ten sam model, < 0.1. Po drugie to kiedy mówimy o zużyciu łańcucha ? :) Dwa parktoole cc-3.2: według jednego 0.5 a według drugiego < 0.5.

 

 

Przestałem używać przymiar z powodu j.w. Łańcuch wymieniam jak nadmierne luzy boczne utrudniają przerzucanie lub gdy staje się zbyt głośny.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20240730_112554.thumb.jpg.34c10f07c52d88d36dcc14c7f5e17050.jpg

Trail Park Dolní Morava, niezmiennie polecam - warto wybrać sie w środku tygodnia (np. wtorek, tak jak my dziś), jest wtedy całkiem znośnie bo w weekendy jest oblężenie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warnija gravel. Jak ktoś na początku sierpnia jest w okolicy to zapraszam na mega imprezę. Dla każdego coś się znajdzie: 

- gravel: 160km, 300km

- szosa: 60, 120, 200, 400

- rodzinna: 12 km

Co jest wyjątkowego to klimat i .... jedzenie. Na pitstopach jest tak smacznie, że można skończyć cięższym niż się zaczęło. Na mecie oczywiście lokalny browarek zadba o nawodnienie :) 

image.thumb.jpeg.afd018ea185e70d4c16bdad6ad00632e.jpeg

IMG_6137 2.jpeg

Edytowane przez RoadRunner
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...