Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Oponki z plusem trochę ciężkie mogą być...co jak co, ale lekkie koła i opony robią różnicę

Miałem okazję pojeździć konkretnie na tym rowerze:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/stumpjumper-fsr/stumpjumper-fsr-expert-6fattie#specs

Do najcięższych to on nie należał :)

Ale rower tego typu wolałbym mieć na alu ramce, bo choć trochę cięższy, to dużo tańszy i przynajmniej nie trzeszczy :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo choć trochę cięższy, to dużo tańszy i przynajmniej nie trzeszczy :P

 

Mam epica s works 2014  , zresztą juz drugiego  -poprzedni był chyba 2011 i ani pierwszy ani obecny raczej nie trzeszczał - o co chodzi z tym trzeszczeniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pajac_am, nie pisałem o wadze roweru - to równie dobrze można zrekompensować masą swojego ciała ;) natomiast waga opon ma znaczenie, przejedź się budżetowym rowerem(jakiś alu na deorkach/slx ) z ciezkimi drutowymi oponami, potem zmień na jakieś 400-500g zwijane i zobacz jaką różnice robi masa opon ;)

Edytowane przez brt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten karbonowy full trzeszczal gdzies w okolicach glowki przy kazdym dropie, a na siodelku siedzialem locznie moze ze 2 minuty (czekajac w kolejce na wyciag:)) ale rower testowy, no to mozna mu wybaczyc :P

kordynator, drogi rower trzeszczec nie powinien, ale mocno eksplatowany to prawo do tego ma ;) Juz nie wspominajac o odglosach jakie potrafia wydawac hamulce, choc nie ma na to reguly, to czasem im drozsze i lepsze, tym drą sie bardziej. Niektorzy nie moga sie z tym pogodzic, a z doswiadczenia wiem, ze im bardziej hałasuje tym lepiej hamuje :D

brt, o wadze kol to mi mowic nie musisz, ale jak kolo jest troche ciezsze to zas nie wytraca tak szybko swojego pedu, takze zawsze cos za cos. Wszystko zalezy od tego gdzie i jak uzywasz roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

drogi rower trzeszczec nie powinien, ale mocno eksplatowany to prawo do tego ma ;) Juz nie wspominajac o odglosach jakie potrafia wydawac hamulce, choc nie ma na to reguly, to czasem im drozsze i lepsze, tym drą sie bardziej. Niektorzy nie moga sie z tym pogodzic, a z doswiadczenia wiem, ze im bardziej hałasuje tym lepiej hamuje :D

Jeśli coś trzeszcze to jest obluzowane albo wyrobione i na pewno da się to usunąć. Co do hebli to inna sprawa. Sam przeszedłem dłuugą drogę z Formula 1. Te dziady po prostu dzwonią podczas jazdy i podobno TTTM ;) Ja się zaparłem i zlikwidowałem te hałasy. Byłem gotowy już wymieniać tarcze na Hope, ale jakoś pożałowałem paru setek PLN i założyłem klocki z niższej półki, zdecydowanie miększe i w 90% dzwonienie ustało :yahoo: :yahoo: :yahoo: Szybciej się zużywają, ale jest błoga cisza. No ale powiedziałem sobie, nigdy więcej hebli Formula. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

drogi rower trzeszczec nie powinien, ale mocno eksplatowany to prawo do tego ma ;) Juz nie wspominajac o odglosach jakie potrafia wydawac hamulce, choc nie ma na to reguly, to czasem im drozsze i lepsze, tym drą sie bardziej. Niektorzy nie moga sie z tym pogodzic, a z doswiadczenia wiem, ze im bardziej hałasuje tym lepiej hamuje :D

Jeśli coś trzeszcze to jest obluzowane albo wyrobione i na pewno da się to usunąć. Co do hebli to inna sprawa. Sam przeszedłem dłuugą drogę z Formula 1. Te dziady po prostu dzwonią podczas jazdy i podobno TTTM ;) Ja się zaparłem i zlikwidowałem te hałasy. Byłem gotowy już wymieniać tarcze na Hope, ale jakoś pożałowałem paru setek PLN i założyłem klocki z niższej półki, zdecydowanie miększe i w 90% dzwonienie ustało :yahoo: :yahoo: :yahoo: Szybciej się zużywają, ale jest błoga cisza. No ale powiedziałem sobie, nigdy więcej hebli Formula. :P

 

 

miałem r1 raceing i w dużych górach po zjazdach  dzwoniły , ocerały czasami a tak ogólnie OK, teraz założyłem XTR  w wersji XC  są rewelacyjne ale chyba zmnienie na cięższą wersje XTR bo  na długich zjazdach (Riva del Garda) mi kilka razy spuchły - tzn twarda klamka i puszczenie na ułamek sekundy i znowu Ok, ma załozone tarcze formula bo XTR nie robi na śruby. Nie wiem może spróbuje jkieś inne tarcze a jak nie to chyba  wymieniam, chociaż w góry jeżdzę kilka razy w roku. Za to w XTR nic nie trzeszczy, nie ociera. Dodam jeszcze ża testuje od kilku miesięcy hybrydę napędu XTR Di2 z kaseta i tarczą SRAM XX1 i wszystko działa a Di2 rewelacją, nie wracam do linek chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem r1 raceing i w dużych górach po zjazdach  dzwoniły , ocerały czasami a tak ogólnie OK, teraz założyłem XTR  w wersji XC  są rewelacyjne ale chyba zmnienie na cięższą wersje XTR bo  na długich zjazdach (Riva del Garda) mi kilka razy spuchły - tzn twarda klamka i puszczenie na ułamek sekundy i znowu Ok, ma załozone tarcze formula bo XTR nie robi na śruby. Nie wiem może spróbuje jkieś inne tarcze a jak nie to chyba  wymieniam, chociaż w góry jeżdzę kilka razy w roku. Za to w XTR nic nie trzeszczy, nie ociera. Dodam jeszcze ża testuje od kilku miesięcy hybrydę napędu XTR Di2 z kaseta i tarczą SRAM XX1 i wszystko działa a Di2 rewelacją, nie wracam do linek chyba.

