duch_gor Opublikowano 14 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2002 Chcialbym ponformowac ze obecnie w zakladach Porsche w okolicach Stuttgartu trwaja prace nad silnikiem diesla dla samochodow Subaru.Informacja ta ukazala sie w niemieckiej prasie motoryzacyjnej a zostala potwierdzona przez moj Autohaus Subaru w Stuttgart podczas prezentacji nowego Forestera.Dostepne samochody z silnikami diesla beda prawdopodobnie za okolo 2 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flipper Opublikowano 14 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2002 Diesel ? Subaru ? 2 lata ? hmmm..... jakos mi to wszystko do siebie nie pasuje. Bo raz: diesel nie bardzo (przynajmniej dla mnie) pasuje do sportowego badz co badz wizerunku; dwa: jest to mozliwe - Impreza Diesel ? :? ; trzy: za dwa lata ..... patrzac na dynamiczny rozwoj marki Subaru za dwa lata bedzie to zapewne jakis kosmiczny diesel 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 14 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2002 A to ciekawe 8) do Imprezy nie pasuje mi to zupełnie, natomiast widzę to w modelach takich jak Legacy czy Forester. Napewno silniki diesla znalazły by grono nabywców ale marka Subaru coś chyba by starciła jakiś taki swój niepowtarzalny wizerunek tej firmy uległby zmianie. i jeszcze jedno co do diesli Subaru ma porshe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duch_gor Opublikowano 14 Grudnia 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2002 Niewierni tomasze!Wspolpraca miedzy Fuji Heavy a wlasciwie Subaru miedzy Porsche nawiazana zostala juz jakis czas temu.A jesli chodzi o sportowy wizerunek Subaru to nic nie stoi na przeszkodzie by utrzymac Impreze z jej wizerunkiem.Inne marki startujace w rajdach maja w swym programie sporo dieslow i nikomu to nie odejmuje wizerunku.Subaru to takze swietnie sprzedajace sie Legacy i Forester ,wedlug mnie chodzi tu szczegolnie o zbyt na rynku europejskim jako ze za oceanem nie przyklada sie wagi do takich rzeczy jak ekonomia.Oczywiscie rozumiem wasze zdziwienie ,ja sam nie wierzylem w to co przeczytalem wiec przy okazji sie upewnilem czy to prawda.Odpowiedz zabrzmiala "tak". Dla mnie osobiscie jest to mila wiadomosc ,wyobrazam sobie Forestera turbo diesla , a sadze ze wielu sympatykow tej marki bedzie miala podobne zdanie.Zwolennikom tradycyjnego boxera przeciez nikt nie wiaze rak... Dziwi mnie jedynie to ze informacja ta ukazala sie z moich ust jako pierwsza.Pozdrawiam wszystkich . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flipper Opublikowano 14 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2002 ...a mnie cieszy, ze ta informacja pojawila sie na tym forum Nie wiem jak inni, ale pomimo gigantycznemu rozwojowi silnikow diesla dalej kojarzy mi sie z "klekoczaca beczka" mercedesa :wink: Hmmm.....a wyprzedzajac troche fakty.... chcialbym zobaczyc tak dynamiczny silnik jak np. w Foresterze Turbo w wykonaniu DIESEL i zmienionym chipie na....powiedzmy +20-30% mocy heh....terenowa rakieta 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 15 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2002 WOW Forester z dieselkiem i chip chciałbym się tym przejechać, i rzeczywiscie tuning elektoniczny najciekawsze rezultaty są w silnikach diesla. Dla zainteresowanych chip tuningiem http://www.vtech.pl/ tu mój brat tuningował civica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 15 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2002 Ja jestem jak najbardziej za! Chodzi tu glownie o to, ze spalanie bedzie mniejsze, co znowu oznacza wieksza ilosc nabywcow (bardzo duzo ludzi nie kupowalo Subaru z powodu spalania). Poza tym przeciez wizerunek marki nic nie traci przez to! Nie widze tu w ogole powiazania miedzy wizerunkiem, a dieslem. Cieszy mnie rowniez bardzo fakt, ze robia to w Niemczech, gdyz tam produkowane sa najnowoczesniejsze i najlepsze diesle na Swiecie, w koncu siedza w tym interesie dwie niemieckie firmy - Bosch i Siemens. Ja juz sie ciesze i sadze, ze to wlasnie beda zastosowane w Foresterze i Legacy, a w Imprezie raczej tylko w wersjach bez turbo! Pozdrawiam, Than P.S. ciekawe jak brzmi Boxer Diesel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 15 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2002 Że Porsche współpracuje z Subaru wiedziałem od dawna, w Japonii podobno nawet jest wspólna sprzedaż pozdr. Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 15 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2002 w takim razie są podstawy, żeby wierzyć, że ten nowy diesel bedzie mial mało wspólnego z tym z meroli z początku lat 80.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 16 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2002 Poza nazwą to chyba nic wiecej ich nie bedzie łączyło teraz turbo dieselki to rakiety juz z bardzo niskich obrotów. Oprucz tego są oszczędniejsze i do tego ON jest znaczie tańszy. Ciekawy jestem jakie spalanie bedzie miał taki Forester :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 16 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2002 Ludzie każdy diesel nawet najlepszy zaraz po włączeniu będzie chodził jak traktor, jeśli Subaru zrobi diesla który nie będzie tak działał zaraz po włączeniu, to jest nr 1 przynajmniej dla mnie... próbował Mercedes, Volvo, i jakos mimo tych "najwyższych technologii" nie udało im się. Może to dla ludzi ciekawa oferta - dla mnie nie, jak kogoś stać na taki samochód to stać go także na vpower 99+ To samo zresztą sądzę np. o Mercedesie S 400 CDI - miałem okazje go słyszeć, duchu Ty napewno też ... Stuttgart - ojczyzna merca ( chociaż mimo wszystko Zuffenhausen rulezzz !!! ) Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555 Opublikowano 16 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2002 Heh tylko ile taki diesel będzie palił. Oczywiście to zależy od modelu, ale w takiej Imprezce 2.0...Diesel to diesel. Mój stary ma np. Legaca na gaz i narazie jest z niego zadowolony, tylko...pali mu 17 litrów tego gazu jeśli chodzi o jazde po mieście. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 16 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2002 jeszcze jedno pytanko mi się nasunęło : Czy jest możliwość silnika boxer z dieslem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 16 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2002 czemu mialoby sie nie dac zrobic boxera dieslowego? Zreszta, jakby sie nie dalo, to by nad tym nie pracowali, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 16 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2002 No własnie według mnie nie jest to takie jasne że to będzie boxer... może chcą zrobić coś nie sportowego ale ekonomicznego. Chociaż kłuci mi się to z planowaną polityką Subaru. Mieli przecież pójść w stronę samochodów ekskluzywnych... moze Dyrekcja się na ten temat wypowie?? Pozdr. Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 16 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2002 To chyba dobry pomysł z tą dyrekcją 8) wiec uprzejmie prosimy o pokierowanie naszymi wątpliwosciami w sprawie silników diesla w Subaru. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Grudnia 2002 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2002 Zgodnie z informacjami FHI silniki diesla sa aktualnie opracowywane dla niektórych modeli. Nie jest to jednak najwyższym priorytetem, albowiem zdecydowana większość sprzedaży zlokalizowana jest w regionach, w których tego typu silniki nie mają praktycznie żadnego znaczenia (Japonia, USA + Kanada, Australia). W związku z konfiguracja napędu Subaru silnik taki powinien być skonstruowany jako bokser - nie istnieje więc praktycznie możliwość zastosowania silnika "zapożyczonego" od konkurencji. Alternatywą może być nieco inna konfiguracja bazowa struktury nośnej, umożliwiająca np. zastosowanie pochylonego silnika rzędowego (co jednak jest mniej prawdopodobne). O współpracy z Porsche słyszeliśmy, jednak aktualny status tej współpracy nie jest oficjalnie publikowany. Technicznie nic nie przemawia przeciw zastosowaniu silnika diesel w układzie bokser (większość współczesnych silników diesla bazuje na silnikach benzynowych). Współpraca w tym zakresie z Porsche wydaje się logiczna, albowiem lokalizacja tej firmy w pobliżu największych dostawców komponentów do tego typu silników, oraz doświadczenie w produkcji silników bokser stanowią solidny fundament do kooperacji. Na szczegóły trzeba jednak jeszcze zaczekać - nie jest to temat, który znajdzie finał w najbliższym czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 17 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2002 Nic Dyrekcji nie wiadomo o współpracy z Porsche ... a wspólna sprzedaż w Japonii ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 17 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2002 Ale np. Forester TDI 180 KM byłby ciekawą alternatywą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 17 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2002 KOCHANI STI TDI - to profanacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Moim zdaniem, jest na tyle marek i modeli samochodów na świecie, że jeżeli ktoś kocha się w "zaropiałych ciężarówkach" to ma z czego wybrać. Nie muszą kupować ani Subaru ani Porsche. Uważam że te marki spowszednieją, stracą swój image jeżeli zaczną produkować śmierdzące disle. Jeżeli Subaru pokaże choćby prototyp samochodu z ropniakiem to ja zmieniam markę samochodu na porsche albo np dodga. Albo ktoś kocha sportowe samochody albo jest oszczędny. Ja bym tego nie łączył. Jeżeli ktoś kocha sport i jest oszczędny to proponuję brydża - dwie talie kart można kupić już za 10 zł. ( wersja dla bardziej oszczędnych - można na upartego grać jedną talią ) Jest jeszcze cymbergaj - dwa stare grzebienie ( mogą być brudne albo porzyczone ) i dziesięciogroszówka. Pozdrawiam. siwy łeb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 17 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2002 Waldek zgadzam się z Tobą całkowicie nic dodać nic ując. Tyle jest VW seatów itd. - niech zostawią diesle dla siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thor Opublikowano 20 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2003 Jestem za dieslem !! Oczywiście nie pasuje on do Imprezy, ale Forester lub Outback z dieslem to prawdziwa bomba. Zwróćcie uwagę, że charakterystyki pracy silników dieslowskich różnią się od silników benzynowych co czyni je dobrymi jednostkami napędowymi dla samochodów terenowych .... i wcale nie chodzi tylko o oszczędność Pozdrawiam wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 20 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2003 Jak nie oszczędność to co ... możliwość stosowania rzepaku jako paliwa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 20 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2003 Thor, ponieważ stwierdziłeś w swojej wypowiedzi że diesel w Foresterse to BOMBA. To ja będę walczył z tym terroryzmem. Proszę cię, kup sobie Volkswagene. A może by tak diesel w Porsche, a jeszcze lepiej w Lamborgini albo w Viperze. Forester nie jest terenówką tylko SUV-em. Sprawdz co to znaczy. Siwy, coraz bardziej wpie....siwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thor Opublikowano 20 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2003 Diesle oferują wysoki moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych i w szerszym zakresie - przez co zyskujemy na elastyczności. Diesle wytrzymują większe przebiegi. Wszystkich zainteresowanych odsyłam do styczniowego numeru auto motor i sport, gdzie znajdziemy porównania tych samych modeli samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Serdecznie Wszystkich Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.