Skocz do zawartości

felgi 17 vs 16


Pablito

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie jestem pewien, czy to dobre miejsce na tego rodzaju pytanie, jeżeli nie, proszę o wyrozumiałość i nie wkurzać się ;-)

Mam dylemat.

Jeżdżę Imprezą RS 2007 z silnikiem 2.0 wolnnossącym.

Samochód stoi na felgach 16. Chodzi mi po głowie założenie 17 od WRX dla lansu i może trochę dla trakcji, ale mądrzy ludzie mówią mi, że stracę trochę przyśpieszenie. Ten mój subaraczek nie jest zbyt mocarny, ma 160 koni i ok. 180 njutuf, więc jeśli miałby stracić na dynamice, to zamiana dla samego lansu nie ma sensu.

Co to tym myślicie? Może ktoś robił podobną zamianę? będę wdzięczny za sugestie i przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie jestem pewien, czy to dobre miejsce na tego rodzaju pytanie, jeżeli nie, proszę o wyrozumiałość i nie wkurzać się ;-)

Mam dylemat.

Jeżdżę Imprezą RS 2007 z silnikiem 2.0 wolnnossącym.

Samochód stoi na felgach 16. Chodzi mi po głowie założenie 17 od WRX dla lansu i może trochę dla trakcji, ale mądrzy ludzie mówią mi, że stracę trochę przyśpieszenie. Ten mój subaraczek nie jest zbyt mocarny, ma 160 koni i ok. 180 njutuf, więc jeśli miałby stracić na dynamice, to zamiana dla samego lansu nie ma sensu.

Co to tym myślicie? Może ktoś robił podobną zamianę? będę wdzięczny za sugestie i przemyślenia.

Jeżeli teraz masz oponę 205/55R16 i założysz 215/45R17 to średnica koła minimalnie się zmniejszy i tak jakby skrócisz przełożenie, więc powinno to zniwelować większe opory wynikające z większej szerokości. Nie powinieneś odczuć nic na "-" jezeli chodzi o dynamikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,

 

jak zachowasz te sama z grubsza srednice zewnetrzna i szerokosc opony to wplyw na przyspieszenie (od innego momentu bezwladnosci kola) bedzie raczej pomijalny. Trakcja poprawi sie na rownej drodze, za to moze samochod troche bardziej myszkowac w koleinach. Komfort troche spadnie od nizszej opony ale podejrzewam nie rozmawiamy o jakis extremalnie niskich profilach zeby sie tym bardzo przejmowac.

 

Do kompletu danych do rownania dopisz koszt calego przedsiewziecia i wartosc tego lansu dla samego siebie. decyzja Twoja:)

 

pozdro

janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie jestem pewien, czy to dobre miejsce na tego rodzaju pytanie, jeżeli nie, proszę o wyrozumiałość i nie wkurzać się ;-)

Mam dylemat.

Jeżdżę Imprezą RS 2007 z silnikiem 2.0 wolnnossącym.

Samochód stoi na felgach 16. Chodzi mi po głowie założenie 17 od WRX dla lansu i może trochę dla trakcji, ale mądrzy ludzie mówią mi, że stracę trochę przyśpieszenie. Ten mój subaraczek nie jest zbyt mocarny, ma 160 koni i ok. 180 njutuf, więc jeśli miałby stracić na dynamice, to zamiana dla samego lansu nie ma sensu.

Co to tym myślicie? Może ktoś robił podobną zamianę? będę wdzięczny za sugestie i przemyślenia.

 

Sensu to większego nie ma - zerknij na przykład na cenę i dostępność opon 215/45/17. Tańsze są 225, ale to już może być przegięcie. Z drugiej i ważniejszej strony - jeśli ma Ci to poprawić samopoczucie - montuj!

Jakie masz tylne hamulce, chodzi mi o średnicę tarczy? Nie ma wg mnie nic gorszego niż wielka felga, opona o profilu jakby ją pędzlem wymalował na obręczy a pod tą felgą malusia tarczunia albo bębenek, jak to się w vagach zdarza :lol::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doświadczenia z żonglowaniem różnymi rozmiarami opon powiem tak. Na przyspieszeniu pewnie trochę stracisz z racji cięższych kół (chyba że zmienisz na jakieś super lekkie felgi). Są to jednak różnice tak minimalne, że dupohamownia nie wyczuje różnicy (tak przynajmniej było u mnie). Co do prowadzenia, to pewnie będzie troszkę lepsze, ale tyle samo zyskałbyś zakładając lepszą gumę na 16". Pozostaje więc głównie kwestia wyglądu a to oczywiście będzie największa różnica :)

 

W każdym razie ja tak przeszedłem w GT i nie narzekałem na swoją decyzję.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za już i prosze o jeszcze.

Teraz mam opony 205.50.R16.

Czy jest jakas strona, przelicznik, wzór, do przeliczenia zewnętrznych rozmiarów koła w zależności od rozmiaru opony?

Hamulce standard, czyli nic dużego.

Koszty tego lansu nie są małe, bo zainwestowałem jesienią zeszłego roku w nowe RE050 i jeszcze się nie zamortyzowały. Trzeba też byłoby kupić nowe gumy, dobre oczywiście.

Czyli w sumie finansowo duży minus.

