16_VALVE Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Witam, mam maly dylemacik pewnie dosc banalny, no ale zobaczymy. Chodzi mi o najskuteczniejsze ruszanie od 0 km/h. Wiadomo ze kazde auto jest inne, ale w tej chwili akurat mam na mysli Impreze. Z tego co wyszperałem po danych to ma ona najwiekszy moment przy 4000 a moc przy 5600 obr/min. Czy zatem dobre rozumuje, piszac ze najskuteczniej jest ruszac z 4 tys ( i strzalu ze sprzegla ) nastepnie krecac do 5600 a nie do odciecia i zmiana .. ? mowimy oczywiscie o suchej nawierzchni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 próbowałeś już ruszać z 4k :?: (... nie lubisz swojej skrzyni ? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 jak tak zakręcisz to w najlepszym wypadku zjarasz sobie ładnie sprzęgło. Jak już chcesz strzała robić to maksymalnie 2000-2500obr/min. Lecz ogólnie rzecz biorąc nie jest zbytnio opłacalne ponieważ bardzo dużo elementów przy tym cierpi. Najlepiej jak chcesz szybko ruszyć nie uszkadzając bardzo sprzęgła spróbuj ruszanie z jednoczesnym puszczaniem sprzęgła i wciśnięciem gazu do dechy (ale jak już to lepiej gaz minimalnie szybciej wcisnąć bo jak szybciej odpuścisz sprzęgło to "zajączek" ) Takie są moje odczucia i doświadczenia. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Jak już chcesz strzała robić to maksymalnie 2000-2500obr/min. taki start w turbodoładowanej benzynie musi być porażający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki. brzmi rozsądnie, jutro wypróbuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki. dobrze jest wcześniej porobić kilka przysiadów aby przygotować nogi do tej operacji. Czytałem w innym temacie że to bardzo pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki. dobrze jest wcześniej porobić kilka przysiadów aby przygotować nogi do tej operacji. Czytałem w innym temacie że to bardzo pomaga. Do bardziej sportowej jazdy poćwicz też koordynację ruchową nóg np: lewa noga w górę prawa w dół i na odwrót. Pomoże Ci to szczególnie przy późniejszej zmianie biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 turdziGT, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki. dobrze jest wcześniej porobić kilka przysiadów aby przygotować nogi do tej operacji. Czytałem w innym temacie że to bardzo pomaga. Do bardziej sportowej jazdy poćwicz też koordynację ruchową nóg np: lewa noga w górę prawa w dół i na odwrót. Pomoże Ci to szczególnie przy późniejszej zmianie biegów gdzieś na angielskich forach jeszcze pisali, że najlepiej jest zaopatrzeć się w sportowe trzewiki. Jakieś sandały albo klapki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki. to może być to, na tym filmiku dokładnie to widać. Pan rusza powoli z rezerwą popuszczając sprzęgło, a później efekt dodania gazu jest najbardziej piorunujący: http://www.vimeo.com/15017782 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki. to może być to, na tym filmiku dokładnie to widać. Pan rusza powoli z rezerwą popuszczając sprzęgło, a później efekt dodania gazu jest najbardziej piorunujący: http://www.vimeo.com/15017782 Dokładnie tak, a sądząc po tym jak kręci silnik (słychać nawet odcinkę, takie bam bam bam na trzecim biegu), chciał jak najszybciej przejechać ten odcinek, więc ta technika, widać, sprawdza się idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 niumen, z ta odcinka to widać ze trochę nie ogarnął, bo trochę minęło zanim się zorientował że obroty się już skończyły :shock: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16_VALVE Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 a jak sie ma sprawa krecenia.. do odciecia czy do mocy max ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Może nie ćwiczył tak jak sugerowałeś w poprzednich postach i złapał go skurcz? To by pokazywało jak ważna jest gimnastyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16_VALVE Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy_b Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Nie jest problemem ruszyć. Problemem jest złapać moment kiedy trzeba przepiąć się dwójkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 16_VALVE, pare razy przeciągniesz i zobaczysz kiedy zaczynasz już tracić siłę pociągową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 16_VALVE, zmielisz skrzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16_VALVE Opublikowano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 chodzilo mi o czysta teorie, wiadomo ze nie strzelam ze sprzegla przy 4 tys lol chodzilo mi tylko czysto teoretycznie jak jest najskuteczniej - np przy starcie do OS'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 chodzilo mi o czysta teorie, wiadomo ze nie strzelam ze sprzegla przy 4 tys lol chodzilo mi tylko czysto teoretycznie jak jest najskuteczniej - np przy starcie do OS'u. Przy ostrym starcie zawsze pamiętaj o spięciu napędu to półosie i skrzynia dłuzej pożyją 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 16_VALVE, zmielisz skrzynie. a dlaczego skrzynia ma się zmielić przy strzale z 4tys ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Przy ostrym starcie zawsze pamiętaj o spięciu napędu to półosie i skrzynia dłuzej pożyją Chodzi Ci pewnie o DCCD a jak widze kolega raczej tego nie posiada :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 chodzilo mi o czysta teorie, wiadomo ze nie strzelam ze sprzegla przy 4 tys lol chodzilo mi tylko czysto teoretycznie jak jest najskuteczniej - np przy starcie do OS'u. Przy ostrym starcie zawsze pamiętaj o spięciu napędu to półosie i skrzynia dłuzej pożyją 8) no wlasnie. to uwazam za sprawe kluczowa. robilem juz tak wielokrotnie (oczywiscie gdzies gdzie byl pomiar czasu, bo w innym wypadku szkoda mi podzespolow) na bardzo przyczepnym asfalcie, start z okolic 5,5 tys. obrotow, jesli wykona sie wszystko sprawnie to moim zdaniem ryzyko uszkodzenia czegokolwiek jest minimalne. po prostu auto w mgnieniu oka zaczyna jechac, nic sie nie slizga, nic sie nie mieli. w moim wypadku 2 razy taki start wygenerowal tak duze przeciazenie, ze poczulem ucisk w okolicy skroni i na ulamek sekundy poczulem sie bardzo dziwne, cos jak 1/3 orgazmu, powaznie janek mowa o spieciu napedow przy pomocy sprzegla i hamulca recznego, zazebienie trybow a nie o DCCD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się