Skocz do zawartości

Jaki olej lejecie do 2.5T?


bukers80

Rekomendowane odpowiedzi

Lato AMS ATM 10W30, zima AMS ASL 5W30, wymieniam co 8 kkm. Zobaczymy ile mój forek wytrzyma. Ciekawe co padnie w nim wcześniej uszczelka czy turbina :?:

 

panewka.

 

A tak serio to nie rozumiem po co ta panika z tymi awariami.Jak dbasz to masz.Gość na serwisie pokazał mi subaru 2.5T z przebiegiem 700tys.(żadnej naprawy silnika nie było)i jeżdzi.

 

-- Pt paź 29, 2010 7:42 pm --

 

Jeszcze dodam że jest ogólnopolska panika sprzęgłowa w dieslach.Chciałbym zauważyć że w 2.5T.Sprzęgło można sporo szybciej spalić a jak na razie nawet mi nie zaśmierdziało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak serio to nie rozumiem po co ta panika z tymi awariami.Jak dbasz to masz.Gość na serwisie pokazał mi subaru 2.5T z przebiegiem 700tys.(żadnej naprawy silnika nie było)i jeżdzi.

Ja baardzo dbam o samochody. Żadnego druciarstwa nie popieram. Nie dręczę silnika na zimno, itp. Wszystkie przeglądy i wymiany na czas. Nie oszczędzam na częściach zamiennych - nie stać mnie na to :wink:

Jak coś padnie to nie z mojej winy. Mam nadzieję, że uszczelka/ki, 4 tłok itp. mnie ominą, jeśli nie ...to trudno i tak było warto - radość z jazdy "bezcenne".

Pozdrawiam wszystkich 2.5T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem więcej, do niedawna mogłeś podjechać do ASO i zażyczyć sobie olej (albo przyjechać z własnym) inny niż oferowało w standardzie ASO. I był tam również dostępny Motul 15w-50 300V. Robiono wtedy odpowiednią adnotację w książce przeglądów. Jak jest teraz, niestety nie wiem.

Też bym tak zrobił na miejscu ASO / SIP - auto klienta więc jego ewetualny problem... :idea: (nikomu nie życzę - aby było jasne :!: )

 

To nawet nie jest prawdą w odniesieniu do aut jeszcze objętych gwarancją.

j.w. tylko po co :idea: ja mam auto bez gwarancji ale kupiłem je za pół ceny i świadomie, pewnie by już minęłą a się nie przydała - w większości lałem to co zaleca producent poza 5W-50 jeden raz - ubywało go najwięcej (2x więcej niż 5W-30 na tej samej trasie :shock: ), palił najwięcej, chodził jak sieczkarnia na gorącym i na zimnym - powrót do SAE 30 i wszystko znów idealnie i silnika nie słychać :P . EOT z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz mój zdecydowanie lepiej, ciszej chodzi na gęstym oleju niż na rzadkim...

mój służbowóz (roczny Auris 1.6 Pb) najciszej chodził na minerale 15W-40 (kiedy się już olej nagrzał i na idle) - gorzej było > 4k rpm kiedy silnik chciał z ramy wyskoczyć a hałas przypominał 125p :mrgreen: mimo HTHS rzędu 4 :idea::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej szczegółów w wątku olejowym..

 

rozumem, że to za karę :mrgreen:

 

polemizowałbym... ale zakładam, że na odpowiedzialność ASO

 

silnik wszystko przyjmie - sprawdzone, ostatnio wiecznie dolewam :|

 

oim zdaniem Valvoline VR1 Racing 5W50. Przede wszystkim musisz brać pod uwagę panujące w Twoim silniku temperatury. Ten olej ma bardzo dobre parametry i moim zdaniem jest stworzona dla Subaru

 

stara technolgia, znam 2 silniki które padły na tym oleju co oczywiście nie koniecznie musi być bezpośrednią przyczyną

 

byt wysokie ciśnienie powodujące cyrkulację

 

i zbyt małą cyrkulację

 

Otóż "cienizny" typu 0w-30 i 5w-30 sobie nie radzą.

dlatego trzeba często wymieniać i tak jest najzdrowiej

 

Nie chce Ci robić przykrości ale naprawdę musisz znać bardzo małą liczbę użytkowników Subaraków z silnikami 2,5 T, skoro ferujesz twierdzenie, że w większości jeżdzą oni na olejach klasy 5W-30. To nawet nie jest prawdą w odniesieniu do aut jeszcze objętych gwarancją. I odpowiem pytaniem na pytanie : czy sądzisz, że wszyscy popełniamy zbiorowe samobójstwo ?

 

jeszcze działa pomimo 5w30 ale mam chwilowe zdrady w kierunku 5w40.

