Skocz do zawartości

airbag vs fotelik


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

o, dobry temat (sam mialem taki zakladac na wiosne, gdyby szukajka nic nie znalazla :mrgreen: )

 

druga pociecha w drodze, wiec strasze dziecko powedruje na przedni fotel pasazera... tak wiec jak odlaczyc poduszke w GT'eku i XT'eku :?: :)

 

p.s. instrukcja "step by step" (z fotkami oczywiscie :D ) mile widziana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien, ze poduszke masz wlaczona? W moim jest czujnik wagi w siedzisku i jesli na przednim siedzeniu jest dziecko w foteliku, to poduszka pozostaje wylaczona.

 

przecież fotelik i dziecko też ważą :!: podobnie jak osoba siedząca na przednim fotelu pasażera, nawet niewielkiej wagi :!: , u mnie w Legacy wystarczy położyć torbę i już czujnik nie zapiętych pasów wyje... w takim razie skąd Twoja waga wie że to jest fotelik i poduszka ma być wyłączona :?: :!: , a innym razem nastolatek 15 kg lub 80 kg facet i poduszka ma być włączona :?: :!:

 

Wracając do sprawy w Legacy nie idzie wyłączyć poduszki a instrukcja zabrania przewożenia dziecka na przednim fotelu pasażera. Sprawdź w manulau do Forka i zapewne znajdziesz odpowiedź czy możesz tam bezpiecznie przewoźić swoją pociechę.

 

Edit:

 

Tutaj masz manuala do Forka /AIR BAG/ , możesz odłączyć wtyczkę poduszki pasażera ale nie wiem jak zareaguje na to sterownik..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien, ze poduszke masz wlaczona? W moim jest czujnik wagi w siedzisku i jesli na przednim siedzeniu jest dziecko w foteliku, to poduszka pozostaje wylaczona.

 

skad ta pewnosc, ze poduszka jest w ten sposob odlaczana ?

Tym bardziej tj koledzy pisza, fotelik tez wazy.

Generelnie jak jest airbag a nie ma wylacznika to nie mozna montowac tylem do kierunku fotelika na przednik siedzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie moja waga jest trochę mądrzejsza...;) A serio - pewności zero - jedynie, po czym wnoszę to po komunikacie, który brzmi "passenger`s airbag off", ale ja tam się nie znam;) Oczywiście, gdybym np. stanowił elektorat prawdziwie patriotycznej partii to nie ufałbym temu komunikatowi, ba! nie ufałbym także czujnikowi wagi, a co tam! nie ufałbym także wyłącznikowi, wrażym Japończykom, wiadomo co wyprawiali w Chinach, Mongolii i na wyspach Pacyfiku, do tego w przymierzu z naszym wrogiem największym, etc., etc.

Echhhhh, rozpędziłem się;)

 

Przy okazji - brzęczyk od pasów ma się nijak do włącznika poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie moja waga jest trochę mądrzejsza...;) A serio - pewności zero - jedynie, po czym wnoszę to po komunikacie, który brzmi "passenger`s airbag off"

kiedy pojawia się ten komunikat ? jak siedzi pasażer na fotelu to tego komunikatu nie ma , a jak posadzisz dziecko w foteliku to jest ??? :lol: robisz jakiś szacher macher :shock: i dobrze by było gdybyś opisał to dokładniej, może i inni skorzystają

nie ufałbym także wyłącznikowi,

masz osobny wyłącznik poduszki pasażera ? jeżeli tak to, zrozumiałbym inteligencję poduszki pasażera

Przy okazji - brzęczyk od pasów ma się nijak do włącznika poduszki.

 

no właśnie cały system SRS oparty jest o pasy i Airbag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. mam auto bez tego magicznego telewizora na środku, czyli wskazania komputera są na tym wąskim paneliku ciekłokrystalicznym. I tak po lewej stronie pokazuje mi temperaturę, zużycie paliwa i inne takie, zaś po prawej stronie tego samego panelu mam komunikat o stanie poduszki pasażera, która jest albo OFF albo ON.

2. nie mam osobnego wyłącznika poduszki - tylko wyżej opisany automat.

