Jump to content

regulacja zaworów a koniecznosc obrobki glowic ???


JanekS

Recommended Posts

taki mam przypadek pod szanowne konsylium:

pacjent: motor 2,5 turbo z forestera XT'07, przebieg 65kkm w tym 50kkm na dobrze zalozonej i eksploatowanej instalacji LPG

samochod odkad go kupilem (przy 15kkm) nie pracowal idealnie rowno natomiast ostatnio rozdygotal sie bardziej, gasnie na zimno - podejrzenie podpartych zaworow.

 

W kwestii dlubania w silniku to ja jestem niestety raczej teoretyk i stad pytanie do silnikowcow-praktykow:

- na ile z doswiadczenia oceniacie statystyczna szanse wyregulowania zaworow "od zewnatrz", bez koniecznosci sciagania glowic tj zakladajac brak uszkodzen samych zaworow i/lub gniazd

- nawet jesli powyzsze udaloby sie, to na ile zasadne uwazacie w pewnym sensie profilaktyczne w tym przypadku zrzucenie glowic, ich obrobke, skrecenie przy okazji wszystkiego do kupy na ew. mocniejszych srubach (jakich?)

 

Do kompletu informacji - za co trzeba to nie bedzie wyjscia zaplacze i zaplace ale prosze nie przyjmowac nieograniczonego budzetu do tych rozwazan;)

Musze sie za to zabrac raczej szybko a chyba zaleznie od zakresu robot bede wybieral warsztat gdzie to bede robil.

 

z gory dzieki za wszelkie komentarze

Janek

Link to comment
Share on other sites

nie wyciąga się głowic

wyciągnąć trzeba silnik

 

koszt w aso za wyciągnięcie i włożenie silnika 1000pln plus regulacja plus płytki, plus uszczelka dekla

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

koledzy kochani, napisalem ze jestem teoretyk ale zapomnialem dodac ze dobry :mrgreen:

 

dosyc sie orientuje o co tam chodzi i co sie wymienia ;) ale pytanie bylo inne - w aspekcie oceny ryzyka koniecznosci sciagania i roboty glowic.

 

Hogi, AFAIR z naszego spotkania kiedys u Roberta, robiles regulacje w swoim poprzednim forku - wystarczylo wyregulowac i jezdzi tak do dzisiaj? czy robiles cos z glowicami wtedy?

 

pozdrufki

janek

Link to comment
Share on other sites

taki mam przypadek pod szanowne konsylium:

pacjent: motor 2,5 turbo z forestera XT'07, przebieg 65kkm w tym 50kkm na dobrze zalozonej i eksploatowanej instalacji LPG

samochod odkad go kupilem (przy 15kkm) nie pracowal idealnie rowno natomiast ostatnio rozdygotal sie bardziej, gasnie na zimno - podejrzenie podpartych zaworow.

 

W kwestii dlubania w silniku to ja jestem niestety raczej teoretyk i stad pytanie do silnikowcow-praktykow:

- na ile z doswiadczenia oceniacie statystyczna szanse wyregulowania zaworow "od zewnatrz", bez koniecznosci sciagania glowic tj zakladajac brak uszkodzen samych zaworow i/lub gniazd

- nawet jesli powyzsze udaloby sie, to na ile zasadne uwazacie w pewnym sensie profilaktyczne w tym przypadku zrzucenie glowic, ich obrobke, skrecenie przy okazji wszystkiego do kupy na ew. mocniejszych srubach (jakich?)

 

Do kompletu informacji - za co trzeba to nie bedzie wyjscia zaplacze i zaplace ale prosze nie przyjmowac nieograniczonego budzetu do tych rozwazan;)

Musze sie za to zabrac raczej szybko a chyba zaleznie od zakresu robot bede wybieral warsztat gdzie to bede robil.

 

z gory dzieki za wszelkie komentarze

Janek

W tym modelu luzy reguluję się szklankami także nie trzeba zdejmować głowić do tego :wink:

Link to comment
Share on other sites

W tym modelu luzy reguluję się szklankami także nie trzeba zdejmować głowić do tego :wink:

 

 

a w jaki modelu trzeba :?: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Gents,

- nie pytalem o technologie regulacji zaworow, w szczegolnosci czy trzeba do tego wyjmowac silnik czy nie

- nie pytalem o czesci potrzebne do przeprowadzenia operacji ani o ich cene

zdaje sobie sprawe, ze na forach internetowych dyskusja czesto odbiega od tematu ale pleeeaaase o powrot do pierwotnego pytania...

 

jeszcze raz: chodzi mi o praktyczne doswiadczenia na ile czesto przy symptomach jakie opisalem dochodzi do wypalenia zaworow/gniazd zaworowych w stopniu uniemozliwiajacym ich wyregulowanie "od zewnatrz". Innymi slowy jak bardzo sie bac grubszej roboty ze sciaganiem i obrobka glowic i ew. wymiana zaworow??? od oceny tego ryzyka prawdopodobnie bedzie zalezec miejsce w ktorym to bede robil

 

uklony

janek

Link to comment
Share on other sites

Hogi, AFAIR z naszego spotkania kiedys u Roberta, robiles regulacje w swoim poprzednim forku - wystarczylo wyregulowac i jezdzi tak do dzisiaj? czy robiles cos z glowicami wtedy?

 

Ja wymieniałem rozrząd i regulowałem zawory za jednym podejściem.

Nie miały już luzu któreś.

 

JanekS, z reguły nie ma problemu i wystarcza sama regulacja.

 

Chyba że, masz kosmiczny przebieg, mocno zmodyfikowane auto lub dużo już zrobiłeś na kiepskiej instalacji LPG i nie serwisowałeś auta regularnie, może dojść do uszkodzeń zaworów czy gniazd zaworowych.

Link to comment
Share on other sites

JanekS, masz zaledwie 65k km, nie martw sie. A zeby byl swiety spokoj, to pewnie moga na wyjetym silniku wpuscic przez kanaly endoskop i zobaczyc jak to wyglada.

 

to moze mi to jeszcze NFZ zrefunduje! :D

 

dzieki za opinie, prosze o jeszcze

Link to comment
Share on other sites

to pewnie moga na wyjetym silniku wpuscic przez kanaly endoskop i zobaczyc jak to wyglada.

raczej nie realne :D

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że pytałeś się o co innego, ale... jesteś pewny, że to zawory? Przy instalacjach gazowych często się zdarza, że auta na nich jeżdżące w którymś momencie zaczynają źle pracować i gasnąć. Lecz owy problem często jest przyczyną uszkodzonej instalacji lpg. I jeszcze jedno pytanie nie na temat :P Jak moje subaru było w warsztacie to ktoś mi powiedział, że zawory są identyczne jak w maluchu. W każdym tak jest? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak moje subaru było w warsztacie to ktoś mi powiedział, że zawory są identyczne jak w maluchu. W każdym tak jest?

Nowsze silniki(od MY99) wolnossące mają regulacje "jak w maluchu", w felicii jest tak samo... Jesli masz '97 to masz hydrauliczne samoregulatory.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...