 

Jak go niedługo otworzę to powiem jak tam jego żywot

 

niestety 60kkm na shell 5w30 i raz 5w40

 

Wiesz mój zdecydowanie lepiej, ciszej chodzi na gęstym oleju niż na rzadkim.

czyli już spore "luzy" jeżeli tak można to nazwać

 

powrót do SAE 30 i wszystko znów idealnie i silnika nie słychać

 

hehe, mam DOKŁADNIE to samo.

 

co do wyboru

 

to najlepszy olej to taki który się składa z PAO/ESTER

 

tu więcej dlaczego

 

http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx

 

So, in conclusion, Ester gives the best protection and Ester/PAO combinations have great benefits because they work well together. They are more expensive but worth it if you wish to do the best for your engine.

 

więc pasuje motul z serii 8100 oraz AMS ale które to nie wiem

 

zdecydowana większość to hc jedne lepsze drugie gorsze. HC jak sobie poczytasz, to najtańsza technologia w stosunku do niezłej jakości.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja częściowo zacytuję i podsumuję co producent napisał w instrukcji do benzynowego forestera my09 w tym 2.5XT :

Należy używać wyłącznie oleju silnikowego zgodnie z certyfikatem jakości API SM lub SL (ewentualnie SG) z oznaczeniem „Energy Conserving” (obniżający zużycie paliwa), lub jakości ACEA A1, A2, A3 lub ILSAC GF-3 ewentualnie GF-4 (wymagania dotyczące lepkości).

Można używać oleju o lepkość SAE 5W-30 lub 5W-40, przy czym zalecana jest lepkość SAE 5W-30 (ze względu na korzystny wpływ oleju o mniejszej lepkości na zużycie paliwa).

W utrudnionych warunkach jazdy (np. pustynia, holowanie, bardzo wysoka temperatura zewnętrzna) zaleca się oleje jakości API SM lub SL i o lepkości SAE 30, 40, 10W-50, 20W-40 lub 20W-50.

 

Mały OT: We fiacie 126p kiedyś stosowałem (bo lepszych nie było, chyba że Castrol z Pewexu) polski olej mineralny 15W-30 na zimę i 20W-40 na lato (tzw. Monte Carlo jak ktoś może pamięta, a i tak przypalał się na klawiaturze, ale nie zacierało się nic).

 

-- 2 lis 2010, o 22:44 --

 

....Lotos ma oleje klasy SM ale nie jest to o dziwo Quazar S (czytaj Subaru), tylko 5W30 K (czytaj Kia), albo co ciekawsze Quazar 5W40

Jest na stronie lotosquazar eu.

Odpowiadając w końcu na głowne pytanie: mnie leją w serwisie castrola 5W30, ale powiedzieli ze mogą też lotosa. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Sluchajcie, jezdze Forkiem juz 2 lata, zakupiony z przebiegiem 153 tys, zalewany byl olejem Liqui Moly 10w60.

Pojechalem na wymiane i mechanik mowi, ze nie ma co pchac sie w koszty bo to drogi olej i musi sprowadzic i jestem juz po 2 wymianie castrola 10w40 :mellow:

Miedzy wymiana dolalem jakies 2litry.

czy moge znow przejsc na LM 10w60 bez konsekwencji dla pogorszenia parametrow silnika? teraz na liczniku 174 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dolałeś między wymianami 2 litry, to nie wina oleju, tylko silnika - coś jest z nim nie tak.

 

przejście na inny olej może zmniejszyć lub spotęgować efekt łykania oleju, trudno zgadywać, ale bardziej niż olejem martwiłbym się stanem silnika / turbiny.

 

dyskusje o olejach prowadzimy w wątku dedykowanym:

 

 

Olej silnikowy do subaru: który wybrać, jak często sprawdzać poziom

 

(hasło: TAK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
19 minut temu, zawada.p napisał:

Pytanko. Kupiłem właśnie Forestera 2019 z 2.5 litrowym silnikiem i na stronie olejów Millers widzę, że polecają 0w20,a później doczytałem to 

 

https://www.citysubaru.com.au/blog/need-a-top-up-heres-your-subaru-forester-oil-fluids-guide/

 

Co Wy na to? 

 

Jak jeździsz dużo po mieście, na krótkich odcinkach to lej 0w20. Do jazdy po autostradach i długich dystansach przy wysokich prędkościach zalej 5W30. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ir3n3usz napisał:

 

Jak jeździsz dużo po mieście, na krótkich odcinkach to lej 0w20. Do jazdy po autostradach i długich dystansach przy wysokich prędkościach zalej 5W30. 

Raczej po mieście, ale raz na jakiś czas na autostrade wskocze, ale raczej nie bede tego kloca rozpędzał do 180 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...