3. Brzęczyk pasów brzęczy ile wlezie, jak tylko cokolwiek dotknie fotela, natomiast poduszka się włącza tylko wtedy, jeśli na siedzisku jest "odpowiednia" waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim OBK jest tak, fotelik z dzieckiem waży około 25kg. Jak posadzę córe w foteliku to, krzyczy dzwonek że pasy nie są zapięte (jak nie są zapięte), ale kontrolka w passenger airbag świeci w opcji OFF. Jak zapnę pasy, nie krzyczy i nadal jest podświetlona opcja OFF. Dopiero jak usiądzie ktoś cięższy, (gdzieś wyczytałem że powyżej 32kg) wtedy po chwili przełącza sie na ON. Na wszelki wypadek mniejszą "stonkę" (syna) wożę z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim OBK jest tak, fotelik z dzieckiem waży około 25kg. Jak posadzę córe w foteliku to, krzyczy dzwonek że pasy nie są zapięte (jak nie są zapięte), ale kontrolka w passenger airbag świeci w opcji OFF. Jak zapnę pasy, nie krzyczy i nadal jest podświetlona opcja OFF. Dopiero jak usiądzie ktoś cięższy, (gdzieś wyczytałem że powyżej 32kg) wtedy po chwili przełącza sie na ON. Na wszelki wypadek mniejszą "stonkę" (syna) wożę z tyłu.

Dokładnie o to mi chodziło!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim OBK jest tak, fotelik z dzieckiem waży około 25kg. Jak posadzę córe w foteliku to, krzyczy dzwonek że pasy nie są zapięte (jak nie są zapięte), ale kontrolka w passenger airbag świeci w opcji OFF. Jak zapnę pasy, nie krzyczy i nadal jest podświetlona opcja OFF. Dopiero jak usiądzie ktoś cięższy, (gdzieś wyczytałem że powyżej 32kg) wtedy po chwili przełącza sie na ON. Na wszelki wypadek mniejszą "stonkę" (syna) wożę z tyłu.

Dokładnie o to mi chodziło!:)

 

hmm no i niech tak zostanie :), elektronika przezwyciężyła :D jak widać może wszystko, po co wyłączać kluczykiem poduszkę jak można zaufać elektronice :)

info do manula powinni jednak dać ile to kg i jak to działa, no chyba że JEST a nikt tam nie zaglądał :P, bo później sobie tak dyskutujemy i dyskutujemy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam Forka 06 US, wiec sie z ciekawosci podlacze :-) U mnie tez jak jest z przodu fotelik z Maluchem to swieci sie "PASSENGER AIR BAG OFF", jak usiadzie 45kg zona to jest juz "ON" :-) Myslicie, ze mozna zaufac elektronice i wierzyc, ze poducha jest serio wylaczona? czy jest jakis sposob, by ja wylaczyc na stale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslicie, ze mozna zaufac elektronice

Kiedys wracajac z lotniska i wiazac torbe z przodu(dwadziescia kilka kilo) PASSENGER AIR BAG ON i piszczalka od pasow wlaczona.

Mysle ze lepiej zaufac sobie kazda elektronika moze szwankowac a rodzina jest najwazniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys wracajac z lotniska i wiazac torbe z przodu (...) PASSENGER AIR BAG ON i piszczalka od pasow wlaczona.

 

Zazwyczaj się nie czepiam, ale to zdanie musiałem przeczytać kilka razy w poszukiwaniu orzeczenia i nic :wink:

Wracając i wioząc i piszczałka włączona :)

(zmęczony jestem i wkurzony, wybaczcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam Forka 06 US, wiec sie z ciekawosci podlacze :-) U mnie tez jak jest z przodu fotelik z Maluchem to swieci sie "PASSENGER AIR BAG OFF", jak usiadzie 45kg zona to jest juz "ON" :-) Myslicie, ze mozna zaufac elektronice i wierzyc, ze poducha jest serio wylaczona? czy jest jakis sposob, by ja wylaczyc na stale?

 

Po pierwsze to takie rzeczy sa tylko w US.

