Jump to content

OUTBACK MY2010 zatrzaśnięta klapa bagażnika HELP!


GiGi

Recommended Posts

zamknąłem auto normalnie pilotem i od następnego dnia nie otwiera się bagażnik. Nic nie przytrzasnąłem zamykając go.

Dostępu od środka nie ma, bo jest kratka. ani pilot, ani przycisk na klapie nie dają efektu..

czy ktoś z was miał już taką sytuację? co robić????!!!!! help :shock:

Link to comment
Share on other sites

zamknąłem auto normalnie pilotem i od następnego dnia nie otwiera się bagażnik. Nic nie przytrzasnąłem zamykając go.

Dostępu od środka nie ma, bo jest kratka. ani pilot, ani przycisk na klapie nie dają efektu..

czy ktoś z was miał już taką sytuację? co robić????!!!!! help :shock:

 

A probowales przycisk wewnatrz samochodu? Do otwierania/zamykania wszystkich zamkow.

Link to comment
Share on other sites

GiGi, ja w Imprezie przez przypadek taką przesówkę przy zamku na klapie przestawiłem. Się okazało, że to blokada zamka jest. Też nie mogłem otworzyć z kabiny, ani z klucza. Pomogło wczołganie się do bagażnika przez środkowy otwór w kanapie (wiem, człowiek guma ze mnie) i pociągnięcie za fluorescencyjna klamkę (w US-specach jest).

Link to comment
Share on other sites

GENIALNE :evil:

nie wiedziałem, że to taki bunkier :)

 

blachę można odkręcić ale od strony bagażnika.

Swoją drogą to niezły klops. Nie ma jakiegoś trybu awaryjnego odblokowującego wszystkie zamki ? np. brak zasilania z aku ? chyba, że zamek się zaciął....a wtedy to ciężki przypadek.

Link to comment
Share on other sites

po długich mękach udało się wykręcić kratkę od strony kanapy. klapę udało się otworzyć od wewnątrz,

ale z zamkiem wszystko w porządku. po zamknięciu problem pozostaje. jutro odwiedzę serwis...;(

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś taki sam problem. Okazało się, że postawienie OBKa na równym podłożu rozwiązało problem.

 

Generalnie zauważyłem, że gdy stanę na nierówności ( np. przednie koło na wysokiej zaspie) są problemy zarówno z otwarciem jak i zamknięciem. Czy też tak się Wam zdarza?

Link to comment
Share on other sites

GiGi, ja w Imprezie przez przypadek taką przesówkę przy zamku na klapie przestawiłem. Się okazało, że to blokada zamka jest. Też nie mogłem otworzyć z kabiny, ani z klucza

przesuwka jest, a ZTCW (bo też kiedyś przypadkiem przesunąłem) to umożliwia otwarcie tylko z klucza, a uniemożliwia otwarcie ze środka za pomocą dźwigienki (ta standardowa obok otwierania wlewu paliwa)

Link to comment
Share on other sites

po długich mękach udało się wykręcić kratkę od strony kanapy. klapę udało się otworzyć od wewnątrz,

ale z zamkiem wszystko w porządku. po zamknięciu problem pozostaje. jutro odwiedzę serwis...;(

 

czyli lepiej wcześniej zdjąć blachę......

Link to comment
Share on other sites

czy ktoś z was miał już taką sytuację? co robić????!!!!! help :shock:

 

Ja tak miałem. Albo raczej myślałem, że mam - zamek się chyba niby otwierał, ale klapy nie dawało się podnieść. Próbowałem zamknąć pilotem i otworzyć ponownie - spowodowałem tylko uruchomienie się alarmu (w garażu podziemnym) :oops:

Klapa dalej nie dawała się podnieść. Byłem bliski odkręcania blachy i wściekły na maksa. Szarpnąłem naprawdę porządnie klapę, tak "ostatni raz" i... w cudowny sposób otworzyła się :mrgreen:

 

Skleiła się od mieszanki błotno-solnej z drogi i otwieranie standardową siłą było daleko niewystarczające :lol:

Ale to chyba nie jest ten sam case, co u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Odwiedziłem dziś serwis. Chłopaki wzięli auto od razu. Rozebrali. Ewidentnie nie było impulsu (prądu) przy otwieraniu i zamykaniu.

