Jump to content

ZaKuty silnik ?


Wito

Recommended Posts

Wito, nikt Ci nie powie ile to wytrzyma bo niby skąd można coś takiego wiedzieć?
możemy wróżyć i robić zakłady :?: :wink:

 

a wracając do tematu: podobno zakute wytrzymują krócej (ale szybciej) - bo nikt przecież nie buduje takich jednostek żeby jeździć spokojnie w trasy i nabijać kilometry :wink:

Link to comment
Share on other sites

Heh no niby tak.. tylko chcialem wiedziec czy to sa granice 20 tys km czy duzo wiecej, ja nie cisnę auta jezdze raczej spokojnie nie upalam na torze a ni nic... dlatego tak czysto teoretycznie chcialem sie dowiedziec czy to bardzo skraca zywotnosc czy po prostu troche.. :)

Link to comment
Share on other sites

Wito - dla mnie to bylo 25tys. km :)

Ale ja mialem, jak sie okazalo za bardzo luzno spasowane ;)

 

Generalnie z tego co wywniosowalem z lektur i ostatnich rozmow z Carfitem.

Nawet ciasniej pasowana kucizna i tak jest luzniej pasowana niz seria - co powoduje, ze zycie silnika od remontu do remontu, a juz na pewno do "piston slapa" bedzie nieco krotsze jednak z reguly.

 

Przy luzniejszej kuciznie, jeszcze krotsze. Ale za to dmuchac mozna wiecej, z racji zapewne wytrzymalszych tlokow, co sie na moc przelozy na pewno.

 

Zdarza sie, ze piston slap sie odzywa niedlugo po montazu (niektorym), moze sie odezwac po 50-60tys. km np.

Gwarancji ani reguly chyba nie ma.

Z piston slapem mozna zyc, ale jak juz zacznie np. dmuchac powietrze bokami, jak u mnie, to sie nie pojezdzi.

 

Kwestia czego oczekujesz przede wszystkim od samochodu i jak nim jezdzisz tez.

Czeste odpalanie, zwlaszcza na zimno - na pewno zadnemu silnikowi sie nie przysluzy. Jesli jezdzisz wiecej w trasach - pojezdzi pewnie dluzej.

Link to comment
Share on other sites

piston slap ma większość turbo subaraków po pewnym (ktoś może strzeli jakąś liczbę?) przebiegu

kolega ma na myśli awarię uniemożliwiającą dalszą eksploatację :) typu panewka, utrata kompresji, pokruszony tłok,pęknięty korbowód, wywalona uszczelka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

piston slap ma większość turbo subaraków po pewnym (ktoś może strzeli jakąś liczbę?) przebiegu

kolega ma na myśli awarię uniemożliwiającą dalszą eksploatację :) typu panewka, utrata kompresji, pokruszony tłok,pęknięty korbowód, wywalona uszczelka :mrgreen:

 

W tym temacie niestety duzo zalezy takze od mapy... Bedzie sknocona, to jazda moze nie byc zbyt dluga.

Link to comment
Share on other sites

Moje auto wystroił Rysiek ze strojenia.pl Gośc jest mistrzem jesli o to chodzi :)

Czyli w takim razie jak juz cos sie stanie to trzeba ponownie remontowac i zakuwac silnik ? kurde nie dobrze :( boje sie bo mój na kuciznie ma przebieg 14 tys km ale działa pieknie :)

Link to comment
Share on other sites

Kameleon,

kwestia czego użyłeś i jak to wszystko jest pasowane. ( bo inaczej się pasuje do sportu i na ulicę)

 

Zgaduje ze na ulice jest ciasniej a do sportu luzniej ze wzgledu na temperatury dzialania silnika, i wplywu jaki temperatura ma na kute tloki?

Link to comment
Share on other sites

do sportu zawsze jest luźniej, ale z tym zwiazane są inne problemy oraz żywotność danej jednostki....

 

No rozumiem ze tak jest, probuje sie zorientowac w temacie ze wzgledu na posiadane obecnie auto i rozpowszechniane wiesci or ringlandach, ktore nie daja rady w serii, no poprostu zastanawiam sie nad opcjami jakie sa... czytalem ze kute tloki sa za luzne zima i ze trzeba rozgrzac porzadnie auto zanim bedzie sie gdzies jechalo. Z jakimi problemami nalezy sie liczyc przy kutych tlokach?

Link to comment
Share on other sites

na tych tłokach daje Ci max 10kkm :roll:

potem, znajdź sobie hurtownie z olejami, może Ci się sprzedać :roll:

Link to comment
Share on other sites

na tych tłokach daje Ci max 10kkm :roll:

potem, znajdź sobie hurtownie z olejami, może Ci się sprzedać :roll:

 

Taką co abonamenty miesięczne na olej dają? :)

 

Nie pozostawiłeś cienia nadzieji :)

Link to comment
Share on other sites

na tych tłokach daje Ci max 10kkm :roll:

potem, znajdź sobie hurtownie z olejami, może Ci się sprzedać :roll:

 

"Na tych" czyli ktorych? W tej chwili mam przejechane 15k mil czyli ponad 24k km - silnik ewidentnie jest juz rozsypany :P . Auto nadal na gwarancji, i jak na razie to ani nie bierze oleju ani nie przejawia innych oznak swojej upadlosci. Nie mniej licze sie z mozliwoscia samozniszczenia, stad moje pytania odnosnie kutych tlokow. Czy zakuty silnik ma znacznie zwiekszone zapotrzebowanie na olej?

Link to comment
Share on other sites

Warto pamiętać że pod daną nazwą producenta tłoków nie zawsze są takie same tłoki. Każda licząca się firma produkuje tłoki z wielu rodzajów stopów metali w zależności od przeznaczenia i życzeń klienta. Takie uogólnianie jest podobne do wątku olejowego i tekstów w stylu: "oleje Mobil są do dupy a Motul jest najlepszy".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...