Po drugie aspekt prawny, ktory zabrania przewozenia fotelika tylem ... pytanie czy takie elektroniczne odciecie jest honorowane/ rownoznaczne z odcieciem lektrycznym / kluczykiem

Po trzecie jak sam zapytales kwestia zaufania, ja osobiscie swojego dziecka bym tak nie zapial.

 

Ciekaw jestem jak to dziala, jezeli jest to prosty mechanizm bazujacy na wadze, to pytanie co jezeli zmieni sie sila nacisku np pod wplywem kolizji.. chyba dobrym miejscem na doszukanie sie odpowiedzi beda fora w US, poniewaz w tutejszym dziale pytan technicznych / do dyrekcji nie liczylbym na wiazaca odpowiedz w kwestii wersji nie oferowanych w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mi się podoba ten aspekt zaufania do techniki. Za piorun nie rozumiem, czemu niektórzy z WSK gotowi są zaufać wyłącznikowi w kluczyku? A jak nie zadziała...?

 

Idąc tym tropem dziecko należy wozić w dużym wózku i zdala od ciągów jezdnych oraz pól umajonych ciągnikami czy - nie daj Bóg - kombajnami!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mi się podoba ten aspekt zaufania do techniki. Za piorun nie rozumiem, czemu niektórzy z WSK gotowi są zaufać wyłącznikowi w kluczyku? A jak nie zadziała...?

 

Idąc tym tropem dziecko należy wozić w dużym wózku i zdala od ciągów jezdnych oraz pól umajonych ciągnikami czy - nie daj Bóg - kombajnami!:)

Od razu widać, że nie jesteś programistą :-) Ja jestem i swoje dzieci będę woził z dala od poduszek.

 

Pomijacie fakt, że z tyłu, szczególnie za siedzeniem kierowcy, jest po prostu najbezpieczniej, a na przednim siedzeniu najniebezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mi się podoba ten aspekt zaufania do techniki. Za piorun nie rozumiem, czemu niektórzy z WSK gotowi są zaufać wyłącznikowi w kluczyku? A jak nie zadziała...?

 

Idąc tym tropem dziecko należy wozić w dużym wózku i zdala od ciągów jezdnych oraz pól umajonych ciągnikami czy - nie daj Bóg - kombajnami!:)

 

ale co ma Ci nie zadzialac w odcieciu elektrycznym i to sterowanym kluczykiem ?

W przypadku elektroniki to jak zadziala to na razie X, poza tym nie wiem jak to ma sie do wymogow prawnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje dzieci jezdza z tylu:) ale WSK ppmarian wyraznie zaznaczyl, ze ta opcja go nie interesuje.

 

-- 5 sty 2011, o 17:20 --

 

nie przypuszczam by wylacznik prosto elektrycznie to odcinal - wszak SRS sie musi zgadzac. ale prawde rzeklszy to czcze przypuszczenie - nie wiem, jak to dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wylaczyc poduszke pasazera w forestrze MY08 US aby bezpiecznie zamontowac fotelik przeciwnie do kierunku jazdy

 

nie interesuja mnie odpowiedzi typu: zamontuj fotelik na tylnym siedzeniu...

 

idzie to przerobić tak, że poduszka pasażera na 100% nie zadziała , a reszta bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie to przerobić tak, że poduszka pasażera na 100% nie zadziała , a reszta bedzie ok.

Do starszych VAGów, bez mozliwości odłączenia kluczykiem jaki komputerm mozna było nawet nabyć oryginalny zestaw do wyłaczenia skaładający się z opornika z odpowiednią wtyczką i naklejki "Airbag off" :mrgreen: za jedyne około 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie to przerobić tak, że poduszka pasażera na 100% nie zadziała , a reszta bedzie ok.

Do starszych VAGów, bez mozliwości odłączenia kluczykiem jaki komputerm mozna było nawet nabyć oryginalny zestaw do wyłaczenia skaładający się z opornika z odpowiednią wtyczką i naklejki "Airbag off" :mrgreen: za jedyne około 200zł.

 

do VW tak, do subaru jest to troche bardziej skomplikowane niestety , i to pod pewnymi warunkami, bo ja wiem jak to zrobić ale sie nie podejmuję ze względu na odpowiedzialność , tfu tfu . W swoim aucie to zrobiłem i działa jak tralala :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...