Po zdjęciu plastików w klapie okazało się, że utlenił się przewód zasilający centralny zamek.

Wszyscy byli bardzo zdziwieni. Ja najbardziej. Dodam, że auto kupiłem nowe w salonie w lipcu 2010 i nigdy nic w nim nie było rozbierane, walone itd. a żeby coś się utleniło to do reakcji potrzeba jakiejś wilgoci, po której śladu też nie było.

Tak czy inaczej na razie naprawili i działa. Jak coś będzie nie tak, powiedzieli, że wymienią wiązkę...

Dziwne, nie powinny się takie rzeczy zdarzać w nowym i zdecydowanie nie tanim aucie.

dzięki wszystkim za pomoc.

 

PS wycinam blachę z kratki. tak na wszelki wypadek...

Link to comment
Share on other sites

PS wycinam blachę z kratki. tak na wszelki wypadek...

Wytnij i zamontuj na kilka śrubek, bo jak trafisz na bardzo upierdliwego policjanta lub co gorsza inspektora ITD (mają juz uprawnienia do osobówek) to stracisz dowód za niezgodność z homologacją i można mieć nawet problem ze skarbowym (jak odliczasz VAT od rat leasingowych) :idea:

Link to comment
Share on other sites

PS wycinam blachę z kratki. tak na wszelki wypadek...

Wytnij i zamontuj na kilka śrubek, bo jak trafisz na bardzo upierdliwego policjanta lub co gorsza inspektora ITD (mają juz uprawnienia do osobówek) to stracisz dowód za niezgodność z homologacją i można mieć nawet problem ze skarbowym (jak odliczasz VAT od rat leasingowych) :idea:

Nawet przy wycięciu samej blachy z dolnej części kraty ? Sama krata zostaje, odpada tylko kawałek blachy od podłogi do kraty - czyli realnie do górnej krawędzi kanapy ...

Też bym to chętnie zrobił, ale jak nie można tego "legalnie " zrobić to chyba "odpuszczę" temat ...

Link to comment
Share on other sites

PS wycinam blachę z kratki. tak na wszelki wypadek...

Wytnij i zamontuj na kilka śrubek, bo jak trafisz na bardzo upierdliwego policjanta lub co gorsza inspektora ITD (mają juz uprawnienia do osobówek) to stracisz dowód za niezgodność z homologacją i można mieć nawet problem ze skarbowym (jak odliczasz VAT od rat leasingowych) :idea:

Nawet przy wycięciu samej blachy z dolnej części kraty ? Sama krata zostaje, odpada tylko kawałek blachy od podłogi do kraty - czyli realnie do górnej krawędzi kanapy ...

Też bym to chętnie zrobił, ale jak nie można tego "legalnie " zrobić to chyba "odpuszczę" temat ...

 

 

Przestrzeń ładunkowa ma być trwale oddzielona. Jak ktoś zorientowany w temacie dopatrzy się brak blachy kłopoty mogą być bolesne/kosztowne.

Można spróbować przykręcić ją od strony kanapy ale to wymaga wiercenia w rurkach mocujących wielu otworów na nakrętki. Na kilku mocowaniach blacha będzie niemiłosiernie hałasować.

 

-- 18 sty 2011, o 11:50 --

 

GiGi jak serwis dostał się na tył skoro była kratka ?

Link to comment
Share on other sites

Z tą gównianą blachą z kombi robi się mały hatchback. Przecież wiele "ciężarówek" ma tylko górną część kratki.

Np. mieliśmy forestera z kratką którą mam do dziś w garażu i ona nie ma blachy...

 

-- 19 sty 2011, 02:06 --

 

ADAM12, kratkę wyjąłem z kumplem i jednym Jackiem Danielsem w przeddzień od strony kabiny.

Są tylko cztery śruby do których z trudem ale można się dostać. Oni tylko zdjęli wewnętrzny plastik z klapy i zrobili swoje...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...