Szczerze mówiąc, im będzie tu więcej głosów na 'nie' tym lepiej :roll:

bo więcej mi zostanie na kupce na bugeye do upalania :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablito, po zmianie felg na większe i opon na 215/45 zdecydowanie odczujesz pogorszenie dynamiki. Nawet nie będziesz musiał używać ręcznego na lekkich wzniesieniach, taki będzie opór ;) Wzrost zużycia paliwa dla kierowcy Subaru jest naturalnie pomijalny :D Po zmianie na 205/45 (porównywalna średnica) nie będzie dużo wolniej, ale pogorszy się trakcja w ruchu ulicznym, sporo utracisz na komforcie, szybciej będą się zużywać elementy zawieszenia, auto wcale nie będzie musiało się pewniej prowadzić w zakrętach...

Podsumowując: zakładaj siedemnastki dla wyglądu, bo warto! :D

 

Tu masz jeszcze jeden kalkulator

http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator, ... n,204.html

 

Dodam, że ja zmieniłem z 205/50R16 na 205/45R17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie jestem pewien, czy to dobre miejsce na tego rodzaju pytanie, jeżeli nie, proszę o wyrozumiałość i nie wkurzać się ;-)

Mam dylemat.

Jeżdżę Imprezą RS 2007 z silnikiem 2.0 wolnnossącym.

Samochód stoi na felgach 16. Chodzi mi po głowie założenie 17 od WRX dla lansu i może trochę dla trakcji, ale mądrzy ludzie mówią mi, że stracę trochę przyśpieszenie. Ten mój subaraczek nie jest zbyt mocarny, ma 160 koni i ok. 180 njutuf, więc jeśli miałby stracić na dynamice, to zamiana dla samego lansu nie ma sensu.

Co to tym myślicie? Może ktoś robił podobną zamianę? będę wdzięczny za sugestie i przemyślenia.

 

Sensu to większego nie ma - zerknij na przykład na cenę i dostępność opon 215/45/17. Tańsze są 225, ale to już może być przegięcie. Z drugiej i ważniejszej strony - jeśli ma Ci to poprawić samopoczucie - montuj!

Jakie masz tylne hamulce, chodzi mi o średnicę tarczy? Nie ma wg mnie nic gorszego niż wielka felga, opona o profilu jakby ją pędzlem wymalował na obręczy a pod tą felgą malusia tarczunia albo bębenek, jak to się w vagach zdarza :lol::mrgreen:

 

Zgadzam się - marny widok mimo że felga mogłaby być najpiękniejsza.

Ja ujeżdżam 225/45R17 - na naszych koleinach trzeba mocno walczyć z kierownicą. :evil:

 

 

Dzięki za już i prosze o jeszcze.

Teraz mam opony 205.50.R16.

Czy jest jakas strona, przelicznik, wzór, do przeliczenia zewnętrznych rozmiarów koła w zależności od rozmiaru opony?

Hamulce standard, czyli nic dużego.

Koszty tego lansu nie są małe, bo zainwestowałem jesienią zeszłego roku w nowe RE050 i jeszcze się nie zamortyzowały. Trzeba też byłoby kupić nowe gumy, dobre oczywiście.

Czyli w sumie finansowo duży minus.

Szczerze mówiąc, im będzie tu więcej głosów na 'nie' tym lepiej :roll:

bo więcej mi zostanie na kupce na bugeye do upalania :mrgreen:

 

 

Odkładaj na zabawkę do upalania :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablito, jak chcesz poprawić wygląd felg to pomyśl o ich przemalowaniu.

Ja swoje srebrne szesnastki pomalowałem na biało i efekt jest 8)

 

Odnośnie 17 z których już zrezygnowałeś to powiem Ci, że ja właśnie taki manewr zrobiłem u siebie i jestem zadowolony :mrgreen: 205/50/16 zmieniłem na 225/17/45

Różnic w przyśpieszeniu raczej nie widzę, komfort owszem gorszy, szczególnie w koleinach, ale auto lepiej skręca i hamuje, przynajmniej tak to odczuwam :wink:

Ale Ty już wybrałeś więc nie będę Ci więcej mieszać w głowie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli lubisz agresywnie pojechać w zakrętach to zdecydowanie dobra 17 będzie się znacznie lepiej spisywać niż 16 i taka prawda.

na dynamice bankowo stracisz, chyba że masa kół przy podobnym rozmiarze pozostanie podobna :mrgreen:

 

pożycz 17, załóż i się przejedz...

 

inaczej zawsze pozostanie pewien niesmak :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205/50/16

To wolne ssaki z 2007, z EU mają 205/50/16, a nie 205/55/16?

TAK

Lanosy już chyba miały 205/55/16, ale hawki 205/50/16

 

Aha , zimówki dostałem w gratisie od dealera 205/55/16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fx, to Ty byłeś wczoraj z chłopakami w GM?

Robicie tam jakieś spotkania na kafkę?

Dzięki za kartkę za wycieraczką, ale musiałem jechać. Żonka czekała.

Potwierdzam, opony w RS 2007 to 205.50.16.

Z 17 wyleczyliście mnie na 100%. Nie wracam do tematu. Odkładam kaskę na buga STi do upalania. Nawet gdybym miał mieć lepsze prowadzenie na 17.

Poza tym mój RS-ik całkiem nieźle się prowadzi. Nie robi wrażenia przyśpieszeniem, ale w prowadzeniu jest dość ciekawy i daje frajdę. Kiedy byłem nim ostatnio w Kielcach, chodziłem nim prawie slajdem. Musiałem jednak albo wspomagać się ręcznym, albo robić przeciwskręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...