Pewnie tarcze 180mm, czy zalozenie wiekszych 203mm lub cos podobnego w tym rozmiarze nie pomoze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Kupiłem w sieci coś takiego jak: Smar antykorozyjny do rowerów Bicycle Nano Protech. 

Rower najpierw cały namoczyłem sprayem do czyszczenia silników, potem karcher, potem rozebranie praktycznie na części, umycie napędów w benzynie, 

Wysuszenie, nasmarowanie owym środkiem i złożenie.

Przyznaję że jest cicho, znacznie ciszej niż na najlepszych smarach, dwa dni w deszczu, nic się nie przyczepiło do łańcucha ani napędu (błoto).

Zobaczymy w dalszym użytkowaniu, ale przestała mi skrzypieć sztyca amortyzowana suntoura, a to dobry znak, bo żaden ze smarów

nie poradził sobie na dłużej niż dwa dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy zalozenie wiekszych 203mm lub cos podobnego w tym rozmiarze nie pomoze?

 

tarcze i tak muszę zmienić bo już zużyte,  i założe chyba coś innego, może większego i się  zobaczy  - w planach testowanie w duźych górach wkrótce :yahoo:   :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bardzo dużo dobrego słyszałem o Hope. Kolega wymieniając na te tarcze w 100% wyeliminował dzwonienie w Formula i twierdzi że taki zestaw lepiej hamuje.

 

u mnie w XTR nic nie dzwoni, nie ociera wszystko OK, hamowanie w codziennych warunkach super,  problem dotyczy hamulca przzedniego  i pojawia się przy naprawdę długich zajazdach - doświadczyłem tego tylko w dolomitach, grzeją się ale idzie z tym żyć - odpuszczenie klamki  na ułamek sekundy i dalej działa.   Ogólnie hamulce najlepsze jakie miałem do tej pory

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pasują do: BR-M985, M987, M980, M785, M675, M9000, M9020

 

nic mi to nie mówi ale zapytam serwisanta, ja umiem w rowerze tylko dętkę założyć i napompować koła, symbole techniczne też mi nic nie mówią - ale podpytam, takie radiatory na pewno są w XTR wersja Trial 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

długich zjazdach (Riva del Garda)

Byłem w tym roku, ale na pieszo. I tak idąc i widząc ilu tam jeździ rowerzystów zastanawiałem się, czy na górę wyjeżdża się na kołach, czy transportem i tylko zjazd ?

Rowery górskie, full,  z napędem elektrycznym widziałem pierwszy raz. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w tym roku, ale na pieszo. I tak idąc i widząc ilu tam jeździ rowerzystów zastanawiałem się, czy na górę wyjeżdża się na kołach, czy transportem i tylko zjazd ? Rowery górskie, full, z napędem elektrycznym widziałem pierwszy raz. :o

 

to moim zdaniem stolica mtb w Europie, zjazdowcy i "emeryci" wjeżdżają kolejką (Monte Baldo)  lub  busikami, reszta (miedzy innymi ja)  podjeżdża i zjeżdża. Jeżdżę tam od kilku lat  i w ubiegłych latach były pojedyncze elenktyczne rowerki, ale w tym roku podczas Bike Festival faktycznie zatrzęsienie, była nawet oddzielna klasyfikacja w maratonie Rocky Mountaina dla elektrycznych, można chyba wypożyczyć taki rower na miejscu -fajna opcja na zwiedzanie okolicy jak ktoś niewytrenowany. Ja na razie poprzestanę na elektrycznych przerzutkach ;)

 

 

Do Twoich hamulców będą pasowały klocki o numerach F01C - żywiczne i F03C - metaliczne

 

dzięki 

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupilem zonie miesko-turystyczny rower Batavus fuego i jestem pod wrazeniem wykonania i dbalosci o szczegoly. Jesli ktos by szukal podobnego rodzaju roweru, to polecam.

https://www.rowerystylowe.pl/p-4188/batavus-fuego-8p

Tutaj chłopaki bardziej rowerem jako sportem żyją ;) mam nadzieję, że żona będzie zadowolona. W razie problemów pisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zakupilem zonie miesko-turystyczny rower Batavus fuego i jestem pod wrazeniem wykonania i dbalosci o szczegoly. Jesli ktos by szukal podobnego rodzaju roweru, to polecam.

https://www.rowerystylowe.pl/p-4188/batavus-fuego-8p

Tutaj chłopaki bardziej rowerem jako sportem żyją ;) mam nadzieję, że żona będzie zadowolona. W razie problemów pisz ;)

 

Sporta mam dla siebie, zona miala gorala, ale marudzila, ze rece bola i nie wygodnie. Zaczalem szukac czegos miejskiego, w tym temacie jestem zielony i kupilem bez przymierzania przez internet, a tu zaskoczenie - zakup udany w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...