Skocz do zawartości

najskuteczniejsze ruszanie od 0


16_VALVE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam maly dylemacik :) pewnie dosc banalny, no ale zobaczymy.

Chodzi mi o najskuteczniejsze ruszanie od 0 km/h. Wiadomo ze kazde auto jest inne, ale w tej chwili akurat mam na mysli Impreze. Z tego co wyszperałem po danych to ma ona najwiekszy moment przy 4000 a moc przy 5600 obr/min. Czy zatem dobre rozumuje, piszac ze najskuteczniej jest ruszac z 4 tys ( i strzalu ze sprzegla ) nastepnie krecac do 5600 a nie do odciecia i zmiana .. ? mowimy oczywiscie o suchej nawierzchni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tak zakręcisz to w najlepszym wypadku zjarasz sobie ładnie sprzęgło. Jak już chcesz strzała robić to maksymalnie 2000-2500obr/min. Lecz ogólnie rzecz biorąc nie jest zbytnio opłacalne ponieważ bardzo dużo elementów przy tym cierpi. Najlepiej jak chcesz szybko ruszyć nie uszkadzając bardzo sprzęgła spróbuj ruszanie z jednoczesnym puszczaniem sprzęgła i wciśnięciem gazu do dechy (ale jak już to lepiej gaz minimalnie szybciej wcisnąć bo jak szybciej odpuścisz sprzęgło to "zajączek" ;) )

Takie są moje odczucia i doświadczenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki.

 

dobrze jest wcześniej porobić kilka przysiadów aby przygotować nogi do tej operacji. Czytałem w innym temacie że to bardzo pomaga.

Do bardziej sportowej jazdy poćwicz też koordynację ruchową nóg np: lewa noga w górę prawa w dół i na odwrót. Pomoże Ci to szczególnie przy późniejszej zmianie biegów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki.

 

dobrze jest wcześniej porobić kilka przysiadów aby przygotować nogi do tej operacji. Czytałem w innym temacie że to bardzo pomaga.

Do bardziej sportowej jazdy poćwicz też koordynację ruchową nóg np: lewa noga w górę prawa w dół i na odwrót. Pomoże Ci to szczególnie przy późniejszej zmianie biegów ;)

 

gdzieś na angielskich forach jeszcze pisali, że najlepiej jest zaopatrzeć się w sportowe trzewiki. Jakieś sandały albo klapki. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki.

 

to może być to, na tym filmiku dokładnie to widać. Pan rusza powoli z rezerwą popuszczając sprzęgło, a później efekt dodania gazu jest najbardziej piorunujący:

http://www.vimeo.com/15017782

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najskuteczniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze jest ruszanie na samym sprzęgle, w momencie, kiedy już się toczymy - ogień na tłoki.

 

to może być to, na tym filmiku dokładnie to widać. Pan rusza powoli z rezerwą popuszczając sprzęgło, a później efekt dodania gazu jest najbardziej piorunujący:

http://www.vimeo.com/15017782

 

Dokładnie tak, a sądząc po tym jak kręci silnik (słychać nawet odcinkę, takie bam bam bam na trzecim biegu), chciał jak najszybciej przejechać ten odcinek, więc ta technika, widać, sprawdza się idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mi o czysta teorie, wiadomo ze nie strzelam ze sprzegla przy 4 tys lol chodzilo mi tylko czysto teoretycznie jak jest najskuteczniej - np przy starcie do OS'u.

Przy ostrym starcie zawsze pamiętaj o spięciu napędu to półosie i skrzynia dłuzej pożyją 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mi o czysta teorie, wiadomo ze nie strzelam ze sprzegla przy 4 tys lol chodzilo mi tylko czysto teoretycznie jak jest najskuteczniej - np przy starcie do OS'u.

Przy ostrym starcie zawsze pamiętaj o spięciu napędu to półosie i skrzynia dłuzej pożyją 8)

 

no wlasnie. to uwazam za sprawe kluczowa. robilem juz tak wielokrotnie (oczywiscie gdzies gdzie byl pomiar czasu, bo w innym wypadku szkoda mi podzespolow) na bardzo przyczepnym asfalcie, start z okolic 5,5 tys. obrotow, jesli wykona sie wszystko sprawnie to moim zdaniem ryzyko uszkodzenia czegokolwiek jest minimalne. po prostu auto w mgnieniu oka zaczyna jechac, nic sie nie slizga, nic sie nie mieli. w moim wypadku 2 razy taki start wygenerowal tak duze przeciazenie, ze poczulem ucisk w okolicy skroni i na ulamek sekundy poczulem sie bardzo dziwne, cos jak 1/3 orgazmu, powaznie :)

 

janek mowa o spieciu napedow przy pomocy sprzegla i hamulca recznego, zazebienie trybow a nie o DCCD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...