Skocz do zawartości

Szumy huczenie z tyłu


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Impreza GL stała sobie parę dni w garazu i jak wróciłem i ją zabrałem w trasę to zaczęło mi coś z tyłu huczeć. W zasadzie możę bym nie usłyszał tego, gdyby nie wyłączone radio.

Trudno powiedzieć skąd dobiega ten szum czy z kół może czy z dyferencjału. Żadnego wycieku nie było po takim dłuższym postoju autka. Nie wiem czy jeszcze pojeździć poczekać, moze samo minie czy już uderzać do jakiegoś mechnika. Problem w tym że daleko mam do nich a czasu mało :(.

No nic, jakie są wasze domysły w tym przypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlacze sie pod pytanie:

 

jak sie zimno zrobilo i zaczalem zamykac okno tez mi sie wydaje ze cos szumi z tylu.

oczywiscie wszyscy maja mnie za wariata bo tylko mi szumi ( a czesto mi szumi w glowie:)

Ale:

- czy moga to byc opony? ( sa nowe ) Temp spadla do kilku stopni i zamkniete okno...

- mam nadzieje ze to hamulec z tylu ktory wymaga szybkiego wyrzucenia.

 

na szczescie na zakretach nie ma zadnych odglosow, nie wiem jak u ciebie Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impreza GL stała sobie parę dni w garazu i jak wróciłem i ją zabrałem w trasę to zaczęło mi coś z tyłu huczeć. W zasadzie możę bym nie usłyszał tego, gdyby nie wyłączone radio.

Trudno powiedzieć skąd dobiega ten szum czy z kół może czy z dyferencjału. Żadnego wycieku nie było po takim dłuższym postoju autka. Nie wiem czy jeszcze pojeździć poczekać, moze samo minie czy już uderzać do jakiegoś mechnika. Problem w tym że daleko mam do nich a czasu mało :(.

No nic, jakie są wasze domysły w tym przypadku ?

 

łożysko koła .......

.

.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądnij uszczelki i plastiki przy światłach z tyłu. znajomy wymieniał łożyska w tylnym moście GL kombi, bo mu szumiało a okazało się, że właśnie coś latało gdzieś przy lampie i robiło różne dziwne dźwięki.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A mnie od 220 zaczyna cos wyc z prawej strony z przodu (szyba?) ... dawniej tego nie bylo...

 

W czasie tego huczenia minimalnie otwórz okno od strony z której dochodzi dzwięk.

Powinno przejść - w imprezie tworzy sie czasami taki dziwny rezonans w kabinie.

Przy większych prędkościach - może to jakieś zabezpieczenie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od niedawna zaczęły się pojawiać niewielkie wycieki pod tylnym mostem. Od 2,3 dni w garażu rano jest zawsze niewielka plama, centralnie. Czy to mogą być wycieki z dyferencjału ?

Czy to może być związane z tym wyciem ?

 

I jeszcze czy moglibyście polecić jakieś miejsce w Poznaniu, gdzie możnaby to sprawdzić i naprawić ? Wybieram się wkrótce do stolicy mojego regionu i przy okazji chciałbym załatwić tą rzecz.

Ewentualnie moze być jakiś dobry mechnik we Wrocławiu gdzie bywam znacznie częsciej i mam bliżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna zaczęły się pojawiać niewielkie wycieki pod tylnym mostem. Od 2,3 dni w garażu rano jest zawsze niewielka plama, centralnie. Czy to mogą być wycieki z dyferencjału ?

 

Jak masz możliwość to schyl się i zaglądnij pod autko :) moze zgubiłeś korek od oleju w dyfrze (mało prawdopodobne), może pękł któryś z mieszków półosi, a może uszczelniacz jak wał wchodzi zdechł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to schyl się i zaglądnij pod autko :) moze zgubiłeś korek od oleju w dyfrze (mało prawdopodobne),

 

A moze wiecie, gdzie szukac klucza do takiego korka :?: U mnie potrzebny jest o przekroju kwadratowym (bok 13mm) :?: . Pytalem w sklepach z narzedziami i art. samochodowymi i maja tylko do 10mm.

Pozdr,

Slawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to schyl się i zaglądnij pod autko :) moze zgubiłeś korek od oleju w dyfrze (mało prawdopodobne),

 

A moze wiecie, gdzie szukac klucza do takiego korka :?: U mnie potrzebny jest o przekroju kwadratowym (bok 13mm) :?: . Pytalem w sklepach z narzedziami i art. samochodowymi i maja tylko do 10mm.

Potrzebujesz klucz do nasadek w systemie calowym. Ten kwadrat ma bok 1/2 cala czyli minimalnie mniej niz 13mm. Tylko nie wiem czy takie cos jest do dostania w PL. Jakich nasadek uzywa sie w PL? Moze sa jakies przejsciowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze wiecie, gdzie szukac klucza do takiego korka :?: U mnie potrzebny jest o przekroju kwadratowym (bok 13mm) :?: . Pytalem w sklepach z narzedziami i art. samochodowymi i maja tylko do 10mm.

Raczej nie będzie z nim problemów, zobacz w jakimś supermarkecie typu castorama czy obi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz klucz do nasadek w systemie calowym. Ten kwadrat ma bok 1/2 cala czyli minimalnie mniej niz 13mm. Tylko nie wiem czy takie cos jest do dostania w PL. Jakich nasadek uzywa sie w PL? Moze sa jakies przejsciowki.

Dziwne, w końcu Japończycy używają systemu metrycznego, subaru na europę jest z japonii, to czemu śruby miały by być calowe? Co innego subaru z USA, które zdaje się są na miejscu robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGS, to znaczy w jakim sensie lepsze?

aflinta, amerykanskie Subaru sa skladane tu na miejscu, ale wiekszosc czesci pochodzi z Japoni, Imprezy sa skladane calkowicie w Japoni. Poprostu to taki zbieg okolicznoci za pol cala to jest 13 mm, ktore akurat tam uzylo Subaru.

Slawo, Zanim zaczniesz krecic to umyj dyfer i zobacz skad ten wyciek, moze byc z poloski, nie musi byc ze srob do napelniania. Te sroby siedza tam mocno, bedziesz potrzebowal przedlozki, albo podnosnika (podkladasz pod klusz i podnosisz go).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodz mi o rozmiar. Troche by bylo dziwne gdyby w Europie klucze do nasadek byly z calowymi adapterami. W stanach najpolularniejsze to sa 1",1/2", 3/8" i 1/4". Tak z ciekawosci pytam jaki jest w PL standard dla narzedzi. Bo tutaj nie widzialem nigdzie metrycznych adapterow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawo, Zanim zaczniesz krecic to umyj dyfer i zobacz skad ten wyciek, moze byc z poloski, nie musi byc ze srob do napelniania. Te sroby siedza tam mocno, bedziesz potrzebowal przedlozki, albo podnosnika (podkladasz pod klusz i podnosisz go).

U mnie na szczescie nie cieknie, ale olej w tym dyfrze to jedyny plyn, ktorego sam do tej pory nie sprawdzalem / wymienialem. Jakis czas temu jechalem z tylu i bylo slychac buczenie / prace? Trzeba sprawdzic, bo fachowcom jakos nie ufam. W jednym miejscu przeleja w innym nie doleja albo krzywo postawia samochod i jest fajnie :wink:

Pozdr,

Slawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...